bescheiden gebruik

fuller

Experimenterende gebruiker
Ik weet dat het in dit forum het er af en toe wel over gaat maar ik zou het graag met andere ervaren en onervaren gebruikers willen hebben over hoe je weinig kan blijven geruiken.

Ik ben nu anderhalf jaar onderweg, en zit op een stabiel gebruik van 1 gram per maand. ik heb mezelf regels gesteld:
Niet na zo laat (dat ik op een normale tijd naar bed kan)
Geen gebruik als mijn vrouw erbij is (ook niet buiten het zicht).
Het moeilijke is dat alleen ik mezelf controleer. Ik praat er met niemand over.

Gelukkig vind ik veel nemen niet lekker: Op een goed moment geloof ik het wel. Ik vind het leuker om normaal te functioneren. (ik heb een goede baan). High on dope de vergadering in. Ik schrijf artikelen en werk geregeld met H op. Soms geeft het me wel goede inzichten, die ik natuurlijk altijd nog wel even nuchter tegen het licht houd.

Het is overigens wel heel moeilijk om zo weinig te kunnen kopen: dealers vertrouwen je niet, denken dat je van de politie bent omdat je "er te goed uitziet". En dealers hebben een ander telefoonnummer tegen de tijd dat ik weer eens kom. Het kost me echt al een jaar grote moeite om kleine hoeveelheden in een goede kwaliteit te bemachtigen.

Ik schreef al aan Matthijs dat ik nog niet tevreden ben omdat ik vrijwel op elke werkdag neem. ik ga mezelf nu op een nieuw regime zetten: Ik mag op 3 vaste werkdagen in de week. Ik praat overigens met niemand over mijn gebruik, dus ik ben heel blij het hier te kunnen vertellen. Ik vind dit forum erg goed: ik mijn pet af. Veel expertise, veel steun en veel eerlijkheid. erg goed. Ik heb er veel aan.

Frisko

Badass junkie
schranziewanzie zei:
Frisko zei:
schranziewanzie zei:
houden zo
zijn er genoeg hier hoor die maar zelden iets pakken
op die manier blijft het ook fijn
idd maar ik denk niet dat dat voor heroine geldt...
als ge een beetje zelfrespect hebt gebruikt ge geen hero
vind ik toch eerlijk gezegd
nu deze tijd vind ik da je gelijk hebt,maar hoe zat het met vroeger,toen de mensen heroine nog gewoon dope noemde...en het hoe/wat en waarom dat de topicstarter begonnen is...hoe oud is topicstarter eigenlijk???

spacekonijn

Badass junkie
topic is vrij recent ( 17 maart )
en ga nou niet meteen roepen van hero gebruik je niet , junk dit en dat..

want daarvoor opent hij geen topic, hij heeft zn keuze al gemaakt en waar hij naar opzoek is zijn adviezen om zn gebruik beperkt te houden.

heroine is helemaal niet zo slecht voor je , mits je jezelf goed onderhoud en je gebruik beperkt kan houden , helaas zijn er maar weinig mensen die dit ook echt lang volhouden.

wees dus gewaarschuwd , er zijn wel rijke beroemde mensen geweest die heroine gebruikten zonder er aan onderdoor te gaan .
maar deze mensen hadden bijna allemaal iemand die aan de noodrem kon trekken , kon zorgen dat ze niet teveel namen , en hem naar een afkick-kliniek sturen zodra het uit de hand begint te lopen.

eerlijk gezegd denk ik dat je het helemaal in je eentje niet gaat redden om verstandig te blijven gebruiken aangezien je aangeeft dat je nu al elke werkdag gebruikt.

hoelang gebruik je al?

post over een maandje eens of je je aan je eigen nieuwe doelen hebt kunnen houden?
als je dit niet gelukt is , zegt dat in principe al wel genoeg.

blijf dit forum in ieder geval gebruiken als uitlaat-klaap zo voorkom je dat je jezelf voor gaat liegen , wat natuurlijk een kenmerk van verslaving is

groeten

caatje

Badass junkie
@space--> ik denk dat Frisko de leeftijd van de topicstarter bedoeld :wink:

@topic starter, ik heb geen antwoord op je vragen over hoeveel en hoelang. Maar wat ik je vragen wil; weet je vrouw helemaal niks af van je gebruik?

fuller

Ik ben blij dat je er op in springt, spacekonijn. Ik vind de stelling dat je geen zelfrespect hebt als je H gebruikt flauwekul.

