Ben ik verslaafd ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

NielsjeB

Newbie
okee 1e post nouja deze gaat redelijk lang worden denk ik

kleine edit ps ben 15

waarom dit topic
mijn vrienden vinden dat ik veel blow en dat ik er veel over praat en zeggen dus dat ik verslaafd ben en dus begin ik aan mezelf te twijfel :confused:

hoevaak ik blow :flushed:
niet erg vaak meestal in schoolweken niet meestal alleen in de vakanties ik blow dan in 1 vakantie van 1 week ong 7 joints dus 1 per dag (niet puur) met uitzondering an zomervakantie en kerstvakante hierin blow ik zeer weinig omdat ik me dan niet verveel(wintersport en in de zomervakantie zwemmen enzo) :grin:

of ik er vaak aan denk
ik denk er veel over en praat er ook zeer veel over ik kijk altijd uit naar mijn volgende trip maar ondanks dat ik 25 gram hier thuis heb liggen kan ik het altijd laten als het niet slim is om het te gebruiken

vinden jullie mij verslaafd?

Drientje

DF-koning
Svali zei:
Wat denk je zelf?
Vind jij dit een normale reactie Svali? Je zou je kapot moeten schamen.

Nielsje! Ik geef je de tip om eens uit te zoeken welke stoffen precies betrokken zijn bij het gebruik van Cannabis.

Ik heb een paar sites voor je gevonden:

http://www.jellinek.nl/informatie_en_ad ... e-hersenen

http://www.news-medical.net/health/Dopa ... ch%29.aspx

Verdiep je eens in neurotransmitters en hoe je die op natuurlijke wijze vrij kunt laten. Je denkt nu veel aan wiet omdat het je een prettig gevoel bezorgt. Dopamine is het stofje wat daar hoofdzakelijk zorg voor draagt. Dopamine is een gevaarlijke stof omdat er heel snel gewenning optreed op de receptoren en er worden ook heel makkelijk receptoren bij gemaakt als er voor een langere periode veel dopamine verwerkt moet worden.

Als er na een periode van veel dopamine een hele poos niet zo heel veel dopamine langs de receptoren komt kan het zijn dat je meer receptoren op de hersencel hebt dat dat er dopamine aanwezig is. Dit zorgt ervoor dat je eigenlijk naar de stof terug verlangt omdat niet alle receptoren aan het werk zijn.
Dit kan verklaren waarom jij in je gedachten zoveel bezig bent met blowen. Het is geen schrikbarende hoeveelheid die je rookt maar omdat je nog volop aan het ontwikkelen bent kun je dus, door nu je hersenen er aan te laten wennen dat er van een bepaalde neurotransmitter veel activiteit langs komt, bepaalde functies en structuren in aanbouw een andere richting op gaan of zelfs helemaal nooit worden gemaakt.

Misschien kun je iemand in vertrouwen nemen, iemand die je tips kan geven en bij wie je langs kunt gaan als je ergens problemen mee krijgt.

Ik wens je veel succes!

En @de rest. Godverdomme toch niet te geloven dat dit het niveau is van dit forum. Vooral Puffa, ik weet niet wie je bent maar ik heb al een paar keer opmerkingen van je gezien waarbij mijn tenen pijnlijk krom gingen staan.
Als je hier op dit forum wil vertoeven wees dan serieus en zorg dat je kennis hebt van zaken. Die heb je duidelijk niet en ik denk niet dat het verstandig is dat jij informatie weggeeft aan mensen die hier een serieuze vraag stellen.

*Puffa*

Newbie
Het is overduidelijk dat hij het gewoon allemaal heel erg spannend vind,
en er daarom constant aan denkt en over praat.

Drientje

DF-koning
*Puffa* zei:
Het is overduidelijk dat hij het gewoon allemaal heel erg spannend vind,
en er daarom constant aan denkt en over praat.

