bad trip?

ik ga binnenkort voor het eerst paddo's doen.
ik vroeg me af wat te moet doen als ik of iemand anders een bad trip krijgt?
k heb gehoord dat suiker het effect van de werkzame stoffen in de paddo's weghaalt maar kun je dit dan ook gebruiken in het geval van een bad trip?

jcutter

Badass junkie
Een kusje geven, lief tegen praten. Met andere woorden: er zorgzaam voor zijn en diegene duidelijk maken dat het maar een stofje is die zorgt voor de gekte.

Riel

Bewuste gebruiker
Suiker houdt niet het effect van de werkzame stoffen in paddo's tegen. Niks kan dat tegenhouden. Suiker wordt wel gelijk in het lichaam opgenomen. Hierdoor voelt de persoon in kwestie zich weer wat energieker.

In geval van een bad trip is het belangrijk om de persoon gerust te stellen. Wat de persoon ervaart is maar tijdelijk.

pieter-b

Wijs gebruiker
in geval van een badtrip je compas niet vergeten :P

melk is een universele detoxifier.
badtrips zijn veelal cascades van gedachtes die je in een staat van paniek doen verkeren. Occupie the mind en je hoofd raakt weer leeg.

oftewel..heb een paar enya'/buddah bar cd's bij de hand, en/of andere vetrouwde muziek waar je je goed bij voelt. zet een paar films klaar waarvan je zeker weet dat je je er goed bij voelt (ik zet altijd een paar familiefilms klaar). Zorg dat je alles kinderlijk eenvoudig kunt bedienen.

Mocht het nogsteeds te hard gaan, vind dan bv rust in de gedachte dat je paniek door de drugs komt, en het maar tijdelijk is. De verwachting is minimaal 6 uur, dus binnen die 6 uur is er absoluut geen reden voor paniek. Eventuele op hol geslagen problemsolving kun je sussen door jezelf te overtuigen dat het niet gepast is om onder invloed bezig te gaan met nuchtere problematiek..

maar goed.. als je voor een goede en leuke setting zorgt, komt alles vanzelf wel goed:)

ontzettend bedankt!
nu kan ik in ieder geval met een goed gevoel eraan beginnen!
k laat jullie weten hoe het was

Hans

Wijs gebruiker
Dat badtrippen is allemaal een fabeltje joh dat bestaat niet. Het zit allemaal tussen je oren.

Nick_jeweet

Bewuste gebruiker
Hans zei:
Dat badtrippen is allemaal een fabeltje joh dat bestaat niet. Het zit allemaal tussen je oren.

hmm daar ben ik het niet echt mee eens
je kan m toch keihardspacen dat je er slecht van gaat. dat je tot niks meer in staat bent enz. dat is voor mij echt wel een bad trip

TrippyShit

Badass junkie
Hans zei:

dit is wel echt onzin hoor. zeker nog nooit een echte badtrip gehad...

Ik zat toen trouwens goed in me vel etc. Hoe kan ik badgegaan zijn?
Was vanaf het begin al bad eigenlijk.. wel HARD getript achteraf gezien :P

Spor

Wijs gebruiker
TrippyShit zei:
Hans zei:

Inderdaad, een bad trip is echt geen onzin, waar je wel gelijk in hebt is dat het allemaal tussen je oren zit. In een trip blijven hangen, dat is eerder onzin, al komt het natuurlijk bij (grote?) uitzondering wel voor...

Maar zelf nog nooit een bad trip gehad, of me slecht gevoeld van wat voor drugs dan ook... Alleen van drugs+vergif (alcohol) maar das niet echt "trip" te noemen.

Verder is het ook wat JIJ ervaart als een bad trip. "Te hard" gaan veroorzaakt bij sommigen ook een bad trip, maar wat is "te hard" ? Ik hou wel van lekker veel drugs, door elkaar, en dan kies je er zelf voor om zo hard mogelijk te gaan. Kan me best voorstellen dat sommige dat "te hard" vinden, want soms gaat het ook wel erg ver.

Al met al is het dus heel relatief ! wat de een als een bad trip ervaart, ervaart de ander als een lekker harde trip. De beste tip die we je verder kunnen geven is ga het doen zonder zorgen, en bijpakken kan altijd, maar als je te veel hebt gepakt zit je minder goed

pieter-b

Wijs gebruiker
Spor zei:
TrippyShit zei:
Hans zei:

Inderdaad, een bad trip is echt geen onzin, waar je wel gelijk in hebt is dat het allemaal tussen je oren zit. In een trip blijven hangen, dat is eerder onzin, al komt het natuurlijk bij (grote?) uitzondering wel voor...
...
owja?...proof pls. (bs moet je ook niet gedeeltelijk als waarheid erkennen)

Hans

Wijs gebruiker
pipoxyz zei:
Spor zei:
TrippyShit zei:
Hans zei:

...
owja?...proof pls. (bs moet je ook niet gedeeltelijk als waarheid erkennen)

Het was een bullshit post. Maar ik vraag me wel af of iemand die nooit van een bad trip heeft gehoord fout zou kunnen gaan.