Ik ben niet bang voor mezelf, ik ben ook niet piepjong. Ik ga in veel opzichten mijn eigen weg in het leven, en probeer dat ook in dit opzicht te doen. Ik ben me bewust van de gevaren en vind dit forum goed om daar genuanceerd over te denken. Bedankt dat je me uitdaagd om over een maand verslag te doen. Ik zal het doen.

Frisko

Badass junkie
ik hoop ook dat het je daadwerkelijk lukt en jezelf geen blaasjes gaat wijsmaken:),ik heb zelf nooit hero gebruikt en zal ik ook nooit doen...maar ik weet hoe coke bij mij(ons) geeindgt is en voor hero moet je nog sterker in je schoenen staan lijkt me???

Mac...

Badass junkie
Good luck :grin:
Ben je ook van plan om uiteindelijk helemaal te stoppen, of is daarvoor de drang gewoonweg te groot. Weet je vrouw wel dat je gebruikt? en wat vind zij hiervan?

Jeller

Badass junkie
je gebruikt één gram in de maand maar wel elke dag? hoevele is één normale dosis dan en wat is jouw dosis?

als je er aan kan houden chapeau, maar je zult sterk moetne zijn hoor

fuller

ik rook van folie. als je in 20 keer per maand (ik doe geen weekenden) 1000mg verbruikt is dat dus 50 milligram per keer. ik heb wel eens gelezen dat dat een best normale dosis is.

ik ben er al van overtuigd geraakt dat je hier sterker voor moet zijn dan voor coke en andere drugs. het heeft me nog nooit zoveel moeite gekost om in de pas te lopen met een drug.

ik ben blij dat ik nu een gemotiveerd strak regime heb voor mezelf. als ik dat kan houden, sta ik het me toe. andere vragen beantwoord ik iets later met jullie toestemming. ik heb nu niet zoveel tijd. dank voor de reacties. ik heb er wat aan.

fuller

ik ben over de veertig. en ik heb in het verleden alle drugs die bestaan wel eens ooit gebruikt. ik heb altijd geweten dat ik dit een keer wilde proberen. Toen ik het op een gemakkelijke manier kon krijgen, deed ik het. Ik heb geen vrienden die het nemen. ik zit niet in het milieu. ik ga met allemaal nette mensen om, geen bekrompen mensen mensen maar toch behoudender dan ikzelf. Zo ook mijn vrouw, die ik het op een goede dag allemaal verteld heb.
Helaas jaagt deze drug mensen de stuipen op het lijf. Ook mijn vrouw. Het wordt met losers in verband gebracht. met verval, met alles kwijt raken, met stelen bedelen en buiten slapen. Ik blijf dat gek vinden. ik heb een prima inkomen, dus de hele geldkwestie speelt voor mij niet. wijn kost me meer dan hero.
Ik heb de verslavendheid wel onderschat: het is echt heel verslavend om gelukkiger te zijn. om de dag voorbij te voelen dansen. om geen pijntjes en zorgen te hebben.

BillyBilo

Badass junkie
ik heb 2 weken terug gechineesd en ik vond het wel heel gaaf. maar door gebruiken doe ik het niet, ik heb de need to ook niet ofzo, doe het vast nog wel eens maar niet zo maar 1,2,3

snoepke

Newbie
Bedankt dat je me uitdaagd om over een maand verslag te doen. Ik zal het doen.[/quote]

Ik kijk er naar uit !

snipe

Newbie
vind het verassend uitzonderlijk dat je gecontroleerd met heroine kunt omgaan!
bij mezelf ging het helemaal verkeerd met heroine,denk zelfs bij iedereen die deze drug met regelmaat gebruikt heeft!

doseren kan je eigelijk niet perfekt met heroine.daarvoor bestaat methadon.
maar ook bij deze is het geen pretje om ervan af te geraken.en ik veronderstel dat je toch ooit wil stoppen met deze drug?

fuller

Het is inmiddels ruim een maand later, dus wordt het tijd om verslag te doen.

Mijn voornemen om niet meer dan 3 maal per week te nemen is me gemiddeld genomen gelukt. Maar ik moet toegeven dat ik het moeilijker vind dat gedacht. Ik heb een paar keer toch 4 of 5 keer per week gebruikt. Als ik een week weg ben (in het buitenland of zo) kost het me weer geen moeite om het achter me te laten. Ik neem het ook wel bewust niet mee als ik weg ben.

