Benzo

Lavalamp

Bewuste gebruiker
Hoi, ik heb een vraagje omdat ik er op internet niet echt wijzer uit word...

Als iemand slecht reageert op lsd, en dus slecht gaat, gek wordt of het gewoon wil laten stoppen...

Wat geef ik dan het best? Ik heb Alprazolam en Zolpidem...

NATUURLIJK hoop ik dit nooit te moeten doen, maar uitzonderingen zijn er nu eenmaal... :wink:

Angramar Temenos

Badass junkie
Juist GEEN zolpidem! Dit middel kan hallucinaties veroorzaken en is geen klassiek benzodiazepine. Het best kan je een krachtige kortwerkende benzo gebruiken (alprazolam/oxazepam, in ernstige noodgevallen midazolam). Ik neem altijd benzo's mee als ik ga trippen; Niet zozeer voor mezelf maar mocht iemand anders fout gaan.

Intoxication

Bewuste gebruiker
doe gewoon normaal en zit je trip eens slecht uit, of probeer het terug op de rails te krijgen, in plaats van altijd naar die middelen te grijpen, dan heb jet ook meegemaakt zoals iedereen het eens moet hebben :)
als je dan ooit eens bad gaat en je hebt dan geen benzo's :P dan gaat het denkik niet meer zo goedkomen

OnderDeEik

Wijs gebruiker
Sowieso vraag ik me eigenlijk af in hoeverre de dingen waar je mee zit in een trip onverwerkt voelen als je een benzo neemt. Gaat dat je dan bijvoorbeeld sneller opbreken in het dagelijks leven?

sjoerd101

Belezen gebruiker
Alprazolam helpt wel, het stopt de trip niet maar je kalmeert wel, Je voelt je nog steeds kut en wat verward tot de lsd is uitgewerkt, is mijn ervaring.

Lavalamp

Bewuste gebruiker
Oke, bedankt voor de antwoorden...

En for the record, ikzelf zou altijd gewoon de trip uitzitten hoor... Gelijk AT zegt, 't is meer voor als iemand anders wicked zou worden :)

Angramar Temenos

Badass junkie
electergie zei:
als jij je trip zou uitzitten, waar zou je dan een ander wat toedienen?

Als de ander krijsend probeert zichzelf te verdrinken of van een brug wil springen sla ik hem gewoon tegen de grond neer en douw ik 100 mg oxazepam in z'n strot, probleem opgelost.

Eendagsvlieg

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wikipedia:
"De meeste LSD-gebruikers die op de Spoedeisende hulp terechtkomen hebben vaak alleen maar begripvolle aanmoedigingen en sedatie (benzodiazepine) nodig. Hulp indien een gebruiker paranoïde wordt, bestaat uit chloorpromazine of haloperidol injecties."

electergie

Belezen gebruiker
Angramar Temenos zei:
electergie zei:
als jij je trip zou uitzitten, waar zou je dan een ander wat toedienen?

Als de ander krijsend probeert zichzelf te verdrinken of van een brug wil springen sla ik hem gewoon tegen de grond neer en douw ik 100 mg oxazepam in z'n strot, probleem opgelost.

Iedereen gratis benzo's...
voor mensen die doorflippen te kunnen redden.

Aldous

Belezen gebruiker
heb een keer iemand valium moeten geven... dit hielp behoorlijk goed.. maar ook zo snel dat ik denk dat het ook vooral het idee wat dat ie iets kreeg wat zou helpen dat hem gekalmeerd heeft

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Zeg het niet graag maar uit ervaring was flurazepam,flunitrazepam,clonazepam,diazepam een beetje, erg goed. en ging gelijk lekker slapen, en werd redelijk fris wakker maar de dag erna was hij pas echt uitgerust.....

Maar alleen als het echt niet anders kan inderdaad!!! Anders is het beter om het gewoon uit te zitten en te steunen hoe je dat kan dan.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Valium. Dat wordt in het ziekenhuis gegeven aan mensen die de LSD-trip niet meer aankunnen.

Valium is het allerbeste wat je in zo een situatie kunt geven, het heeft een kalmerende werking en gaat de visuals en hallucinaties onderdrukken.

Persoonlijk ben ik er tegen omdat je een trip moet uitzitten naar mijn mening, maar als het iemand zijn eerste keer is zou ik wel wat valium meenemen. Je weet nooit hoe die persoon reageert op de LSD.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Sublimo zei:
Valium. Dat wordt in het ziekenhuis gegeven aan mensen die de LSD-trip niet meer aankunnen.

Valium is het allerbeste wat je in zo een situatie kunt geven, het heeft een kalmerende werking en gaat de visuals en hallucinaties onderdrukken.

Persoonlijk ben ik er tegen omdat je een trip moet uitzitten naar mijn mening, maar als het iemand zijn eerste keer is zou ik wel wat valium meenemen. Je weet nooit hoe die persoon reageert op de LSD.

Helemaal mee eens, hoewel ik die andere middelen ook goed lijken (veilige dosis natuurlijk)
Iedereen tript anders op de lsd de een vind 100 mics leuk en de andere 50 al genoeg vinden.
Be safe! :wave:

Bovenaan