Beste wietplant

Mayan

Bewuste gebruiker
Dan moet je snel zijn.
De bloei is inmiddels buiten begonnen, althans de voorbloei toch.
Maarja, er is nog binnenkweek he :)

Ik zou skunk aanraden. Een grote opbrenger met de klassieke sativa high :)

Geef mij dan toch maar een vette indica waar wat minder aan hangt :)

gtje

Bewuste gebruiker
tsjaa ... waar houd je van

high/ stoned
wil je sativa of indica
smaak ??? hazeachtig??? of zoet wat moet het wezen ???

kijk iid is de voorbloei al begonnen bij de meeste planten sommige zullen pas trouwens gaan bloeien eind augustus en zullen nog een goed stuk groeien maar zullen laat klaar zijn ... en meer kans hebben op rot !!!

tegenwoordig zijn alle soorten goed potent dus ga gewoon lekker af op je smaak ... let wel op bloei weken niet meer dan 8 weken ...

wat zeker een goed en lekker soortje is is black jack(vrouwelijk zaad ) van sweetseeds .... te bestellen in de zaadbank van www.growshopalien.com ... deze kosten 17,50 per 3 zaden en zullen eind oktober klaar zijn ... ook een lekkersoortje is black domenia van sensi seeds maar deze zijn niet feminised maar zowel vrouwelijk als mannelijk maar deze is binnen 7 tot 8 weken klaar...

succes

greetzzz gtje

Mayan

Bewuste gebruiker
Toevallig heb ik black jack, best hieraan te weten is: 't is een voedingvreter.
Echt waar! Gewoonweg niet te doen, ik gaf voeding op basis van een npk van 4-3-5 en na een goede week voorbloei was dit niet voldoende meer. Ik heb wat bloedmeel moeten bijstrooien en moeten laten oplossen in water om haar terug in ere te krijgen.
Daarbovenop komt nog eens de tweede bloeifase waarin zijn meer gaat eisen.

Maar voor haar tweede fase heb ik genoeg kali liggen en topshooter van house and garden.

Als je voor zaden zoals sweet female seeds gaat moet je echt op geen euro kijken als het op voeding neerkomt, echte voedingvreters!

gtje

Bewuste gebruiker
ok maar juist black jack is binnen en buiten te kweken ...

het is btw ook een wat moeizamer scrogger maar met wat beleid lukt het wel...

ik vind het een van de betere soorten ooit gekweekt en gerookt en ik blow al heel wat jaartjes ...

greetzzz gtje

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
gtje zei:
ok maar juist black jack is binnen en buiten te kweken ...

het is btw ook een wat moeizamer scrogger maar met wat beleid lukt het wel...

ik vind het een van de betere soorten ooit gekweekt en gerookt en ik blow al heel wat jaartjes ...

greetzzz gtje
Ok want ik denk toch dat ik ook wil verkopen dus het is niet alleen voor mezelf. het zijn 3 zaadjes voor 22 euro en komen daar ook 3 plantjes uit? en krijg ik dan meer zaadjes van die planten zodat ik weer meer kan maken? trouwens ik doe ze toch gewoon in een pot en geef ze elke dag water meer niet? of zal ik een doos met aluminium folie maken en een tl lamp? mag ik wat tips? (of word ik afgezet voor 22 euro? misschien kan ik beter eerst met een goedkopere plant beginnen misschien hebben de mensen waaraan ik het verkoop wel geen smaak maar ik ben ook wel enthousiast over deze zaadjes hoor!)

Mayan

Bewuste gebruiker
Welhallodaar zei:
Ok want ik denk toch dat ik ook wil verkopen dus het is niet alleen voor mezelf.

Daar ben ik niet voor te vinden man. Verkoop geen enkele gram.

het zijn 3 zaadjes voor 22 euro en komen daar ook 3 plantjes uit? en krijg ik dan meer zaadjes van die planten zodat ik weer meer kan maken? trouwens ik doe ze toch gewoon in een pot en geef ze elke dag water meer niet? of zal ik een doos met aluminium folie maken en een tl lamp? mag ik wat tips? (of word ik afgezet voor 22 euro? misschien kan ik beter eerst met een goedkopere plant beginnen misschien hebben de mensen waaraan ik het verkoop wel geen smaak maar ik ben ook wel enthousiast over deze zaadjes hoor!)

Als je het over Black Jack hebt dan komt dat op 17,5 euro voor drie VROUWELIJKE zaden. (tenzij ze opgeslagen zijn).
En neen vrouwelijke zaden bij elkaar planten gaat geen bevruchting geven. Daarvoor heb je regulair zaad nodig.

Ik neem aan dat jij op binnenkweek oogt, dus ja, het is best mogelijk dat je dagelijks moet bewateren. Maar zolang de grond klammig blijft kan je soms een dagje overslagen.
Weeg je potten na het bewateren, zo weet je aan de hand van dat gewicht hoeveel ze drinken.
Niet elke plant drinkt evenveel.

Een doos met alminium foli zou ik niet aanraden, maar waarom niet?

Omdat je wil kweken om te verkopen ga ik je niet meer te woord staan.
Aan de hand van uw "planning" te horen ga je weinig verkopen :)
Maar laat maar weten wanneer je het respect voor wiet gevonden hebt om er met liefde en passie over te praten.

