Betrouwbaarheid testcentrum

tomz0r

Badass junkie
Ik wou 2 weken terug een witte mitsubishi pil laten testen. Hij kleurde op de zuurtest en dus bracht ik hem weg naar het testcentrum. Daar gingen ze hem opmeten met een simpele meetstaaf en zetten de afmetingen, de kleur en het logo in de computer. Ik vond dat altijd al vrij vreemd aangezien ze dan op het uiterlijk van de pil af gaan zonder echt nauwkeurig te kijken of het dezelfde pil is. Er kwam uit dat er 14-21 mg mCPP in zat, wat ik best raar vond aangezien ze niks zeiden over MDMA die er volgens de zuurtest wel in zou moeten zitten. Ik had bovendien een maand terug ook een witte mitsubishi getest op 15 mg mCPP, maar dat was een andere dan deze. Ik geloofde dus niet helemaal dat die dosis mCPP er in zat en vertelde dat. Ze wouden hem niet opsturen naar het lab omdat er landelijk te veel pillen getest worden en er geen plek meer was. Bovendien was deze pil al herkend in de database en de mevrouw garandeerde me dat deze uitslag klopte.

Na wat doorzeuren en nadat bleek dat de pil ook in het testcentrum op de zuurtest kleurde wat wees op MDMA. Ze stuurden hem dan toch op naar het lab en toen ik van de week belde voor de uitslag kwam er een uitslag van 38-92 mg MDMA uit. Dit vind ik enorm raar aangezien ik een spreiding als uitslag krijg terwijl ik 1 enkele pil laat testen en opsturen. Dan hoor je een dosis op de mg nauwkeurig te krijgen. Ook zeiden ze me eerst een andere uitslag dan deze en ze garandeerden me dat die klopte. Ik heb hier niks aan en vertrouw het ook niet. Volgens mij roepen ze maar wat. Ik durf deze pil niet te slikken aangezien ik niet meer af kan gaan op het testcentrum.

Vraag ALTIJD of ze je pil opsturen. Herkenning in de database zegt sowieso weinig en geeft je een vals gevoel van veiligheid. Je moet niet op herkenning af gaan, erg raar dat ze dat bij het testcentrum dat gewoon onnauwkeurig doen en jou dan ook nog garanderen dat het dezelfde pil is. Hopelijk was dit een incident maar ik ben bang dat ik niet de enige ben. Zelfs opsturen riep bij mij twijfels op. Ik heb de indruk dat ze maar wat roepen omdat ze niet weten wat ze met al die pillen aan moeten.

LekkerDing

Experimenterende gebruiker
Ben het wel met TO eens dat het testcentrum ook bij herkenning van een pil deze moet doorsturen naar het lab. JUIST TEGENWOORDIG.
Bij uitslag van 38-92 mg is er volgens mij gesjoemeld! Door het testcentrum en is deze niet doorgestuurd!

Op het moment is er zoveel, alleen nog maar, rommel in de omloop.
En met een logo van een goeie pil valt toch ook de boel mee te bedriegen?

Het duurt echt niet lang meer en dan gaan we lekker uit ons dak met speed en zo nu en dan
een beetje G tussendoor cq joint. Mij krijgen ze voorlopig nog niet gek. :grin:

Wacky

Badass junkie
38-92 ????

Ik krijg altijd een exact nummer, en die zijn redelijk precies want verschillende samples van dezelfde dope liggen niet zo heel ver uit elkaar.

Ik heb het daar ook wel eens gehad over hun database systeem, ze zeiden dat er wel onderzoek naar is gedaan hoe betrouwbaar die is. Ze kijken natuurlijk ook wat nauwkeuriger dan jij op pillreports kijkt, maar ik kan me voorstellen dat er, zeker in deze tijden, wel eens een foutje is.

Waarschijnlijk moet je een gruwelijk irritant zeik ventje zijn willen ze je zo afschepen met een lul verhaal en doen alsof ze je pil testen. :grin:

tomz0r

Badass junkie
Dat is het punt inderdaad. Ik heb de indruk dat ze mij aan het afwimpelen waren en daarom maar wat deden. Ik hoop dat dit een incidentje was want bij zoiets riskants moet je geen fouten maken als testcentrum, zeker niet opzettelijk omdat je het te druk hebt.

