Bij bewustzijn en XTC gebruik!

iris1990

Newbie
Hoi,

Ik heb een vraag voor de ervaren XTC gebruikers hier, ik ben namelijk heel erg benieuwd naar XTC en ik zou het wel eens willen proberen. Ik ben alleen nogal een persoon die wel controle wil houden over mezelf..en dan bedoel ik dus dat ik nog wil weten wat ik doe, en denk en weet ik veel. Ik heb namelijk wel eens geblowt, en daar kreeg ik wel eens soort-van paniekaanvallen..dat ik dacht waahhhh wat gebeurt er met me. Dus hoe zit dat met XTC? Ben je nog gewoon bij bewustzijn en dat je alle controle nog heb? Beetje moeilijk uit te leggen wat ik precies bedoel, hoop dat het zo duidelijk is..

Thanks,
Iris

geemiesch-goedje

Experimenterende gebruiker
Tja dit hangt heel erg van je eigen houding af.

Ik kan wel zeggen vergeleken met blowen dat je met xtc meer controle houdt maar het is wel belangrijk dat je het over je heen kan laten komen.
Ik ken iemand die het net zoals jij had, ook paniekaanvallen met blowen gehad.
Die ging toen eens een pilletje nemen, was dus voor die persoon een heel spannend iets.
Na het innemen kreeg die persoon het ineens spaans benauwd, stel dat het weer zo zou worden als met het blowen! Dit was echter alleen ingebeeld.

In elk geval viel het die persoon wel heel erg mee, ze vond het lekker die warmte door het lichaam. Maar uiteindelijk was ze blij toen het over was en durfde ze niet meer dan een halfje te nemen (dit was de helft van 110mg dus 55 mg).

Als je dus echt paniekaanvallen hebt gehad met drugs of moeite hebt om de controle te verliezen dan raad ik je aan om de eerste keer een hele lage dosis te nemen, rond de 50 mg.
Dan ga je kijken of het bevalt en vind je het eerst wel genoeg laat je het zo.
Is het te gek kan je het 2e halfje ook nemen.

Zo niet zou ik het een andere keer weer proberen, eerst een halfje en daarna wellicht die andere helft.

Ik zou echt niet te snel willen als ik jou was.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Zoals hier boven staat, het lijkt me niet echt verstandig in jou geval.

Als je het toch wil doen, zorg voor getestte pillen of kristallen, een lage dosis van ongeveer 50 mg en een goede setting.

Voor de setting zou ik een plaats kiezen waar je helemaal op je gemak bent, absoluut geen feest. Een huis waar je alleen kunt zijn voor de tijd dat je tript, samen met een sitter dan.

Als je het echt wilt kun je hier een hoop informatie vinden over de juiste aanpak, en je kunt natuurlijk een hoop vragen stellen. :wink:

DeepPurple

Belezen gebruiker
In principe kan XTC geen kwaad puur qua fysieke werking, zoals je dat met blowen hebt. ECHTER; als je er al bang voor bent, dan kan je verbeelding alsnog voor veel angst en paniek zorgen. Weet je zeker dat je niet zult panieken, dan zul je XTC ervaren als een enorm warm en gelukzaligmakend product. Sowieso zou ik het eerst thuis met leuke muziek en fijne vrienden uitproberen, wat de druk er wat af neemt en de omgeving vertrouwd houdt. Of je er van gaat panieken, ligt in principe geheel bij jezelf. De XTC zal je niet gek maken, als dat gebeurt, dan doe je het zelf. Dus de vraag is: hoe rustig kan je er onder blijven? Elk gevoel van invloed dat je voelt, moet je kunnen acccepteren als fijn en niet bang zijn dat je de controle verliest. De controle kan je namelijk, zeker met een lage dosering, gewoon behouden, als je maar rustig blijft. :)

edit: Duurder, maar wel makkelijker op te bouwen: is gewoon eerst pure MDMA uitproberen; het heeft praktisch dezelfde werking als XTC en je het kan beter doseren --> gewoon beginnen met een likje, en dat naar gelang je denkt dat je het nodig hebt, opbouwen (wel met genoeg tussenpauzes ertussen).

iris1990

Newbie
Bedankt voor de reacties. Ik ben heel benieuwd hoe het zal vallen als ik er een slik. Want ik weet dat ik op elke verandering zal letten. Ben je met een pil op helderder dan met alcohol? Ik heb namelijk alleen ervaring daar mee. En weet ik wat ik doe als ik xtc heb geslikt? De positieve effecten lijken me echt heerlijk haha. Maar ik wil niet dat ik de volgende dag niks meer weet wat er is gebeurd..de controle dus wederom hehe.

