Bang voor LSD

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Nu ongeveer een maand geleden heb ik voor de eerste keer LSD gebruikt. Het ging eerst supergoed, maar daarna sloeg het ineens om. Ik ben toen flink bad gegaan op de ergste manier denkelijk, echt een keiharde mindfuck... Ongeveer 3 uur heb ik daar in gezeten, en ik kwam er met geen mogelijkheid uit. Nog steeds denk ik er regelmatig aan terug om het allemaal wat te relativeren, maar de eindconclusie is toch: ik ben bang geworden voor LSD!!

Daar baal ik van... Dit is de eerste slechte tripervaring die ik ooit heb gehad, want verder was het allemaal super. Wel hele heftige trips, zoals met ketamine (zie tripreports), en allerlei drugs door elkaar heen, maar altijd was ik vol zelfvertrouwen dat ik het allemaal wel aankon.

Dit komt vooral doordat ik tijdens die zware trips een soort alterego ontdekt heb die losstaat van mijn eigen persoon, en waarbij het altijd rustig en goed is. Ik kan daar altijd terecht als ik bv erg hard ga, en voel me dan buiten mezelf staan. Die rust kon ik tijdens de LSD niet meer bereiken, en dat maakte het zo beangstigend. Ik ben normaal geen angstig persoon, maar toen voelde ik bijna voor t eerst van mijn leven echt diepe angst.

Ik zou heel graag LSD op een goede manier herontdekken. Ik weet zeker dat het mij nog meer te bieden heeft, en dat het mogelijk moet zijn om er goed op te trippen. Het is van zichzelf geen kwade drugs dat geloof ik wel. Voor mezelf vind ik het ook belangrijk om er niet angstig voor te blijven. Mijn plan is dan ook om het over een maandje ofzo nog eens te proberen.

Hebben jullie tips voor me zodat het de volgende keer wel helemaal goed gaat? Alvast bedankt ... :wave:

DreamWeaver

Badass junkie
Andere set&setting. Als je bad gaat helpt het als je iemand bij je hebt die je 100% vertrouwd, en dat je de setting (muziek, locatie etcetera) kan veranderen, het liefst richting iets bekends. Wees niet bang voor wat er komt, en maak een milde trip. Doe alsof het je eerste keer is en neem een kleine dosis, om eraan te wennen. Later bijnemen zorgt voor een minder intrense piek, maar toch een langdurige trip. Veel plezier :wave:

azgaza

Badass junkie
Ik raad ook aan een halve te nemen en dan mocht het 3 uur in de trip nog goed gaan nog een halve bij te pakken, en inderdaad set en setting. Ik herinner me uit je tripreport nog dat je iemand zag als vreseijk verbrand. Dat heb ik zelf ook meegemaakt, toen ik van het strand kwam en heel licht verbrand was, dat mijn huid eruit zag alsof het nooit meer goed zou komen. Ik herinner me dat ik toen dacht 'als het er na de trip nog steeds zo uit ziet, dán ga ik me pas zorgen maken.' Ik weet niet of die gedachte toepasbaar is en zal helpen, maar ik denk altijd op die manier in trips en ben op lsd of paddo's on nooit bad gegaan (een totaal van 19 trips).

Weet niet bang, maar wel voorzichtig. Respecteer de LSD, en zorg dat je gewoon altijd iets hebt om je mee af te leiden. Neem mooie idngen mee naar de plek waar je gaat trippen waar je je even door kan laten afleiden mocht er een negatief moment in zitten..
en zorg dat je met mensen bent die kunnen helpen gerust te stellen mocht het toch even niet leuk meer zijn.

erwin krol

Bewuste gebruiker
Mijn advies is om eerst weer eens iets anders te nemen als je zo nodig opnieuw wil trippen :wink:
Paddo's bv. Ik ben vijf jaar gestopt met trippen na een bad trip van 3 zegels. De eerste keer dat ik weer wat nam was dus na vijf jaar, en ik kreeg van die paddo's eerst precies dezelfde angst en visuals als toen van de lsd. Gelukkig duurde dat een half uur max. Het heeft toch daarna een paar keer geduurd voordat het deurtje dat lsd had ingetrapt weer dicht was. Gelukkig voor mij was dat dus een deurtje waar ik geen last van had in mijn normale doen. lsd heeft nog eens drie jaar geduurd voor ik dat weer nam.
Ik zou toch vooral eerst bedenken waarom je het nog eens zou doen. Niet elke angst hoeft overwonnen te worden tegen elke prijs. Maar succes met je keus,

