Bijtende G?

kwezel

Experimenterende gebruiker
een vriend van een vriend van me heeft net G gemaakt, en als hij het proeft dan bijt het een beetje op zijn tong.. ligt dat aan het feit dat hij nog warm is (omdat het net gemaakt is) of is de PH dan niet helemaal juist?

Hij heeft het al vaker gemaakt, met dezelfde formules/hoeveelheden, en dit was hem nog nooit eerder opgevallen.

moet erbij zeggen dat het niet niet op het vuur heeft gehad, dat doet hij nooit! de reactie moet voldoende zijn volgens hem.

wat kunnen jullie hierover zeggen? hij is ondertussen getest en goed bevonden :wink:

Dude64

Ff zoeken in de bestaande topics hier en je hebt je antwoord...w.s moet je wat meer Gbl toevoegen

kwezel

als ik het zo lees dan heeft hij nog niet goed genoeg gereageerd, en zit er nog gbl in..

volgende keer toch een vuurtje eronder dus.

thx dude :wink:

Robdebob

Bewuste gebruiker
Meet de pH en gooi aan de hand daarvan (terwijl het op t vuur staat) GBL, danwel NaOH erbij. Dat het bijt kan betekenen dat er te veel GBL in zit (te zuur), maar ook dat er te veel NaOH in zit (te basisch), even goed kijken dus.

spaceer

Newbie
hetzelfde

Mijn vriend heeft net hetzelfde probleem
500ml gbl
260gr naoh
veel water maar laten doorkoken tot een liter.
en toen ie nog warm was, was het ph stripje zwart, veel te basis dus. hij heeft toen 50ml gbl toegevoegd en nu is zijn stripje blauw. Maar de gbl is ondertussen koud en hij prikkeld idd aan de tong. Smaakt bijna goed maar echt een raar reactie op de tong. Is het safe om terug op te warmen en weer gbl toe te voegen? En mssn iemand een idee hoeveel?

Bovenaan