blijven hangen

flashkop

Bewuste gebruiker
Kennen jullie iemand die echt is blijven hangen in zen trip, en geen verhaaltjes verzinnen enzowa want ik denk dat je in trips echht niet zomaar blijft hangen hoor, heb zelf al iet van een 30* getript en ben nog steeds de oude.

Jeller

Badass junkie
Ik heb er wel al gezien, maar da was van paddo's en speed dacht ik

je moet er sowieso aanleg voor hebben hé..
kdenk dat iedereen wel aanleg heeft, de ene gewoon (veel) meer dan de andere

HolySmoke

Experimenterende gebruiker
Er zijn wel verhalen bekend van muzikanten zoals Syd Barrett die zijn blijven hangen maar in mijn omgeving ken ik niemand.

BillyBilo

Badass junkie
natuurlijk blijf je er niet in hangen, je krijgt gewoon een dikke psychose ofzo iets, maar niet dat je acid nog in je hoofd werkt. dat is helemaal niet mogelijk omdat de acid in een heel ander gedeelte, het PET gedeelte in je hersenen werken, en de psychose zit in een heel ander gebied. deze psychose treed ook niet meteen op, wel is er meteen verwarring, en tot na ongeveer 2 maanden krijg je de bigtime psychose.

raging_bull

Bewuste gebruiker
"en tot na ongeveer 2 maanden krijg je de bigtime psychose"

Wtf, dus binnen 2 maanden nadat je paddo's ofzo op heb loop je nog kans op een psychose?

Mindless1985

Badass junkie
Nee hij lult poep.

Een psychose wordt getriggerd door stress of een trip middel (indirect ook stress voor je hersenen), waarna die voor onbepaalde tijd blijft, direct na de stress of trip. Gewoon een tijdje wachten en hij gaat voor bij of aan de anti-psychotica. Het is onzin dat het 2 maanden na je trip nog kan komen. Hoe kom je daar sowieso bij?

BillyBilo

Badass junkie
Dzy zei:
Nee hij lult poep.

Een psychose wordt getriggerd door stress of een trip middel (indirect ook stress voor je hersenen), waarna die voor onbepaalde tijd blijft, direct na de stress of trip. Gewoon een tijdje wachten en hij gaat voor bij of aan de anti-psychotica. Het is onzin dat het 2 maanden na je trip nog kan komen. Hoe kom je daar sowieso bij?

je begint me nu te irriteren mafkees, sinds wanneer ben jij een psychiater? je kunt nooit wat gemerkt hebben van een sluimerende psychose in je, en deze op je dertigste pas krijgen, het is onzin om te denken dat je meteen na een trip een psychose krijgt, het is wel mogelijk maar het is ook mogelijk dat je 2 tot 4 maanden na je trip de psychose pas uit, het begint meestal met verwarring en cognitieve stoornissen, en hoe ik dat weet? omdat mijn moeder zelf meerdere psychoses heeft gehad, zelfs van morfine, spierverslappers of welke psychoactieve stof dan ook kun je een psychose krijgen.

Mindless1985

Badass junkie
Ik heb ondertussen toch al wel een paar gevalletjes meegemaakt en elke keer kwam het direct nadat de trip uit begon te werken. Kom eens met een bron waar staat dat het na een paar maanden ook nog kan komen? Je moeder is niet echt een geloofwaardige bron, no offense.

BillyBilo

Badass junkie
Dzy zei:
Ik heb ondertussen toch al wel een paar gevalletjes meegemaakt en elke keer kwam het direct nadat de trip uit begon te werken. Kom eens met een bron waar staat dat het na een paar maanden ook nog kan komen? Je moeder is niet echt een geloofwaardige bron, no offense.

ja ik ben aan het zoeken. niet voor jou ofzo hoor, want ik heb nu toch al dikke schijt aan jou. no offense.

