bijna doods ervaring met keta?

flash kieke

Wijs gebruiker
ik heb gelezen dat je: als je veel keta snuift dat je dan een bijna doods ervaring krygt :(

heeft ier iemand ervaring mee?

:wave:

Himself

Belezen gebruiker
natuurlijk is het woord "veel" een beetje onduidelijk... maar het is idd waar dat het kan. Met hoge doseringen kan het je geest van je lichaam scheiden.. althans dat denk je. de K-hole....
Ik heb er zelf geen ervaring mee want ik kan ketamine op de één of andere manier niet te pakken krijgen.... dusjah

Audio Scum

Belezen gebruiker
Ben op verre reisen geweest met K maar om nou van een bijna doods ervaring te spreken, nee. Denk dat je dat soort dingen meer met natuurlijke drugs kan bereiken.

AIs het mogenlijk is, dan denk ik dat je het dan beter kan spuiten, gaat ff wat verder dan een dikke lijn.

Chimera

Bewuste gebruiker
Himself zei:
natuurlijk is het woord "veel" een beetje onduidelijk... maar het is idd waar dat het kan. Met hoge doseringen kan het je geest van je lichaam scheiden.. althans dat denk je. de K-hole....
Ik heb er zelf geen ervaring mee want ik kan ketamine op de één of andere manier niet te pakken krijgen.... dusjah

Tja... je denkt het.. of je denkt dat je het denkt terwijl het zo is.
Ooit van uittredingen gehoord?

:wave:

Himself

Belezen gebruiker
jah zeker... maar ik wil niet uitsluiten dat de drug een illusie maakt van het uittreden.... ik geloof wel in uit treden maar veel mensen vinden het onzin....

Mac...

Badass junkie
me too. Alleen heb ik me er nog niet heel erg in verdiept, dus weet nog niet precies wat mijn absolute standpunten erin zijn.

Intoxicated

Wijs gebruiker
wat versta je onder uittreden? het scheiden van lichaam en geest zeg maar? kheb dit met paddo's wel een aantal keren meegemaakt... of bedoel je iets anders?

Miss-Behaviour

Belezen gebruiker
Zal best kunnen met bepaalde drugs.. zijn ook mensen die uittredingservaringen hebben zonder enige drugs te gebruiken. Heb me er een tijd geleden een beetje in verdiept, heb zelf ook oefeningen gedaan, maar ik ben niet verder gekomen dan het allereerste beginntje: de sensatie alsof ik door mijn matras naar beneden gezogen werd.

(en dat in de tijd dat ik nog nooit drugs had aangeraakt )

Jeller

Badass junkie
ja ik heb zo een iets gehad toen ik nog heel klein was.. ik lag in mijn bed en ik werd gelijk naar boven gezogen door een groot griezelig hoofd op mijn plafond, het leek echt heel echt en ik dacht heel lang dat ik echt aan het zweven was op dat moment :confused:

Op erowid stond er ook iets over iemand die ana het uittreden was op LSD.. mja ik weet niet of het wel kan eignelijk, ik geloof niet dat een mens ene geest of ziel heeft dus waarom zou ik dit geloven..

Bal0n

Badass junkie
Jeller zei:
ja ik heb zo een iets gehad toen ik nog heel klein was.. ik lag in mijn bed en ik werd gelijk naar boven gezogen door een groot griezelig hoofd op mijn plafond, het leek echt heel echt en ik dacht heel lang dat ik echt aan het zweven was op dat moment :confused:

Op erowid stond er ook iets over iemand die ana het uittreden was op LSD.. mja ik weet niet of het wel kan eignelijk, ik geloof niet dat een mens ene geest of ziel heeft dus waarom zou ik dit geloven..

