biologische verklaring

mushroompiet

Belezen gebruiker
ik ben opzoek naar een logische biologische verklaring over de werking van de magic mushrooms. kan iemand mij daar bij helpen ?

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Onderstaande info vond ik op deze pagina: http://www.animekwis.nl/thuispagina/paddo/neuro.htm

"De werkzame stoffen in paddo's zijn psilocine en psilocybine. Psylocibine heeft een sterker effect dan psilocine, maar in het lichaam wordt psilocybine omgezet in psilocine. Psilocine lijkt chemisch erg op serotine en blokkeert de serotinereceptoren op de dendrieten. De serotine die na stimulatie van een neuron in de synaptische spleet terecht komt, wordt weer opgenomen in de axonuiteinden. Door het lage serotinepeil stijgt de hoeveelheid dopamine. Na verloop van tijd wordt het psilocine door een enzym afgebroken en kunnen de receptoren weer serotine opnemen. Hoe de verstoring van de serotonine- en dopaminehuishouding uiteindelijk leidt tot intense hallucinerende beelden en andere zintuiglijke sensaties, is echter nog lang niet duidelijk. Wel is uit de analyses van hersenscans gebleken dat het gebied van informatieverwerking onder invloed van hallucinogene stoffen verschuift van de linkse (rationeel-analytische) naar de rechter (visueel-ruimtelijke) hersenhelft." :confused: :P

Bovenaan