Zo'n grote spreiding is trouwens wel mogelijk als de pillen niet nauwkeurig gedrukt zijn, maar dat moet ik niet als uitslag krijgen als ik mijn pil opstuur. Dan moet ik de dosis van mijn pil krijgen en niet de dosis van de pillen die al getest zijn.

En veel nauwkeuriger dan pillreports is het herkenningssysteem niet hoor. Ze kijken gewoon met het oog naar de kleur en het logo en ze meten de pil met een simpele meetstaaf. Niks wat het extra betrouwbaar maakt.

Wacky

Badass junkie
Ik kan me goed voorstellen dat ze sommige figuren willen afwimpelen, doen we allemaal wel eens toch.

Die simpele meetstaaf heet een schuifmaat, een precisieinstrument waarmee je tot op 0.05 mm nauwkeurig kan meten.

Ik hoop ook dat het een incident is en dat je de volgende keer niet weer gaat lopen zeiken om die mensen het bloed vanonder de nagels te halen :)

tomz0r

Badass junkie
Ten eerste heb je er geen idee van hoe dat gesprek ging en trekt de conclusie dat ik irritant was. Vervolgens zie je dat ook nog eens als een reden om mij foute informatie door te geven over pillen. Slaat nergens op. Ik snap niet dat jij een fout van het testcentrum zo op mij projecteert. Best belachelijk.

Ik had gelijk dat er in tegenstelling tot wat ze me eerst beweerden geen mCPP in die pillen zat en ik heb dat heel rustig uitgelegd. Die mevrouw was het met me eens en zei dat ze de pil op zou sturen omdat het mogelijk een andere kon betreffen aangezien hij ook kleurde op de zuurtest. Ik haalde niemand het bloed onder de nagels vandaan.

Ik denk dat het er aan ligt dat het testcentrum en DIMS los van elkaar staan. Waarschijnlijk had het DIMS het niet goedgekeurd dat deze pillen getest werden en wist kentron dus niet wat ze ermee aan moesten. Daarom riepen ze denk ik maar wat. Dat hoort niet als ze er juist voor staan om veiligheid te garanderen. Dan kan je het wel op mij af gaan wimpelen, maar dat is grote bullshit.

Nogmaals ik hoop dat dit een incident was. Wees in ieder geval op je hoede!

3970

Wijs gebruiker
Wacky zei:
Die simpele meetstaaf heet een schuifmaat, een precisieinstrument waarmee je tot op 0.05 mm nauwkeurig kan meten.

Sterker nog, hij meet tot 0.01 mm nauwkeurig :wink:

De reden dat ze je pil niet willen (mogen) opsturen als hij in de database herkend wordt, is de drukte van de laatste tijd. De regels/richtlijnen zijn aangescherpt, om de drukte enigzins te verminderen. Ook al krijg je ze zover dat ze jouw pil opsturen ondanks dat hij in de database voorkomt (of iets dat er op lijkt...), het lab kijkt dan ook eerst in de database voor hij daadwerkelijk getest wordt, en als zij hem daarin herkennen wordt hij niet eens meer getest, maar krijg je dus een uitslag van een eerder geteste pil, of pillen. Vandaar dat je die uitslag met spreiding krijgt. Jouw testcentrum krijgt dan trouwens ook "op zijn donder", omdat ze toch een pil doorsturen die volgens het systeem al bekend zou zijn, en dat mogen ze officiëel niet meer sinds een aantal maanden.

Natuurlijk is dat klote, je kunt pillen nu eenmaal niet aan het uiterlijk "testen"...maar er is gewoonweg teveel aanbod van pillen (en de rest). Beetje tegenstrijdig ook, omdat er zoveel rommel in omloop is, laten meer mensen pillen testen, omdat ze geen rommel willen slikken, maar daardoor worden pillen minder snel daadwerkelijk getest als ze in de database staan....

Je kunt dus wel vragen of ze jouw pil toch op willen sturen, maar helaas komt ie dan vaak toch niet langs de database van het lab...als die ook maar iets zien in de database dat er op lijkt, testen hem niet.

tomz0r

Badass junkie
Dat snap ik en daar heb ik ook begrip voor. Het gaat er om dat ze me garanderen dat ze me met het herkenningssysteem een foute uitslag hebben gegeven. Dat kan erg gevaarlijk zijn. Ze moeten er dan bij zeggen dat het niet helemaal betrouwbaar is in plaats van suggereren dat het klopt. Bij die pil was het niet het geval. Als ze nou gewoon eerlijk hadden gezegd dat het DIMS mijn pil niet wou testen en dat ik hem dus kwijt was zou het een veel minder groot probleem geweest dan dat het nu is. Nu roepen ze maar wat.

