Bang

TrippyShit

Badass junkie
Aankomende zaterdag staat 2c-b gepland. Ik weet niet waarom, maar ik ben bang. Een beetje bang om te trippen. Ik had het bij mn laatste paddotrip ook en toen het begon te werken schrok ik even. Wil ik dit wel? vroeg ik me af. Natuurlijk wil je dit, laat je gaan. En verder geen last meer van gehad. Nu opnieuw. Ben ik bang. Ik wil heel graag relaxt trippen. Heb genoeg ervaring, daar licht het totaal niet aan. Maar tóch, ben ik bang om bad te gaan.

Wie heeft er een tip om me hier van af te helpen. Het zal wel goed gaan als ik trip hoor, maar vind het gewoon geen fijne gedachte om de trip mee in te gaan. Dan hoeft er maar iets kleins te gebeuren natuurlijk. Ik sta verder sterk genoeg in mn schoenen en heb zat ervaring. Daar licht het allemaal niet aan. Ook geen idee waar die angst vandaan komt.

lucifer in the sky

Bewuste gebruiker
ik heb het ook soms wel eens, dat ik zo een beetje angst heb voor de trip. ik kan het ook niet wegwerken.
maar meestal komt het wel goed voor ik het zegeltje steek, het was meestal wel vroeger.
nu is het gwn in men mond en gaan :hearteyes:

anoniempje

Bewuste gebruiker
Ik zal de avond plannen met goede vrienden om je heen en een gezellige sfeer,(veilige omgeving) dan kunnen zij je anders helpen, en er uitpraten.
Ik zou het sowieso niet doen als je al negatief en bangf voelt, dan kan het wel versterken.
maar dat zou je zelf ook wel weten :grin:

tomz0r

Badass junkie
Niet doen als je bang bent. Zeker niet als je in je laatste trips al zat te denken van "waar ben ik in godsnaam mee bezig" wat ik denk als je opeens bang bent om te trippen :P

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Accepteren dat het kan gebeuren (alhoewel dat echt zeldzaam is op de 2cb) en als het gebeurt het ondergaan. Ik ben maar 1 keer van mijn leven bad gegaan, ik werd bang en wilde eruit. DIe fout heb ik niet meer gemaakt, gewoon accepteren en het ondergaan en op het moment dat ik die keuze maakt was het ook helemaal niet 'bad' meer, eerder gewoon een heftig stukje in m'n trip.

TrippyShit

Badass junkie
Ja, denk het ook. Het zal waarschijnlijk allemaal gewoon meevallen. Ben gewoon realistisch, het kan fout gaan. Heb die kant 1x meegemaakt en die beviel me weinig :P Maarja, achteraf gezien was dat 1 van de betere ervaringen. Hoezo is het eigenlijk zeldzaam op 2c-b :P
Maarja, als het een leuk tripje was laat ik nog wel een reportje achter :wink:

Bedankt voor de reacties!

Oom Klaas

Badass junkie
Andere tip, wanneer het begint te werken gewoon flink gaan kakken...geeft mij altijd wel een opgelucht gevoel

cropp

Badass junkie
geloof me ik heb het ook vaak, niet dat ik bang ben om te trippen of om bad te gaan, maar ik vind het gewoon moeilijk om de controle weg te geven

ik zou de helft van je 2cb pakken, de spanning wegblowen en even een uurtje wachten, besluit je dan dat het lekker is pak je de rest

TrippyShit

Badass junkie
Vanavond is het dus zover. Ik neem 15mg. Zoveel zit er namelijk in de pilletjes die ongeveer zo groot zijn als een smintje :P Ik weet dat het door omstandigheden afentoe lastig kan worden. Maar dat handle ik wel. Ben niet zo bang meer..Spanning wegblowen doe ik niet. Ben gestopt met blowen, werd er para van na tijd gestopt te zijn met dagelijks. Het wordt afentoe dus moeilijk, daarom neem ik ook een rustige dosis en niet 2 of anderhalf van de pilletjes..

