Etizofit

Newbie
Dag mensen,

ik gebruik al een tijd benzos zo nu en dan, alleen nu ik net met een ander antidepressivum begonnen ben en met een andere gestart(had Mirtazapine 45mg, ben overgegaan op Venlafaxine 37,5mg op het moment) en slik dat nu ruim een week alleen zijn mijn angsten flink toegenomen(of het door het stoppen van de mirta komt of door het starten van de venlafaxine, durf ik niet te zeggen) maar merk dat mijn benzo tolerantie nogal hoog is, waarbij ik bij de eerste keer etizolam van 2mg al wankelend de trap op liep, doet dat nu vrijwel niks. Ik weet dat dit niet verstandig is om veel benzos te gebruiken en baal er ook wel een beetje van maar het weerhoud me wel een beetje van mijn suïcidale gedachtes en dat ik enigszins kan functioneren.
Nu is mijn vraag of er mogelijkheden zijn om mijn benzo tolerantie wat te verminderen, nmda antagonisten staan bekend om zijn anti-tolerante werking op bepaalde middelen maar geld dit ook voor benzos?
zijn er misschien ook andere middelen, supplementen of iets dergelijks die bekend zijn om de benzo tolerantie te verlagen?
Wil sowieso een tolerantie break houden zodra de antidepressiva zijn werking(hopelijk) doet maar moet even door deze heftige weken heen. Heeft iemand toevallig tips of ervaringen?

mvg

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
De enige manier om benzo tolerantie te verminderen is een LANGE tijd geen enkele benzo (of rc benzo) te gebruiken
Je bent als ik het goed begrijp onder behandeling bij een arts of psychiater die jou AD voorschrijft. Er is dus iets met je “aan de hand”.
Ga nou niet zelf kloten met medicatie/drugs.. Dat is echt een recept voor een fiasco. Bespreek alles, echt alles, EERLIJK met je behandelend arts. Die kan jou beter helpen als eventuele rc of benzo die hier geadviseerd gaan worden.
Doe jezelf een plezier en bel je arts.

Laatst bewerkt:

Donald41

Belezen gebruiker
In verband met slaap ondervind ik dat tolerantie gaat verminderen als je afbouwt. Maar als ik het goed begrijp gebruik je ze tegen angsten. Ikzelf enkel voor te kunnen slapen.
Dus ik kan hier beter geen raad in geven denk ik.

Etizofit

Newbie
De enige manier om benzo tolerantie te verminderen is een LANGE tijd geen enkele benzo (of rc benzo) te gebruiken
Je bent als ik het goed begrijp onder behandeling bij een arts of psychiater die jou AD voorschrijft. Er is dus iets met je “aan de hand”.
Ga nou niet zelf kloten met medicatie/drugs.. Dat is echt een recept voor een fiasco. Bespreek alles, echt alles, EERLIJK met je behandelend arts. Die kan jou beter helpen als eventuele rc of benzo die hier geadviseerd gaan worden.
Doe jezelf een plezier en bel je arts.
Thx man, ja ben nogal ongeduldig maar er is idd geen wonderpil tegen de tolerantie. Zal toch maar naar de arts luisteren en zijn advies aannemen, hij heeft er iig voor gestudeerd😅

Hija de la luna 1

Bewuste gebruiker
Kan het afbouwen van benzos niet als je beetje per beetje mindert. Zo neem ik nu ipv een half pilletje ...een kwart + een half van een kwartje ...is heel klein hoor.....Combineer het iedere avond ook nog met een kruiden slaappil Forte Nuit erbij . Het lukt me soms niet om door te slapen. Ik ga dit twee weken zo doen en dan weer ietske minderen. Hoop dat het me zo gaat lukken En dan het overgebleven kwartje nog afbouwen alhoewel ....vrees voor angsten als ik wakker lig. Paniek soms dan. Pfff.

Laatst bewerkt:
Bovenaan