blijvend raar gevoel

lisable

Newbie
Hee!
Ik wist niet precies waar ik het beste dit onder kon zetten, dus dan maar hier. Ik blow sinds mijn 13e, na een half jaar werd ik gewoon niet meer stoned hoeveel ik ook smookte, ik deed het dagelijks, na een jaar kreeg ik rare bijwerkingen maar slikte toen ook concerta. Heel achterdochtig en een soort van 'rare donkere vlekken zien'
Ben een jaar gestopt ivm met opnamen, daarna weer vrolijk doorgegaan, nergens meer last van behalve dat ik me gewoon echt niet stoned voel, voel me een soort van leeg van binnen, hele tijd overmatig xtc gebruikt, tot ik een keer helemaal doordraaide en het niet met durfde te nemen.
Nou is het probleem dus, dat ik bijna de hele week heb gesmoked, vrijdag ongeveer 6 jointjes op en veel gedronken, nu voel ik me al twee dagen raar en wazig, ben er niet helemaal meer bij, toenwel ik dit in drie jaar nooit heb gehad, ben nu 16. Ik schrijf bijv iets op papier en dan kijk ik een min later en heb ik iets heel anders geschreven? Duizelig trillerig, en een raar gevoel in me buik. Emotioneel, en het lijkt wel alsof ik droom.
Ik zit in een dilemma! Ook ben ik erg snel geïrriteerd, en snel agressief maar dat krijg ik zowieso veel na drugsgebruik. Iemand enig idee? Liefs, lisa

Hazekees

Experimenterende gebruiker
Ik lees je verhaal en je vraagt aan het einde van het verhaal, iemand enig idee?
Het verbaast me, je verteld een leeg gevoel te krijgen van binnen na het roken van een joint, je wilt dit niet en je wilt gewoon stoned worden.

Wat dacht je van eens een periode stoppen? Meest simpele antwoord en actie om je problemen te voorkomen. Realiseer je je eens dat een joint roken OOK drugs nemen is, het wordt op een gegeven moment zo normaal maar het blijft gewoon drugs.. Voel het eens aan om een maand of twee te stoppen, ik weet ZEKER dat je je stukken anders gaat voelen. Dit spreek ik ook vanuit eigen ervaringen.

Ik hoor graag je reactie,

gr

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat is inderdaad de enige oplossing die je zal gaan helpen. Álles laten liggen voor een tijdje, dus niet alleen de joint maar geen enkele drug meer.

Ik snap dat je dit soort vervelende gevoelens krijgt als je al jarenlang heel veel blowt en andere middelen gebruikt. Je hele systeem is waarschijnlijk ontregeld door alle gebruik en dat kan dan best een tijdje aanhouden.

Mocht het niet minder worden raad ik je zeker aan even met een arts te praten. Ik neem aan dat je vroeger een psychiater hebt gehad ivm het gebriuk van Concerta? Als de gevoelens zo blijven of erger worden, kun je het beste even met hem/haar contact zoeken en de situatie uitleggen.

Sterkte ermee

EDIT

Sorry, ik lees net dat je pas 16 bent. Dan raad ik je echt dubbel aan om een poosje te stoppen. Op jouw leeftijd is de kans op dit soort klachten veel groter en de risico's ook. Zolang je hersenen nog niet volgroeid zijn moet je hier echt mee oppassen!

Spirit Wolf

Experimenterende gebruiker
Beste lisable.

Er is hier maar 1 antwoord voor. Ga na wat alle symptomen zijn na je drugsgebruik [1 á 2 dagen].
Symptomen:
-Duizelig / trillerig
-Raar gevoel in je buik
-Emotioneel
-Snel geïrriteerd [kort lontje]
-Snel agressief [Kort lontje]

Je bent gewoon verslaafd aan wiet. Er zullen vast mensen hier op het forum fel tegen mijn antwoord [voor andere mening] zijn maar als je naar de symptomen kijkt zijn dit gewoon allemaal punten die voorkomen bij ontwenningsverschijnselen [afkicken]. Ik heb namelijk precies het zelfde als jou gehad toen ik even niet rookten / helemaal stopten. Ik had een enorm kort lontje. Ik was enorm emotioneel en heel duizelig / trillerig en leefde inderdaad in een soort "droom" of tenminste...ik keek anders uit me ogen...alsof er soort van andere glazen voor werd gedaan.

face it dat je verslaafd bent. Een vriend van mij is er ook verslaafd aan [ook 16] en geloof me, hem wil je niet zien! Zorg dat je tenminste verminderd! 1 keer per weekend is toch gewoon prima? Ik hoop dat je wel de ernst van de zaak erin ziet want 16 jaar en verslaafd is anders dan 24 en verslaafd. Je hersenen zijn nog volop in de groei. Ik weet dat er veel verhalen rond gaan dat wiet helemaal niet zo erg voor je is [bij mij tenminste] maar dat is het wel. Alle drugs geeft schade. De een meer als de ander.

Ik hoop dat ik je kon helpen. Vragen zijn altijd welkom.

Met vriendelijke groet, Spirit Wolf

Bovenaan