Het kan erg gevaarlijk zijn als je een hooggedoseerde pil hebt die wordt herkend op 20 mg MDMA. Straks slikt iemand er 5 van of zo.

Met dit soort dingen moet je zekerheid geven als je dat belooft. Dat is hier niet het geval.

VivaLaBlonde

Ik weet wel dat er op het moment in ieder geval twee batches witte mitsubishi (rond, een van die twee met spikkels, een zonder blabla) rondzwerven. Nare is dat die twee qua afmetingen even groot zijn, we hebben op pillreports.com (Ik ben moderator daar) al aardig wat van die flutreportjes verwijdert over witte mitsubishi's.

Van daaruit weet ik ook dat er wel vaker foutjes gemaakt worden met die database. Zo kreeg iemand een keer een uitslag van -+120mg MDMA terug uit die database, bleek later gewoon een goeie replica te zijn van de fatsoenlijke batch, deze had 20mg MDMA en nog wat mCPP erin, zo kan ik nog wel meer gepruts van de testcentra opnoemen.

Maar ik denk dat we met z'n allen maar beter gewoon in onze handjes mogen wrijven dat dit soort faciliteiten in Nederland aanwezig zijn, en dat je in 90% van de gevallen gewoon door aardige mensen te maken geholpen wordt die weten waar ze het over hebben.

Tot nu toe altijd goed geholpen bij het test centum in zaandam (berijder stichting) als je je pillen afgeefd worden alle kenmerken ingevuld op een stensel met een uniek nummer. pil gaat in het zakje en word vastgeniet aan het stensel. een week later ffies bellen en ze vertellen precies wat en hoeveel er in zit. enkel bij mcpp pillen geven ze geen hoeveelheid mg aan. maar dat maakt ook niet uit deze gaan toch gelijk de prullebak in gaan

Paddo100

Bewuste gebruiker
ik heb denk dezelfde als jou :wink: deze kwamen uit op 75mg mdma schoon ook omgeving den haag..

maar wel raar dat ze bij mij wel een getal exact geven en bij jou niet

WieIsHet

je mag maximaal 3 dingen opsturen naar het lab. Dat is wat mij altijd wordt gezegd.
mijn contactpersoon is heel relaxt en we checken ook altijd goed of het echt de pil is die in de database staat. Het is slim om te kijken wanneer deze is binnengebracht aangezien het lijkt dat ze tegenwoordig bijna elke week een ander logo of kleurtje pakken :confused:
Het is slim om zo'n EZ tester te kopen zodat je zelf kunt zien welke kleur die maakt voordat je naar het testpunt gaat. Somige pillendraaiers stoppen tegenwoordig gwn 5mg in die dingen zodat die test blauw kleurt :(
Als je ook de prijs eens bekijkt op de markt tegenwoordig pff de echte knallers gaan richting de 2000 euro per 1000 en de meuk bende zit gewoon rond de 140 - 200 euro per 1000! wat een verschil..

WieIsHet zei:
je mag maximaal 3 dingen opsturen naar het lab. Dat is wat mij altijd wordt gezegd.
mijn contactpersoon is heel relaxt en we checken ook altijd goed of het echt de pil is die in de database staat. Het is slim om te kijken wanneer deze is binnengebracht aangezien het lijkt dat ze tegenwoordig bijna elke week een ander logo of kleurtje pakken :confused:
Het is slim om zo'n EZ tester te kopen zodat je zelf kunt zien welke kleur die maakt voordat je naar het testpunt gaat. Somige pillendraaiers stoppen tegenwoordig gwn 5mg in die dingen zodat die test blauw kleurt :(
Als je ook de prijs eens bekijkt op de markt tegenwoordig pff de echte knallers gaan richting de 2000 euro per 1000 en de meuk bende zit gewoon rond de 140 - 200 euro per 1000! wat een verschil..

er is idd groot verschil in prijzen tegenwoordig :(
de mitsus die ik hier heb liggen zitten idd voor 1000 rond de 2000
Niet dat ik dat koop maar :) tijden dat je een pilletje voor een halve euro had zijn over..

maar ff ontopic die mitsus die je hebt laten testen ik heb hier dezelfde liggen waarschijnlijk werden bij mij ook niet opgestuurd omdat ze zogenaamd herkend werden in de database...
met een spreiding toen van 65 tot 90 mg zijn degene met cirkel op voor en achterkant..

Ik vind het trouwens de laaste tijd toch al een zooitje bij de testcentrums, ze gaan teveel op uiterlijk af, wat totaal niet betrouwbaar is idd..
Volgens mij hebben ze je ook gewoon beet genomen en is die pil helemaal niet opgestuurd, want als hij opgestuurd word krijg je gehalte precies en helemaal geen spreiding...

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Het testen is voorbij, ze sturen iedereen weg ...

Niemand beseft dat 1 test 700 eu kost en gesubsidieerd wordt door het rijk.
Dat is mij ooit wijs gemaakt, ook ik werd koel beschuldigt van allerlei ellende.
Ik was er al maanden niet geweest, me pep was te nat wat op een dealerindicatie duidde.

In de auto de pep droog geblazen tussen twee papiertjes, 12,50 betaald ....
Dan testen ze eerst alle kutpillen en dan pas de poedertjes.

Het wordt tijd dat ik leer hoe het zelf moet vrees ik.

underworld

Wijs gebruiker
lysergine25 zei:
Het testen is voorbij, ze sturen iedereen weg ...

Dat is mij ooit wijs gemaakt, ook ik werd koel beschuldigt van allerlei ellende.
Ik was er al maanden niet geweest, me pep was te nat wat op een dealerindicatie duidde.

In de auto de pep droog geblazen tussen twee papiertjes, 12,50 betaald ....
Dan testen ze eerst alle kutpillen en dan pas de poedertjes.

Het wordt tijd dat ik leer hoe het zelf moet vrees ik.

jaa bonie! onze prive DF testcentrum laboratoriant :hearteyes:

LekkerDing

Quote LYSERGINE 25 'me pep was te nat wat op een dealerindicatie duidde.'
GVD zeg ik zit me hier echt dood te schamen. En om nix! Mijn pep was nl. ook
te nat, weet ik veel???????

Antigone

Belezen gebruiker
Met de betrouwbaarheid van het testcentrum zit ik ook een beetje in mijn maag. Vorige
week eentje afgeleverd bij de Brijderstichting, toevallig ook een witte Mitsubishi. Eentje
die vers van de pers kwam. Een paar mensen hadden hem meteen geslikt en vertelden
dat het superknallers waren, eindelijk weer eens 100+ mg MDMA......dachten ze :rock:

Gister bel ik voor de uitslag, krijg ik te horen dat de pil herkend is en 25mg MDMA en
15mg MDEA bevat. Ook vertelden ze dat het een pil zonder logo was. Hmzzz, zou kunnen
dat het logo eraf is gesleten was idd een heel bros pilletje, maar ik geloof de uitslag niet.

Ik ga proberen om donderdagavond vrij te regelen, zodat ik hem nogmaals weg kan brengen
en hem bij de Jellinek afleveren. Hoop dat het lukt, ben erg benieuwd wat zij ervan zeggen :)

Ik ben trouwens niet bekend met MDEA. Weet iemand of het echt mogelijk is om van 25mg
MDMA en 15mg MDEA in een pilletje keihard te gaan en het ouderwetse knallers te noemen?

LekkerDing

http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Muziek/pillen.html

MDEA Eva-tjes. MDEA is het onbeschaafde broertje van MDMA, waarover straks meer. Wordt tegenwoordig gemeenlijk onder XTC gerangschikt. Vrij snel na inname van MDEA beginnen de kaakspieren zich samen te trekken, de mond wordt droog, de pupillen verwijden zich. Het lijkt alsof het lichaam kouder wordt. Verlangen naar slaap of eten verdwijnt. Bewegingsdrang wordt steeds sterker, de gebruiker wil dansen: dansen en water drinken. Vrij algemeen ervaart de Eva-gebruiker een gevoel van uitdroging. Bezoekers van house-party's dienen rekening te houden met een weinig geadverteerde bijwerking van MDEA, de plotselinge en hevige aandrang zich te ontlasten. Overwegend wordt MDEA als een prettige dansdrug ervaren. Niet zo speedy als amfetamine en zonder de opgewekte sociabiliteit van MDMA. Desondanks prominent op lijst 1 aanwezig. Ongeveer even duur als MDMA, tussen de 15 en 30 gulden

underworld

Wijs gebruiker
LekkerDing zei:
http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Muziek/pillen.html

MDEA Eva-tjes. MDEA is het onbeschaafde broertje van MDMA, waarover straks meer. Wordt tegenwoordig gemeenlijk onder XTC gerangschikt. Vrij snel na inname van MDEA beginnen de kaakspieren zich samen te trekken, de mond wordt droog, de pupillen verwijden zich. Het lijkt alsof het lichaam kouder wordt. Verlangen naar slaap of eten verdwijnt. Bewegingsdrang wordt steeds sterker, de gebruiker wil dansen: dansen en water drinken. Vrij algemeen ervaart de Eva-gebruiker een gevoel van uitdroging. Bezoekers van house-party's dienen rekening te houden met een weinig geadverteerde bijwerking van MDEA, de plotselinge en hevige aandrang zich te ontlasten. Overwegend wordt MDEA als een prettige dansdrug ervaren. Niet zo speedy als amfetamine en zonder de opgewekte sociabiliteit van MDMA. Desondanks prominent op lijst 1 aanwezig. Ongeveer even duur als MDMA, tussen de 15 en 30 gulden

ja en wat wilje daarmee zeggen? dat artikel is uit 1997.

VivaLaBlonde

lysergine25 zei:

Degene die je dat verteld heeft poept echt uit z'n mond.
Zo'n test stelt niks voor, de aanschaf in apparatuur is vrij prijzig. Maar zo'n testje is echt in 10 minuutjes gebeurt: vermalen, bindmiddel scheiden van werkzame stof, residu(s) controleren op substantie, wegen)

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
heeft iemand die in het testcentrum al 15 jaar werkt me verteld ...

:confused:

Zo'n test daar moet je wel een opleiding voor gevolgd hebben, jij en ik kunnen niets met die 2 machines, 1 weegschaal de massameter en de spectro nog iets ...

1 lesuur op de Universiteit kost ook een vermogen en is voor de student betaalbaar omdat de regering het betaald.

In the USA kost 1 jaar studeren al gauw 40000 dollar wij betalen 1500 eu per jaar.
Dat geldt ook voor een jaar HAVO VWO of MBO ....

Ook bullshit ?

Half Nederland trekt de 'oude 'huursubsidie das 50% korting op je huurprijs ...

Ook bullshit ...

En als je je zelf gefilterde frituur vet wil laten onderzoeken op het fosoforgehalte kost het 1500 eu en dat weet ik 100% zeker.

sensitive

VivaLaBlonde zei:
lysergine25 zei:

Degene die je dat verteld heeft poept echt uit z'n mond.
Zo'n test stelt niks voor, de aanschaf in apparatuur is vrij prijzig. Maar zo'n testje is echt in 10 minuutjes gebeurt: vermalen, bindmiddel scheiden van werkzame stof, residu(s) controleren op substantie, wegen)

Het klopt zeer zeker wel.

VivaLaBlonde

Als diegene er al vijftien jaar werkt zal het wel kloppen dan, sorry!
Denk dat die prijs ook wel 'all inclusive' is, incl. labpersoneel, ap's en alles.

Paddo100

Bewuste gebruiker
ze nemen gewoon alle kosten die ze maken(opleiden persooneel, afschrijving, loon, huur, belasting) echt alles. en dat delen ze door het totaal aantal tests en dat kan dan misschien op 700 komen maar zo is alles heel duur als je het zo bekijkt... :openmouth:

Rondjeslopen

Wat ze ook doen naast logo, kleur en afmetingen is een zuur test hiermee kunnen ze behoorlijk nauwkeurig bepalen wat voor pil het is.

langeman

Bewuste gebruiker
Het gaat hier nu niet om wat het testen kost, dat kost natuurlijk niet niks, maar dan moet je ook de baten erbij in ogenschouw gaan nemen en laat dat nu niet het topic zijn. Het gaat nu om de betrouwbaarheid.