Lol, of je verdiept je eerst ff beter in de materie voordat zulke opmerkingen plaatst. Ketamine is een dissociatief, deze scheidt de de geest van het lichaam. Dissociocatieven (lachgas, ketamine, DXM, PCP) zijn daarom ook ontzettend goede pijstillers/narcose middelen, ze laten namelijk het zenuwstelsel met rust, maar blokken echter wel de impulsen van buitenaf.

De geest of ziel kan dus heel erg goed gescheiden worden van het fysieke bestaan.

Jeller

Badass junkie
ja maar ak je daarom je eigen zien liggen zoals ze bij bijna dood ervaringen wel eens durven zeggen..dat je van geest van lichaam zogezegd gescheiden zijn, allemaal ok.. maar sommigen beweren dan dat ze zichzelf zien en de dokters aan hun bezig zien en dat het allemaal perfect klopt, dat kan volgens mij niet echt.. moest het zo zijn dan zou het mits wat "training" al lang een perfect spionagemiddel geworden zijn van het amerikaanse leger

parcival

Experimenterende gebruiker
kan je ook met ether hebben.
Trouwens is die ook wel een afrader. Je stinkt dagen uit je bek, voelt je echt niet lekker en het is nog eens brandgevaarlijk ook.

parcival

Experimenterende gebruiker
Ik hoop dat ketamine, dxm en pcp fans al van Olney lesions gehoord hebben.
http://leda.lycaeum.org/?ID=147

http://leda.lycaeum.org/?ID=13066:
However, treatment of adult rats with noncompetitive (phencycli dine, MK 801, tiletamine, ketamine) or competitive [D 2 amino 5 phosphonopentanoate (D AP5)] NMDA antagonists causes neurotoxic side effects consisting of pathomorphological changes in neurons of the cingulate and retrosplenial cerebral cortices (2, 3). After low doses these changes may be reversible, but higher doses can cause irreversible neuronal necrosis (4). Therefore, it has been questioned whether NMDA antagonist therapy can be applied without incurring serious side effects. However, we now report that certain anticholinergic or GABAergic agents protect cerebrocortical neurons against the adverse side effects of NMDA antagonists.

2. J. W. Olney, J. Labruyere, M. T. Price, Science 24, 1360 (1989).
3. J. Labruyere, M. T. Price, J. W. Olney, Soc. Neurosci. Abstr. 15, 761 (1989).
4. H. L. Allen and L. L. lversen, Science 247,221 (1990).

scopalamine alsook barbituaten beschermen tegen dit neurotoxische effect.

Bal0n

Badass junkie
parcival zei:
Ik hoop dat ketamine, dxm en pcp fans al van Olney lesions gehoord hebben.
http://leda.lycaeum.org/?ID=147

http://leda.lycaeum.org/?ID=13066:
However, treatment of adult rats with noncompetitive (phencycli dine, MK 801, tiletamine, ketamine) or competitive [D 2 amino 5 phosphonopentanoate (D AP5)] NMDA antagonists causes neurotoxic side effects consisting of pathomorphological changes in neurons of the cingulate and retrosplenial cerebral cortices (2, 3). After low doses these changes may be reversible, but higher doses can cause irreversible neuronal necrosis (4). Therefore, it has been questioned whether NMDA antagonist therapy can be applied without incurring serious side effects. However, we now report that certain anticholinergic or GABAergic agents protect cerebrocortical neurons against the adverse side effects of NMDA antagonists.

2. J. W. Olney, J. Labruyere, M. T. Price, Science 24, 1360 (1989).
3. J. Labruyere, M. T. Price, J. W. Olney, Soc. Neurosci. Abstr. 15, 761 (1989).
4. H. L. Allen and L. L. lversen, Science 247,221 (1990).

scopalamine alsook barbituaten beschermen tegen dit neurotoxische effect.

Ik hoop dat mensen die dingen rondbazuinen over Olney's Lesions ook de studies hebben bekeken. Ze geven die ratten/muizen echt insane dosissen meerdere malen per dag. Daarnaast zijn Olney's Lesions nog nooit bij mensen waargenomen.

Bovenaan