Benzo's/kalmeringsmiddelen

Frog83

Bewuste gebruiker
ben al jaren verslaafd met momenten weken maanden soms niks tussendoor dan normale dosis en momenten, helaas vel te veel dat ik vaak bijkoop.

Wat het doet is wel duidleijk denk ik.
De nadelen zijn kost me best veel geld op redelijk lange termijn terggerkened denk ik voor zo kleine 5000 euries al aan benzos heb uitgegeven, als het niet meer is.

Eerder was het recreatief maar nu zit ik weer door de weeks ook al :(

das effe leuk maar na 5 jaar ben ik het wel zat eigenlijk, steeds die zucht, het als je bijv 500 mg of meer oxa op hebt dus voelen ernaa overal schijt aan hebben.
Door men ziekte beeld, en combi van benzos is me levenslust gedaalt tot in de regio gevaren zone.

Ben nu weer in een periode dat ik hier iets mee wil ,en moet gaan doen, omdat mijn hulpverlening (woon beschermd wel appart) mijn zo niet kan behandelen.
Pscyater heb ik niet meer, was zo GGZ psy die nooit tijd had en je je AD gaf en je wer kon gaan, verder was dat pappen en nat houden activitieten gericht op mensen met duidelijke verstandelijke beperkingen.
Waren ook anderen mensen (wil niet generaliseren) maar tussen volk te lopen wat kwijlt net niet naar down neigt etc wil ik niet.

Dus waarschijnlijk zal ik weer is in therapie moeten :kots: heb ook andere vormen al gehad buiten de GGZ
zo zie ik zo tegen op, kan zijn dagbehnadeling, en via de versalvings zorg iets.

Eventeueel afbouwen via de huisarts en de pillen krijg ik dan (zodat ik niet gelijk een doosje opeet) Porbleem daarvan is datde huisarst niet de dealer wil spelen en lage dozeringen geeft,zo kan ik natruulijk niet afbouwen en is de kans groot dat ik bijkoop.
Hoop hem te overtuigen dat ik via hem kan afbouwen en intensive therpay komt dan late wel.
Laatse optie is therapie tegen angsten etc, in combi met tijdelijke opname om aftebouwen.
Is aleen de vraag waar kom je terecht, nar de GGZ wil ik niet meer want daar loopt alles door mekaar, en is meer gericht op de bewoners van het terein zelf.
Hopleijk kan ik op de PUK van de radboud daar ken ik de bmeeste begeleiders en is meer gericht op mensen met normaal IQ.Of Overwaal in Lent is een optie Kliniek voor angststoornissen.

dat hoop ik binnen nu en aantal dagen te gaan opstarten,als ik zo door ga zit ik dalijk weer elke dag aan een hoge dosering en dan is van recratief gebruik niet veel sprake meer.Ik ben gewoon verslaafd nu nog weekend junk, maar neigt al fultime.

Ik weet benzos zijn leuk en al en het is vaker geroepen.

Maar mensen pas er mee op voor je weet ben je veslaafd en afbouwen is geen pretje, je voelt je echt beroerd, licht wat niet te verdragen is, geluiden die 10 keer harder lijken gevoel van spanning stroompjes in je hoofd overal spierpijn en pijn, je hoeft maar te vallen en je kneust of breekt wat. Hopleijk is het beetje te volgen het verhaal, maar das dus mijn verslaving, en de toekomstige weg die ik ga bewendalen in een van de genoemde opties.

Flameon

Badass junkie
Prima dat je inziet dat je moet stoppen. Naar aanleiding van je verhaal denk ik dat dit een goeie keuze is, omdat je geen controle meer hebt over je gebruik. Je zal dit niet alleen kunnen doen, dus zoek hulp bij een verslavingsarts/via je huisarts.
Er zijn prachtige afbouwschema's in de verslavingszorg. Wilt niet zeggen dat de afkick makkelijk is.Sterkt!

Frog83

Bewuste gebruiker
thnx voor de recaties. :)
Ik zit nu zo ver dat het iid een probleem is.
Heb vaker afgebouwd, ging het poos goed dan weer minder, dan hele poos recreatief in de gand te houden.
Nu is het zo ver dat ik zowat elke dag Benzo's gebruik of wil gebruiken, dus tijd voor hulp is het wel.
Hopleijk als het zo ver is kan ik er voor langere tijd afblijven, en niks meer nemen.
Het iodee nooit meer lekker vaag te zijn op benzo's vind ik niet bepaald tof.
Maar als ik wat huis heb , is er amper controle, kan niet zeggen nu neem iker een en laat de rest een week liggen bijv.

