Beter valse energie dan valse slaap

Beste Gebruikers,

Helaas ben ik ook, aldan in een lichte vorm ten prooi gevallen van de combi GHB met benzo's om aldan in een "valse slaap" te komen. Ik heb in mijn totaliteit nooit non-stop G noch Benzo's gebruikt, ben nooit lichamelijk verslaafd geweest, wel zeker geestelijk, gok zo'n 1,5 jaar toch wel met enige regelmaat, als ik 1/8ste haalde moest het op! maar dan als het eenmaal weg was, pfew, dan kon ik er tot mijn dankzaamheid wel even vanaf blijven, als in 4 dagen, soms langer soms korter. Af en toe een narige dag wel, waarin ik een soort lichamelijk afkick onderbuikgevoel had door G-ontwenning wel, soms dronk ik een drankje soms aanvaardde ik hem gewoon en natuurlijk lostte ik het cliche-erwijs op met.. een nieuwe dosis G.

Verder neem ik dexamfetamine op voorschrift tegen mijn ADD, valt natuurlijk ook te betwisten in hoeverre dit bestaat maar, dat is een ander topic en het helpt mij wel focussen.

Mijn eindstand is: Niet goed slapen, zowel inslapen als doorslapen. Soms duurt het 1,5 uur en ben ik nogsteeds niet ingeslapen en soms word ik zomaar 4 uur later wakker(zelfs met diazepam, lormetazepam, ook tijdens de G onthouding). Het lijkt wel mijn natuurlijke ritme maar ik snap het niet want ik kom dan gewoon niet meer in slaap, wat ik ook wil, het brein wilt gewoon starten met de dag :)

Nu zit ik te filosoferen en mijn hypothese is als volgt:

Beter 0,0 slaapmedicatie gebruiken en de dagen dat je niets hoeft te doen echt nutteloos zijn(Alhoewel ik merkte dat ik soms best functioneerde als ik 4 uur niet had geslapen, maar vaak ook wel als een zombie vooruit lopen staren ;P ) maar wel soms wanneer je moet pieken(in mijn geval als ZZP'er achter de PC.) Waardoor je eigenlijk nog slechter slaapt, hiermee bedoel ik voornamelijk speed maar denk dat dex hier ook een flink aandeel inheeft gezien het 50 % van "speed" is. Alhoewel slapen op een dexje ging mij vroeger makkelijker af dan slapen op een ouderwetse nak pep.

óf

Wel slaapmedicatie, "geen echte slaap", maar wel weg en in ieder geval een paar Slaapstadia doormaken. Niet heel actief zijn overdag en waarschijnlijk moeilijk kunnen afbouwen maar wel lekker slapen.

Al om al lijkt dit een vicieuze cirkel voor mij te worden, misschien ook voor anderen. Dit is overigens een beschouwing ik probeer geen kant te kiezen, ben wel benieuwd naar jullie kant.

Ik kom telkens uit op een mix, maar ik wil dit helemaal niet en zie niet echt what the way to go is.

EDIT: Ben al een aantal weken gestopt met GHB, dat heeft natuurlijk een grote invloed op je slaap. Ben dan toch geneigd om seroquel te nemen of soms een benzo(maar dan alleen voor het slapen en niet te lang achter elkaar) en ze zeggen dat een slaapmutsje ook helpt, maar toch is dit allemaal "valse slaap". Voordat ik G deed en alleen amfetaminen nam sliep ik een dag niet maar daarna weer als een roosje. Nu is het door mijn dexamfetamine, óf door ex-G en huidig sporadisch seroquel/benzo/alcohol een interessante kwestie waarbij ik zeer benieuwd ben naar jullie mening.

lotske1984-

Wijs gebruiker
Ik neem al 12 jaar benzo's om te kunnen slapen same met speed gebruik..maar ben nu proberen aan het afkicken van mijn speed gebruik..heb ze wel een tijdje laten afbouwen maar terug beginne neme de benzo'smaar eerlijk gezegd ik slaap vele liever en beter met benzo's..(lormetazepam)..en slaap ik door van..zelden dat ik wakker word..

lysergic bink

Bewuste gebruiker
Het is een beetje kiezen tussen cholera en de pest... vroeger zweerde ik bij valse energie gedurende de dag en dacht de wereld bij de ballen te hebben als ik dan nog wat valse slaap pakte ook.
Bij jou valt dit alles complexer aangezien je de dex op voorschrift krijgt en er dus baat bij hebt.
Hoop dat iemand met een expertise van dit soort zaken je hier een goed advies kan op geven.
Maar normaal moet bij een therapeutische dosering dex toch een normaal slaappatroon ontvouwen na x aantal tijd? Of neem je meer dan de voorgeschreven doseringen?

Bovenaan