Dat kan. Maar om er klakkeloos vanuit te gaan dat dat het is zonder een verdere handreiking te geven waar hij zelf een beetje onderzoek kan doen naar de werking van cannabis in de hersenen vind ik echt beneden een niveau waar ik heel boos om kan worden.

Ik werk vrijwillig voor Unity en geef alcohol en drugsvoorlichting op grote feesten. Niet alleen ben ik verplicht om een hulpvraag serieus te nemen, ik heb de verantwoording dat de persoon de informatie krijgt waar hij om vraagt. Het is niet aan mij om te oordelen of iemand overenthousiast is of dat het al daadwerkelijk een verslavende neurologische binding heeft. Iemand vraagt iets, je kan tips geven maar je mag zeker geen diagnose stellen.

Ik zit nu al sinds 2006 op dit forum en je kunt zeggen wat je wilt, de informatie verstrekking was, ondanks dat het modteam overhoop lag en de admins schrijnend afwezig, serieus en informatief. Iedereen werd met een serieuze vraag serieus behandeld.

Het zou fijn zijn dat die attitude gewoon voortgezet kan worden, ondanks, de overigens geheel terechte overstap, naar een ander forum.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Dat kan. Maar om er klakkeloos vanuit te gaan dat dat het is zonder een verdere handreiking te geven waar hij zelf een beetje onderzoek kan doen naar de werking van cannabis in de hersenen vind ik echt beneden een niveau waar ik heel boos om kan worden.

Dat is ook wel zo. Maar met het beperkte aantal vaste posters wat we hebben is het momenteel niet mogelijk om overal uitgebreid op in te gaan, dus dat ik in dit geval kort door de bocht was klopt wel. Daarom ben ik ook oprecht blij met je post hier, wat je daar ook van mag denken. Daarbij zijn er ook veel vragen geweest waar we (of ik) grote vraagtekens bij zetten omdat het (hoogst)waarschijnlijk gewoon getroll is. Dat maakt het allemaal nog een stuk lastiger.

Het zou fijn zijn dat die attitude gewoon voortgezet kan worden, ondanks, de overigens geheel terechte overstap, naar een ander forum.

Dat hoop ik ook en daar ga ik ook mijn best voor doen, en hopelijk anderen ook.

Tufnut

Badass junkie
Drientje... WTF?? Doe jij anders even normaal.
De wedervraag van Svali had een meer deftige reactie kunnen/mogen zijn, maar het is gewoon een vraag. Een vraag leidt tot een gesprek. Volgens mij zou jij er juist goed aan doen om eerst door te vragen. Maar nee, jij gaat wel even uitleggen hoe dopamine werkt. Is dat dan waar deze jongen op zit te wachten? Als je dat soort uitleg begint te geven, doe het dan goed. Verwijs dan naar http://www.jellinek.nl/brain/index.htmln

sebatian

Bewuste gebruiker
Ik denk als topic starter terugkomt wat beter! En denk goed onderwerp ipv beetje whatever uitwisselen
@drientje denk je slaat de plank totaal mis eigelijk weet je het ook niet,en je probeerd maar wat en quasi academisch gedoe, jammer ach begrijp ook wel als je wel door hebt en hoe in mekaar zit is het broodroof en daar heb je geen zin in dus deze argumentatie, grappig maar vul maar in

Drientje

DF-koning
Tufnut zei:
De wedervraag van Svali had een meer deftige reactie kunnen/mogen zijn, maar het is gewoon een vraag. Een vraag leidt tot een gesprek. Volgens mij zou jij er juist goed aan doen om eerst door te vragen. Maar nee, jij gaat wel even uitleggen hoe dopamine werkt. Is dat dan waar deze jongen op zit te wachten? Als je dat soort uitleg begint te geven, doe het dan goed. Verwijs dan naar http://www.jellinek.nl/brain/index.htmln

Als de jongen dacht dat hij niet verslaafd was dan had hij geen vraag gesteld. Wat hij zoekt is geruststelling en dat vind je alleen door informatie te verstrekken.

Een vraag als, wat vind je zelf is werkelijk totaal mongool want als hij zelf vond van niet had hij geen topic geopend en als hij vond van wel was zijn vraagstelling duidelijk anders.

Ik had eerst een heel ander verhaal geschreven maar een plotselinge uitval van mijn generator maakte dat ik het opnieuw moest typen en het beknot gehouden heb.

Goede link van je joh. Ik had zelf ook niet bedacht dat Jellinek zulke info gaf.

Oh wacht! Ik linkte naar hun site.

Oh wacht! Ik werk voor Jellinek.

Wat bijzonder.

*Puffa*

Newbie
Drientje zei:
Tufnut zei:

Als de jongen dacht dat hij niet verslaafd was dan had hij geen vraag gesteld. Wat hij zoekt is geruststelling en dat vind je alleen door informatie te verstrekken.

Een vraag als, wat vind je zelf is werkelijk totaal mongool want als hij zelf vond van niet had hij geen topic geopend en als hij vond van wel was zijn vraagstelling duidelijk anders.

Ik had eerst een heel ander verhaal geschreven maar een plotselinge uitval van mijn generator maakte dat ik het opnieuw moest typen en het beknot gehouden heb.

Goede link van je joh. Ik had zelf ook niet bedacht dat Jellinek zulke info gaf.

Wat bijzonder.
Omdat hij er een topic over maakt betekend dus dat hij verslaafd is.
Zo dat is dan ookweer opgehelderd,
Of toch niet.

Tufnut

Badass junkie
Drientje zei:
En jij zal die info wel even geven....

Drientje zei:
Een vraag als, wat vind je zelf is werkelijk totaal mongool want als hij zelf vond van niet had hij geen topic geopend en als hij vond van wel was zijn vraagstelling duidelijk ander.
Dat is maar de vraag. Het lijkt er namelijk op dat vooral zijn vrienden vinden dat hij verslaafd is en dat hij daardoor deze vraag stelt. Nogmaals, de wedervraag van Svali was echt zo gek nog niet.

Drientje zei:
Wat is dit nou weer? Je kunt het wel, maar het lukt je niet?! :tearsofjoy:

Drientje zei:

Wat bijzonder.

Dus jij werkt voor Jellinek? Of bedoel je Unity dat onder o.a. Jellinek valt?
Persoonlijk heb ik doorgaans een betere indruk van mensen die voor Unity werken. Los van het feit dat de informatie over neurotransmitters m.i. de plank misslaat -lees: niet geruststellend is- :wink:(en een van de links niet eens in fatsoenlijk Nederlands te lezen is ), sla je een nogal arrogante toon aan die weinig toevoegt.

Misschien is het een idee om op je eigen forum verder te trollen. Mocht je verder willen discusieren hierover dan spam je het: Zeg wat je denkt topic maar en dan gaan we daar verder.

NielsjeB

Newbie
Bedankt voor de behulpzame reacties om eerlijk te zijn was ik vergeten dat ik dit topic gemaakt had maar toch bedankt ik was zelf best wel ongerust zegmaar en ik had op dat moment ook nog redelijk veel geblowed dus ik denk dat mijn bezorgdheid daardoor wat erger was

in ieder geval hier kan een slotje op:P

GVW10

Newbie
ik denk niet dat je verslaafd bent, ik weet het wel zeker, het is sowieso moeilijk om echt verslaafd te raken aan wiet of hasj, het kan dat het bij jou een gewoonte word, of is geworden.
De reden dat je er zoveel aan denkt en er zoveel over praat is heel simpel, je vind het gewoon leuk, en misschien ook wel een beetje stoer, maar er zijn zat jongeren die op jouw leeftijd elke dag blowen, en dan ineens een maand niet. Dus... ik zie het probleem niet. Lekker blowen =D

sebatian

Bewuste gebruiker
Drientje zei:
Het is niet aan mij om te oordelen of iemand overenthousiast is of dat het al daadwerkelijk een verslavende neurologische binding heeft. Iemand vraagt iets, je kan tips geven maar je mag zeker geen diagnose stellen.

Sorry doe je bewust of onbewust toch je mening of advies heeft iets van oordeel, waarschuwing, en erg gebaseerd op chemische reacties in menselijk lichaam, meer van mening dat elk individu uniek is, lees ik er niet uit, soort van gemene deler, sociale aspecten en wetgeving, en positieve gezondheidsaspecten zijn dermate onderbelicht dat het niet super relevant is, hoewel
best informatief voorbeeld; dit kan er gebeuren met je hersenen, of je moet oppassen;
Elk mens heeft ander metabolism en hoe met stress om te gaan, hoe je verder eet of sport enz
In kort vind vrij simpele uitleg, en is het ook niet zo dat meer info vermeedert gebruik?
Niet bewezen maar een mogelijkheid!

sebatian

Bewuste gebruiker
Drientje "Wat hij zoekt is geruststelling en dat vind je alleen door informatie te verstrekken"

Als dat geen instant diagnose is, je spreekt je constant tegen, beetje werken aan communicatie aspecten, denk je bedoeld het goed maar gewoon weing inlevingsvermogen en teveel gebaseerd op theorie, dat werkt dus niet, maar ja was je denk al zelf achtergekomen, wanneer niet jammer, wake up!

Drientje

DF-koning
sebatian zei:
Drientje zei:
Wat hij zoekt is geruststelling en dat vind je alleen door informatie te verstrekken"
sebatian zei:
Als dat geen instant diagnose is,

Waar specificeer ik het ziektebeeld van de patient, en trek ik een onjuiste conclusie?
NielsjeB zei:
vinden jullie mij verslaafd?

Lijkt mij toch wel redelijk een zin waarin gevraagd wordt om geruststelling. Iemand geruststellen kun je doen door te zeggen dat het allemaal wel goed komt of door iemand feitelijke informatie te verstrekken om daarmee de kennis en dus het bewustzijn van iemand te vergroten.

sebatian zei:
je spreekt je constant tegen,

Kun je dat onderbouwen met een voorbeeld?

sebatian zei:
beetje werken aan communicatie aspecten,
Read who is writing! Jouw communicatie skills zijn om te huilen. Geen of foutieve interpunctie in je zinnen, grammatica gevoel ontbreekt volledig en je voegt totaal niets toe aan een discussie.Als je dat dan toch probeert sla je de plank volkomen mis door keihard van het onderwerp af te wijken. Van alle mensen die iets mogen zeggen van mijn communicatie talenten ben jij echt de laatste.

sebatian zei:
denk je bedoeld het goed maar gewoon weing inlevingsvermogen

Ik bedoel het helemaal niet goed. Ik zit hier om mijn eigen ego te boosten door te katten op andere mensen zoals jij. Daarbij heb ik geen inlevingsvermogen nodig nee.
Je hebt nogal wat kennis over mij paraat? Heb je een studie herken de bitch gedaan? Zonde dat je die studie niet afgemaakt hebt.

sebatian zei:
en teveel gebaseerd op theorie,

Wat THC betreft baseer ik me graag op theoretische kennis. Overigens is informatie gebaseerd op je eigen ervaring niet onwenselijk maar te veel ingekleurd door je referentiekader. Objectieve informatie is, wanneer iemand een verslavingsgerichte vraag stelt, betrouwbaarder dan zeggen dat het allemaal wel los loopt. Jouw ervaringen zijn geen leidraad voor de rest van de wereld.

sebatian zei:
dat werkt dus niet,

Kun je dat onderbouwen? Zijn er onderzoeken gedaan naar de manieren waarop informatie overdracht het beste tot standkomt? Oh ja, nou zeg:

De kwaliteit van een argument bestaat grofweg uit twee onderdelen: Een gedeelte dat de wenselijkheid van een consequentie benadrukt en een gedeelte dat de waarschijnlijkheid ervan aanstipt. Men kan dus tijdens het proces van argumenteren zijn of haar standpunt ondersteunen met een waarschijnlijkheidsclaim (“Volgens diverse bekende longartsen is roken erg schadelijk en is de kans op longkanker significant groter”) of met een wenselijkheidclaim (“Als je stopt met roken zul je een veel betere conditie krijgen”).
Er zijn door de jaren heen diverse technieken ontwikkelt die de kwaliteit van een argument zouden kunnen versterken. Zo is gebruikmaking van een bepaald type evidentie een bekende techniek om de waarschijnlijkheid van een consequentie te ondersteunen (Renkema2004,Hornikx2005,Hoekene.a.2009). In totaal wordt er in de literatuur gesproken over vier typen evidentie: Evidentie dat ondersteund wordt door causale relaties, evidentie dat gebruik maakt van de expertise van zekere instanties of personen, evidentie dat gebruik maakt van statistieken en anekdotische evidentie, en evidentie dat ondersteunt wordt door voorbeelden van vergelijkbare situaties aan te dragen.

bron:
http://scripties.let.eldoc.ub.rug.nl/FI ... _27-02.pdf

Misschien moet je het eens lezen, je zou er wel wat van kunnen leren.

sebatian zei:
maar ja was je denk al zelf achtergekomen, wanneer niet jammer, wake up!

Ik denk dat jij zelf degene bent die hier zijn wekker eens moet zetten.
Wake up from what? Ik ben niet de persoon hier die een lofzang schrijft over de miraculeuze werking van een drug die de craving naar een andere drug opheft. Over wakker worden gesproken... Bewustzijn creëer je niet met een pilletje Baclofen. Je haalt de trek weg en dempt daarmee het mechanisme waarvan je je juist bewust moet worden om het te kunnen laten verdwijnen. Geforceerde ademruimte is geen ademruimte.

Ik ben ook niet degene die mensen met een andere mening beoordeeld nav 1 post en meteen maar roept dat hij/zij geen inlevingsvermogen heeft.
Wat dat betreft, ik schijn ontzettend bot uit de hoek komen als mensen onjuiste info verstrekken. Punt is dat ik alleen zo overkom. Ik kan geen intonatie in een geschreven tekst leggen.

Voorlopig doe je het er maar mee.

sebatian

Bewuste gebruiker
"Drientje"

Je commentaar is niet echt neutraal en objectief, de lezer of ontvanger van je goedbedoelde informatie heeft een andere mening, nou die heeft zeker het ei van columbus uitgevonden en moet het van de kerktoren prediken, wat een eigenwijze troelala, beetje open staan voor andere meningen zou je sieren! (lees je eigen tekst is na en denk dan hoe komt dat over).

Tevens je commentaar over baclofen snijd ook kant nog wal, maar wel vaker meegemaakt en komt vooral en met name uit de zorg sector, wat trouwens niet verbazingwekkend is sinds die mensen denken dat wordt broodroof, oh m'n baantje m'n baantje, nou dat moeten we lekker de grond in boren (gekleurde info geven). Is een keer op symposium geweest voor zgn verslavingsdeskundigen, je haren springen op van de onwetendheid van kennis, treurig voor woorden, ok ook te maken met beleid, financieen enz maar er zijn maar weing mensen die iets onconventioneels proberen of denken he dit kan ook anders, en ja die moet je hebben ipv zelfde droge kost herhalen, dat je denkt dat weten we wel, vertel of kom is met iets anders.

