Bijgebruik benzodiazepine

Alex12

Newbie
Hoi,
Ik heb een vraag. Ik gebruik 60mg diazepam per dag op voorschrift van een veralavingsarts. dit nu gedurende 2 weken. Ik heb zelf een flinke lading oxazepam en xanax bijgebruikt. Nu is mijn vraag, wanneer ik een urine controle zou krijgen en ze op benzos zouden testen zouden ze dan kunnen zien dat ik meer dan de 60mg valium daags heb geslikt. Er bestaat toch ook zoiets als een max meetbare score.

Alvast bedankt voor de reacties

wonderalice

Belezen gebruiker
Dat wordt zeker wel zichtbaar, de hoeveelheid van een stof in het lichaam is meetbaar.. Er is geen onderscheid tussen welke soort benzo, maar dus wel hoe hoog de concentratie van benzo achtige stoffen je in je lichaam hebt.. Afhankelijk van de halfwaardetijd van de benzo's die je gebruikt zal het zichtbaar zijn in je urine controle.. Wil je daar meer over weten Google even op ashton manual..

Laatst bewerkt:

De Zandman

DF-koning
Deze post hierboven is helemaal de goede.
Maar een exacte bepaling hoe hoog de concentratie benzo's is, dat gaat meestal via een bloed onderzoek.

ricorieks

In memoriam - 15 juli 2022
Hoi,
Ik heb een vraag. Ik gebruik 60mg diazepam per dag op voorschrift van een veralavingsarts. dit nu gedurende 2 weken. Ik heb zelf een flinke lading oxazepam en xanax bijgebruikt. Nu is mijn vraag, wanneer ik een urine controle zou krijgen en ze op benzos zouden testen zouden ze dan kunnen zien dat ik meer dan de 60mg valium daags heb geslikt. Er bestaat toch ook zoiets als een max meetbare score.
zoals boven al vermeld wordt in urine is alleen benzo gebruik te zien, mocht je bloed moeten prikken dan kijken ze volgens mij naar de bloedspiegel

Wat is bloedspiegel?​

Bloedspiegel betekent niets anders dan de concentratie van “iets” in het bloed. Dat “iets” is meestal een medicijn. Je spreekt dan ook wel over medicijnspiegel. In de volksmond wordt bloedspiegel ook wel gebruikt om de bloedsuikerconcentratie aan te duiden, oftewel de suikerspiegel.

Bloedspiegelwaarden​

Artsen laten de bloedspiegelwaarden van geneesmiddelen bepalen omdat gelijke doseringen bij mensen tot verschillende concentraties in het bloed kunnen leiden. Van diverse geneesmiddelen is bekend welke bloedspiegel het gewenste therapeutische effect heeft. Het kan dan zinvol zijn om de bloedspiegel te bepalen en de dosering daar op aan te passen.

Te hoge bloedspiegel​

Bij een te hoge bloedspiegel van een medicijn kan de dosering naar beneden worden bijgesteld. Dit heeft voor de patiënt als voordeel dat de kans op bijwerkingen dan kleiner is.

(dus bij jou zou die dan te hoog uitkomen en zal je diazepam omlaag gezet worden) verbeter mij hierop al ik het fout heb..

Te lage bloedspiegel​

Bij een te lage bloedspiegel is er vaak sprake van antistofvorming tegen de medicijnen, waardoor het geneesmiddel zijn werk niet meer kan doen. Die kennis kan de arts gebruiken om een ander geneesmiddel voorschrijven.
of te verhogen (verbeter mij als ik daar ook fout in zit} @wonderalice @De Zandman @Neo-Shulginist

als je alleen moet plassen is het geen probleem ,mocht je bloed moeten prikken ,
zodra je dat weet stoppen met oxa en alprazolam tot na je geprikt bent

het is trouwens beter om gewoon aan je arts te vertellen wat je allemaal slikt zodat hij je er beter bij kan helpen
vooral als het er straks op aan komt met afbouwen.

mvg ricorieks

Bovenaan