Osi`

Bewuste gebruiker
Beetje opzoek werk in google

Risico's op de lange termijn

LSD kan psychoses uitlokken. Bij mensen die hier gevoelig voor zijn kan LSD als een trigger werken en de een psychose in gang zetten of verergeren. Mensen met een psychotisch verleden kunnen daarom beter geen LSD gebruiken. Wetenschappelijk bewijs dat LSD voor hersenschade zorgt of dat je na eenmalig gebruik kan 'blijven hangen' oftewel psychotisch kan worden is nooit gevonden. Verder brengt LSD geen schade toe aan de chromosomen, zoals vroeger wel beweerd werd. Zoals bij de meeste drugs geld ook bij LSD dat hoe vaker je gebruikt, hoe groter de risico's worden.

Bron: http://www.unitydrugs.nl/index.php?page=drugsdb&sub=lsd

BillyBilo

Badass junkie
Osi` zei:
Beetje opzoek werk in google

Risico's op de lange termijn

LSD kan psychoses uitlokken. Bij mensen die hier gevoelig voor zijn kan LSD als een trigger werken en de een psychose in gang zetten of verergeren. Mensen met een psychotisch verleden kunnen daarom beter geen LSD gebruiken. Wetenschappelijk bewijs dat LSD voor hersenschade zorgt of dat je na eenmalig gebruik kan 'blijven hangen' oftewel psychotisch kan worden is nooit gevonden. Verder brengt LSD geen schade toe aan de chromosomen, zoals vroeger wel beweerd werd. Zoals bij de meeste drugs geld ook bij LSD dat hoe vaker je gebruikt, hoe groter de risico's worden.

Bron: http://www.unitydrugs.nl/index.php?page=drugsdb&sub=lsd

Inderdaad, er staat dus ook in gang zetten, wat dus eigenlijk zegt dat het niet in een keer poef is, psychose, de complete uiting van een psychose kan dus zelfs twee maanden na de trip komen.

Osi`

Bewuste gebruiker
Idd, net zoals iemand die aanleg heeft voor shizofrenie en dan begint te blowen, dat die poortje van shizofrenie vrij komt bv.

Maar dat kunt ge nooit met volle zekerheid weten.

xtaz

Wijs gebruiker
Wel, ik heb psychoses gekregen door maanden aan een stuk elke dag een joint of 20 te smoren. Daarbovenop was ik al jaren depressief. Met als resultaat dat ik in behandeling moest gaan. Ik zit nog steeds met mijn depressie(s), maar de psychoses zijn weg. Af en toe heb ik wel nog wat last van 'angst' om iets of iemand, maar zeker niet zoals vroeger. Elke drugs kan je psychoses geven denk ik, het ligt gewoon aan jezelf. Als je depressief bent moet je al zeker niet dagelijks gaan blowen dat de pannen van het dak vallen.. :rolleyes:

BillyBilo

Badass junkie
matthijs zei:
Ja..maar je bent dan al psychotisch voordat je het merkt.

ja maar het begint meestal met verwardheid en dat je rare acties hebt, de echte psychose is helemaal een wereld van wanen en of hallucinaties.

BelgjeOleOle

Experimenterende gebruiker
Osi` zei:
Idd, net zoals iemand die aanleg heeft voor shizofrenie en dan begint te blowen, dat die poortje van shizofrenie vrij komt bv.

Maar dat kunt ge nooit met volle zekerheid weten.

Een vriend van me heeft schizofrenie. Hij moet Lexotan nemen tegen zn schizofrenie en angstaanvallen. En toch blowt hij als een knetter en merk je niet echt veel van zijn schizofrenie. Alleen als hij eens vergeten is zijn pillen te nemen merk je het echt. Doet hij kinderachtig enzow.