Groetjes!

DeepPurple

Belezen gebruiker
Je hebt zeker meer controle dan met alcohol op, zowel over je lichaam als over je gedachten. Als je het niet combineert met alcohol of een joint (wat wel stimulerend voor de werking van XTC kan werken, je wordt er niet stoned van) dan zal je heel goed alles onthouden.

In principe, zeker als je nuchter met een halfje begint, word je veel gelukkiger, ziet alles er mooier uit, heb je veel behoefte aan contact met de mensen om je heen (vooral je eigen vrienden / medegebruikers) en eventueel ook meer zin in seks. Je remmingen gaan dus iets omlaag en je durft wat meer maar je kan heus nog wel normaal nadenken en redeneren, alleen zie je alles door een wat rooskleuriger bril. Medegebruikers onderling, vooral beginnende gebruikers, voelen zich zo goed, ook ten op zichte van elkaar, dat ze vaak heel eerlijk hun gevoelens voor elkaar en over anderen gaan uitspreken. Zo is mijn huidige vriendin, mijn vriendin geworden. Daar had ik al een half jaar lang contact mee en op een avondje XTC kwamen we erachter dat we beiden verliefd op elkaar waren maar dat we het niet eerder hadden durven zeggen omdat we dachten dat de ander het niet was. Dus zulke uitbarstingen van eerlijkheid kunnen zelfs heel positief werken!

Ik vind XTC zo vet dat ik het altijd leuk vind als anderen het proberen dus ik wil je alleen maar aanmoedigen. Ergens moet ik me inhouden, we hebben het tenslotte over harddrugs en het moet volledig je eigen keuze zijn. Maar als je er met een goed gevoel en zonder angst in gaat, kan het eigenlijk niet misgaan! Ik hoop dat je er van geniet, vertel achteraf maar hoe het was!

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
iris1990 zei:
Bedankt voor de reacties. Ik ben heel benieuwd hoe het zal vallen als ik er een slik. Want ik weet dat ik op elke verandering zal letten. Ben je met een pil op helderder dan met alcohol? Ik heb namelijk alleen ervaring daar mee. En weet ik wat ik doe als ik xtc heb geslikt? De positieve effecten lijken me echt heerlijk haha. Maar ik wil niet dat ik de volgende dag niks meer weet wat er is gebeurd..de controle dus wederom hehe.

Groetjes!

Lees jezelf eerst eens in op het forum. Je hebt volgens mij totaal geen idee wat MDMA nu precies is...

Een pil vergelijken met alcohol... :confused:

Drugsmeisje

Experimenterende gebruiker
iris1990 zei:
Hoi,

Ik heb een vraag voor de ervaren XTC gebruikers hier, ik ben namelijk heel erg benieuwd naar XTC en ik zou het wel eens willen proberen. Ik ben alleen nogal een persoon die wel controle wil houden over mezelf..en dan bedoel ik dus dat ik nog wil weten wat ik doe, en denk en weet ik veel. Ik heb namelijk wel eens geblowt, en daar kreeg ik wel eens soort-van paniekaanvallen..dat ik dacht waahhhh wat gebeurt er met me. Dus hoe zit dat met XTC? Ben je nog gewoon bij bewustzijn en dat je alle controle nog heb? Beetje moeilijk uit te leggen wat ik precies bedoel, hoop dat het zo duidelijk is..

Thanks,
Iris

Iris met jou probleem heb ik ook wel eens gezeten.
Je weet niet hoe precies alles valt en hoe je er mee om gaat.
Bij xtc is het vooral dat je je heel spontaan voelt je praat veel voelt je geweldig en kan losgaan op de muziek. Maar je kan dan nog zeker controle over jezelf houden, In tegenstelling met blowen is dat de eerste paar keer dat je bijna niet weet wat je doet. Het lijkt me niet echt dat je er van schrikt ofzo, als je niet meer dan een halve de 1ste x neemt komt het goed. Of je doet eventueel eerst een kwart en daarna nog een kwart als het je goed bevalt :wink:
Ik zou er nog wel even goed over nadenken voordat je er aan begint.

:wave:

Bovenaan