Ik heb enige tijd geleden een post gedaan om te vragen of er mensen waren met ervaring met witte mitsubishi´s. Dit werd niet in dank afgenomen. Ik moest maar gaan testen. De reden dat ik de post deed was om mijn pil beter te kunnen beoordelen. Ik ben nl wat ouder en wijzer en dus voorzichtiger geworden. Maar goed, als dat je doel is dan moet je het ook goed doen en dus echt laten testen.
Ik dus naar Rotterdam Zuid en daar twee verschillende pillen heengebracht. De betreffende mitsus en ook nog een blauwe driehoek met zelfde logo die ik proefondervindelijk al had getest.
Beide zijn aan de zuurtest onderworpen en beide zijn opgezocht in de database. De witte kleurde fout en werd mogelijk herkend, maar niet overtuigend. Het zou mcpp zijn. De blauwe kleurde goed, maar werd niet herkend. Geen van beide werd echter verder onderzocht. De witte niet omdat ie toch niet goed was, dus zonde van de moeite ofzo en de blauwe omdat die dus wel goed was, want mijn ervaring was positief en dus zat het wel goed. Voor mijn gevoel was ik niet veel verder dan wanneer ik wel reacties op mijn post had gehad en ik een zelf zuurtest (marquis) had gedaan. De betrouwbaarheid is wat mij betref ver te zoeken. O.k. die witte heb ik wel weggegooid en de dealer gebeld om te klagen. Ik vertrouw er dus wel op. De andere ga ik weer slikken, maar wat ik slik weet ik dus nog steeds niet en datt was nou juist wel de bedoeling.

Ik ga het zeker nog een keer naar het testcentrum om mijn oordeel niet van een keer af te laten hangen, maar heb iig geen goede indruk. Ik heb nu net capsules gescoord en heb die maar getest met de EZ/extreme test. Allemaal goed gelukkig. Doordat er in deze versie zowel op een primaire als secundaire amine (of zoiets) wordt getest heb ik al meer zekerheid dan de vorige keer bij het testcentrum. Komt bij dat de bijbehorende ervaringen goed en aannemelijk klinken dus ik vertrouw er maar op.

Die testcentra zijn natuurlijk een heel goed initiatief, maar de kracht zit hem in het echte testen. De zuurtest kan iedereen zelf, daar hebben degene die de moeite doen om te testen best 10/15 euro voor over. Het vergelijken met andere pillen in een database kan ook in je vriendenkring en via internet. Dat is niet waterdicht, maar vaak niet veel beter of slechter dan wat het testcentrum doet (zeker als meer mensen hun ervaringen duidelijke zouden vermelden). Het gaat om de chemische analyse als die niet wordt uitgevoerd heb je nog steeds geen zekerheid.

Mijn witte mitsubishi´s waren iig kut. De ervaring van een kennis heeft dit ondervonden. Komen uit Schiedam en doen daar al wat langer de ronde. Hadden een breuklijn en een trappetje rondom. De zuurtest was niks en de simons test leek mcpp te bevestigen (lichtblauw).
De baluwe driehoeken een stuk beter, maar goed die zijn al bijna en jaar oud dus waarschijnlijk wel op inmiddels. Kwamen uit Rotterdam.

Als ik tijd heb ga ik morgen nog even naar het testcentrum en dan nog even op terug om mijn ervaring te delen. Het feest is echter dit weekend en dus heeft het geen invloed meer op mijn beslissing om te gebruiken. En dat is ook een zwakke plek van de testcentra. Maar goed, dat betreft de beschikbaarheid en niet de betrouwbaarheid. De betrouwbaarheid hangt m.i. dus volledig af van de hoeveelheid echte testen die gedaan worden (ervan uitgaande dat de kwaliteit van de testen hoog is natuurlijk).

langeman

Bewuste gebruiker
Na mijn bericht hierboven ben ik twee keer bij het testcentrum geweest. Niet meer voor die capsules. Die heb ik de ultieme zelfstest gegeven. Wel een keer voor kristallen en een keer voor Ketamine.

Beide keren ben ik goed geholpen en heb ik duidelijkheid over mijn spulletjes. Echter ben ik de laatste keer samen met een vriendin gegaan. Zij had mdmapoeder en een pilletje. Er mocht maar een ding getest worden dus het werd het poeder. Voor die pil moest ze de volgende week maar terug komen.
Nu blijkt alleen echter dat die vriendin mijn uitslag heeft gekregen. Het nummer op haar kaartje was dezelfde als die van mij....oeps.... Zij kreeg dus te horen dat ze hele goede keta had, terwijl dat het zeker niet is.

Het blijft dus altijd nog oppassen. Testen is zeker wel goed, maar niet zaligmakend.

Bovenaan