beginnen met zelf draaien

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
Dag allemaal, na een tijdje voorgedraaide joints te hebben gekocht, ben ik van plan om zelf te gaan draaien. Ik heb een aantal vraagjes waar jullie vast wel antwoord op hebben :)

- Ik had begrepen dat smalle, niet gebleekte vloei het beste is om mee te beginnen. Welke vloei raden jullie aan?

- welke tabak gebruiken jullie?

-hoelang duurde het bij jullie voordat jullie somewhat decent een jointje konden rollen?

Eerst ga ik gewoon ''dummy's'' rollen met alleen tabak tot ik het een beetje in de vingers krijg.

alvast bedankt! :stoned:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Haha. Hier zijn niet echt goede tips (pun not intended) voor. Gewoon blijven proberen totdat het lukt. Ik gebruik zelf blauwe vloeitjes en tabak uit een sigaret. Shag is wel makkelijker, maar niet per se iets waar je aan wilt wennen.

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
Exceptional Insight zei:
Haha. Hier zijn niet echt goede tips (pun not intended) voor. Gewoon blijven proberen totdat het lukt. Ik gebruik zelf blauwe vloeitjes en tabak uit een sigaret. Shag is wel makkelijker, maar niet per se iets waar je aan wilt wennen.

fijn dat je er niet omheen draait (pun not intended :P ).
Ik probeer het eerst wel met shag, en als ik dat lukt later met sigarettentabak. Ik heb op het moment American Spirit geel.

-Geen idee of er heel veel verschil in vloei zit, maar ik ga het liefste voor raw lange vloetjes.
-Steel meestal tabak van andere mensen, maar vind American Spirit wel fijn. Ben van plan binnenkort over te schakelen op damiana (is geen tabak, maar een plant), omdat dat goedkoper is, gezonder (geen nicotine of teer) en bovendien van zichzelf al een legal high produceert.
-Als je een middagje flink wat rolt ben je al een heel eind denk ik.

Keep Rock 'N Rollin'!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Kale kikker zei:
damiana (is geen tabak, maar een plant)
Maar tabak is ook een plant :P

Gewoon gaan oefenen inderdaad, zo leer je het uiteindelijk. Gewoon een heel pakje vloei opmaken met oefenen en je hebt het waarschijnlijk al aardig onder de knie.

Welke vloei het beste is, is nogal persoonlijk volgens mij. Met hele smalle vloei kan het overigens best lastig zijn in het begin aangezien je minder spelingsruimte hebt. Als je het eenmaal onder de knie hebt en je draait normaal wil je juist smalle vloei om niet teveel papier te roken. Als je binnenste buiten draait maakt de vloei eigenlijk weinig meer uit. Maar binnenste buiten is wel wat meer voor gevorderden.

Misschien wel een handige tip, zorg dat je de tabak alvast een beetje verdeeld over de vloei voordat je echt gaat draaien en dat het mooi aansluit op de tip. Anders is het draaien sowieso moeilijk en krijg je na de tip in enen een bom tabak. En probeer wel echt te draaien en niet te vouwen, klinkt logisch natuurlijk maar heb al teveel mensen zien vouwen...

Ik sluit me er wel bij aan dat wanneer je eenmaal kan draaien je wel veel makkelijker vaker gaat blowen. Vroeger draaide een goede vriend van mij altijd en blowde ik vooral met hem. Toen ik hem uiteindelijk vroeg om te leren draaien duurde het niet lang meer voor ik dagelijks ging blowen. Niet perse heel positief dus, behalve dat je niet meer op anderen of vieze voorgedraaide joints bent aangewezen.

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
Psychedelibee zei:
Kale kikker zei:
damiana (is geen tabak, maar een plant)
Maar tabak is ook een plant :P

Gewoon gaan oefenen inderdaad, zo leer je het uiteindelijk. Gewoon een heel pakje vloei opmaken met oefenen en je hebt het waarschijnlijk al aardig onder de knie.

Welke vloei het beste is, is nogal persoonlijk volgens mij. Met hele smalle vloei kan het overigens best lastig zijn in het begin aangezien je minder spelingsruimte hebt. Als je het eenmaal onder de knie hebt en je draait normaal wil je juist smalle vloei om niet teveel papier te roken. Als je binnenste buiten draait maakt de vloei eigenlijk weinig meer uit. Maar binnenste buiten is wel wat meer voor gevorderden.

Misschien wel een handige tip, zorg dat je de tabak alvast een beetje verdeeld over de vloei voordat je echt gaat draaien en dat het mooi aansluit op de tip. Anders is het draaien sowieso moeilijk en krijg je na de tip in enen een bom tabak. En probeer wel echt te draaien en niet te vouwen, klinkt logisch natuurlijk maar heb al teveel mensen zien vouwen...

Ik sluit me er wel bij aan dat wanneer je eenmaal kan draaien je wel veel makkelijker vaker gaat blowen. Vroeger draaide een goede vriend van mij altijd en blowde ik vooral met hem. Toen ik hem uiteindelijk vroeg om te leren draaien duurde het niet lang meer voor ik dagelijks ging blowen. Niet perse heel positief dus, behalve dat je niet meer op anderen of vieze voorgedraaide joints bent aangewezen.

Bedankt voor de tips!

Ik had zelf ook al inderdaad bedacht dat ik dan waarschijnlijk vaker ga roken. Maar ik wil niet vaker dan een aantal keer per week blowen, en als dat wel gaat gebeuren stop ik er denk ik meteen een tijdje mee, om te kijken of ik nog wel zonder kan :)

In theorie klinkt het heel goed, maar de praktijk moet uitwijzen hoe dat zich gaat uitpakken :tearsofjoy:

Wacky

Badass junkie
Ik vind chag niet makkelijker om te draaien dan cigaretten tabak. Ze hebben allebei hun voor en nadeel.

Met chag moet je strak draaien en dat is lastig, maar dan heb je wel een joint over de hele lengte van je vloeitje. Met cigaretten tabak hoef je niet strak te draaien maar kun je achteraf een beetje op tafel kloppen en aanstampen met de filter van de cigaret en dan wordt ie wel strak, maar dan heb je niet de hele lengte van je vloeitje.

Belangrijker is dus de smaak. Ikzelf vind shag heel erg veel lekkerder smaken. (en ben nogal "anal" over het dichthouden van het shag pakje zodat het niet uitdroogt). Dat is dan voor hash joint (ik rookte uitsluitend hash) bij wiet past cigareten tabak dan wel beter, vooral als je wiet niet al te droog is. Maar smaken verschillen natuurlijk.

Gewoon veel oefenen. Een beetje bredere vloei is denk ik in het begin juist makkelijker dan de smalle. Als je er beter in bent dan kun je of binnenstebuiten gaan draaien of de allersmalste vloei gebruiken om minder papier te roken.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
kokosmakroon900 zei:
Ik had zelf ook al inderdaad bedacht dat ik dan waarschijnlijk vaker ga roken. Maar ik wil niet vaker dan een aantal keer per week blowen, en als dat wel gaat gebeuren stop ik er denk ik meteen een tijdje mee, om te kijken of ik nog wel zonder kan

In theorie klinkt het heel goed, maar de praktijk moet uitwijzen hoe dat zich gaat uitpakken
Misschien wel handig om van te voren duidelijke regels voor jezelf op te stellen, dan kun je die later gebruiken om je gebruik mee te toetsen. Als je die regels niet hebt ga je die ene extra dag blowen makkelijker als onschuldig zien bijvoorbeeld en dan kom je er vaak pas veel te laat achter dat je enen wel erg vaak blowt.

Wacky

Badass junkie
Alleen voor pre-pubers die gemeen doen tegen meisjes omdat ze niet weten wat ze er anders aan moeten met die situaties.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Wacky zei:
Alleen voor pre-pubers die gemeen doen tegen meisjes omdat ze niet weten wat ze er anders aan moeten met die situaties.

Exceptional Insight zei:
Sigaretten met een c schrijven leest moeilijk irritant.

:tearsofjoy: laten we niet elk topic bepalen door 1 enkele gebeurtenis en verder ON-topic blijven :wink:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Wacky zei:
In tegenstelling tot Tekzor, ben ik wel blij dat je erop terugkomt. Blijkbaar mag het niet in een apart topic, dus dan maken we overal maar rommel.

MeejheM

Badass junkie
ik pak 1 peuk, en hasj, of 2/3e peuk en wiet, gooi die met een tippie in een slim vloeitje en dan is het net of je een sjekkie draait.

of je slim vloeitjes wilt gebruiken of van die brede maakt in principe niet zo heel veel uit, maar hoe minder papier je rookt hoe beter, zolang je je joint maar af krijgt.

persoonlijk rook ik liever zonder tabak en papier, maar dan heb je geen joint.

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
Psychedelibee zei:
kokosmakroon900 zei:
Ik had zelf ook al inderdaad bedacht dat ik dan waarschijnlijk vaker ga roken. Maar ik wil niet vaker dan een aantal keer per week blowen, en als dat wel gaat gebeuren stop ik er denk ik meteen een tijdje mee, om te kijken of ik nog wel zonder kan

In theorie klinkt het heel goed, maar de praktijk moet uitwijzen hoe dat zich gaat uitpakken
Misschien wel handig om van te voren duidelijke regels voor jezelf op te stellen, dan kun je die later gebruiken om je gebruik mee te toetsen. Als je die regels niet hebt ga je die ene extra dag blowen makkelijker als onschuldig zien bijvoorbeeld en dan kom je er vaak pas veel te laat achter dat je enen wel erg vaak blowt.

Ik heb er nog even over nagedacht en dit is het plan:

Ik woon nog thuis, en mijn ouders weten dat ik af en toe een jointje rook. Dit doe ik alleen nooit bij hun in de buurt, het wordt zegmaar ''gedoogd''. Nu ga ik ze gewoon vertellen hoe de vork in de steel zit: dus hoe vaak ik blow, en wat, en wie. Zodat zij het voorste en het achterste ervan weten. Dan hoop ik dat zij blij zijn dat ik het gewoon vertel, en dat ik het dus wat meer openlijk kan doen.

Als mijn ouders zicht krijgen op de hoeveelheid die ik blow, kunnen zij ingrijpen als ik mijn eigen regels (1 keer per week een jointje roken) verbreek.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
kokosmakroon900 zei:
Psychedelibee zei:
kokosmakroon900 zei:

Ik heb er nog even over nagedacht en dit is het plan:

Ik woon nog thuis, en mijn ouders weten dat ik af en toe een jointje rook. Dit doe ik alleen nooit bij hun in de buurt, het wordt zegmaar ''gedoogd''. Nu ga ik ze gewoon vertellen hoe de vork in de steel zit: dus hoe vaak ik blow, en wat, en wie. Zodat zij het voorste en het achterste ervan weten. Dan hoop ik dat zij blij zijn dat ik het gewoon vertel, en dat ik het dus wat meer openlijk kan doen.

Als mijn ouders zicht krijgen op de hoeveelheid die ik blow, kunnen zij ingrijpen als ik mijn eigen regels (1 keer per week een jointje roken) verbreek.
Zolang je echt eerlijk en open blijft over je gebruik kan dit een heel goed plan zijn denk ik.

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
jezus, je moet er wel geduld voor hebben zeg. Heb een heel pakje vloei opgemaakt, aan alleen oefenen en ik bak er nogsteeds niks van :( . Heb nu een jointroller gekocht, zag er wel makkelijk uit. kostte ook maar 15 euro.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
er staan goede tutorials op Youtube waar je een hoop handigheidjes kunt uithalen. Verder helpt het als iemand het je IRL even laat zien, daar win je ook een hoop voordeel mee.

Ik persoonlijk gebruik overigens Javaanse jongens driekwart omdat het ongebleekte shag is en lekker smaakt. De nicotine ben ik alleen wel een beetje zat :P Het belangrijkste om goed te draaien is zorgen dat je alles fijn genoeg maakt zodat het goed te verdelen is en daarna dus ook zorgt dat alles perfect verdeeld zit in je joint. Een goede verdeling maakt het echt 1000% makkelijker om te rollen.

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
SmartieAndMe zei:
er staan goede tutorials op Youtube waar je een hoop handigheidjes kunt uithalen. Verder helpt het als iemand het je IRL even laat zien, daar win je ook een hoop voordeel mee.

Ik persoonlijk gebruik overigens Javaanse jongens driekwart omdat het ongebleekte shag is en lekker smaakt. De nicotine ben ik alleen wel een beetje zat :P Het belangrijkste om goed te draaien is zorgen dat je alles fijn genoeg maakt zodat het goed te verdelen is en daarna dus ook zorgt dat alles perfect verdeeld zit in je joint. Een goede verdeling maakt het echt 1000% makkelijker om te rollen.

Ik ben de laatste paar dagen flink aan het draaien geweest, en heb het nu redelijk onder de knie. Ze zijn nog lang niet perfect, maar gewoon goed rookbaar. Het lukte zelfs toen ik wat biertjes had gedronken :)

Overigens is die jointroller ook erg handig, als het erg waait of op een feestje. Heb op feestjes vaak trillende handen wat het moeilijker maakt om te draaien. Dus die jointroller is zeker een uitkomst dan!

Zou toch echt beginnen te draaien met brede vloei, gebleekt of ongebleekt maakt naar mijn weten niet uit. Verder vind ik drumshag erg fijn draaien in de jonkos :stoned:

burnout

Newbie
hallo,

ik ben sinds kort ook begonnen met zelf draaien, ik heb wel het geluk gehad dat al mijn vrienden allemaal pro draaiers zijn dus heb wel al een beetje kunnen spieken.
kon het eigenlijk vrijwel meteen, moet nog een beetje strakker leren draaien.

mijn advies:
gebruik geen schietshag, vind ik niet fijn roken en niet fijn draaien.
ik ben fan van american spirit (te halen bij de tabakswinkel, zonder vieze plaatsjes)
maak de inhoud niet dikker dan de tip is.
neem de tijd om hem netjes en strak te maken, ik vond met wiet draaien makkelijker maar het is zeker niet slecht om een avondje thuis je tijd te besteden aan dummy's rollen.

Bovenaan