EK

Jeller

Badass junkie
gewoon in een omgeving waar je je goed voelt en niet te veel nemen
en veel relativeren tijdens de trip moest het nodig zijn

azgaza

Badass junkie
Nog een aantal gedachtes die kunnen helpen:

Bij visuele dingen:
- denk: als het na de trip er nog zo uit ziet hoef ik me pas zorgen te maken
- kijk de andere kant op
- vermijdt indien nodig spiegels

Bij gedachtes:
- denk er over na of het daadwerkelijk mogelijk of logisch is
- vraag desnoods aan anderen of iets mogelijk is of logisch
- denk 'ik heb lsd genomen'

En mijn persoonlijke favoriet: 'ik heb hiervoor betaald dus ik kan het maar beter leuk vinden'.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Mooie dag en mooie plek scheelt altijd erg veel.
Zorg dat je goed geslapen hebt en niet zoals vorige keer nacht doorgehaald met speed (tenminste, dat dacht ik gelezen te hebben. correct me if i'm wrong)

Ik heb tot nu toe 2 keer lsd gedaan en waren zeer slechte trips, dus kan qua lsd niet echt meepraten. Wel veel paddo's gedaan en flink getript, en altijd als ik dacht dat ik bad zou gaan het op een andere boeg gooien. Dit was bij mij bijvoorbeeld door andere (vrolijkere) muziek op te zetten of gesprek te hebben met tripsitter als die aanwezig was.

Succes. :)

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Zorg dat je goed geslapen hebt en niet zoals vorige keer nacht doorgehaald met speed (tenminste, dat dacht ik gelezen te hebben. correct me if i'm wrong)
Ja, klopt. Ik was die nacht ervoor doorgegaan niet alleen op de speed, maar ook op ghb, mdma, ketamine, en wat coke. Vlak voor ik de LSD nam had ik ook nog een lijn keta naar binnen gegooid, en wat GHB. Dit is inderdaad zeker iets wat ik de volgende keer niet zal doen... En misschien dat deze middelen, en het weinige slapen de bad trip getriggerd hebben?

En mijn persoonlijke favoriet: 'ik heb hiervoor betaald dus ik kan het maar beter leuk vinden'.
Hehe! Mijn persoonlijke favoriet is altijd: dit is mijn feestje, en dat laat ik door niemand verknallen :mrgreen: Alleen werkte die dus niet toen ik zo hard ging van de LSD, maar normaal gesproken zijn dat soort gedachtes heel goed idd.

Het heeft toch daarna een paar keer geduurd voordat het deurtje dat lsd had ingetrapt weer dicht was. Gelukkig voor mij was dat dus een deurtje waar ik geen last van had in mijn normale doen. lsd heeft nog eens drie jaar geduurd voor ik dat weer nam.
Ik zou toch vooral eerst bedenken waarom je het nog eens zou doen. Niet elke angst hoeft overwonnen te worden tegen elke prijs. Maar succes met je keus,
Voor mezelf heb ik wel het gevoel dat het belangrijk is elke angst te overwinnen in dit leven. Maar misschien heb je gelijk als je zegt dat het niet tegen elke prijs hoeft te gebeuren. Zal erover nadenken, misschien is het idd verstandiger nog wat langer te wachten met LSD... Bij mij heeft LSD denk ik ook wel een deurtje ingetrapt zoals je dat zo mooi zegt. Gelukkig heb ik daar in mijn dagelijks leven geen last van! Lijkt me wel superklote om daar weer terecht te komen bij een volgende trip. Paddo's heb ik trouwens nog nooit gedaan, maar is wel de moeite van het proberen waard....

'als het er na de trip nog steeds zo uit ziet, dán ga ik me pas zorgen maken.'
Ja, dat zal ik onthouden. Mijn probleem was tijdens die trip ook wel de onwetendheid. Ik wist vrij weinig van LSD, en dacht op dat moment echt dat de hele wereld naar de tering was. En vooral dat ik als eeuwig ronddolende ziel al eeuwen in de vernieling lag. Maargoed, echt reeele gedachtes zijn dat natuurlijk allemaal niet, en dat zal ik een volgende keer denk ik ook beter kunnen relativeren.

