Bang voor sterven?

peace frog

Experimenterende gebruiker
Vraag voor mensen die ego-death al hebben meegemaakt.. (of als je weet wat ik bedoel)
Op dit moment veronderstel ik dat de mensen waartegen ik mijn vragen richt, dood gaan waarlijk hebben meegemaakt
hierkomt ie dan :P

Hebben jullie égt doodgaan meegemaakt?
Zouden jullie morgen bewust sterven aankunnen? (niet aan zelfmoord denken, of aan de pijn die erbij hoort)
Heeft de dood nog geheimen voor jullie?
heeft deze ervaring jullie beeld van na de dood aangepast? (denk aan
reïncarnatie, hemel)

en zijn jullie volledig bewust van jullie ziel, van jullie 'ik',
ik bedoel, zijn jullie geest/ziel terug één met jullie lichaam :)

Er bestaan geen domme mensen alleen naïeve mensen :)
enlighten me :)

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik wil zeker nog niet dood en ik denk dat als het moment aanbreekt dat ik daadwerkelijk dood ga, ik het nog steeds niet wil, maar dat er daarna een bepaald hormoon vrijkomt, zodat ik het dan ook accepteer dat ik dood ga en dat het vlak daarna aanvoelt als toen ik nog niet geboren was......

Nee, ik ben er niet bang voor dus... Maar voorlopig wil ik het ook nog niet....

En ja, heb een (bijna) egodeath meegmaakt, maar ik denk dat dat toch anders voelt dan ECHT dood gaan.

Dr. Tommy

Badass junkie
een echte ego-death heb ik nog niet gehad en wil dat ook graag een keer meemaken.

en dood wil ik nog niet echt maar heb wel geaccepteerd dat het gaat gebeuren en ik weet mijn leven lang al dat ik niet oud zal worden.

ik probeer nu nog het leuke eruit te halen en plezier te maken nu het nog kan en dan is het maar goed zo

maak me er niet meer druk om

Adrenochroom

Wijs gebruiker
ego death wel gehad, vaagde wel alle angst voor de dood compleet weg eigelijk, alleen het ego gaat uiteindelijk echt dood, maar het ego is iets heel lelijks imo dus boeiend :P

Eerste keer DMT liet nog duidelijker zien hoe het ongeveer is om echt te sterven, niets om bang voor te zijn, meest mooie/bevrijdende ervaring die je ooit zult hebben :wink:

beertjahh

ego

Neee nog nooit ego death gehad, lijkt me wel echt kut om zoiets te hebben. Je wil super graag denken dat het allemaal maar "nep" is, maar toch lukt dit niet!

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Re: ego

beertjahh zei:
Neee nog nooit ego death gehad, lijkt me wel echt kut om zoiets te hebben. Je wil super graag denken dat het allemaal maar "nep" is, maar toch lukt dit niet!

Uuhm je ziet juist in dat deze wereld de wereld is die 'nep' is, het ego vormt deze wereld namelijk :wink:

Henkfloyd

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ben door m'n egodeath ervaring ook totaal niet meer bang voor de dood. Je bestaat weliswaar niet meer en je ik is voor altijd weg, maar in de bewustzijnsvorm waar je in terecht komt is dat niet meer van belang. Je ego is alleen noodzakelijk om als mens te kunnen leven in een biologisch systeem.

Dat ik niet bang ben voor de dood wil niet zeggen dat ik dood wil. Integendeel zelfs, het leven biedt je allerlei mogelijkheden waar je zo optimaal mogelijk gebruik van moet maken zolang het duurt. Dood ga je toch wel, niets zekerder dan dat. De dood geeft het leven z'n waarde.

Peace :hearteyes:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Een 'ego death' heb ik twee keer mee mogen maken. Afgelopen weekend was het weer raak, mn ik leefde niet meer maar beleefde alleen. Ik vind alleen niet dat je een ego death kunt vergelijken met de lichamelijke dood.

Oh, en:

Hebben jullie écht doodgaan meegemaakt?
Wat is écht dood gaan? Lichamelijk? Dan nee.
Zouden jullie morgen bewust sterven aankunnen?
Dat kan iedereen
Ja natuurlijk
Heeft deze ervaring jullie beeld van na de dood aangepast? (denk aan
reïncarnatie, hemel)
Het heeft het idee dat ik had alleen versterkt

Henkfloyd

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik denk dat de meesten van ons waaronder ik weinig vergelijkingsmateriaal hebben omdat mensen die echt dood gaan waarschijnlijk niet meer zullen posten :P

Ik geloof wel dat het een dergelijk soort ervaring zal zijn als een egodood, maar daar kom ik op een dag vanzelf achter.