Voor hetecht gigantisch uit de hand gaat lopen en ik dalijk 24/7 aan hogie dosis zit is hulp een goede optie.
Ik wil ook verder met me leven, en door de pammetjes en weet ik wat allemaal word ik zo onverschillig en komt er bijna nergens wat van terecht.

Frog83

Bewuste gebruiker
Graag hoor ik van meer mensen wat hun belevingen zijn, en hoe ze denken over benzo's.
Ik begin echt als een ouwe zeikteef te klinken, :grin: maar ik vind / heb het idee da ter door veel heel luchtig over gedaan word,ook goede adviezen maar het zit in zo sfeertje van het zijn maar benzos vaak is mijn mening kan er naast zitten euiteraard.Ook hoor ik graag verhalen van iedereen die het bevoorbeeld wel in de hand heeft, of niet.
Ben gewoon erg benieuwd naar jullie meningen.
wie weet heb ik er zelf ook wat aan :)

PShopleijk is dit niet te oftopic, zo ja gelieven te verplaasen naar waar die hoort :) bvd

YawningMan

Belezen gebruiker
Mijn broer is al jarenlang verslaafd aan diazepam. Hij is hier ook recreatief ooit mee begonnen. Bij hem leidde het tot financiële problemen, slechte prestaties op werk en studie. Hij is twee keer naar een afkickkliniek gegaan en heeft beide keren een terugval gehad. Zijn ontwenningsverschijnselen waren naar zijn zeggen vreselijk, ondanks dat hij een hele geleidelijke afbouw heeft gehad. Hij heeft tijdens zijn afbouwproces ook (ondanks erg omstreden) antipsychotica (?) en antidepressiva (SSRI - Citalopram) voorgeschreven gekregen. Hij had last van hallucinaties, insomnia en extreme nervositeit. Het schijnt dat zwaar benzodiazepine-misbruik over verscheidene jaren qua ontwenningsverschijnselen nog heftiger kunnen zijn dan die van opiaten. Inmiddels heeft hij z'n leven relatief op orde, hij bouwt nog steeds af. Hij zit nu op 0.5mg diazepam XR per dag. Vergeleken met vroeger is dit absoluut nihil. Hij slikt ook nog steeds citalopram.
Desondanks zijn studievertraging is hij nu wel bezig met z'n major. Zelf denk ik dat het niet extreem lang meer gaat duren voordat hij 100% clean door het leven kan.

Voor mij is het bovenstaande ook de reden dat ik, ondanks ik het ontzettend fijne spulletjes vind, benzo's niet vaker gebruik dan 1x per maand :wink:

drugs are bad!

Experimenterende gebruiker
Ben door de jaren heen verslaafd geweest aan Midazolam en door mijn ontslag cold-turkey afgekickt en dat was geen pretje.
Toen tijdenlang 70Mg Valium per dag genuttigd, dit altijd wel gecombineerd met Heroine.
En als die blauwtjes op waren, leek het leven geen zin meer te hebben.

Om echter voor wekelijkse verstrekking in een afbouw programma van methadon in aanmerking te komen moeten stoppen met de Benzo's.
Echter nooit zoveel narigheid ervaren, als met het stoppen van opiaten.
Vreemd genoeg...
Echter nadat ik gestopt was, toch nog eens een stripje Valium opgegeten, en toen spontaan omgevallen, met mijn hoofd door een spiegel van 2,5 meter hoog, die in mijn kamer stond.
Hier slechts een schrammetje boven mijn oog aan over gehouden, maar de gaten die in mijn Subwoofer waren gekomen door het vallende glas,gaven me een reality-check van je welste.
No more.....

Heb daarna nog een Temazepam periode gehad, maar daar ook lichamelijke schade aan overgehouden, en daar ook mee op gehouden.eer een reality check... :(

Voor mij is het niet mogelijk om het "recreatief "te houden, dat is wel gebleken.
Beter helemaal niet gebruiken, want ik kom steeds in gevaarlijke situaties door die benzo's.
plus de drempel tot het gebruik van andere middelen lijkt weg te zijn, wanneer ik een stevige dosis benzo's op heb.

Succes voor een ieder die hier mee strijd, en onthoud, rustig aan met het afbouwen.
Neem je tijd.
Haastige spoed is met benzo afbouw nooit goed, en zelfs gevaarlijk!

