Binge drinken

^_^

Bewuste gebruiker
Dit vind ik echt zo onzin dat binge drinken te gaan noemen. Binge drinking is meerdere dagen zoveel drinken als je maar kan. 16 halve liters dronk ik makkelijk weg elke dag. Niks leuks aan natuurlijk uiteindelijk maar ga niet zielig slachtoffer spelen hier als je eens in de paar maanden paar biertjes drinkt.

hansvb

Newbie
^_^ zei:
Dit vind ik echt zo onzin dat binge drinken te gaan noemen. Binge drinking is meerdere dagen zoveel drinken als je maar kan. 16 halve liters dronk ik makkelijk weg elke dag. Niks leuks aan natuurlijk uiteindelijk maar ga niet zielig slachtoffer spelen hier als je eens in de paar maanden paar biertjes drinkt.

Ik denk dat het afhangt van welke definitie van Binge drinken je aanhoud. En wat mij betreft ben je op dit forum een binge drinker als je dat zelf vind. Net zoals je wat mij betreft een probleem drinker bent als je zelf een probleem hebt met je drank gebruik. Tenslotte: als je niet wilt lezen wat er in mensen om gaat dan raad ik je aan dit forum te mijden :)

zjimiz

Bewuste gebruiker
Amateurtje zei:
Svali zei:
Amateurtje zei:
Kan prima zonder alcohol maar wanneer ik drink ga ik ook los. Heb niet echt een reden dat ik drink maar als ik het doet komt er geen einde aan.

Dus er is geen reden dat er geen eind aan komt?

Ik blijf drinken tot het geld/den drank op is.

best wel herkenbaar, al is het meer van vroeger; toen kon het me geen ene klote schelen hoeveel geld ik uitgaf, als er maar drank was. daar zou ik nu niet meer mee wegkomen, teveel verplichtingen, andere levensstijl enzo.

het lijkt me dat het ook gewoon een bepaalde fase in je leven kan zijn, dat je je wilde haren ff kwijt moet raken, als de tijd rijp is ga je vanzelf anders leven en gedragen

beter in ieder geval dan dat je je altijd hebt ingehouden, en later last krijgt van een midlife crisis in het kader van 'had ik het maar gedaan'

dit alles geldt uiteraard alleen als je jezelf binnen redelijke grenzen onder controle hebt, en niet helemaal van 't padje afraakt, da's een ander verhaal

:wave:

Extrm-Bzar

Belezen gebruiker
Jaa dit is dus na eens goed na te denken ook mijn probleem''pje''? dat ik weer ingeruild heb....
Ik drink ELK weekend, de laatste tijd probeer ik minder dan 5 halve liters pils te drinken per dag vr/za.(dit lukt ook wel blow normaal nooit meer, maar neem dan een paar heise en dan ga ik pitten)
Neem me vaker voor een weekend niets te drinken ook in verband met krachtsport, ga wel altijd trainen maar is toch nadelig. Maar spijtig is het me nog nooit gelukt ik doe het toch altijd.

Ik denk het gebrek aan de tot nu toe negatieve gevolgen hiervan (behalve dat ik wat minder herstel met sport ) dat het me niet lukt om het te laten.

Vroeger tijdje speed misbruikt maar niet schrikbarend .. nu max 4x per jaar..
Tijd volle bak aan de ghb gezeten gelukkig 2 jaar clean :stoned:
Alleen dan nog die alcohol! :angry: Ben nogal verslavingsgevoelig voor die MIGHTY Downers
Kan me geen tijd herrineren dat ik langer dan een week geen alcohol heb gedronken behalve 1,5 jaar (ghb tijd)
De laatste tijd baart me het toch wel een beetje zorgen het gaat zo onbewust.

Wie heeft er ervaring met een alcohol vrijer leven en merte ook daadwerkelijk positieve effecten ?

laurenslv

Newbie
Zowat iedereen (inclusief ik) in mijn omgeving is een bingedrinker als ik er zo over nadenk :/ Ik ben eerlijk gezegd zeker 1 avond per weekend (meestal vrijdag) echt dronken, meestal zelfs zaterdag ook. Da's dan 25-40 pinten per weekend en da's best veel eigenlijk. Het probleem is gewoon dat waar ik woon, dronken zijn heel sociaal aanvaard is. Ik hoor m'n ouders zelden echt klagen dat ik teveel drink omdat zij en hun vrienden vroeger zelf zo waren.

zjimiz

Bewuste gebruiker
laurenslv zei:
Zowat iedereen (inclusief ik) in mijn omgeving is een bingedrinker als ik er zo over nadenk :/ Ik ben eerlijk gezegd zeker 1 avond per weekend (meestal vrijdag) echt dronken, meestal zelfs zaterdag ook. Da's dan 25-40 pinten per weekend en da's best veel eigenlijk. Het probleem is gewoon dat waar ik woon, dronken zijn heel sociaal aanvaard is. Ik hoor m'n ouders zelden echt klagen dat ik teveel drink omdat zij en hun vrienden vroeger zelf zo waren.

herkenbaar......dat gebeurt best vaak zo; je krijgt het gedrag als het ware met de paplepel ingegegoten.

alcohol is sociaal vaker geaccepteerd, en onder dit mom wordt misbruik vaak door de vingers gezien, of is er een hoge tolerantie ten aanzien van extreem drinkgedrag omdat iedereen het doet. ik kom zelf oorspronkelijk uit een klein dorp waar dit heel vaak voorkomt.

ik merk dat ik nu als ouder, erg moet letten op mijn (drink-)gedrag, om zulke perikelen te voorkomen. het zit in mijn systeem om bij tijd en wijle veel te drinken, en ik wil niet dat mijn kids dit als normaal zien.

:wave:

Bovenaan