Stylus

Belezen gebruiker
ik hoor van mensen eigenlijk alleen maar positive uitspraken over de zogenaamde 'egodood', terwijl ik het als iets verschrikkelijks heb ervaren. denk dat het er mee te maken heeft dat ik niet los kan laten ofzo, maar ik denk dat ik met klem kan zeggen dat dit een van de vervelendste ervaringen was uit mijn leven.

ik had een flinke portie shrooms op, (en ben daar hypergevoelig voor) en ik wist niet meer wie of wat ik was, niks had meer betekenis. ik had nergens een mening over, ik was slechts een bewustzijn zonder enige kensis van wat dan ook, behalve mischien een paar flarden van hoe taal werkt en de wetenschap dat ik een organisch iets was. in plaats van kalmte, sereniteit en overzicht vond ik chaos, verwarring, angst en beklemming in een diepe zwarte put waar ik als trillend klein en kwetsbaar organisch wezen onderin lag, doof en blind, zonder de middelen om naar de buitenwereld te tasten, en me zeer bewust van het feit dat ik kwetsbaar was, en op zo ontelbaar veel manieren dood kon gaan, verminkt of pijn gedaan kon worden. in de dikke zwarte mist van mijn bestaan had logica geen kans, en zag ik voor mij slechts een eindeloze leidensweg.

ben bang dat ik door deze ervaring blijvend ben veranderd.

peace frog

Henkfloyd zei:
Ik denk dat de meesten van ons waaronder ik weinig vergelijkingsmateriaal hebben omdat mensen die echt dood gaan waarschijnlijk niet meer zullen posten :P

zal wat meer nadenken en minder blowen
als je maar begrijpt wat ik bedoel :P

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Hebben jullie écht doodgaan meegemaakt?
écht dood gaan natuurlijk niet maar ben wel erg in de buurt gekomen. M'n allereerste DMT pijp. Wat ik me ervan herriner is dat ik door een paarse tunnel vloog, uiteindelijk kwam ik in een ruimte waar ik neergelegd werd op iets en er 4 doorzichtige vrouwen zich over mij heenbogen en me zoveel liefde gaven (niet op een sexuele manier voor de pubertjes hier :wink: ) Ik had er vrede mee en gaf me over aan de liefde. Echt super intens was dat.

Zouden jullie morgen bewust sterven aankunnen?
Ja ik denk het wel, maar dat wil niet zeggen dat ik op dat moment niet bang zou zijn natuurlijk. Ook wil ik nog niet sterven, maar als het moment daar is dan is het zo. Het lijkt me een extra kut moment als je ook nog eens tegen je dood gaat vechten op dat moment.

Tuurlijk

Heeft deze ervaring jullie beeld van na de dood aangepast?
Zeker, wat ik nu precies geloof of denk zou ik niet zo kunnen vertellen. Maar vooral m'n DMT ervaringen hebben m'n beeld over de wereld en de dood ernstig veranderd.

jcutter

Badass junkie
Een heldere geest die heilig fuckt met de massa.

Los staan van de realiteit wil ik alleen zijn wanneer ik mijn zieke geest wil gaan doorspitten en kan genieten van de inhoud die in de laden zit die ik open trek.

Gewoon op het moment zeg maar..
Los staan van de realiteit zorgt ervoor dat je anders naar de wereld kijkt en zo veel kan leren als het een soort van obsessie voor je word.

Wat ik liever heb; is een combinatie van een andere visie op de wereld en waar ik iets mee kan doen met mijn heldere geest.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
jcutter123 zei:
Nog meer losgekoppeld van de realiteit :beer:

Leg mij eens uit wat de realiteit is dan?

jcutter123 zei:
Een heldere geest die heilig fuckt met de massa.

Los staan van de realiteit wil ik alleen zijn wanneer ik mijn zieke geest wil gaan doorspitten en kan genieten van de inhoud die in de laden zit die ik open trek.

Gewoon op het moment zeg maar..
Los staan van de realiteit zorgt ervoor dat je anders naar de wereld kijkt en zo veel kan leren als het een soort van obsessie voor je word.

Wat ik liever heb; is een combinatie van een andere visie op de wereld en waar ik iets mee kan doen met mijn heldere geest.

Ik ben met je eens dat je soms teveel kan 'zweven' en inderdaad totaal de grip op de realiteit kan verliezen. Ik ben op dit moment wat aan het minderen ook om deze reden. Maar je kan ook totaal de andere kant opslaan en angstvallig vasthouden aan je ego. Realiteit is ook maar een begrip/product van je eigen geest. Trippen zorgt er voor dat de realiteit een wijder en vaak vager begrip word mede doordat je meer open minded bent en niet alles zomaar aanneemt en gelooft. Dit vind ik zeker niet een slecht ding.
Als ik jou posts zo lees krijg ik toch het idee dat je een hele grote ego hebt. Ik ken je verder natuurlijk niet, maar dat is mijn gevoel. Denk je niet dat het beter is als je die ego eens wat vaker los zou laten? Je eigen realiteit los laten, maar open staan voor andere meningen en mensen?
Nogmaals, ik ken je verder niet en wil ook niet hier komen vertellen wat goed is voor jou en wat niet. Maar ben benieuwd wat je daar zelf van vind..

Maargoed, dat is ook maar mijn zweverige mening :wink:

Peace!

jcutter

Badass junkie
Als ik een mening krijg voorgeschoteld, dan pluk ik hem uit elkaar en bekijk ik of ik wat aan mijn meningen kan toevoegen. Zo doe ik dat :sunglasses:

Bovenaan