YawningMan

Belezen gebruiker
Flameon zei:
Wat geeft jullie nu HET goede gevoel bij benzo gebruik?
Volledig ontspannen (feelsgoodbro)
Geen vorm van zorgen (dontcarebro)
Lekker slapen achteraf (goodnightbro)
Lekker wakker worden (gooddaybro)
Superkrachten (superpowersbro)
:smoke:

Enfin, naast dat mijn broer eraan verslaafd is geweest, wat voor mij reden is om het zeer zelden te nemen, ben ik ook gewoon van mening dat benzo's vrij heftig aanvoelen (in een goede dosis) en het lijkt me nou sowieso niets om zeer regelmatig te gebruiken. Tenminste, met 3-5mg alprazolam ben ik goed gaar de hele avond. Zou zo in het dagelijks leven niet kunnen functioneren :grin:

Frog83

Bewuste gebruiker
hier gaat het afbouwen heel goed, poosje helemaal niks gebruikt, nu wel weer ef wat, als deze op zijn ga ik voor 4 weken niks, daarna voor 8 weken niks zo uitbreiden.
zit niet meer op dagelijks gebruik, en begin de controle terug te krijgen.

Frog83

Bewuste gebruiker
Flameon zei:
Wat geeft jullie nu HET goede gevoel bij benzo gebruik?

-vooral lekker ontspannen.
-Lekkere roes speiren en lichaam voelt ontspannen aan, geest ook, minder prikkels.
Is gewoon anders als een alchol roes, vind alcohol eigenlijk geen flikker aan meer, ben nooit echt een probleem drinker geweest gelukkig,weekenden vroeger met uitgaan dronk ik wel, nu ga ik veel minder uit, als ikwel ga drink ik mischien 3 drankjes.
Bij vrienden en famlie drink ik bijna nooit, in een jaar drink ik 10 keer maximaal waarvan mischien 2 keer echt lam te zijn.
-Minder prikkels/drukte in je hoofd
-vind de kater best meevallen, in verglijking met andere middelen die ik wel is gebruik/gebruikt heb.
-lekker in combinatie met iets te blowen en dan helemaal lam wat gamen praten of als ik aleen ben meestal film of pc.

Dat was het wel zo beetje.

het gaat goed met minderen.
Heb wel spijt van me gebruik, ergens is het ook zo van ik koos ervoor en heb er veel schik mee,voor me gezondheid is het belangerijk nu, tuurlijk finacieel is het zonde, maar ik zit niet in de schulden gelukkig en red me wel, ik wil wel weer gaan sparen en momenteel houw ik weinig over dus wel belangrijk aftebouwen daarvoor ook.
En de grote hoeveelheden die ik neem/nam zal best niet gezond zijn voor je lichaam.

Frog83

Bewuste gebruiker
SjaakT zei:
Hetzelfde als Sublimo hierboven: Ga vooral zo door! :)
Thanx laatst wel wat genomen 4 strips oxazepam 50 in 2 weken.
Opzich gaat hetnu redelijk soms wel veel craving/zucht/drang wat te nemen, soms helemaal niet.
Dat wisseld erg.
Laatse keer was met oud en nieuw bijna 2 weken geleden.
Ik Probeer nu naar 5 a 6 weken te gaan, dan voor 8 weken niet gebruiken, dan is kijken of het 12 weken volhouw en daarna proberen helemaal niks meer te nemen.
Vind het veels te leuk :grin: das het probleem he.

Dus heb het nu iets aangepast en sta mezelf wel toe te nemen zoals hierboven beschreven, als dat lukt kan al best trots zijn, en dan kijken we wel verder.
Dag voor dag oposistie voeren tegen de drang, de ene dag wat harder als de andere.

Dwaks

Wat is er zo leuk aan en hoe kan je nou 500mg oxazepam in 1x nemen?? Ik begrijp dat dus niet. Dan ben je er toch totaal niet bij?
Zelf krijg ik ook (lichte) benzo's voorgeschreven omdat ik te druk ben, 90 tabletten per maand. Maar ik ga toch echt geen hele strip op een dag opvreten! Liefst zo weinig mogelijk.
Het gaat er toch juist om dat je je zo normaal mogelijk blijft voelen? En niet slap dus..

Diogenes

Slik zelf al bijna 20 jaar zopiclone. Zit momenteel op 22.5mg/dag, soms 30mg. Op zich niet zoveel, maar levenskwaliteite daalt ervan enorm bij mij.. Vooral laatste 10 jaar enorm knokken om niet hoger te gaan..

Bovenaan