Bedankt voor jullie reacties! Heb er veel aan, ga denk ik pas volgende zomer een keer paddo's proberen. LSD zie ik wel. Het heeft ook allemaal geen haast. Misschien is dat mijn probleem ook wel, ik wil alles te snel ontdekken, terwijl ik waarschijnlijk nog een heel leven voor me heb, en wie weet hoeveel tijd daarna. :hearteyes:

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
TechNora zei:
Ja, klopt. Ik was die nacht ervoor doorgegaan niet alleen op de speed, maar ook op ghb, mdma, ketamine, en wat coke. Vlak voor ik de LSD nam had ik ook nog een lijn keta naar binnen gegooid, en wat GHB. Dit is inderdaad zeker iets wat ik de volgende keer niet zal doen... En misschien dat deze middelen, en het weinige slapen de bad trip getriggerd hebben?

Lijkt me heel waarschijnlijk, laatste keer dat ik erg moe was en toen aan de paddo's ging kreeg ik ook een begin van bad trip te pakken. Alleen had ik toen een medetripper om me op te beuren. Jou lichaam was wss moe en de combinatie met andere drugs heeft het waarschijnlijk veroorzaakt.

Bedankt voor jullie reacties! Heb er veel aan, ga denk ik pas volgende zomer een keer paddo's proberen. LSD zie ik wel. Het heeft ook allemaal geen haast. Misschien is dat mijn probleem ook wel, ik wil alles te snel ontdekken, terwijl ik waarschijnlijk nog een heel leven voor me heb, en wie weet hoeveel tijd daarna. :hearteyes:

Herkenbaar, wil ook nog zoveel proberen. Naja veel plezier alvast met de paddo's (ik adviseer equdoriaanse :hearteyes: , zijn vrij potente paddestoelen dat wel. Maar ik word er altijd super vrolijk van, voor mij in ieder geval de meeste 'vrolijke' paddo.)

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Jeller zei:
je zegt hier dat je voor de eerste keer lsd hebt genomen maar k zie twee trip reports van lsd van jou :confused:
http://drugsforum.nl/viewtopic.php?t=7889 die heir en die waar ge slecht ging

ja klopt, maar die keer heb ik eigenlijk niet meegerekend omdat ik al zo hard aan de keta zat toen, dat ik amper iets merkte van de lsd... of tenminste nu ik het effect van lsd beter ken heb ik er toen wel iets van gemerkt, maar dat wist ik niet op dat moment. Vandaar dat ik dit als mijn eerste keer lsd zie.

Herkenbaar, wil ook nog zoveel proberen. Naja veel plezier alvast met de paddo's (ik adviseer equdoriaanse , zijn vrij potente paddestoelen dat wel. Maar ik word er altijd super vrolijk van, voor mij in ieder geval de meeste 'vrolijke' paddo.)

OKee die zal ik onthouden! Vrolijke paddo's dat klinkt goed! :mrgreen:

azgaza

Badass junkie
Ik moet zeggen dat ik equadoriaanse niet vrolijk vind, maar juist héél bizar met ontzettende lachkicks over de absurditeit van alles. Zeker wel hele leuke paddo's ja.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ja snap wat je bedoelt, wel veel verwarring. Maar wel een vrolijke verwarring zeg maar...

Ook zou ik verse paddo's nemen, zijn vrolijker dan gedroogde omdat depsilocine voor een deel word afgebroken als ze gedroogd zijn.

dirtbag

Bewuste gebruiker
zo klinkt het wel, en daar kan ik mee instemmen, bij mij 1,5 portie gedroogd hawaii komt nieteens inde buurt bij 1 portie vers hawaii...
uit mijn ervaringen

azgaza

Badass junkie
Klopt zeker voor hawaiiaanse, want daar zit vooral veel psilocyne in en dat wordt afgebroken bij eht drogen, de psilocybine blijft bewaard maar gedroogde hawaiiaanse zijn dus lang niet zo speciaal meer als verse.

nicolai

Wijs gebruiker
het is misschien beter om te wachten met trippen tot je bad-trip helemaal geen rol meer speelt. totdat die trip echt helemaal uit je gedachten is.

nou denk ik dat dat sowieso voor elke trip geldt, niet alleen voor een bad trip, maar ik zou eerst eens proberen het goed te relativeren en het een soort van plaatsje te geven.