En ik heb wel een bad trip gehad.

buzzrider

Wijs gebruiker
Nick_jeweet zei:
Hans zei:

hmm daar ben ik het niet echt mee eens
je kan m toch keihardspacen dat je er slecht van gaat. dat je tot niks meer in staat bent enz. dat is voor mij echt wel een bad trip
dat noem ik een goeie avond :grin:
Het kan zijn dat het gevoel overweldigend is maar ik heb altijd maar in mijn achterhoofd dat het MAAR een trip is, en als ik me dan een beetje minder goed voel, probeer ik dat gevoel gwn om te draaien door te denken aan de positieve uitwerking gedurende de rest van de trip. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik nog geen echte bad-trip gehad heb, maar ik denk dat als ik mijn methode gebruik het wel te beperken valt, het zit namelijk toch tss je oren...

Spor

Wijs gebruiker
pipoxyz zei:
[owja?...proof pls. (bs moet je ook niet gedeeltelijk als waarheid erkennen)

Ehm, voor welk deel precies ? Ik wéét dat het wel mogelijk is om in een trip te blijven hangen, maar alleen omdat ik jou posts over je vriend die erna dacht dat ie een reincarnatie van iemand was enzo, wel eens heb gelezen. Maar daarom staat er ook:

Spor zei:
al komt het natuurlijk bij (grote?) uitzondering wel voor

Dat verhaal van jou geloof ik zeker, maar je zal het toch met me eens zijn dat het niet vaak voor komt ? Ofwel bij "grote uitzondering" ? Als ik ga googelen vind ik vast vanalles, maar dan nog zie ik het niet vaak voorkomen.

Voor het tussen je oren deel heb ik niet echt proof... Ik denk gewoon dat dat zo is, zit tussen mijn oren, en hey, ik ben nog nooit bad gegaan :)

Hans zei:
Maar ik vraag me wel af of iemand die nooit van een bad trip heeft gehoord fout zou kunnen gaan.

Dat denk ik dan weer wel, of die er nou een woord voor heeft of niet, iemand zal altijd een, zoals wij het noemen "bad trip" kunnen krijgen... Ik heb eens een hoop documentaire's over drugs gedownload, en er zat er ook eentje tussen over LSD & XTC en hoe het is begonnen enzo, en dat er met de komst van die dingen dus ook mensen binnen kwamen die zich in plaats van extra goed, extra slecht voelde. En zodoende is het woord bad trip ontstaan.

pieter-b

Wijs gebruiker
ik doelde op het kunnen blijven steken. Ik ben van mening dat dat 100% bangmakerij is. Ik denk niet dat je in LSD kunt blijven steken.

Dat voorval met die vriend van mij speelde zich af in een situatie waarin het wel heel erg waarschijnlijk was dat ik tot de conclusie van blijven steken was gekomen.
Internet was (voor zover aanwezig) toen nog niet echt een bron die je hanteerde om info te zoeken, en in de bibliotheek was LSD samengevat als tijdelijke gekte en kans op blijven steken.
De jongen zelf was erg introvert en vertelde slechts onder mega invloeden over zijn huis situatie die dramatisch was.(zijn ouders behandelden hem erg slecht en denegrerend) ..naja..lang verhaal kort, he had it comming with or without..hij bleef niet steken, maar zijn vanaf kinds afaan door ouders gevoede en groeiende psychose kwam tot bloei. (overigens gebruikte hij ook nog eens net zoveel xtc als mij, en ik heb daar een jaartje of 5 van moeten herstellen)

Spor

Wijs gebruiker
pipoxyz zei:
ik doelde op het kunnen blijven steken. Ik ben van mening dat dat 100% bangmakerij is. Ik denk niet dat je in LSD kunt blijven steken.

In dat geval zijn we het gewoon met elkaar eens :grin: om heel eerlijk te zijn ben ik daar zelf ook altijd vanuit gegaan, maar ik heb dat verhaal van jou wel eens gelezen en aangezien jij ook erg actief was in dit topic wou ik geen vervelende posts uitlokken :) ik geloofde het echter wel :P maar had ook meer zoiets van die lsd zal wel de druppen zijn geweest dan.

Nouja in ieder geval; een bad trip kan wel voorkomen naar mijn mening, en in een trip blijven hangen is inderdaad bangmakerij

Bovenaan