Bedankt voor alle reacties !

Angramar Temenos

Badass junkie
Bad gaan op 15 mg 2c-b kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen. Ik heb al een paar keer 20 mg 2c-e gehad, en daar kan ik me nog geen bad op voorstellen, en 2c-b is over het algemeen milder en liever zeg maar.

Judas

Wijs gebruiker
Zou het niet doen. Een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Ga vanavond een goed boek lezen. Bijv. 'De mogelijkheid van een eiland'
van Michel Houellebecq.

TrippyShit

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
Bad gaan op 15 mg 2c-b kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen. Ik heb al een paar keer 20 mg 2c-e gehad, en daar kan ik me nog geen bad op voorstellen, en 2c-b is over het algemeen milder en liever zeg maar.

Een psychedelisch middel versterkt je gevoelens, ook negatieve dus. Of je nou 15mg of 25 neemt. Het zal alleen wat makkelijker te handelen zijn. Ik wil dit juist. Redenen heb ik al in een ander topic gezet. Ik wil deze negatieve gevoelens naar voren halen om de confrontatie aan te gaan. Omdat het een nieuwe stof is en ik een tijdje niet getript heb, was ik een beetje bang. Maar heb me goed voorbereid en ben er klaar voor..

Angramar Temenos

Badass junkie
TrippyShit zei:
Stoer, maar das jouw mening. Voor mijn doeleinden is het niet nodig om heftig te trippen.

Ik bedoel het niet op een stoere manier kerel. Niet van, "Ik kan net zoveel op". Ik vind 20 mg 2c-e of 30 mg 2c-b ongeveer even heftig als 100 uq lsd of 2-3 gram gedroogde mexicaantjes (gemiddelde dosis dus). 2c's zijn gewoon veel milder en vriendelijker.

TrippyShit

Badass junkie
Dan ben ik blij dat ik een 2c gebruik voor mn doel :P
Wat ook minder en misschien wat onverantwoord is, is dat ik maar 4uur geslapen heb vanacht. Niet echt volledig uitgerust dus. Maarja een super blije trip ging het toch al niet worden.

Als er van gaat komen wat de bedoeling is laat ik nog wel een reportje achter. Zo niet, zal 15mg wel geen reportje waard zijn..

Judas

Wijs gebruiker

In een mooi boek kan je ook wegtrippen :grin:
'Schuld & boete' van Dostojevski lijkt me ook een echte aanrader voor jou :wink:

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Veel plezier met je trip.

Ik vind de signature van yeti belachelijk groot. (Dat dat überhaubt kan??)

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik denk dat je angst heel reeel is, aangezien je al aangeeft dat je op de hoogte bent van de eventuele risico's die aan het gebruik zijn verbonden. Een gevoel van spanning vooraf is daardoor heel normaal. Ik zie het als een gezonde angst die jou alleen maar extra beschermt en voorzichtiger maakt, waardoor de kans om echt bad te gaan juist kleiner voor je wordt. Mensen die helemaal geen enkele angst voelen, kunnen overmoedig worden en risico's nemen met hele negatieve gevolgen. Zolang je geen extra angst voor je gezonde angst er boven op creeerd en jij verder gewoon lekker in je vel zit, kan je erg veel plezier beleven aan je trip. Goed op de hoogte zijn van wat je inneemt en wat het met je geest en waarneming kan doen, is daarbij wel zeer belangrijk!
Neem ten eerste dus nooit zomaar iets, maar hou van te voren een grondige research naar het middel. Bedenk daarbij voor jezelf wat jouw persoonlijke redenen zijn om het middel te willen nemen en wat je ermee wilt bereiken. Als je van te voren een duidelijk doel voor ogen hebt en je je daar tijdens het trippen op kunt blijven focussen, dan heb je voor jezelf namelijk al bepaalde eisen gesteld waar je naar toe wilt gaan en dan is het mogelijk om je trip daar op af te stemmen. De kunst is dus om zelf de baas over je eigen trip te blijven spelen ipv dat het omgekeerde gebeurt, want dan neemt de trip die controle over en dat is exact het punt waar mensen dan ook bad op gaan. Je verliest dan alle realiteit op de werkelijkheid en dit kan zeer beangstigend zijn. Dit komt vooral voor wanneer men de drug onderschat en te veel in 1x neemt, of wanneer men niet voldoende research heeft gedaan en te weinig weet over de werking. Ook als je slecht in je vel zit, is trippen af te raden, omdat het je gevoelens versterkt.