Psykaholik

Wijs gebruiker
BillyBilo zei:
Dzy zei:
Nee hij lult poep.

je begint me nu te irriteren mafkees, sinds wanneer ben jij een psychiater? je kunt nooit wat gemerkt hebben van een sluimerende psychose in je, en deze op je dertigste pas krijgen, het is onzin om te denken dat je meteen na een trip een psychose krijgt, het is wel mogelijk maar het is ook mogelijk dat je 2 tot 4 maanden na je trip de psychose pas uit, het begint meestal met verwarring en cognitieve stoornissen, en hoe ik dat weet? omdat mijn moeder zelf meerdere psychoses heeft gehad, zelfs van morfine, spierverslappers of welke psychoactieve stof dan ook kun je een psychose krijgen.
wie is hier de mafkees
dus als je getript hebt en 3 maandan later krijg je last van pschoses dan ga je me willen vertellen dat dat door de lsd komt.
iedereen kan psychoses krijgen door middel van een bepaalde gebeurtenis ofzo.
der zijn ook mensen die nog nooit van hun leven drugs hebbe gebruikt en toch last hebbe van psychoses.
dat zit nu eenmaal in de mens, drugs kan zorgen da die psychoses rapper tot uiting komen

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Drugs veroorzaken geen psychose's, ze kunnen wel getriggered worden of sneller tot uiting komen door drugs.

Mensen die psychotisch worden van drugs hadden dit dan al in zich.
Vele hallucinogenen maken zelfs gebruik van lichaams-eigen stoffen.

st an

Bewuste gebruiker
Dus met andere woorden moet je geen schrik hebben om 'in een trip te blijven hangen' als je absoluut geen aanleg hebt voor psychoses en dergelijke? Just checking.

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
st an zei:
Dus met andere woorden moet je geen schrik hebben om 'in een trip te blijven hangen' als je absoluut geen aanleg hebt voor psychoses en dergelijke? Just checking.

je kan nooit 100% zeker weten of je geen aanleg hebt voor psychose's, deze kunnen namelijk jarenlang onder het oppervlakte lurken zonder tot uiting te komen.

Qocaïne

Badass junkie
Psycho_Chrono zei:
st an zei:

je kan nooit 100% zeker weten of je geen aanleg hebt voor psychose's, deze kunnen namelijk jarenlang onder het oppervlakte lurken zonder tot uiting te komen.

Ik denk dat je na het gebruik van psychedelische middelen als paddo's en lsd toch wel mag zeggen dat je geen aanleg heb voor psychoses.

Wanneer deze natuurlijk goed zijn verlopen.

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Qocaïne zei:
Psycho_Chrono zei:
st an zei:

Ik denk dat je na het gebruik van psychedelische middelen als paddo's en lsd toch wel mag zeggen dat je geen aanleg heb voor psychoses.

100 % mee eens, helaas zijn er wel gevallen bekend van mensen die LSD gebruikt hebben en in een later stadium (jaren) toch nog een psychose ontwikkeld hebben. Uiteraard zijn dit uitzonderingen die bijna niet voorkomen.

Qocaïne

Badass junkie
Psycho_Chrono zei:
Qocaïne zei:
Psycho_Chrono zei:
st an zei:

100 % mee eens, helaas zijn er wel gevallen bekend van mensen die LSD gebruikt hebben en in een later stadium (jaren) toch nog een psychose ontwikkeld hebben. Uiteraard zijn dit uitzonderingen die bijna niet voorkomen.

Inderdaad, er zijn altijd uitzonderingen! ^.^
Maar het ziet er goed voor me uit.. na enkele paddo trips en een lsd trip geen psychose :beer: hehehe

azgaza

Badass junkie
Ik ken iemand met psychoses, ik weet niet zeker of het echt schizofrenie is maar hij heeft last van terugkerende psychoses. Als hij zijn medicatie gewoon neemt kan hij ook gewoon blowen; maar als hij het vergeet is hij nuchter al letterlijk een warboel.

Maar blijven hangen in een trip bedoelen ze toch HPPD mee? Dat de filter in je hersens voor zintuigelijke waarneming semi permanent naar de klote is? Dat komt wel voor en kan bij zeer excessief gebruik voorkomen. Ik kreeg het zelf toen ik in één maand 5 keer paddo's deed. Maar het ging na 3 maanden weer weg; en ik was in die periode oververmoeid (ziekte van pfeiffer). Ik heb daarna nog zat keren getript en het is nooit terug gekomen.

