Bad trip xtc

vvb

Newbie
Hallo mensen,

Ik kwam donderdag terug uit amerika, dus met een jetlag toch nog een feest gepakt de volgende avond circa 11 uur.

We begotten begin vd avond met 1x 4fmp(200mg) en ging heerlijk en ongeveer door tot half 4 toen het wel echt uitgewerkt was. Ik was heel moe in mijn benen terwijl ik nog wel door wou, dus samen met een vriend een halve xtc(230mg) dus zelf (115mg) gepakt.

Ik merkte het effect na halfuur al en merkte dat ik me anders voelde dan de keren ervoor dat ik deze combi gebruikte. Ik had weinig balans, draaierig hoofd en ogen alsof ik door zielen heen kon kijken. Ik ging veeeeelste hard en die vriend van me ook. Ik nam dextro/cola om het wat proberen te verminderen maar tevergeefs. Werd meerdere malen gevraagd of het wel goed met me ging :openmouth:

Om circa 6 uur begon ik te hallucineren, voor de eerste keer. Ik zag dingen als: Dranghekken, brillen, bejaarden, Mensen dineren, glazen klapdeuren, een muziekbox aanzien voor een pinautomaat… en zo nog wel veel meer om op te noemen. Ik reageerde constant op mensen terwijl ze niks tegen me zeiden. Sloeg iemand voor zijn bek omdat ik niet om me heen keek..
Vond dit zelf niet erg, maar ook niet fijn, hou er meestal wel van om mezelf in de hand te hebben en had dit totaal niet.

Toen begon de ellende, op een gegeven moment keek ik rechts achter me, en op circa 4 meter afstand kwam iemand op mij afgelopen. Zijn hoofd werd direct een hoofd van een monster met slagtanden, waarbij ik een hard geestachtig geluid hoorde(niet de muziek) en ik draaide mijn hoofd naar beneden waarbij ik "nee" zei.
Ik raakte volledig in paniek waarbij een vriendin mijn hand pakte en onder haar kin deed om te voelen of hij trilde, Haar hele gezicht versmolt tot een zombie hoofd.
Ik ging helemaal bergafwaarts, iedereen om me heen was een demoon en de dj was zo griezelclown , hoorde overal geluiden. Ik ben naar buiten gegaan met een vriend, die ik niet aan durfde te kijken. Het was 1 grote horrorfilm.

We zijn daarna weg gegaan en eenmaal buiten had ik nergens meer last van!
de volgende dag merkte ik nog heel veel angst en kon niet alleen zijn, zag zelfs foto van bodyworld poster weer in een demoon veranderen.. en snachts nauwelijks kunnen slapen.

Waar zou dit door komen? De combi 4fm/xtc of door jetlag/uitputting? of overdosis?

Dit was ook pas de 6e keer dat ik gebruik dus weet er eigenlijk vrij weinig vanaf.

Hoop dat jullie kunnen helpen,

Groetjes mick.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
XTC is geen wondermiddel wat je in staat maakt tot dingen die het menselijk lichaam niet kan. XTC zorgt ervoor dat je de energiereserves beschikbaar stelt en dus eigenlijk verder doorgaat dan je lichaam wilt. Je lichaam heeft normaal gesproken een reserve en je wordt dus eerder moe dan je aan zou kunnen. Met drugs kun je dat oprekken tot je lichaam er echt onder te lijden krijgt.

Als je al moe bent, krijg je dus niet meer energie van XTC. Je maakt je reserves verder op, tot er niets meer is en dan zul je je uiteindelijk slecht gaan voelen en eventueel zelfs crashen.

Daarnaast heb je waarschijnlijk teveel gebruikt. Hallucineren is een teken van overdosis bij XTC. Je beschadigd daarmee je hersenen en zorgt ervoor dat je lang nodig hebt om te herstellen.

Als je een illegaal middel gaat gebruiken wat je gezondheid kan schaden, zorg dan in ieder geval dat je er voldoende vanaf weet. Op deze manier ga je gezondheidsklachten krijgen terwijl dat in de meeste gevallen niet nodig is.

In jouw geval komt het door een combinatie van factoren. Oververmoeidheid, jetlag, de combinatie en de dosis.

Ik zou zeggen, voor je het weer gebruikt (wacht minimaal 2-3 maanden) moet je jezelf even inlezen om zo gezondheidsproblemen te voorkomen:

http://www.unity.nl/xtc/

Fool

Badass junkie
Ja, drie keer raden. Mijn gok zou zijn dat het allemaal wel met elkaar te maken heeft, risicovol combinatiegebruik, vermoeidheid/jetlag en bijnemen wanneer het al uitgewerkt is. :wink:

Hoe goed heb je je ingelezen over veilig gebruik van XTC? :)

vvb

Newbie
Qua uitputting viel het wel mee, had wel een volle nachtrust gehad alleen zou de jetlag een probleem kunnen zijn, ik denk persoonlijk dat de combi 4fmp en xtc te hard gaat bij mij

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Die combi zou ik sowieso niet meer doen, is gewoon extra slecht voor je. Daarnaast heeft dit keer zeker ook nog de oververmoeidheid en jetlag een rol gespeeld. Overigens betekent een volle nacht slaap ervoor niet dat je niet oververmoeid kunt zijn. Door de reis en de jetlag is het helemaal niet gek dat je gewoon oververmoeid was, waar je door drugsgebruik eerst even niks van merkt.

Lees je echt even in over verstandig gebruik, het klinkt misschien suf maar je hebt echt veel langer plezier van drugs als je het verstandig gebruikt. Doe je dat niet dan gaat de lol er helaas heel snel af.

Bovenaan