daarna kun je het misschien weer rustig proberen, en dan zoals velen hier al zeggen in een goede setting en met iemand die je volledig vertrouwd.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Grengijn de BOZE kabouter zei:
jij stelt dus dat verse paddos sterker zijn ?

wat de smartshop eigenaar mij vertelde is dat de psilocyne afgebroken word bij gedroogd. Hij zei dat die stof zorgde voor meer het vrolijke gevoel en de lachkicks bij paddo's. De psilocybine blijft echt wel bewaar en dat zorgt voor het 'trip effect' zeg maar. Gedroogd is dus wat donkerder en anders trippy. Zelf heb ik veel harder/beter getript op verse dan gedroogde iig.

zommes zei:
Kan je dan eerst die bad-trip beschrijven?

Dit is het report: http://drugsforum.nl/viewtopic.php?t=8884

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Gewoon weer 1 Maya nemen ..

's ochtends als je net wakker bent.

Verse broodjes verse jus, warme eitjes ..

Maar ga daar heen waar je je echt thuis voelt.

Voor vele is het thuis hun eigen huis voor vele is het hun slaapkamer.

Andere moet gedwongen uitwijken dat is jammer.

De omgeving is erg belangrijk vind ik, vooral de eerste paar keer.

Tripzzeee

Stonie

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Dumpy zei:
WOAAAAAAH!!! je moet niet bang zijn voor lsd!!! Dit is echt lekker!!! :hearteyes:

Was hier nog best lekker aan het gaan...

Maargoed ik moet terugkomen om te denken dat je beter eerst paddo's kan nemen dan lsd. Vind dat je bij paddo's stuk meer kans hebt op een bad trip. Maar mischien ben ik dat gewoon.

Heb het gevoel dat paddo's je heletijd inneemt en je echt bepaalde richtingen induwt. Bij lsd heb -ik- dat stuk minder ervaren.

Ben het ook helemaal eens met stonie, comfortabel, rustig en relaxte omgeving. Van te voren mischien je eerst even helemaal relaxen, echt even op voorbereiden. Dan komt het wel goed denk ik..

azgaza

Badass junkie
Dumpy zei:
Maargoed ik moet terugkomen om te denken dat je beter eerst paddo's kan nemen dan lsd. Vind dat je bij paddo's stuk meer kans hebt op een bad trip. Maar mischien ben ik dat gewoon.

Heb het gevoel dat paddo's je heletijd inneemt en je echt bepaalde richtingen induwt. Bij lsd heb -ik- dat stuk minder ervaren..

Ik ben het daar helemaal mee eens. Paddo's zijn verwarrender dan LSD en zijn gewoon net iets minder euphorisch. Bij paddo's kan je er vannuit gaan dat het chaos wordt, dat je er echt een paar uur bij zal zitten als iemand die niet spoort, terwijl dat met LSD heel erg mee valt.

LSD Is inderdaad wat stuurbaarder, maar LSD dwingt je ook je trip te sturen, want ken jijd at gevoel van 'dit is het niet helemaal, dus moet ik het maar gaan zoeken, maar wat zou het zijn en waar vind ik het?'

quotethemadraven

Bewuste gebruiker
Xanax, 1 a2 mg op voorhand, dan kan je lichaam niet die hoeveelheid adrenaline aanmaken zodat je in paniek slaat? Maar wat blijft er dan nog over van de trip. LSD laat zich slecht combineren, met zowat alles. (voor de meeste)
Maar is van "horen zeggen" geen enkel geschreven bewijs. In mijn ,ik slik en snuif alles wat ik tegenkom dagen, heb ik het met tientalle dingen gemixt. Nooit een probleem mee gehad op de moment zelf dan toch.
Maar vermits het een bewustzijnd verruimende drug is zuiver denk ik dat je gewoon het beste wacht tot je voelt van nu kan ie weer, en dan zorgt voor een milde benzo, moest het scheef beginnen gaan.
Kan raar doen soms, mss heb je naast je rustige alter ego een kant van jezelf gezien die je niet zo aangenaam vond, en daarom in een draaikolk van negatieve gevoelens bent terechtgekomen.