Iniedergeval weet ik wel te beschrijven hoe dat dan is; je ziet bijvoorbeeld ook nuchter nog patronen in niet-geheel-effen oppervlakten, en soms lichtflitsen, vooral ook dat dingen af en toe lijken te bewegen. Soms klopt dan kort het perspectief even niet. Het is geestenlijk geen blijven hangen want je bent volledig helder; het is puur die filter en je weet dat het niet echt is.

Het heeft dan ook niks met een psychose te maken of psychotische aanleg want het is meer hoe gevoelig die specefieke filter bij jou is.
Maar... over psychoses, als je jaren later na drugs gebruik nog een psychose krijgt kan je toch nooit weten of het door de psychotische aanleg zelf kwam of dat het getriggered was door de drugs? Het lijkt me dan dat je die aanleg had en het feit dat je drugs had genomen toeval is. Zeker als er jaren tussenzitten.

matthijs

Badass junkie
Psycho_Chrono zei:
Qocaïne zei:
Psycho_Chrono zei:
st an zei:

Maar dan kan je die psychose dus niet linken aan de LSD.

flashkop

Bewuste gebruiker
Dan hoop ik maar dat ik niet psychotisch ben, want dan, zal deze toch wel ooit eens getruggerd worden :mrgreen:

sjaaktrekhaak

Belezen gebruiker
Dzy zei:
Nee hij lult poep.

Dit is de waarheid.

In een psychose geraken omdat je daar vatbaar voor bent of aanleg voor hebt heeft niks te maken met de sprookjesverhalen over 'blijven hangen'.

Psykaholik

Wijs gebruiker
ik kan wel zeggen da ik namelijk redelijk hard ben blijven hangen onder de LSD namelijk acht de prikkeldraad :wave: :wave: :wave:

The Used

Bewuste gebruiker
Mooi dat je daar naar vraagt! :)

Ik ken namelijk , maar een paar drugsgebruikers en vrienden van me gebruiken zelf alleen , maar speed en 2-cb enzo , maar vlak bij mijn school is een park en wij zitten met vrienden altijd in de pauzes in het park rustig wat te blowen en andere dingen te doen en daar kom je dus ook andere gebruikers tegen , zo loopt der ook altijd een man " Jan " genaamt een jaar of 40/45 lange man met een dolmatier altijd de hond uite te laten in het park. Het is echt een freak soms blijft ie heel lang naar de bomen staren en zegt ie dat ie kan reizen tussen tijd en ruimte. Verder hadden we het met hem is tijdens een tussenuur met hem over drugs en wij hadden het over paddo's en hij adviseerde ons een goede smartshop " Mr. Padddo" genaamd wat zich in Rotterdam bevind ( is echtar 10 jaar geleden over gegaan naar " Euforia " ) en hij had wel erg veel verstand van drugs etc. Wat bleek hij had met 3 vrienden in een wodka fles 15 zegeltjes gedaan en dat met zijn 3'en opgedronken ik denk dat het daardoor komt dat ie zo gek is geworden.... psychose aan over gehouden denk ik. Verder heb ik hem is tegen een boom zien praten en hij kijkt heel erg lang naar de bomen... Verder vertelde die me ook dat ie soms mensen ziet vervormen en dat ie opeens in de war is enzo en dat ie daardoor altijd in het park is zodat ie rust heeft en hij heeft toch een uitkering en niks beters te doen en geen vrienden best zielig eigenlijk , maar wel heel erg interesant om dat te horen :) Zo dat was het :P

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ooit al eens eraan gedacht dat ie misschien wel écht kan tijdreizen en met bomen praten?

Maar ik ga, de koning van Frankrijk stuurde net een postduif met het bericht dat de koloniale legers germanië willen aanvallen...

tom

Newbie
HolySmoke zei:
Er zijn wel verhalen bekend van muzikanten zoals Syd Barrett die zijn blijven hangen maar in mijn omgeving ken ik niemand.

kwam dit niet door de heroine?das wat anders als paddos/acid :wave:

Bovenaan