Verder van mening dat veel aspecten hoe precies verslaving werkt nog niet achterhaald zijn, je scriptie is aardig en zo, maar ja draagt het echt tot iets bij van kennis? Is het ergens gepubliceerd met peer review in journals of ligt het ergens in een hoekje in bieb stof te vergaren? Denk was meer een desk-top scriptie!
Je zou toch moeten weten causale relaties geen wetenschappelijke feiten zijn -cause en effect-
wanneer dat wel zo is petje af, maar dat is een unicuum, en kan je naar oslo om je prijs te ontvangen, helaas denk ik dat dat er niet in zit!

sebatian

Bewuste gebruiker
Voorbeeld: Wat hij zoekt is geruststelling; Zonder diagnose te stellen kom je uit tot een conclusie, beetje paard achter wagen binden en van geen waarde, zoals andere forumleden zou je beter eerst info kunnen vergaren ipv gelijk met quasi acadamisch gedoe met dit zijn je hersenen en dit is een ei, en nu met drugs wordt het gebakken, gaat ene oor in andere oor uit, zelfde met tekst op pakjes sigaretten, beetje onzin info aardig informatief maar raakt mensen over het algemeen niet.

Je zgn objectieve info is gespeend van subjecieve ondertonen, ik heb de wijsheis in pacht en zo is het en niet anders, vooral met name over verslavingsaspecten en medicaties zou je wat opener kunnen staan, en niet gelijk alles met een mokerhamer afkappen, krijg je geen freshen up cursus waar je werkt, anders wordt dat hoog tijd!

sebatian

Bewuste gebruiker
Drientje zei:
Overigens is informatie gebaseerd op je eigen ervaring niet onwenselijk maar te veel ingekleurd door je referentiekader. Objectieve informatie is, wanneer iemand een verslavingsgerichte vraag stelt, betrouwbaarder dan zeggen dat het allemaal wel los loopt. Jouw ervaringen zijn geen leidraad

Byzonder!!! Moet je toch eens uitleggen, zijn genoeg studies dat juist ervaringsdeskudigen en mensen in zorg die zelf met verslaving te maken gehad hebben een beter resultaat boeken dan mensen die alleen puur en 'kil' een verhaaltje afsteken wat en hoe drugs in hersenen werken, kun je je succes rate beoordelen of is dat ook weer ondefineerbaar? Wat me trouwens niet zou verbazen, zou toch handig zijn omdat is een keer te onderzoeken of je methode wel werkt of wat aanpassingen nodig heeft.

Drientje

DF-koning
:tearsofjoy:

Ga je voor elke regel uit mijn post een nieuw bericht maken? Dat is spam he?

Als je niet weet hoe je iemand citeren moet, laat het dan.

Ik ga later nog wel eens op je in, nu ben ik te moe om nog een verhaal te typen.

sebatian

Bewuste gebruiker
Denk vrij goed om commentaar te geven en is ook nog informatief en te vragen hoe en wat;
je hebt aardig vrijwilligerswerk site is bekeken info is niet echt super 100% correct, maar aardig, maar had zoiets al verwacht, je bent soort in info-media en denk heel lief en leuk dat je daar in werkzaam wil zijn maar ja als je op drugsforum al wat negatieve reacties krijgt gaat er dan er niet een belletje rinkelen of ben je zo stoisijns van zal me worst wezen; denk je doet prima werk maar wat opener staan, en jouw mening is geen wet, of denk andere baan zoeken!
Heel aardig dat je een mening hebt die niet zijn gebaseerd of feiten, maar die je wel zo presenteer, jammer denk dat je wat in huis hebt maar je slaat de plank af en toe goed mis, ga je goed! En probeer wat adviezen aan te nemen en niet alleen luisteren naar verplichte lectuur, denk je bent vrij slim maar erg kortaf en niet open naar andere ideen.

sebatian

Bewuste gebruiker
Drientje zei:
:tearsofjoy:

Ga je voor elke regel uit mijn post een nieuw bericht maken?.

Nee bekijk je eigen post eens,hoe je reageerd op anderen, maar ja af en toe gewoon incorrecte info en feiten kan me me voorstellen dat je daar moe van word, of beetje lost for words?!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan