• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Bewijs verzamelen

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

heyol

Belezen gebruiker
Fieuwiiieee wat een toxische thread is dit geworden seg. Direct veroordelen en beoordelen, labels op mensen plakken zonder de situatie te kennen.

@Mira Als je ex-vriendje drugs gebruikt op een manier dat dit schadelijk is voor je jonge kind (zichtbaar snuiven voor kind zijn ogen, onder invloed zijn in bijzijn van kind,...) dan snap ik heel goed dat je je kind hiertegen wilt beschermen totdat je ex is afgekickt. Gebruikt je ex echter niet problematisch (bv. enkel in het weekend wanneer het kind al uren in bed ligt) en wil je z'n leven enkel zuur maken, dan is dit wel laag.

Aangezien ik geen glazen bol heb ga ik dit ook niet beoordelen of veroordelen.

Buiten dat, is het stiekem opnemen van gesprekken (waar je zelf deel van bent) als bewijsmateriaal in civiel recht SOMS toegelaten. En kan dit SOMS als bewijsmateriaal gebruikt worden. De lijn tussen wel of niet is hier echter heel dun, en enkel een jurist zal je hierin kunnen begeleiden.

Je whatsapp-berichten zijn al een goed bewijs, en zoals al eerder aangehaald kan je door de rechtbank een bloedtest bij je vriendje aanvragen.

Maar zoals je zelf misschien al doorhebt zit je op het foute forum voor dit soort vragen. Ook deze categorie 'Drugs en wet' is eerder bedoelt voor vragen over welk kader de wet schept over druggebruik, welk druggebruik legaal en illegaal is,..?
Jouw vraag heeft in principe niks met drugs te maken maar is een puur juridische kwestie.

Op fora zoals rechtenforum.nl of juridischforum.be ga je meer success hebben. Nog beter? Neem een jurist onder handen. Ik weet is duur, soms 100/uur. Maar na 2 uurtjes samenzitten gaat deze echt wel al je vragen kunnen beantwoorden.

Iffness

Experimenterende gebruiker
Mijn eigen ervaring.

Mijn ex: op tv werd laatst verteld dat wiet zoveel thc bevat, dat het tegenwoordig bij de harddrugs gerekend mag worden.
In haar gerechtelijke stukken kwam dus: Iffness gebruikt iedere dag harddrugs. Ook hier waren smsjes toegevoegd als 'bewijs'.

Na dit met mn advocaat besproken te hebben, kwam in mijn gerechtelijke stukken: "Iffness gebruikt geen drugs", meer niet.

In de uitspraak heeft de rechtbank geen 1 zin besteed aan dit onderwerp.

(Dit is wel meer dan een decennia geleden)

heyol

Belezen gebruiker
Hmm, coke snuiven als je kind op bed ligt, vind je dat kunnen?
Ik ben zelf nog een kind dus zou het mij moeilijk kunnen inschatten (heb er dus geen lol).

Maar ik zie niet in waarom snuiven als je kind al lang in bed ligt een probleem zou zijn? Op voorwaarde dat minstens 1 van de partners ten alle tijde compleet nuchter is natuurlijk.

Veel koppels drinken ‘s avonds een ‘apperatiefje’ een ‘ginneke’ of ‘een glaasje wijn’, zie niet in waarom een lijntje beter/slechter is (indien niet in zicht etc en jwz)

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Er zijn .........Ik vind het ook niet kunnen maar blijkbaar wordt dat wel geaccepteerd hier... .
Wordt dat " hier geaccepteerd"?
Hoe kom je daar nou bij?
Ik denk, in deze gevallen, dat dit niet juist is.
En dan dit nog:
Wie zijn wij, om een en ander " te accepteren "?
Oordeel niet, opdat gij niet geoordeeld worde!
Ik kan wel zeggen, óf ik het met bepaalde zaken eens ben. Of, juist niet.
Maar accepteren, óf oordeel geven, nee.
Dat is i.i.g. niet mijn pakkie an....

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Hmm, coke snuiven als je kind op bed ligt, vind je dat kunnen?
Typisch geval. Ik denk er als volgt over:
Coke snuiven, óf H Chinezen, als je kind op bed ligt, nee. Lijkt me geen goede zaak .
In die zin, dat de veiligheid van het kind, óf de kinderen, altijd gewaarborgd moet zijn.
Dus, er zal altijd een ouder aanwezig moeten zijn, die n i e t gebruikt.
En is dit niet Zo, dan vind ik, dat dit echt niet kan. Nee.

inner_search

Badass junkie
Als je partner nuchter is en je hebt het besproken... ja hoor, waarom niet.
En als er iets gebeurd met je partner en je moet bvb naar het ziekenhuis met hem/haar ?
Ik zou geen heilige boon worden moest ik een kind hebben , maar zou zeker geen drugs gebruiken als het kind in huis is.
Nachtje bij de grootouders overnachten zou een optie zijn (of weekendje..)

heyol

Belezen gebruiker
En als er iets gebeurd met je partner en je moet bvb naar het ziekenhuis met hem/haar ?
Ik zou geen heilige boon worden moest ik een kind hebben , maar zou zeker geen drugs gebruiken als het kind in huis is.
Als als als als. :P
Ik vind afspreken met je partner om minsten 1 iemand nuchter te laten al goed.

Als de kleine kans zich dan voordoet dat er dan iets gebeurt met degene die nuchter is, op een manier dat die persoon niet meer kan rijden, dan bel je beter de ambulance. Sneller hulp ter plekke, en zij kunnen snelheid overtreden om snel in het ziekenhuis te geraken, jij niet (veiligste optie).

Cerberus

Bewuste gebruiker
Die situatie komt ook voor als je geen kinderen hebt. Dan zeg je eigenlijk dat je nooit drugs mag gebruiken.

Voorts vraag ik me af of veel van deze meningen over drugsgebruik met kinderen in de buurt ook opgaan voor alcohol. Bijna iedereen doet het, alcohol nemen bij kinderen.

inner_search

Badass junkie
Okee , das waar.
Had net een bak truffels op en men vrouw belde dat ze gevallen was en dacht haar schouder gebroken te hebben.
Men vader gebeld en naar spoed gereden.
Was wel apart om full blown te trippen in het ziekenhuis..

Niet echt men verstandigste bericht hierboven dus..

Rivalrie

Wijs gebruiker
Dus nooit meer alcohol of wiet (en natuurlijk andere drugs...) ? Ik betwijfel het.

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
We zien nu, dat er wisselend gedacht wordt of je nou wél of niet drugs verantwoord kunt nemen, als er jonge kinderen in deze heikele kwestie mee betrokken zijn.
Ik vind de terechte opmerking van " dat glaasje wijn, of een sterker aperitiefje " een heeele goeie!
Als we dat glaasje er nou eens "bij gingen tellen.
Want ja, alcohol is óók een harddrug.
Alleen: maatschappelijk geaccepteerd.
Als we nou eens gelijke monniken, gelijke kappen gaan spelen.

Ik vrees, dat als ook deze harddrug zou gaan meetellen zoals eigenlijk zou moeten, dat justitie het nog weleens 100 x zo druk zal gaan krijgen met allerlei voogdijzaken, echtscheidingen, enz enz.....

Ganggang💯

Badass junkie
We zien nu, dat er wisselend gedacht wordt of je nou wél of niet drugs verantwoord kunt nemen, als er jonge kinderen in deze heikele kwestie mee betrokken zijn.
Ik vind de terechte opmerking van " dat glaasje wijn, of een sterker aperitiefje " een heeele goeie!
Als we dat glaasje er nou eens "bij gingen tellen.
Want ja, alcohol is óók een harddrug.
Alleen: maatschappelijk geaccepteerd.
Als we nou eens gelijke monniken, gelijke kappen gaan spelen.

Ik vrees, dat als ook deze harddrug zou gaan meetellen zoals eigenlijk zou moeten, dat justitie het nog weleens 100 x zo druk zal gaan krijgen met allerlei voogdijzaken, echtscheidingen, enz enz.....
Er is wel een wezenlijk verschil tussen 1 biertje of 1 zegel LSD naar mijn mening. Maar inderdaad ladderzat thuis zitten terwijl je kinderen boven op bed liggen kan niet in mijn ogen.

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Daar ben ik het mee eens.
Qua alcohol wordt er vaak gezegd :
Pas ermee op, want je raakt straks a l l e s kwijt...
En dat is ook alweer een waarheid als een koe. Jazeker.
Maar, met LSD microdoseren, hoe sta je daar tegenover?.

Ganggang💯

Badass junkie
Daar ben ik het mee eens.
Qua alcohol wordt er vaak gezegd :
Pas ermee op, want je raakt straks a l l e s kwijt...
En dat is ook alweer een waarheid als een koe. Jazeker.
Maar, met LSD microdoseren, hoe sta je daar tegenover?.
Dat vind ik een lastig vraagstuk. Juist omdat het microdosen functioneel wordt gebruikt en niet perse recreatief.

Stel dat je ineens de auto in moet met je kids en je krijgt een ongeluk en ze vinden LSD in je bloed. Dan ben je voor de wet strafbaar toch?

Denk dat als je kinderen hebt je je drugsgebruik gewoon goed moet plannen zodat je ze nooit ermee hoeft te confronteren. Het kan niet zo zijn dat je kinderen in een gevaarlijke situatie terecht komen omwille van jouw gebruik. Dan had je geen kinderen moeten krijgen of een oppas moeten regelen in mijn ogen.

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Met drugs en ook alcohol ben je pas strafbaar, als je over een bepaalde waarde heengaat.
Met microdoseren vraag ik me af, of je die waarde haalt.
Maar, ik zeg zelf altijd
Niet rijden als je iets genomen hebt.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan