Blauw/paarse vlekken???

Moon

Bewuste gebruiker
Hallo,

Het valt mij de laatste tijd op dat ik tijdens/na het gebruik van een paar lijntjes speed blauw/paarse vlekken op mijn armen/benen/handen en voeten heb. Wat kan dit zijn? Want ik schrok er wel heel erg van toen ik dat voor het eerst zag!
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat dit is??????

Drazzic

Bewuste gebruiker
Ik heb dat wel eens als het erg koud buiten was. Weet niet of je in de kou was? Maar kan best dat het daardoor komt.
Anders weet ik het eigelijk niet nooit mee gemaakt.

sneeuwuil

Experimenterende gebruiker
Het is troep, dus verzet je lichaam zich hiertegen. Als je de dagen hiervoor al veel hebt gebruikt kan je lichaam de afvalstoffen niet meer verwerken en is dit het resultaat. Mijn advies is dan een flinke pan verse tom.groentesoep te maken en veel verse jus drinken om je bloed te reinigen en het versterkt ook je weerstand. veel water en thee drinken. Echt, het werkt...

limb_leg

Newbie
Ik heb dit ook dikwijls. Volgens mij is het omdat speed je bloedvaten vernauwt (of omgekeerd) en zo dus minder bloed door je lichaam laat stromen.

Greetz :wave:

speedje01

Newbie
Komt waarschijnlijk doordat speed de bloedvaten over het hele lichaam verwijd (met uitzondering van bloedvaten rondom het hart, deze vernauwen waardoor het hartritme verhoogt). Persoonlijk heb ik soms last van plotse warmteopwellingen, zoals het plotseling warm worden van de handen met roodverkleuring tot gevolg.

Mac...

Badass junkie
Nee, ik heb het juist over het algemeen waanzinnig koud, maar dat komt ook door het verwijden van je bloedvaten (of was het nou vernauwen?) Alleen als ik ineens in een warme ruimte kom, of ik lig in bed ga ik waanzinnig zweten en heb ik echt wel van die mega warmte stoten door mijn lijf.
Groot nadeel

limb_leg

Newbie
Mac... zei:
Nee, ik heb het juist over het algemeen waanzinnig koud, maar dat komt ook door het verwijden van je bloedvaten (of was het nou vernauwen?) Alleen als ik ineens in een warme ruimte kom, of ik lig in bed ga ik waanzinnig zweten en heb ik echt wel van die mega warmte stoten door mijn lijf.
Groot nadeel

Dit komt omdat je temperatuur hoe dan ook verhoogt als je speed gebruikt. Wanneer je omgeving dan iets kouder is heb je dan kou en omgekeerd :wink:

e-Thom

blauwe plekken na speedgebruik kan wijzen op vaatproblemen op die specifieke plek...dus goed kijken waar je die plekken krijgt
oorzaak kan ook een aangetaste lever zijn (steatose, hepatitis)...let ook op andere symptomen (geelzucht, geel worden van het wit van je ogen, verminderde eetlust, pijn in de onderbuik, donkere urine, ontlasting met abnormale kleur zoals zwart of heel wit)
als je drugs gaat gebruiken neem je best enkele dagen op voorhand elke dag een flinke dosis mariadistel. dit beschermt je lever tegen toxines en bevordert het herstel van de lever

Mac...

Badass junkie
e-Thom zei:
blauwe plekken na speedgebruik kan wijzen op vaatproblemen op die specifieke plek...dus goed kijken waar je die plekken krijgt
oorzaak kan ook een aangetaste lever zijn (steatose, hepatitis)...let ook op andere symptomen (geelzucht, geel worden van het wit van je ogen, verminderde eetlust, pijn in de onderbuik, donkere urine, ontlasting met abnormale kleur zoals zwart of heel wit)
als je drugs gaat gebruiken neem je best enkele dagen op voorhand elke dag een flinke dosis mariadistel. dit beschermt je lever tegen toxines en bevordert het herstel van de lever

Als die blauw/paarse plekken wijst op vaatproblemen heb ik toch een heel groot probleem, heb het soms over bjina mijn hele lijf, hoe langer ik wakker ben des te meer. Verminderde eetlust op de pep??? Vreemd??? :confused: En de donkere urine na een lekker zwaar weekend komt voor een groot deel ook door vitaminetekort.

e-Thom

ik bedoelde verminderde eetlust als je geen pep op hebt :)
en die donkere urine wordt grotendeels veroorzaakt door de lever die de toxines niet meer de baas kan of door uitdroging
over het verband vitaminetekort - donkere urine heb ik nog nooit iets gehoord (het kan wel natuurlijk)
blauwe plekken over je hele lijf? dan heb je inderdaad een probleem denk ik...of je moest je op pep overal tegen stoten natuurlijk

Mac...

Badass junkie
Ja dat van dat vochttekort klopt iig ook. hoef je maar 2 x te pissen op een dag is het ook nog bijna oranje. ken t. Dat van dat vitaminetekort heb ik ook meer van horen zeggen dan uit een informatieve bron, maar dat ga ik eens uitzoeken. meende dat 't klopte.

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Die blauwe plekken zijn het gevolg van te sterke vernauwing van de haarvaten in je huid. Ook dat lichte gevoel in je ledematen wordt door een dergelijke vernauwing veroorzaakt. Nadat de speed is uitgewerkt, gaat de ergste vernauwing voorbij, maar door het voortdurende gebruik van speed zullen, op een gegeven moment, je bloedvaten niet meer helemaal hun oude vorm herkrijgen en dus niet meer normaal kunen functioneren. Het zal je niet verbazen, als ik zeg, dat dit enstige schade aan je lichaam kan veroorzaken. De hoge boeddruk en vernauwde vaten zullen uiteindelijk tot een hartletsel leiden.

Had het ff opgezocht.

Moon

Bewuste gebruiker
e-Thom zei:

de blauw/paarse plekken heb ik vooral op mijn armen. hoe langer ik wakker ben (en dus hoe meer ik gebruikt heb) hoe meer ik er krijg, ook op mijn benen. klinkt in ieder geval niet goed als het vaatproblemen zijn.
ik gebruik nu bijna geen speed meer dus weet ook niet of ik het nog steeds heb maar het is wel goed om te weten hoe het kan.

melissa

Wijs gebruiker
dit heb ik ook weleens met sos......
ben blij te lezen dat t meer voorkomt..... :)
ik heb t vooral bij extreem veel gebruik,mijn huid(vooral mijn benen en armen)voelt op die plekken dan ijskoud aan.......
ik heb al eens op de eerste hulp gelegen na een extreem alergische reactie na gebruik(dat was 6 jaar geleden toen ik voor de tweede keer gebruikte)en ik ben soms bang dat dat weer gebeurd.......
vooral als ik die rare plekken krijg

Frisko

Badass junkie
2 weken terug heb ik het voor het eerst gemerkt toen ik jawel naakt op bed lag haha...
mn been zag ineens blauw,maar dit kwam doordat mn ander been erop lag(denk ik)
na een 15 tal minuten trok het blauwe een beetje weg en de dag erna was er niets meer te zien...
ik was toen ook al bijna 2 dagen non stop wakker!!

JewCookie

Wijs gebruiker
Jeller zei:
dit is echt wel vuil eigenlijk.. speed lijkt mij toch wle de schadelijkste drugs gelijk

ligt er maar net aan hoe je er mee om gaat:wink:

als je zorgt dat je genoeg eet, drinkt en vooral slaapt (wat ook goed mogelijk is, bij matig gebruik..)

dan zijn er vele schadelijkere drugs te vinden hoor..

Moon

Bewuste gebruiker
JewCookie zei:
Jeller zei:
dit is echt wel vuil eigenlijk.. speed lijkt mij toch wle de schadelijkste drugs gelijk

ligt er maar net aan hoe je er mee om gaat:wink:

als je zorgt dat je genoeg eet, drinkt en vooral slaapt (wat ook goed mogelijk is, bij matig gebruik..)

dan zijn er vele schadelijkere drugs te vinden hoor..

Als je jezelf in de hand kunt houden is speed net zo slecht als andere drugs. Je moet natuurlijk niet dagelijks of elk weekend gaan gebruiken want dat ga je zeker merken aan je lichaam. Toen ik elk weekend aan de snelle zat voelde ik echt wel aan mijn lichaam, geestelijk ook trouwens, dat dat niet goed is. Ben er ook mee gestopt zo vaak te gebruiken.

En als je goeie speed hebt slaapt je echt niet zomaar hoor, ook niet bij matig gebruikt.

arnil

Ik schrok smorgens, na een feesje, extreem van mn hand.
mn vingers waren helemaal wit getrokken, echt lijkbleek. goor !
en zoals gezegd, altijd paarse plekken op mn kneukels en handen...

Lana

Wijs gebruiker
Slechte doorbloeding, te weinig zuurstof in je bloed. Dat is de reden. Omdat er teveel afvalstoffen in zitten.

Had ik ook altijd. Vooral m'n knieën zagen knalblauw en er zat dan geen gevoel meer in.

Brr.. Pas nu ik het hier lees schrik ik er van. Toen drong het totaal niet tot me door dat ik dan een tandje terug moest doen. Kon ik ook niet, al te ver heen.
Maar goed, ik gebruikte al een paar jaar lang elke dag toen ik het pas kreeg. Ik vind het wel raar als je dat krijgt en je doet het niet zo vaak.

angel1

heb ik ook wel eens last van, gaat ook vanzelf weer weg... wat ik ook heb is dat littekens ook paarsig worden.

angel1

zommes zei:
Dah betekant dah je dus eg sleg bezug ben

wat is slecht??? in principe is drugs op zich al "sleg"
is toch niet zo raar dat je lichaam anders gaat reageren als normaal als je chemische zooi erin gaat gooien

zommes

Badass junkie
angel1 zei:
zommes zei:
Dah betekant dah je dus eg sleg bezug ben

wat is slecht??? in principe is drugs op zich al "sleg"
is toch niet zo raar dat je lichaam anders gaat reageren als normaal als je chemische zooi erin gaat gooien

Het was eerlijk gezegd niet echt een serieuze reactie.

MAar heb ik gezegd dat het raar is?

angel1

die reactie van "raar" was ook niet tegen jou :)

en ben er ook achter dat als je een warm bad of douche neemt het ook wegtrekt, omdat dat je bloedsomloop stimuleert

Flashing Moments

Belezen gebruiker
als ik na een nachtje speedgebruik ga douchen of in de zon ga zitten, krijg ik rode vlekken op mn armen en benen..
Kan nietzoveel kwaad denk ik.. gewoon bloedvaatjes die een beetje raar doen..
Zolang de bloedvaten in je hart zich maar wel normaal gedragen........

Lana

Wijs gebruiker
Flashing Moments zei:
als ik na een nachtje speedgebruik ga douchen of in de zon ga zitten, krijg ik rode vlekken op mn armen en benen..

Ik denk dat de bloedvaatjes in je hart dan net zo raar gaan doen, maar dat kun je alleen niet zien.

JewCookie

Wijs gebruiker
Lana zei:
Flashing Moments zei:

Ik denk dat de bloedvaatjes in je hart dan net zo raar gaan doen, maar dat kun je alleen niet zien.

die zijn ietsje groter en kunnen ook ietsje meer hebben...

Lana

Wijs gebruiker
JewCookie zei:
Lana zei:
Flashing Moments zei:

die zijn ietsje groter en kunnen ook ietsje meer hebben...

Weer wat geleerd! :wink:

angel1

Jeller zei:

ben ik het niet mee eens. ineens moeten stoppen met speed is niet erg moeilijk omdat het een geestelijke verslaving is. je lichaam vraagt er niet naar. lsd is veel schadelijker voor je hersenen dan speed.en als er toch de schadelijkheid van de drugs word genoemd, waarom dan niet crack en heroine vermelden? en over speed: er is natuurlijk nog " gebruiken en gebruiken". de meeste klachten die genoemd worden hier, heb ik helemaal niet, zelfs niet bij een hoge dosering.en wij gebruiken al heel lang en vaak... maar het zal wel van persoon tot persoon afhangen...

JewCookie

Wijs gebruiker
angel1 zei:
Jeller zei:

ben ik het niet mee eens. ineens moeten stoppen met speed is niet erg moeilijk omdat het een geestelijke verslaving is. je lichaam vraagt er niet naar. lsd is veel schadelijker voor je hersenen dan speed.en als er toch de schadelijkheid van de drugs word genoemd, waarom dan niet crack en heroine vermelden? en over speed: er is natuurlijk nog " gebruiken en gebruiken". de meeste klachten die genoemd worden hier, heb ik helemaal niet, zelfs niet bij een hoge dosering.en wij gebruiken al heel lang en vaak... maar het zal wel van persoon tot persoon afhangen...

nja als je er op let dat je voldoende voeding stoffen binnen krijgt, genoeg drinkt, niet overtraint, en voldoende nachtrust krijgt valt de schadelijk heid wel mee.. dit veranderd natuurlijk bij dagelijks gebruik..

Frisko

Badass junkie
angel1 zei:
Jeller zei:

lsd schadelijk???,flikker toch op... heroine is ook allesbehalve schadelijk mits je het goed kan gebruiken en er goed bij blijft eten,vitamine's nemen enz... :rolleyes: :rolleyes:

angel1

Frisko zei:
angel1 zei:
Jeller zei:

lsd schadelijk???,flikker toch op... heroine is ook allesbehalve schadelijk mits je het goed kan gebruiken en er goed bij blijft eten,vitamine's nemen enz... :rolleyes: :rolleyes:

lsd staat erom bekend dat het je hersenen kan beschadigen. bij veel en verkeerd gebruik kan je blijven hangen en blijven hangen is bij mij nog steeds iets schadelijk.het punt dat je aanhaalt over heroine is bullshit? waarom zijn er dan zoveel heroinejunks die er absoluut niet uitzien? maar goed, blijkbaar weet jij het allemaal zoooo goed
oh, en ps: flikker zelf even lekker op

Lana

Wijs gebruiker
Omdat heroïne maakt dat mensen zich niet goed meer verzorgen. En niet goed meer eten enzovoorts. En rond lopen te zwerven. En straatarm worden.
Daarvan zien mensen er niet meer uit. Of zichzelf overhoop spuiten.

Maar de stof heroïne zelf, zal weinig schade aan het lichaam aanrichten. Het is alleen de werking die mensen zo laks maakt.

Al zullen je longen het ook niet prettig vinden om bij het chinezen de hero binnen te krijgen. Maar da's met sigaretten ook.

angel1

en al die dingen die je noemt, maakt het dan niet schadelijk?
vind vaag dat sommige heroine zo standvastig verdedigen, maar tegelijk: ieder zijn smaak, ieder zijn keus, mening en dus ieder zijn eigen drugs eh.

crazy jack

Jeller zei:

hier wil ik even op reageren,volgens mij is uitgekookte coke(crack)juist de meest schadelijkste drugs,nog veel erger dan heroine,waar ik persoonlijk iemand van ken die nu 65 jaar oud is en sinds zn 18e heroine gebruikt en sinds zn 25e heroine spuit...en hij leeft nog steeds,elke dag gezond eten.ik denk dat niemand 10 jaar lang elke dag crack kan roken zonder dat ie daarbij bijna uit elkaar valt van ellende(letterlijk en figuurlijk).dus in mijn ogen is crack de meest schadelijkste drugs ter wereld,en geen speed,hoewel speed ook niet bepaald gezond is,maar goed

Lilii

Ik heb dat ook elke keer als ik speed heb gebruikt :P
De volgende dag zit er er nog, maar trekt dan ook langzaam weer weg :grin:

Bovenaan