(Base coke) crack verslaving

Goede avond,

ik heb nog niet veel posts gemaakt op dit mooie forum, maar sta nu wel op het punt een verandering in mijn leven te maken, en zou graag willen weten hoe mensen die net als mijn aan de crack zijn en er vanaf willen hier over denken.

Ik ben 25 jaar, heb een goede baan gehad en heb daarom nooit mijn coke gebruik als een probleem gezien, nu ben ik terug gevallen en heb bijna 50% minder te besteden, en merk nu hoeveel ik verrook, en begin nu ook in te zien hoe zoon probleem dit is/wordt.

ik heb een vriendin waarmee ik al 2 jaar samen woon, zij weet niks van mijn verslaving.
nu beginnen de problemen te komen, ik krijg schulden, pin van haar bank en zeg dat dit voor rekeningen zijn, triest genoeg heb ik nog geen 10 minuten geleden mijn dealer laten komen.

ik heb veel gehoord over VNN maar omdat ik bang ben wanneer dit bekend wordt mijn vriendin niks meer van mij wil weten, en mijn familie al helemaal niet nooit de stap gezet naar hulp.

ik bedenk mij heel vaak, wat is mij meer waard: kapot gaan aan deze troep, en uiteindelijk alles verliezen, of mij laten helpen en direct alles verliezen.

Het klink misschien heel teriest, maar bedenk mij ook heel vaak: is het niet beter er een einde aan te maken.

Jullie mogen van mij denken wat jullie willen, dat is jullie goed recht, en ik vraag je dan ook gewoon je mening te geven, en ik hoop dat dit mij helpt in de stappen die ik ga zetten.

MVg
P

Marcko

Belezen gebruiker
Kun je niet minderen? Ik houd mezelf altijd voor dat je bezig bent Antillianen, Surinamers en Marokkanen te spekken en daar pas ik voor.

Probeerenleer zei:
catootje zei:
Kun je niet minderen? Ik houd mezelf altijd voor dat je bezig bent Antillianen, Surinamers en Marokkanen te spekken en daar pas ik voor.

Zij verkopen inderdaad de grootste bagger.

Klopt, maar ik heb een vaste dealer, die het bij mij uitkookt, inmiddels ben ik al een stuk geminderd, maar het is nog steeds een probleem, ik heb wat prive berichten gekregen over dat ik dit moet vertellen aan familie/vriendin maar hier worstel ik nog behoorlijk mee omdat ik bang ben mijn relatie te verliezen, maar als ik zo door ga zal dart ook het eind punt zijn.

Ik heb nu al bijna 4 dagen geen pijpje meer gerookt, en probeer dit vol te houden!

Bedankt.

aurora123

Experimenterende gebruiker
Wietplantje zei:
Klopt, maar ik heb een vaste dealer, die het bij mij uitkookt, inmiddels ben ik al een stuk geminderd, maar het is nog steeds een probleem, ik heb wat prive berichten gekregen over dat ik dit moet vertellen aan familie/vriendin maar hier worstel ik nog behoorlijk mee omdat ik bang ben mijn relatie te verliezen, maar als ik zo door ga zal dart ook het eind punt zijn.

Ik heb nu al bijna 4 dagen geen pijpje meer gerookt, en probeer dit vol te houden!

Bedankt.

Wat goed van je! Dat is absoluut al een stap in de goede richting. Tja, of je het moet vertellen is helemaal aan jou, dat kunnen wij niet voor je beslissen. Daarnaast ken jij je vriendin/familie het beste. Mijn ervaring is echter wel dat het achteraf vaak meevalt en dat je dan denkt "had ik het maar eerder verteld". Je kan enorm veel steun van hen krijgen, wat het ook makkelijker maakt om het stoppen vol te houden.
In ieder geval veel sterkte!

Tetsuo

Belezen gebruiker
ik zou een keer psychedelica gebruiken, dat heeft me van mijn alcoholverslaving af geholpen. mn leven is weer leuk nu :grin: al reageert iedereen er anders op natuurlijk.

Marcko

Belezen gebruiker
Tetsuo zei:
ik zou een keer psychedelica gebruiken, dat heeft me van mijn alcoholverslaving af geholpen. mn leven is weer leuk nu :grin: al reageert iedereen er anders op natuurlijk.
welk psychedelicum raad je aan?

Tetsuo

Belezen gebruiker
Ik denk dat ieder psychydelisch middel wel werkt. het belangrijskste is dat je eigenlijk van binnen wel weer dat het debiel is wat je doet zodat je doormiddel van psychedelica dat extra hard kan ervaren en de doeloosheid er zelf van inziet. zijn verschillende onderzoeken naar geweest en iedereen gebruikt wat anders voor andere doeleinden en het een zal beter bij het een werken dan bij het ander, maar ik denk dat het in grote lijnen allemaal op hetzelfde neerkomt.

hier een interessante docu over psychedelica en verslaving. vanaf 32:50 gaat het specifiek over cocaïne behandelen dmv van ibogaine.
http://www.youtube.com/watch?v=mEdxrHud5tE

Ikzelf denk dat je met iets als lsd of truffels ook wel ergens kan komen. zorgen dat je goed fout gaat en de succesfactor kan groter zijn dan een paar maanden therapie. (kan dus ook geen succes zijn)

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ibogane en lsd kun je niet met elkaar vergelijken. Met ibogane ga je helemaal uit het lichaam naar een andere wereld terwijl je met lsd gewoon hier blijft. Vindt het behoorlijk riskant om zomaar mensen te gaan adviseren zware tripmiddelen te gaan nemen om clean te worden. Als je tripmiddelen wilt nemen om clean te worden doe dit dan met mensen die weten wat ze doen. De kans van slagen is dan veel groter en het risico dat het fout gaan minder.

Tetsuo

Belezen gebruiker
sja, wat kan er fout gaan. trip gaat vanzelf over. 'fout gaan' is achteraf ongelooflijk leerzaam. Ik zeg ook niet dat je het met elkaar kan vergelijken, ik zeg dat ik denk dat het allemaal wel kan helpen.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Evengoed lijkt het me verstandiger om het samen te doen met iemand die er ervaring mee heeft en weet wat die doet.

Tetsuo

Belezen gebruiker
daar moet ik u inderdaad gelijk in geven. Het is altijd handig om iemand achter de hand te houden die een ooogje in het zeil houdt.

Bovenaan