quotethemadraven

Bewuste gebruiker
Voila, das een bewijs dat iedereen anders reageert op stoffen, heb in de oertijd nog geblowd dat het geen naam had. Altijd stoned. Op een gegeven moment een degou van gekregen, en nu lijkt het alsof ik er allergisch aan ben.1 trekje (ik meen het) is genoeg! gans de avond om zeep , voel me dan angstig opgesloten paranoia.

troebadoer

Bewuste gebruiker
even OT

Terugkomen op dat 'jezelf uit een bad trip halen' of 'vermijden om in een bad trip te komen'

Als ik dat probeerde bij de 2e x paddo's ( 1e x ging ik bad ) door bv. ergens anders aan te denken bleven de visuals toch en om weg te kijke heeft geen zin want het blijft toch kut in je mind. En als ik een ander muziekjes wou opzetten of zo kon ik alleen maar denken 'wat ben ik para' dus bij mij hielp dat niet. ik zou zeggen pak een kilo suiker en begin te eten, en ga op bed liggen, dit heeft bij mij wel geholpen.

psych-out

Bewuste gebruiker
Badtrippen is een term die de LSD een slechte naam geeft, wie is er ooit op het stomme idee gekomen om het zo'n negatieve uitstraling te geven ? Oftwel waarom zou je het geen unieke super trip mogen noemen ? Hoe vaak komt het voor dat je een niveau hoger komt dan normaal. Hoe kan dit nou zo zeldzaam zijn, en als het echt zo sporadisch voorkomt verdient het dan niet eerder de naam "Megatrip" beyond the frontire. Maar de aller belangrijkste vraag: Hoe kom ik er in en wil ik dat graag ? Wat is er anders aan deze unieke diepgang dan een normale trip. De LSD heeft de kracht om je tijdelijk te ontdoen van je eigen wil en krachten, je bent dan dus hulpeloos overgeleverd aan de LSD molecuul, vanaf dat moment stuur je dus ook de richting. Para gedachtes zullen de negativiteit aanwoekeren, positieve gelukkige gedachtes brengen geluk. Hoe beheers je die ongecontroleerde macht die je vast houdt ? Wat moet je doen voordat je denkt dat het gaat komen, wat moet je absoluut niet doen. Is een diepe trip echt zo angstaanjagend dat veel trippers na een badtrip niet meer durven te trippen en is dat terecht ? moet je nu blij zijn of niet dat deze unieke kans aan je geboden om iets te zien en te voelen wat simpel weg niet te beschrijven is op papier. Je enige redding is kalmeren en accepteren dat je mazzel hebt, dat de LSD molucuul jou heeft gekozen om je afteschiten tussen hemel en aarde. ACCEPTEER HET!! OF VERVAL IN PANIEK EN ANGST. Eenmaal geaccepteerd zul je de trip van je leven meemaken, het is onbeschrijfelijk mooi en een ervaring die je nooit meer zal vergeten. Als je uniek tript doe dan echt nooit de deur open en neem echt nooit de telefoon op het gaat je kosten dat kan ik je verzekeren !
veel succes

stuikeuh

Belezen gebruiker
vraag gewoon 2 van je beste vrienden of vriendinnen die je van binnen als vanbuiten kent zorg ervoor dat je thuis kunt trippen in je zetel in je kamer een plaats waar je je zeer goed voelt als je dze dingen doet kan er volgens mij niets fout gaan zorg ervoor dat je steeds iets aan de hand hebt een film kijken, muziek luisteren etc als je voelt de trip zeer goed onder de hand te hebben ga eens een wandeling maken als je dan nog fout gaat ja dan is lsd niet de perfecte drug voor jou iets waar ik best wel voor treur in jouw plaats :confused:

L

Lid 6909

Gast
Re:

Telefoon zei:
azgaza zei:
quotethemadraven zei:
. LSD laat zich slecht combineren, met zowat alles. (voor de meeste)

Behalve met wiet. LSD en wiet werkt echt heel goed.

en 2cb / xtc / speed

gaan allemaal goed hoor :hearteyes:

Hier moet ik even inhaken, de paranöia van speed is niet echt goed te combineren bij LSD, mss dat jij er geen last van hebt, maar ik zou het zeker niemand aanraden.

2cb, xtc, NO², wiet/hasj etc is allemaal wel lachen bij LSD, maar wiet kan de mindfuck wel een stuk erger maken, en ik word nooit stoned ofzo.

Bovenaan