Betablokker vraagje

Jixx

Bewuste gebruiker
Iemand enige ervaring met diverse soorten betablokkers?

Op dit moment gebruik ik propanolol 40 mg. Eerst kreeg ik 80 mg retard. Ik had daar best veel voordelen bij voor mijn gevoel. Echter begon dit medicijn als bijwerking slapeloosheid op te wekken. Ik blijf nu soms makkelijk tot 3:00 uur in de nacht wakker, terwijl ik een paar maanden geleden om 20:00 uur al vaak lag te slapen. Nu lijkt het of ik barst van de energie, en op zich heb ik daar niet zo een moeite mee, want een deel van die tijd kan ik stoppen in het produceren van electro stylen.
Op dit moment zijn er ook nog redelijk wat nachten dat ik wel gewoon voldoende slaap.

Maar ten opzichte van alle andere medicatie die ik slik die toch voornamelijk sedatief zijn meer, en ook cannabis rook werkt dit medicijn wel erg remmend op sedatie. Daarom heb ik dus ook gevraagd of ik een lager dosis mocht proberen, vandaar nu 40 mg. Echter heb ik 40 mg genoeg baat voor 2 dagen gunstige effecten, en zit nu dus al te overwegen om het om de dag te gaan doen.

Maar mijn vraag nu eindelijk dan: Zijn er broertjes of zusjes van betablokkers die slapeloosheid minder als bijwerkingen kennen ?

Jixx

Bewuste gebruiker
Inmiddels in deze vraag niet meer relevant. Voor degene die geinteresseerd zijn wat het antwoord hier op is. Ja, en er zijn zusjes van van de niet selectieve betablokker propanolol die eigenlijk toch meer voor cardiologische doeleinden ontwikkeld is, die slapeloosheid minder als bijwerking hebben is mijn ´eigen ervaring´ inmiddels.

Bovenaan