De handel in namaaksigaretten groeit

Kordie

DF-koning
De handel in namaaksigaretten wordt ook steeds levendiger:

Opzich niet vreemd natuurlijk. De vraag naar goedkoper roken groeit flink, en daar spelen de illegale tabakproducenten op in.
Bijna een kwart van de rokers rookt dus illegaal.
Wel bizar om te lezen war erin kan zitten; mest, paardenhaar etc.

Ook wel interessant om dit tabakvangst dashboard eens te bekijken: https://www.douane.nl/nieuws/tabaksdashboard/

En vermoed de andere 25% in buitenland koopt.
Ik woon vlakbij Duitsland en daar heb je bij elke pomp/zaak/winkel een rij met Nederlandse tabak kopers.

Ik ben vorig jaar in Duitsland geweest en toen heb ik ook gekocht. Ik was samen met een niet roker en die heeft ook gekocht en ik betaald. Was ook voor mij en we hebben niets illegaals gedaan.

Ik woon veel te ver zelf, midden van NL maar als ik de kans krijg ben ik gek het te laten.

Uiteindelijk ben je een dief van je eigen portomonnee als je het niet doet.

Zelf deed ik om de paar maanden samen met mijn vriendin een tripje naar Luxemburg. Lekker wandelen, weekendje quality time en dan onder de streep nog steeds meer bespaard door een 3/4maanden voorraad tabak mee te nemen.

Zelf kom ik maandelijks wel een keer in de buurt van de belgische grens, dus dan zorgen we dat de tank bijna leeg is en vul ik 2 25L Jerrycans.

Met huidige prijzen scheelt dat zon 60 euro op brandstof.

Het is niet dat we dat "moeten" doen, echter tikt het op jaarbasis wel lekker door.

Terug
Bovenaan