Benzo rc vrije week

UmbraVitae

Bewuste gebruiker
Voorbij periode, sinds begin 2020, serieuze benzo rc verslaving opgebouwd, dit ter vervanging v jaren Zolpidem gebruik
Eerst ff kleine geschiedenis hoe ik tot farmaceutische rc's en niet in het minst, de benzo verslaving, ben gekomen:

1. Zolpidem
Ik kreeg al jaren Zolpidem voorgeschreven, langere periodes in combinatie met mirtazapine en seroquel, alles steeds op doktersvoorschrift, Zolpidem was het enige middel dat mn huisarts wou voorschrijven als slaapmiddel, ondanks mn smeekbeden om zwaardere middelen, doelend op de echte benzo's en anderzijds srri's als prozac, ook omdat mn slaapstoornis een gevolg is v dieper liggend psychisch leed, en ik nog nooit een deftige behandeling n diagnose heb laten doen, er zijn wel al veronderstellingen als bipolair, hoogsensitief, vorm van autisme spectrum en adhd nr voor gekomen, door mn huisarts en psycholoog, maar een deftige diagnose bleef voorlopig steeds uit, deels door geen klik met psychiater en psycholoog en anderzijds ik een (dag)opname steeds heb afgewezen, uiteindelijk blij dat mn huisarts niet zo makkelijk zware benzo's voorschrijft zonder dat er diagnose is vastgesteld
Na jaren Zolpidem was het gewenste effect nl slapen, echt verdwenen, gebruike het dan nog puur recreatief, er op wakker blijven en geniete vh het licht euforische wat zorgeloze gevoel...wat ook minder n minder werd, ging van 10mg nr 20 n nr einde toe zelfs 30mg, ervaarde minder n minder de leuke effecten n meer n meer blackouts, dus hiermee gestopt.

2. Tramadol
Eind 2019, zat ik met nierstenen (2de maal), niersteen was zoals 1ste maal klein genoeg (3mm) om uit te plassen, wel zat de niersteen pak hoger (net uit de nier) dan eerste maal (vlak voor de blaas). Maar ik dus n na spoed, terug nr huis met voorschrift voor medicijnen, waaronder Tramadol 50mg, uiteindelijk duurde het maand vooraleer ik de niersteen had uitgeplast in zeefje. In die maand toch wat verslaving opgebouwd van Tramadol, waarvan ik ondertussen de liquide vorm had, wat zorgde voor sneller effect, ik nam de Tramadol regelmatiger, ook als de pijn dragelijk was n dus mn eerste recreatieve ervaring v Tramadol een feit was. Na de niersteen, had nog bijna vol flesje (was al 2de op voorschrift) en 1 anderhalve strip pilvorm 50mg, bleef ik dus Tramadol gebruiken, pakt op wekelijkse basis soms wat langer, mr het potje slinkte gestaag, het gaf zo'n lekkere roes, niet volledig weg, zeer ontspannen en zorgeloos gevoel voor een uur of 5. Waar ik eerst ronde de 200mg zat, zat ik nr het einde op 400mg. Sliep de nacht hierop ook steeds wel goed. Nadat flesje op was, de rest v pillen opgebruikt, hier nog 2 roesjes op kunnen doen.

3. Start farmaceutische rc's
Begin 2020, de start n de zoektocht nr rc's om Zolpidem en Tramadol te vervangen was een feit.
Ter vervanging van Tramadol had ik O-DSMT en voor Zolpidem en benzo's zat ik uiteindelijk met etizolam, flualprazolam, clonazolam, flunitrazolam. En toch wel start van een verslaving, waarbij ik het dagelijks nam, mixte en bijnam en het in nuchtere toestand, echt ervaaarde als een verslaving, al snel moest de dosissen verhogen en zat ik echt op een punt dat ik bijna bdagelijks blackouts had (echt volledig geheugenverlies vd voorbije avond, zaken die ik maar niet meer vond of op rare plaats stonden, film die ik had gezien, totaal gewist was, vreetbuien, chat conversaties en dingen stuurde nr mensen, waarbij mn mond openviel, schaamteloos en zonder enige rem). Ondertussen zat ik toch redelijk ver in de benzo rc's, dit werd me duidelijk, wanneer ik eens geen benzo pakte, v slapen was geen sprake, was zeer onrustig, voelde me zowel psychisch als fysiek zwaar ellendig, soms nam ik na uren woelig n onrustig in bed liggen, waarbij tijdens het sluiten v mn ogen, ik zeer onprettig iets voelde rond/op mn ogen n er in mn kop constant een stroboscoop aant flitsen was, uit moedeloosheid en omdat ik dit hatelijk gevoel wou stoppen, uiteindelijk toch een vd benzo rc's. Wanneer ik het dan nog eens zonder benzo wou proberen, wou hier echt niet afhankelijk v worden. Was ik letterlijk soms dagen wakker, ben ik x op mn werk in elkaar gestuit, puur vd moeheid, had niks slaap, wanneer mn ogen uit pure moeheid, toevielen, bleef het hoogstens bij wat rusten, mr echt slapen lukte niet. Uiteindelijk wil je mr 1 ding n dat is slapen en grijp je terug nr de benzo's. Mn huisarts was ondertussen ook op de hoogte, omdat ik besefte dat er iets aant gebeuren was waarbij ik in nuchtere toestand het meer n meer als my personal hell on earth ervaarde. Dus op aanraden v mn dokter, de zwaardere benzo rc's als clonazolam en Flunitrazolam laten vallen en het houden bij etizolam en flualprazolam, niet meer als 1 dosis en niet mixen en om voorlopig, tot aan mn afspraak met psychiater ook mirtazapine te nemen uur à 2u voor slapen, wat ik deels ook reeds overwoog. Laatste weken waren dus echt afkicken vd benzo rc's met alles wat erbij hoort, een algemeen zeer ellendig gevoel, zware onrust, slapen was een zeldzaamheid, ik wist dat ik moest doorzetten, want het besef dat, wat ik nu ervaarde, anders langer en erger zou worden, hielp me zeker, het was een nachtmerrie in realiteit. Uiteindelijk heeft zowel dat besef als de gesprekken met mn huisarts ervoor gezorgd dat ik al week enkel mirtazapine gebruik voor het slapen gaan er terug regelmaat in mn bioritme kwam, steeds rond 1-2u gaan slapen en eerste dagen tussen 5-6u wakker en gisteren en vandaag om 8u30 en 9u. En het gevoel dat ik terug zonder die benzo rc's kan, zonder ware hel te ervaren, is goud waard, kan ik nu heel makkelijk tegen mezelf zeggen, bye benzo rc's. Moest ik er ooit terug ergens nr snakken, wat op dit moment totaal niet is, schotel ik mezelf deze keerzijde vd medaille voor. Ik heb de serieuze keerzijde ervaren, enerzijds erg dat het eerst zo ver moet komen, anderzijds was ik nog niet té zwaar verslaafd om het uiteindelijk te kunnen doorspartellen en dat in mn achterhoofd, dat je dit niet nog eens wilt, laat staan een ergere vorm v verslaving, trekt me er voorlopig zeker door en het vooruitzicht dat ik binnen anderhalve week een nieuwe psychiater ga zien, met het doel eindelijk eens deftige behandeling v mn psychisch leed en de bijhorende diagnose en behandeling, helpt zeker mee.
Cheerz peopz!

Laatst bewerkt:
Bovenaan