Bedorven Shrooms?

Onlangs heb ik bij de Smartshop in Zwolle (de Statisfactory) 1 portie hawaiaanse paddo's gekocht. Ik had namelijk het plan opgevat om die dag erna te gaan trippen (mooi weer/school afgelopen etc :hearteyes: ), maar helaas kwam hier iets naars tussen. Dus ik heb de portie 3 dagen in de koelkast gezet, en daarna met de oven geprobeert te drogen (niet hoger dan 50 C)en ergens in de kast gezet in een doosje.

Maar nu ruiken ze een btje (te) paddo-achtig, en zijn ze een btje donker.

Mijn vraag is dan ook: 1) zijn ze bedorven
2)zoja, kan ik ze nog eten <met effect -zonder ziekte>

Foto 1:

Foto 2:

Alvast bedankt Oh Prachtig Forum :hearteyes:

Sorry voor het openen van een topic hierover :flushed:

Frisko

Badass junkie
opeten die handel...wij hebben ook al vet bedorven schrooms gegeten en hebben er toch keihard van getript :openmouth: :grin:

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
ja ze zijn zeker bedorven :( dat is wel duidelijk
maar of ze hun effect dan verliezen weet ik niet, frisko zegt van niet dus je kan het proberen he :)
ik zou ze in ieder geval niet opeten, ze zien er echt wel goor uit :kots:

Jeppie

Newbie
Ze zien er niet bedorven uit, ze zien er meer uit dat je ze veels te heet in de oven hebt gedaan vandaar dat zwart, 50 graden is al te veel en ontrekt de Psylocibyne

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
Jeppie zei:
Ze zien er niet bedorven uit, ze zien er meer uit dat je ze veels te heet in de oven hebt gedaan vandaar dat zwart, 50 graden is al te veel en ontrekt de Psylocibyne
als ik paddos nuttig maak ik er altijd thee van (bijna 100°C, 20 min. lang) en dit werkt altijd perfect
er wordt vaak beweerd dat de psylocine en psylocibine door de warmte kapot gaan/verdwijnen, maar hier heb ik dus wel mijn twijfels bij...

Bal0n

Badass junkie
Ik geloof dat vanaf 76 graden celsius de alkaloïden uit een beginnen te vallen, maar ik heb werkelijk geen idee hoe snel dit gaat.

Jeppie

Newbie
Psychedelic_Fairytale zei:
Jeppie zei:
als ik paddos nuttig maak ik er altijd thee van (bijna 100°C, 20 min. lang) en dit werkt altijd perfect
er wordt vaak beweerd dat de psylocine en psylocibine door de warmte kapot gaan/verdwijnen, maar hier heb ik dus wel mijn twijfels bij...

Ja logisch he, de werkzame stof gaat in je thee zitten, als je ze in de oven legt verdampt het mee met het vocht

Bal0n

Badass junkie
Wat je niet zegt klopt al helemaal niet Jeppie :). Door de temperatuur gaan de actieve stoffen kapot, ze verdwijnen volledig. Dus mochten ze in het water zitten, dan gaan ze als nog stuk door de hoge temperatuur.

A

Anonymous

Gast
alles ok met deze paddo's

niet bang zijn Bill. Gewoon ogen en billen dichtknijpen en die ganse handel naar binnen werken. Paddo's zijn zowiezo schimmels, dus erger kan het niet worden. Geloof me, je gaat trippen vna hier tot Timboektoe.
Ik heb er al viezere achter mijn kiezen gestoken.

Jeppie

Newbie
Bal0n zei:
Wat je niet zegt klopt al helemaal niet Jeppie :). Door de temperatuur gaan de actieve stoffen kapot, ze verdwijnen volledig. Dus mochten ze in het water zitten, dan gaan ze als nog stuk door de hoge temperatuur.

daar heb je gelijk in, maar toch lees je altijd dat als je ze droogt niet in een hetere oven dan 40 graden moet doen,
en lijkt hem logisch als je paddo thee maakt, dat de stof gewoon in de thee oplost (ofzo)

vogel

Bewuste gebruiker
:kots: ja lekkker heb is een keeer paddo,s gegeten
die eerst 2 of 3 dagen met de post onderweg waren, toen 1 dag gedroogd
ze waren nog halfnat,,, en zo halfnat heb ik ze in een snijmachine gedaan
en alles wat overbleef was vieze zwarte derrie
de trip was hasst niet visueel en het was 45 gram vers wat ik op eette
mexicaanse stophopharia cubensis
werd er heel moe van en na een paar uur buikpijn behoorlijk erg
mijn ervaring is dat de sterkere soorten paddestoelen vaak beter vallen
omdat je er minder hoeft van op te eten
van die grote mexicaanse dat zit gewoon niet lekker in je maag en dat gevoel in je maag word nog eens door je trip versterkt :wave:

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
vogel zei:
van die grote mexicaanse dat zit gewoon niet lekker in je maag en dat gevoel in je maag word nog eens door je trip versterkt :wave:
haha ja dat ken ik :( ...
daarom kun je beter thee maken :) , geen buikpijn en werkt ook heel snel (al no zo'n 10 min.)

Ach ja, ik zal wel even door de zure appel heen bijten.
Ik denk dat ik het gewoon in mijn soep gooi ipv thee (voor de smaak :wink: )

En blijven bidden tot den Heilige Schimmel voor een leuk effect

Thnx iedereen voor uw meningen/feitjes ontremd dit onderwerp! :beer:

proton

Belezen gebruiker
Nog een Zwollenees hier, ik ben van plan vandaag langs te gaan bij Satisfactory. Ik ben nog paddo-maagd :)
Bedoeling is om binnekort met vrienden af te spreken, mijn vrouw en de man van het bevriende stel blijven (redelijk) nuchter en ik en de vrouw van het stel gaan dan trippen.
Dus de paddo's zullen gedroogd moeten worden, of ik moet iets onder de toonbank mee kunnen krijgen , want binnen een week zal het nog niet gebeuren. :)
Maar ik heb er nu al heel erg veel zin in! :mrgreen:

vogel

Bewuste gebruiker
En blijven bidden tot den Heilige Schimmel voor een leuk effect

Thnx iedereen voor uw meningen/feitjes ontremd dit onderwerp! :beer:[/quote]

ga je nog een tripreport van je bedorven paddo,s posten???

caatje

Badass junkie
Bal0n zei:

Maar er wordt bij onze smartshop in Eindhoven aangeraden om ze zo te eten maar als je dat niet trekt er thee van te zetten? En die thee moet je 20minuten zacht laten koken?

Intoxicated

Wijs gebruiker
Dat heb ik ook altijd een beetje vaag gevonden.
Ik heb weleens paddo thee gemaakt en ik wist toen nog niet echt hoe het moest, dus gewoon redelijk borrelend een half uur ofzo laten staan.
maar het werkte nog perfect.

A

Anonymous

Gast
thee

ja, met het trekken van thee heb ik ook de beste ervaring. Misschien dat iemand iets heeft aan mijn zeer eenvoudige methode:
Water laten koken (met de waterkoker gaat dat het snelste), dan beetje laten afkoelen, in een tas gieten, gewenste hoeveelheid paddo's erin, 15 minuten in de microgolf op héél lage stand, zodat het water goed warm blijft en het dus beter "trekt". Dan theezakje naar keuze erbij, nog 5 minuten in microgolf. Paddo's eruitvissen of door de zeef gieten. Drank laten afkoelen, drinken en....trippeuh.....
Menzegt altijd dat warmte de werking vermindert maar daar heb ik echt nog niets van gevoeld. Bij mij werkt het perfekt. Want die smaak blijft vreselijk. Fijn is ook dat ze bij die thee veel sneller opkomen.

proton

Belezen gebruiker
inmiddels de paddo's in huis :) ik ga ze gedroogd mengen met cupasoup, dat schijnt wel goed te werken. :)

fokker

Belezen gebruiker
ik trek altijd soep ervan, anders krijg ik t mn keel niet af. 1 keer zwaar bedorven paddo's gegeten, en n boel ervan ook! Joekels van paddestoelen, en mn eerste keer dat ik een ego-death ervaring had... PRACHTIG! :mrgreen:

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Bedorven paddo's :P Het is wel waar dat ze effect nog steeds behouden en dat je ze eigenlijk gewoon nog kunt eten voor een goede trip. Echter de schimmel die op de paddstoelen beginnen te groeien zijn niet de eige schimmel en kunnen dus schadelijk zijn, kan dus dat je lichaam begint te protesteren en je aan het kotsen komt. Maar da risico moet je zelf maar willen lopen :P

Jeller

Badass junkie
vogel zei:
bwa.. eens de trip begint is je maagpijn toch over?

Ik had tijdens de trip enorme last van mijn maag + diarree...dus het was niet echt over.

Maar wellicht verschilt het per persoon

Bovenaan