Gelukkig is 2cb - in tegenstelling tot sommige andere tripmiddelen - heel erg "kneedbaar" en kun je de trip makkelijk zelf leren sturen! Dat voordeel heb je dus al, als je daarvan goed op de hoogte bent. Mits je je natuurlijk wel exact aan de voorschriften van de juiste dosis houdt! Deze wegen bij 2cb dan wel weer behoorlijk nauw, dus extra voorzichtigheid is hierbij wel geboden! Een te hoge dosis 2cb, kan namelijk een zeer sterke trip veroorzaken die zo verwarrend kan zijn, dat het sturen van de trip niet meer mogelijk is.
Houd je dus gewoon altijd goed aan de dosis, liever met te weinig beginnen, dan kan je later altijd nog een beetje bijnemen. Ook de setting en de mensen om je heen zijn van grote invloed: kies deze dus van te voren zorgvuldig uit, zodat je zeker weet dat je je daarbij op je gemak zult voelen. Tripmiddelen zijn geen speelgoed, dus behandel ze dan ook met respect! Een goede voorbereiding is het halve werk en verkleind de risico's op bad gaan aanzienlijk. Luister ten alle tijden goed naar je lichaam en blijf je er van bewust dat alles wat je waarneemt, niet de echte realiteit is, maar dat het de drug is die daar tijdelijk voor zorgt.

TrippyShit

Badass junkie
Nah het 'probleem' was juist dat ik niet goed in mn vel zat. Ik wou de oorzaken goed naar voren brengen om er zo wat mee te kunnen doen. Dat is er niet van gekomen. Ipv dat de problemen naar voren kwamen kwam er alleen algemene negativiteit naar voren zegmaar. Ik heb voor een paar seconde het engste gevoel ooit gevoeld en er zijn meer dingen gebeurt. Het was geen geweldige trip en er zijn dingen gebeurt die ik nog nooit heb meegemaakt. Als het allemaal een beetje duidelijk is zal ik het verwoorden en misschien nog een reportje plaatsen. Het was mentaal echt fucked up, wat ik niet op deze manier had verwacht zoals ik al zei. Ook snap ik wat mensen bedoelen met 'hij dacht dat we over hem aan het smoezen waren' of 'hij dacht dat we alles sarcastisch bedoelde'. Maar ik laat nog wel een reportje achter denk ik. Eerst even allemaal even op een rijtje zetten..

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Wat naar voor je zeg! Dat kwam waarschijnlijk omdat je dus al niet goed in je vel zat en dan is trippen gewoon sowieso altijd af te raden. Ook als je het gaat gebruiken, om achter je problemen te komen. Als je echt ergens mee zit en je niet goed voelt, kun je beter even langs de huisarts en vragen of die je door kan verwijzen naar iemand om mee te praten. Tripmiddelen zijn naar mijn idee ongeschikt hiervoor, je weet gewoon niet van te voren wat je kan verwachten! Straks maakt het de dingen alleen nog maar vervelender voor je, dan ze in werkelijkheid al zijn...

Maar goed, dit weet je zelf nu dus ook wel denk ik... Succes met het verwerken van je ervaring, ben toch wel benieuwd naar een reportje eigenlijk!

Bovenaan