Nee,ik heb dit van de middelen apart
Ben 34 jaar oud.
Met een blackout bedoel ik dat je er niks meer van opslaat in je geheugen van wat je aan het doen bent.
Ik vroeg naar je leeftijd omdat ik dacht dat het geheugenverlies een teken zou kunnen zijn van psychose-gevoeligheid. Nu kan een psychose in principe op elk moment van je leven zijn intrede doen, maar als je jonger was geweest (tussen de 16 en 27 jaar) dan had ik me meer zorgen gemaakt.
Of er daadwerkelijk sprake is geweest van een psychose is lastig te zeggen, omdat je zegt dat je je verder niks kan herinneren. Alleen geheugenverlies is onvoldoende om van een psychotische episode te spreken. Daarnaast moeten er ook andere symptomen aanwezig zijn. Je leest via de volgende link meer over de kenmerken van een psychose. Ik kan aanraden om het eens met de mensen te bespreken die je gezelschap hielden op de momenten die je je niet meer kan herinneren. Misschien is hen ook opgevallen dat je je anders gedroeg dan normaal. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je minder praatte, dat je kortere zinnen maakte, dat je af en toe niet meer reageerde, of dat je tijdens het praten van de hak op de tak ging.
Iemand met een psychose heeft last van één of meerdere symptomen. Deze symptomen kunnen we onderverdelen in positieve symptomen en negatieve symptomen. Positieve symptomen gaan over verschijnselen die als het ware bij iemands manier van denken en doen komen, zoals hallucinaties, wanen en verward...
wijzijnmind.nl
Op PsychoseNet vind je goede, betrouwbare informatie over mentale problemen en je herstel. Van trauma, depressie tot psychose. Je bent welkom.
www.psychosenet.nl
Geheugenverlies kan ook een voorteken zijn van een psychotische episode. Het kan dus zijn dat je naast het geheugenverlies nog geen kenmerken van een psychotische episode vertoonde. Dan is het geheugenverlies wel een
red flag dat je echt even voorzichtiger moet zijn. Wat dat betreft zijn stimulerende middelen zoals speed of coke, en lang wakker blijven een groot risico. Gebruik dus liever niet. En als je het doet, houd dan de dosis beperkt en zorg ervoor dat je niet constant bijpakt.
Van PCP raakt zo'n beetje iedereen in een psychose. Wat dat betreft kan ik de aflevering '
a positive PCP story' aanraden van Hamiltons Pharmacopeia. Het kostte de VICE-journalist Hamilton Morris heel veel moeite om überhaupt iemand te vinden die iets positiefs over die drug te melden had. PCP is al in heel lage hoeveelheden actief en mensen nemen gemakkelijk te veel. Bij een hoge dosis kan er gemakkelijk een psychose optreden. Dus dat is haast eigen aan het middel. Hier een paar fragmenten uit de documentaire:
Bij hoge doses benzo's is geheugenverlies een veelvoorkomend effect. Dus bij benzo's zijn de klachten ook makkelijk te verklaren.