Ik begin langzaam maar zeker wel te snappen waarom zo veel mensen zeggen: doe het niet. Deze drug is voor mij verslavender dan wat dan ook. Ik kan niet met zekerheid zeggen dat ik recreatief gebruik, daarvoor vind ik dat ik te vaak doe. Anderzijds is mijn hoeveelheid (1 gram per maand), eigenlijk al twee jaar lang wel geruststellend weinig. Het geld is op deze manier ook geen probleem, m'n mobiele telefoon kost me meer. aan abonnement

Ik zou graag op 1 maal per week terecht willen komen. als me dat zou lukken zou ik trots zijn op mijzelf. Bijvoorbeeld alleen op dinsdag, of wat dan ook. Ik ga in elk geval nooit spuiten, simpelweg omdat ik bang ben dat het te lekker is. Ik vrees dat als ik daar aan begin ik meteen verkocht ben.

Lana

Wijs gebruiker
Toch gaaf dat je hier weer bericht, na precies een maand zowat.
Dat je dat hebt onthouden zegt al genoeg haha.

Ik vind het knap dat je het toch bij een geringe hoeveelheid kunt houden. Weet je, waarom zou een paar keertjes hero per week erger zijn dan iedere avond een halve krat bier naar binnen gieten.
Dat wordt vaak wel normaal gevonden. Maar hero niet.

Je bent kritisch op jezelf genoeg om in te zien waar je mee bezig bent en als je het financieel blijft redden, je huwelijk niet kapot maakt en je baan blijft behouden, is het toch best oke.

Ik denk persoonlijk dat je niet kan zeggen: ik doe het alleen op dinsdag. Ik denk dat je het jezelf moeilijk gaat maken. Dan wordt het op dinsdag vaste prik, een bepaalde verplichting die je jezelf oplegt. Of je gaat de hele week naar de dinsdag toeleven, alsof de rest van de week geen waarde zou hebben.

Maar je moet natuurlijk zelf kijken wat het beste bij je past.
Succes in elk geval. :)

heroaddict001

Het is knap dat je zoveel kan foliën/basen. Maar je moet wel begrijpen dat in Nederland een leeftijd van 40 heel normaal is voor heroïne gebruik. Misschien weten dealers dit ook wel hoor maar heel vaak hebben ze gewoon 3 nummers tegelijk of zo. Ik haat heroïne basen ik wordt sneller nuchter dan stoned maar dat moet ik nog wel een beetje onder de knie krijgen zeg maar. Ik snuif het liever, wel merk ik op dat mijn ruik vermogen veel sterker wordt als je een paar keer heroïne heeft geprobeerd. Dit is erg raar maar valt jouw dit ook op?

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
Het is knap dat je zoveel kan foliën/basen

misschien moet je wat latere topics gaan lezen van fuller, dan zie je dat hoe slim het ook leek wat hij deed, hij toch over die onzichtbare grens heen is gegaan en dus gewoon een heroine verslaafde is geworden net als de rest van de mensen die regelmatig heroine gebruiken ....
voor de niet-verslaafde en met drugs onbekende medelander een verstopte junk dus in feite, heel grof gezegd ...

slim opiatengebruik bestaat niet! Je kunt hooguit jezelf kort of lang in de maling nemen :wink:

maar om op je vraag trug te komen ... toen ik het wel eens snoof ( doe mij maar een folietje, maar ja als je ziek bent en je loopt op straat is ff nakken sneller en makkelijker) merkte ik alleen maar dat er de hele dag bruine bagger in mn neus zat die nergens heen wilde. Ging er dus absoluut niet beter van ruiken.

:wave:

anoniempje

Bewuste gebruiker
Helaas herken ik heel veel in dit verhaal, gedeeltelijk dan,

Zo begint het hé af en toe gebruiken,ik deed dan 2 of 3 dagen roken de rest van de week niet, om maar geen gewenning te krijgen, maar dat is ook je zelf voor de gek houden, oftewel de bruin , het zal er steeds meer in meer insluipen, dat is het geniepige van bruin, waarom rook je het? het verdooft lekker hé, warm gevoel, de hele wereld kan je ook en tegelijk ook bestolen worden. naar mijn idee zit er een onderliggende gedachte onder je gebruik, die je probeert te sederen of verbloemen, oftwel waar je niet mee omkan gaan, zolang je dit niet weet of mee weet omtegaan hoe ga ja nog een lange lange weg tegemoet, en vroeg of laat komt vrouw lief erachter en die gaat zich goed bedonderd voelen, met alle gevolgen van dien, en zo kom je steeds verder in een diepere spiraal terrecht,
mischien niet wat je wil horen maar bine there done that!
Ik hoop van ganse harte dat je op tijd aan de bel trekt, en inziet dat je dit niet alleen aan kan, en steun nodigt hebt!
succes

Bovenaan