Laters

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
dus wat je zegt is eigenlijk dat ik er geen verstand van heb en dat het 17 euro is maar met verzendkosten kom ik toch uit op 22 euro maar volgens mij denk jij dat dat nog helemaal niet zo duur is ofzo.

Mayan

Bewuste gebruiker
Ik heb da betaald met visa en da kwam allemaal in totaal uit op iets meer dan 30 euro.
Ik heb ze staan he, weet waarover ik spreek dus.
En ik zeg niet dat jij er geen verstand van hebt...
Maar vragen of er drie plantjes uit vrouwelijk zaad komen waarvan je zaad kan uithalen...
En onder de TL kweken is enkel goed voor voorgroei, en zelfs dan is het niet "goed".
Het werkt wel, maar de internodes ontwikkelen zich korter op elkaar onder een hpi of mercury lodine lamp.
Alminiumfolie is zowat het goedkoopste dat je kan halen voor je planten, ...
Waarom gebruik je geen witte landbouwfolie man? WIT reflecteert nog altijd het meeste licht.

Radiotor isolatie is zelfs nog beter dan alminiumfolie, door de kronkels er in reflecteert het licht naar alle kanten. Maar ik blijf trouw zweren bij landbouwfolie.
Altijd voor wit gaan.

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
ok maar wat is het verschil met deze plant en met de Kulu zaadjes waarvan je 5 zaadjes krijgt voor 10 euro? en wat is de kans dat ze niet vrouwelijk zijn? of zijn ze zoweerzo vrouwelijk?
maar komt er echt uit 1 zaadje 1 plant?

Mayan

Bewuste gebruiker
+no offence he, maar gij stelt domme vragen man...
google eens wat voor je vragen stelt man :)

DUUUUUUUUUH per zaadje één plant, en DUUUUUUUUH dat er uit vrouwelijk zaad vrouwkes komen. Anders verkochten ze even goedkoop als regulair zaad he :tongueout:

En het verschil tussen kulu en al de rest, wie kan da zeggen? Enkel hij die ze allebei kweekte he.

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
Mayan zei:
+no offence he, maar gij stelt domme vragen man...
google eens wat voor je vragen stelt man :)

DUUUUUUUUUH per zaadje één plant, en DUUUUUUUUH dat er uit vrouwelijk zaad vrouwkes komen. Anders verkochten ze even goedkoop als regulair zaad he :tongueout:

En het verschil tussen kulu en al de rest, wie kan da zeggen? Enkel hij die ze allebei kweekte he.
ja ik heb toch maar even op wietforum.nl mijn vragen gesteld en die zijden dit

Geld hoeft geen duiding te zijn van kwaliteit.

En normaal zaad is altijd gemiddeld 50% vrouwelijk.

Als je alleen vrouwelijk wil moet je gefeminiseerd zaad nemen, en dat kost meer.

Op de aanhangende marktplaats vind je ook voor redelijk geld goed zaad. www.growshop.nl/marktplaats

Groet, hjm
en trouwens kun je outdoor wiet planten ook binnen laten groeien?

psych-out

Bewuste gebruiker
ik kan je Big Bang (greenhouse) aanraden is een zeer gemakkelijke buitenkweek plant maar je kan hem ook binnen zetten.
THC = ongeveer 15.5%
en 1000gr/per plant

Bijlagen

• bigbang_greenhouse_1.jpg
    bigbang_greenhouse_1.jpg
    14,9 KB · Weergaven: 4.571

gtje

Bewuste gebruiker
@lsd: beste lsdmat .... hoe kun je een plant nu aanraden als je hem/ haar nooti gekweekt hebt of gekweekt zien worden ergens ???? en je zelf nog een topic hebt met vragen over de soort !!!!

beetje raar ...

Mayan

Bewuste gebruiker
Ik moet me toch een beetje voegen bij Gtje hier hoor
En nog iets opklaren

Toen ik zei "duuuuuuuuuuh per zaadje één plantje" ... technisch gezien correct.
Praktisch gezien niet echt, je kan ze "oneindig" door stekken. Dus dat ene zaadje dat een plantje wordt, kan meerdere plantjes worden.

Nu over die Big Bang. Zal vast en zeker wel kwalitatieve wiet zijn, (I mean, zie nor de kruising)
Maar als je zoiets slecht opkweekt, heb je slechte wiet.
De kwaliteit ligt 80% in de teler zijn handen he.

Maar als beginner moete eigenlijk meer rekening houden met gemakkelijke planten.

En @wellhellodaar: vrouwelijk zaad is 99% vrouwelijk meestal.
Hoeveel procent vrouwtjes er in een pakje regulair zaad zit is moeilijk aan te duiden.

Maar neem eens 100 zaden (hennep zijn de goedkoopste), pleur die in 10x10x10 potjes
Doe er vijftig in universele potgrond
En doe er vijftig in universele potgrond met een HALVE KOFFIELEPEL mest.

Bekijk dan uw female/male ratio is bij allebei :wink:

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
strawberry cough em strawberry haze zijn de opvallende uitschiters van afgelopen jaar geweest.
geweldige toppen, mooie laag kleverige hars, zeer lekker stoned, met een psychedelische high.

strawberry wordt ook wel Eerdbeer genoemd.

zeker kopen voor komend jaar!

Bovenaan