Bang voor terugval, Weer Gerookt!!

Hallo,

Na een 3 jarige heroineverslaving ben ik sinds 20-09-11 gestopt met roken van bruin en 3 weken later van de metadhon een dikke maand nu,
Ook met mensen v/d maliebaan gesproken en die adviseerden andere medicaties maar deze begonnen na 3 a 5 weken mij steeds vlakker te maken en sinds een dag of 7 heb ik het gevoel deprisief te zijn, kom tot niks meer in staat een soort gevoel van liefdesverdriet, constant aanwezig. nu heb ik gisteren weer een dealer gebeld en heb toen een geringe hoeveelheid opgerookt en werd toen uiteraard wat actiever, pas vele uren later de rest opgemaakt.
Vandaag werd ik voorhet eerst sinds tijden weer fris wakker en was blij tot ik mij een minuut later realiseerde dat het de naweeen moesten zijn van gisteren,
Ik ben idd steeds somberder aant worden na gelang de uren verstrijken en weet nu al dat ik morgen net zo wakker word als voorgaand.
Als ik morgen weer een belletje zou plegen weet ik al dat de verslaving er vlak achteraan kom en dat wil ik niet meer, al die ellende,. maar wat moet ik dan? l die jaren van gebruik hebben mijn bovenkamer ontregeld maar is dat iets wat na verloop van tijd weer terugschuift,is er licht aant einde van die tunnel.
Dat gevoel van deprisiviteit is zo'n martelgang dat wens ik niemand toe, maar als dit iemand bekend voorkomt en /of advies geven kan dan hoor ik dat graag.

Bij Voorbaat Dank,
W23

darkbull

Bewuste gebruiker
van mij geen zinnige reaktie.
wel een compliment dat je bezig bent met stoppen!
wel shit voorje dat je weer gerookt hebt maar gaat zoiets niet met vallen en opstaan?
dat je nu weer genoeg moed en motivatie moet gaan opbrengen om te zien dat het je niets oplevert? ergens moet een knop om. ik hoop dat je hulp en advies krijgen kunt.
sterkte!

Bedankt,

vandaag bij de maliebaan geweest en uitgelegd wat er gebeurd was, terzijde; ik was bezig met een plaatsing bij castle crack maar nu kwam er bij de 3e ronde van de intake naar voren dat ze zich zorgden maakte om mijn autoriteitsproblemen en nu staat dat dus op losse schroeven,
nadit ook bij de maliebaan bekend gemaakt te hebben , en de daarbij toenemende somberheid/depressie, kwam die arts met de suggestie om mij dan maar op te laten nemen voor diagnostiek en vervolg,
Alleen kunnen die intake rondespas op 06-01-12 beginnen, ik begrijp wel dat mensen in soort gelijke, laat staan ergere, situaties overkoken.
Ik denkook dat mijn medicatie te maken heeft met opkomende depressie (ritalin en mitrazepine) ben hiermee ook gestopt sinds een dag of 5 a 6. ik weet niet meer waar ik heen wou met verhaal....
iig bedankt voor positiviteit.

WS

Tufnut

Badass junkie
Er zijn hier wel mensen die betere adviezen kunnen geven vanuit eigen ervaring met bruin. Ik heb die gelukkig niet. Zelf zou ik denken dat je moet beseffen dat dat betere gevoel een truc van je verslaving is. Je wilde destijds stoppen omdat je er niet gelukkig van werd, maar toch lijkt dat nu wel. Dit is uiteindelijk echter niet zo. Weet dus na deze keer gebruiken dat het je een fijn gevoel kan geven, maar vergeet vooral niet dat dat niet blijft en dat dat nare gevoel w.s. een stuk erger zal zijn als je echt terug valt.
Je hebt gekozen om te stoppen en datis wat je wil. De behoefte om te gebruiken is je verslaving die er alles aan doet om je weer te laten gebruiken. Blijf bij jezelf dus, maar ik denk dat ik vooral makkelijk praten heb.

Met depressie heb ik wat meer ervaring. Ik weet dat het goed is om te gaan sporten of iig om bezig te zijn met afleidingen. Ga aan de slag en breng jezelf in beweging. Echt dat helpt en nee, in dit geval is het niet altijd makkelijk praten. De stap zetten om het te gaan doen is het moeilijkste deel, daarna wordt het makkelijker omdat je zal merken (als je het echt doet en niet maar een beetje) dat het echt werkt. daarnaast is het belangrijk eerlijk tegen jezelf te zijn en eerlijk en concreet over je gevoel te zijn. Zeg niet dat je het zo moeilijk heb, maar bedenk je vooral wat er zo moeilijk is. dan kun je er wat mee en is het dus makkelijker dat ook te doen.

Verveld dat je niet direct hulp kunt krijgen, maar helaas is dat blijkbaar niet anders. Probeer wel je best te doen om dat zo snel mogelijk wel te realiseren. Wed daarvoor niet op een paard zou ik zeggen.
Voor de tijd dat er geen profeesionele hulp is, kan het goed zijn bv hier wel het een en ander van je af te schrijven.

Ik hoop dat volhoud in het niet gebruiken. het is, zoals darkbull al zei, beonderenswaardig dat je het doet. Mocht je vandaag toch weer gebruikt hebben dan is dat jammer, maar ook geen man overboord. Een terugval van twee dagen is slechts een kleine terugval, je kunt dat tij nog wel keren. Mocht je niet de tweede ag gebruikt hebben dan is dat een teken dat je het dus kan. Volhouden dan! Sterkte!!

Bovenaan