bevruchting controleren

pawelonius

Belezen gebruiker
Ik heb nu hier zowel mannelijke als vrouwelijke plantjes staan.
Bij de mannetjes zie ik nu duidelijk balletjes (veel zeg maar :tongueout:). Nou heb ik die plantjes vooral omdat ze mooi zijn. nou zou een kleine buit nooit weg zijn.
Ik heb nog zaadjes liggen, dus ik hoef niet meer zaad te hebben, niet persé in ieder geval.
Nou vind ik het zonde mijn mannetjes allemaal plat te branden, en vroeg ik me af:
is er een manier om ofwel de mannetjes onvruchtbaar te maken (balletjes erafhakken ofzo? of gaan ze dan dood?).
of
is er een manier om het zaad te vangen en dan bijvoorbeeld een enkel vrouwtje te bevruchten.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen ^^

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Ik weet niet hou oud je planten zijn, maar ik zou uitkijken met die mannetjes hoor. Als die stuifmeelballetjes nu opengaan is je oogst verpest, omdat zo'n beetje al je toppen dan bevrucht worden, en dit je alleen maar zaad ipv wiet oplevert. Als je de mogelijkheid hebt om de mannetjes apart te zetten van de vrouwtjes zou ik dat zeker doen, just to be sure!

Wat je kan doen is dus een mannetje apart zetten, en wachten tot de stuifmeelballetjes uitgebloeid zijn en openbarsten. Je kan dit stuifmeel opvangen door op en rond de pot aluminiumfolie te leggen, of plastic zakjes aan de takken te hangen oid. Vervolgens kun je een vrouwtje, of slechts een enkele tak als je dat wilt, bestuiven door met een kwast door het stuifmeel te gaan, en het vervolgens voorzichtig op de toppen te vegen. Zo zal de plant zaadjes produceren.

Succes nog.

splifftail

Belezen gebruiker
pawelonius zei:
Ik heb nu hier zowel mannelijke als vrouwelijke plantjes staan.
Bij de mannetjes zie ik nu duidelijk balletjes (veel zeg maar :tongueout:). Nou heb ik die plantjes vooral omdat ze mooi zijn. nou zou een kleine buit nooit weg zijn.
Ik heb nog zaadjes liggen, dus ik hoef niet meer zaad te hebben, niet persé in ieder geval.
Nou vind ik het zonde mijn mannetjes allemaal plat te branden, en vroeg ik me af:
is er een manier om ofwel de mannetjes onvruchtbaar te maken (balletjes erafhakken ofzo? of gaan ze dan dood?).
of
is er een manier om het zaad te vangen en dan bijvoorbeeld een enkel vrouwtje te bevruchten.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen ^^

Nee er is geen manier om het zaad te vangen om een enkel vrouwtje te bevruchten. Als er zaad is heeft bevruchting al plaatsgevonden bij de vrouw. (wel opletten bij biologieles he) Maar ik snap dat je stuifmeel bedoeld. Dit is prima op te vangen, bijv door plant te buigen boven glad oppervlak, zonder luchtcirculatie en te wachten tot stuifmeel valt. Bij meer ervaring kun je wachten tot de stuifmeelbloemen net open zijn gegaan en de plant af te knippen en neer te leggen op glad oppervlak (in de zon kan heel goe). De plant zal met laatste energie wat stuifmeel laten rijpen en afgeven. Opvangen, (bij elkaar vegen met bankpas etc) en luchtdicht bewaren. Mijn ervaring is dat het maanden potent blijft.... succes!
ps cannabis is windbestuiver: er is slechts een klein beetje nodig voor veel zaden, en er is slechts klein beetje wind nodig om VEEL planten te bestuiven. Werk dus in afgezonderde ruimte..... en mannen laten overleven is niet mogelijk. Gewoon platbranden!

Bovenaan