Blijvende letsels door drugs?

needlefreak

Bewuste gebruiker
Zijn er nog mensen die (zowel lichamelijk als psychisch) iets overgehouden hebben aan een slechte drugervaring?

Ik heb het al eens verteld bij opiaten dat ik een overdosis heroïne heb gehad. Daar heb ik een zwaar lichamelijk letsel aan overgehouden.

Het is op een vrijdag gebeurd... Eerst even zeggen dat ik geen gezeik wil over onverantwoord druggebruik, ik was toen een junk. Rond de middag werd ik wakker en zette zoals gewoonlijk een shot heroïne. Toen ben ik beginnen zuipen en tussendoor redelijk veel tranxenes van 50 zitten slikken. 'k herinner me nog dat ik in de zetel een druppel aan het chinezen was met een westmalle tripel naast me. Toen dat op was, begon ik een shot te maken en sindsdien herinner ik me niks meer. Dat was de vrijdagmiddag. Toen ik weer bij bewustzijn kwam was het zondagmiddag. Ik weet niet meer hoeveel ik in die lepel gelegd heb voor die (bijna) fatale shot maar het moet tussen de 1 en 2 gram geweest zijn (achteraf gezien). Ik had dus een blackout terwijl ik die shot zette want ik herinner me er niks meer van. Heel die tijd heb ik in een comateuze toestand gelegen. Ik lag op m'n zij met m'n rechtervoet op m'n linkervoet. 2 dagen zonder te bewegen. Toen ik wakker werd wou ik opstaan en ik viel direct weer op de grond. 'k Wist niet wat er aan de hand was en probeerde telkens opnieuw recht te staan. En iedere keer viel ik terug op de grond. Later bleek dat de belangrijkste spieren van m'n linkervoet afgestorven waren. Gevolg: een dropvoet. Kun je dus je voet niet meer in de lucht heffen. Ik heb me al laten opereren aan m'n voet (spiertransplantatie) maar ik kan m'n voet maar een klein beetje opheffen (net genoeg om te kunnen stappen) maar m'n dikke teen kan ik nog steeds geen mm in de lucht heffen. M'n voet is eigenlijk half verlamd. Ik leer ermee leven. Ben al blij dat ik wakker gekomen ben want de dokters zeiden dat ik veel geluk heb dat ik er nog ben!!! Over de grond kruipend heb ik de ambulance gebeld en in het ziekenhuis bleek dat m'n nieren volledig geblokkeerd waren. Elke dag moest ik 3 uur aan een machiene liggen voor nierdialyse. Maar dat is nu allemaal inorde. Het is even spannend geweest maar buiten m'n voet is alles terug goed.
Combo alcohol + kalmeerpillen= blackout. Dat heeft het hem gedaan. En geloof me, ik heb het me al heel erg beklaagt. Maar ik ging wel vaker onverantwoord om met drugs. Veel teveel en gecombineerd, het moest eens slecht aflopen. Nog eens, ik ben zo blij dat ik nog leef. En ik wil nooit meer terug in zo'n junktoestand verkeren, dat je alles pakt dat je kunt. CHOOSE LIFE!

caatje

Badass junkie
Dik klote zeg! Gelukkig heb ik niks overgehouden aan mijn drugsgebruik. Op langere termijn moet ik (en vele met mij) nog afwachten wat het met me (ons) doet. Als ik er zo over nadenk en soms verhalen lees van gebruikers en ex-gebruikers is het eigenlijk een soort van russiche roulet. Maar toch ga ik (wij) er mee door. Waarom? Ik zou het niet kunnen vertellen...

MissDior

Bewuste gebruiker
Heel heftig, jouw verhaal..
Je zal toch wel hartstikke blij zijn dat je zo´n tweede kans hebt gekregen..
Lijkt me een behoorlijke levensles..

fokker

Belezen gebruiker
Ik ben blij voor je dat men de schade heeft weten te beperken en je weer up and running bent. Je kunt nog lopen, en die dikke teen, goh, ik moet zeggen dat ik mijne nog op kan tillen, maar ik zou geen praktisch voorbeeld kunnen noemen waarin ik hier gebruik van maak. Een geluk bij een ongeluk, maar zeker een serieuse wake-up-call. Als ik dat zo lees ben ik blij dat ik het regelmatig gebruik achter gelaten heb en nu sporadisch ben, al heb ik heroine, juist uit angst voor dergelijke dingen nooit gebruikt, en wil ik ook nooit doen.

Moon

Bewuste gebruiker
Het enige dat ik eraan heb overgehouden is dat mijn korte termijngeheugen helemaal kapot is.. Ik onthoudt echt helemaal niks. Kan niet naar de winkel gaan zonder boodschappenlijstje dan heb ik geen idee meer wat ik nodig heb.. als ik naar de keuken loop om iets te halen weet ik niet meer wat etc etc.. Maar daar leer ik mee leven.
Jouw verhaal is wel heftig zeg. Ik las een jaar of nog langer geleden wel eens wat van je en toen is het een hele tijd stil geweest. Ben je nu helemaal clean of gebruik je nog wel?

needlefreak

Bewuste gebruiker
Je kunt nog lopen, en die dikke teen, goh, ik moet zeggen dat ik mijne nog op kan tillen, maar ik zou geen praktisch voorbeeld kunnen noemen waarin ik hier gebruik van maak.
Ja ik kan stappen maar vanaf als ik snel stap dan zie je het wel. Dan mank ik. Lopen kan ik helemaal niet. Bij elke stap die ik doe, 'ploft' mijn linkervoet op de grond. 'k Heb niet echt een goeie feeling met de grond meer zoals in m'n andere voet. Het lijkt alsof heel m'n rechterkant van m'n linkervoet slaapt. Maarja, mij hoor je daar niet over klagen. :wink:
Ben je nu helemaal clean of gebruik je nog wel?
Ik gebruik voorlopig dagelijks methadon (aan het afbouwen) en benzo's (diazepam-valium). Bijna dagelijks: alcohol en wiet. En af en toe een andere harddrug. Echt niet veel. M'n streefdoel is in de toekomst enkel alcohol en wiet te gebruiken. En andere harddrugs op recreatieve wijze te gebruiken.

rocka

Experimenterende gebruiker
needlefreak zei:
Je kunt nog lopen, en die dikke teen, goh, ik moet zeggen dat ik mijne nog op kan tillen, maar ik zou geen praktisch voorbeeld kunnen noemen waarin ik hier gebruik van maak.
Ja ik kan stappen maar vanaf als ik snel stap dan zie je het wel. Dan mank ik. Lopen kan ik helemaal niet. Bij elke stap die ik doe, 'ploft' mijn linkervoet op de grond. 'k Heb niet echt een goeie feeling met de grond meer zoals in m'n andere voet. Het lijkt alsof heel m'n rechterkant van m'n linkervoet slaapt. Maarja, mij hoor je daar niet over klagen. :wink:
Ik gebruik voorlopig dagelijks methadon (aan het afbouwen) en benzo's (diazepam-valium). Bijna dagelijks: alcohol en wiet. En af en toe een andere harddrug. Echt niet veel. M'n streefdoel is in de toekomst enkel alcohol en wiet te gebruiken. En andere harddrugs op recreatieve wijze te gebruiken.

Waarom stop je niet gewoon helemaal? Je hebt die shit toch niet nodig...

spacekonijn

Badass junkie
rocka zei:
needlefreak zei:

Waarom stop je niet gewoon helemaal? Je hebt die shit toch niet nodig...

als dat zo makkelijk zou zijn voor een verslaafde

cadou

Belezen gebruiker
Jeetje! heavy! Alvast sterkte met eventuele vervolgbehandelingen met je voet(als dat mogelijk is). Ikzelf heb na veelvuldig xtc, coke, speed, wiet, paddo en lachgas gebruik(nu al+/- 10 jaar) nergens last van. Ook niet van kortetermijngeheugenverlies, wat xtc zogenaamd zou veroorzaken. Ik denk dat drugsgebruik geen probleem is als je het combineerd met levensstijl die verder gezond is, dus geen mac. en cafetariapruttel, niet de hele dag koffie zuipen en dat soort dingen. Vitamientjes zijn the bomb voor drugsliefhebbers! Niet om lullig te doen, maar hoe kun je nu zeggen dat je geen junk meer bent? ok, geen heroine meer, maar als je dat vervangt door methadon, valium!!!, alcohol!!! en wiet, dan ben je toch nog steeds de HELE DAG van de wereld??? Dan ben je clean van de heroine maar nog steeds junk hoor! Pas als je al die middelen niet meer nodig hebt maar het af en toe eens gebruikt voor de gezelligheid ben je daar waar je moet zijn. Geen junk maar een recreatieve gebruiker :wink: . Succes verder, je bent op de goede weg!!!!

needlefreak

Bewuste gebruiker
cadou zei:
Niet om lullig te doen, maar hoe kun je nu zeggen dat je geen junk meer bent? ok, geen heroine meer, maar als je dat vervangt door methadon, valium!!!, alcohol!!! en wiet, dan ben je toch nog steeds de HELE DAG van de wereld??? Dan ben je clean van de heroine maar nog steeds junk hoor! Pas als je al die middelen niet meer nodig hebt maar het af en toe eens gebruikt voor de gezelligheid ben je daar waar je moet zijn. Geen junk maar een recreatieve gebruiker :wink: . Succes verder, je bent op de goede weg!!!!

Ik ben niet de hele dag van de wereld hoor. En ik voel me zeker geen junk meer. Je moet niet denken dat ik de hele dag door alcohol drink of wiet rook. Meestal rook ik pas 's avonds een jointje. En ik drink zeker niet tot ik dronken ben. 'k Hou me in. Anders moet ik terug antabuse nemen (afspraak met me ouders). Tja, die methadon moet ik elke dag nemen. Daar kom je niet zo snel vanaf. En die valiums zijn op doktersvoorschrift. Ik denk dat je er een verkeerd beeld van had. Ik ben idd op goeie weg maar ik ben er nog niet. Heb je gelijk in, maar dat gaat ook niet van de ene op de andere dag. :wink:

Play_bunny

Wijs gebruiker
Zo dat is echt een heftig verhaal.
Dit is niet als kritiek bedoeld, alles behalve dat, het is puur interesse.
Vraag je jezelf dan niet af hoe het zover heeft kunnen komen? Of waarom je het zover hebt laten komen?
Zoiets gaat geleidelijk, dat snap ik, maar je gaat het toch op een gegeven moment financieel merken, of is het dan al te ver?
Zoals ik al zei, het is geen kritiek. Ik vraag me dan af wat zich dan bij iemand afspeelt.

Zelf heb ik nog niets ondervonden van mijn drugsgebruik, iig niets lichamelijks.
De dagen erna zijn soms hard (mentaal gezien) omdat je weer terug komt in de realiteit. Ik ben me ervan bewust dat een deel van mijn motivatie waardoor ik drugs gebruik komt uit het feit dat ik de realiteit wil ontlopen.

TimeKiller

Bewuste gebruiker
Ik heb chronische depersonalisatie/derealisatie overgehouden aan mn drugsgebruik, maar dat is nu na 3 jaar bijna weg getrokken.

matthijs

Badass junkie
TimeKiller zei:
Ik heb chronische depersonalisatie/derealisatie overgehouden aan mn drugsgebruik, maar dat is nu na 3 jaar bijna weg getrokken.

Heb wat over die stoornissen zitten lezen, maar hoe uiten die stoornissen zich in je dagelijkse leven?

TimeKiller

Bewuste gebruiker
mathijs zei:
TimeKiller zei:

Heb wat over die stoornissen zitten lezen, maar hoe uiten die stoornissen zich in je dagelijkse leven?

Nou ik heb die dp/dr verschijnselen gekregen nadat ik datura/doornappel had genomen. Daar heb ik 2 dagen lang heel hard van getript, kreeg er een soort delerium, bad trip van. Toen de trip was uitgewerkt merkte ik dat ik nog steeds niet terug was in de "normale" realiteit, maar dat ik alles van een afstand waarnaam en vervreemd was van mezelf en me omgeving (depersonalisatie is moeilijk te beschrijven).

dit heeft 2 jaar lang hevig aangehouden, dat ik me altijd wazig voelde en leek alsof ik nog steeds lichtelijk tripte, maar dan zonder hallucinatie e.d. kon ook geen school meer doen etc. Kreeg er naderhand anti-psychotica voor. Nu na 3 jaar is het bijna helemaal weg, heb steeds meer t gevoel dat ik weer in de "realiteit" zit die ik voor die trip had, heb dit jaar mn HAVO gehaald en doe nu een HBO studie, dus is toch nog gelukkig goed gekomen.

TeQ

Bewuste gebruiker
Jezus wat een pittig verhaal zeg. Erg spijtig dat er zoiets voor nodig was om je te "bekeren". Maar wel goed dat dat moment er is geweest en je niet alsnog door bent gegaan. Petje af daarvoor.

Van de bijna 7 jaar dat ik harddrugs heb gebruikt heb ik niets negatiefs overgehouden. Ben in het begin, toen ik 15-16 was wel te ver gegaan met speed en pillen gebruik waardoor ik mezelf geestelijk helemaal had afgebroken. Van een zelfverzekerde jongen was ik veranderd in een paranoïde onzeker jochie.
Omdat ik wist dat het daardoor kwam heb ik mezelf wel weer helemaal bij elkaar geraapt en mezelf stukje bij beetje weer opgebouwd. Wat me wel een jaar gekost heeft.
Resultaat is wel dat ik geestelijk nu (bijna 22) veel sterker ben dan eerst. Niet alleen met betrekking tot drugs maar alles in mijn dagelijks leven.
Ben blij dat ik op die leeftijd van 15-16 met mijn toenmalige onwetendheid en arrogantie niet in aanraking ben gekomen met gevaarlijkere dingen.

Dus in feite zou je kunnen zeggen dat ik er een wijze les aan heb overgehouden waardoor ik nu verantwoorder en sterker in het leven sta.

Maar goed, dat is allemaal natuurlijk peanuts vergeleken bij wat jij door hebt gemaakt.

needlefreak

Bewuste gebruiker
Play_bunny zei:
Zo dat is echt een heftig verhaal.
Dit is niet als kritiek bedoeld, alles behalve dat, het is puur interesse.
Vraag je jezelf dan niet af hoe het zover heeft kunnen komen? Of waarom je het zover hebt laten komen?
Zoiets gaat geleidelijk, dat snap ik, maar je gaat het toch op een gegeven moment financieel merken, of is het dan al te ver?
Zoals ik al zei, het is geen kritiek. Ik vraag me dan af wat zich dan bij iemand afspeelt.

Op m'n 12de heb ik m'n eerste joint gerookt en sinsdien is het eigenlijk al begonnen. Al ben ik me daar zelf nog niet zolang bewust van. 'k Heb er al veel over gepraat met m'n begeleidster in de verslavingszorg. Toen ik pas joints rookte (wat me erg beviel :mrgreen: ) zei ik al tegen mezelf:"Ik wil alles eens proberen". Heeft wel nog enkele jaren geduurt voor ik in contact kwam met harddrugs. Maar ondertussen had ik al dikwijls lijm gesnoven, ether en andere shit ingeademt. Ik dronk ook regelmatig. 'k Had van jongsaf al die drang om te vluchten in roesmiddelen. 'k Was eigenlijk een jong rebelletje. Op school werkte ik niet mee. Interesseerde me niet. Thuis hadden ze veel problemen met me. Op m'n 15de leerde ik XTC kennen. Was al direct de beste klant van m'n dealer. :mrgreen: Bijna elke vrijdag en zaterdagavond slikte ik pillen en soms ook door de week. Dit heb ik zo'n jaar gedaan. Ondertussen had ik ook al kennis gemaakt met speed, GHB en coke. De party drugs zeg maar. Ben nog vergeten dat ik ook regelmatig tripte op paddo's en later LSD. Veel gecombineerd in die tijd. Toen ben ik zwaar speed beginnen gebruiken. Al snel dagelijks. En toen ik 17 was (de helft van de school wist het) moest ik na overleg met m'n ouders en directie naar een afkickcentrum. Daar leerde ik veel gebruikers kennen uit mijn omgeving die aan de heroïne zaten. Toen ik uit dat afkickcentrum was begon ik direct weer vanalles te gebruiken. 'k Had echt zo'n attitude van "fuck the world" (klinkt stom maar was zo :P ). Ik woonde toen nog thuis maar door m'n zwaar gebruik heeft dat niet lang geduurd. Ik stal geld van m'n ouders, broers en zusje :flushed: , was erg agressief (roepen, tieren, smijten, slaan). Ik luisterde niet en m'n ouders konden mij niet meer aan. Op een ochtend stond m'n moeder met 2 mannen naast m'n bed en ik moest direct mee. 'k Werd gecolloceerd (=gedwongen opname) Ze dachten dat ik geestesziek was. Na die opname mocht ik niet meer thuis gaan wonen en toen ging ik alleen wonen. Toen ik op mezelf woonde heeft het niet lang geduurd voor ik met heroïne begon. 'k Had nog steeds zo'n pessimistische kijk op het leven. School was niks geweest. Maar werken zag ik ook niet zitten. Bijna niemand werkte van m'n (drug)vrienden. ('k heb de laatste 6 jaar maar enkele maanden gewerkt :flushed: ). Dan maar gebruiken. Elke dag. Daar draaide m'n leven rond. Niks anders interesseerde mij. 'k Ging toen alleen maar om met drugverslaafden...
Maar er zijn natuurlijk veel nadelen aan heroïne verslaafd zijn. De laatste jaren heb ik verschillende keren uit vrije wil hulp gezocht. Veel opnames gehad en telkens als ik weer op mezelf woonde ben ik hervallen. Maar sinds die overdosis ben ik echt anders gaan denken. ‘k Was toen opgenomen in de psychiatrie waar ik therapie volgde. ‘k Ging elke week op gesprek in de sleutel (verslavingszorg) en ‘k had een justitieassistent waar ik elke maand een gesprek mee had. Dat m’n moeder zwaar ziek is, heeft er ook veel mee te maken. Na die overdosis heb ik haar belooft dat ik niet meer ging hervallen. Wat ik trouwens al héél veel gezegd had. Maar deze keer had ik echt veel redenen om van de drugs te blijven. CHOOSE LIFE!

NoNeedles4TheFreak

Ps: Is nogal lang geworden (ben in een typbui, vloeide eruit) maar volgens mij kan ik er wel een boek over schrijven. :mrgreen:

Jadi

Bewuste gebruiker
Moon zei:
Het enige dat ik eraan heb overgehouden is dat mijn korte termijngeheugen helemaal kapot is.. Ik onthoudt echt helemaal niks. Kan niet naar de winkel gaan zonder boodschappenlijstje dan heb ik geen idee meer wat ik nodig heb.. als ik naar de keuken loop om iets te halen weet ik niet meer wat etc etc.. Maar daar leer ik mee leven.
Jouw verhaal is wel heftig zeg. Ik las een jaar of nog langer geleden wel eens wat van je en toen is het een hele tijd stil geweest. Ben je nu helemaal clean of gebruik je nog wel?
Zit hier in hetzelfde schuitje.

melissa

Wijs gebruiker
Jadi zei:
Moon zei:

ik ook......
soms weet ik ook niet eens meer hoe je woorden moet spellen.....
of was ik wat van plan loop ergens heen en weet niet meer wat ik daar deed.......
en nog meer dingen waar ik vroeger absoluut geen last van had..
mijn mannetje is na 12 jaar wekelijks gebruik een stuk opvliegender geworden,en veel minder emotioneel......
hij heeft een dooie blik in zijn ogen....

El Retro

Wijs gebruiker
Ik ben zo lomp als een achterdeur geworden. Korte termijn geheugen, niets meer. Soms niet kunnen volgen in gesprekken, daar altijd met een lachje op men gezicht zitten dromen. Euh ook zoals melis zegt bv. ben ik van plan om een vork te halen, zit ik in de handdoekenkast de handdoeken opzij te doen om dan tot het besef te komen datk hier helemaal niet moest zijn, en ook niet meer weet wat ik van plan was. Soms wel geïrriteerd, vooral thuis dan, niet in de vriendengroep.

Osi`

Bewuste gebruiker
melissa zei:
Jadi zei:
Moon zei:

ik ook......
soms weet ik ook niet eens meer hoe je woorden moet spellen.....
of was ik wat van plan loop ergens heen en weet niet meer wat ik daar deed.......
en nog meer dingen waar ik vroeger absoluut geen last van had..
mijn mannetje is na 12 jaar wekelijks gebruik een stuk opvliegender geworden,en veel minder emotioneel......
hij heeft een dooie blik in zijn ogen....
Ook wel bijna hetzelfde hoor, soms kom ik tot besef dat die woordjes die juist genoemd werden door iemand helemaal niet bestonden, toen dacht ik echt van, wat een raar woord, ik wist wel wat het woordje betekende, maar ik vond het enorm raar, soms heb ik ook wel bepaalde momenten da ik nie meer weet wa ik juist wou doen. Gesprekken kan ik af en toe ook wel heel moeilijk volgen, als onze leerkracht over de stof begint te praten, kan ik moeilijk zeggen wat em daarvoor gezegd heeft.

Maja, ik heb ermee leren leven, btw, ik gebruik alleen maar Wiet, alcohol drink ik amper (alleen op feestjes) en voor de rest gebruik ik andere drugs niet dagelijks of maandelijks (LSD 1x, XTC 1x, Poppers 1x) da was't
Ik wil dan ook totaal niets te maken hebben met slechte drugs a la Cocaine, Heroine, Meth, die dingen die je leven hard kunne verwoesten (sorry voor mensen die dit gebruiken, maar ik vind het gewoon vuile zooi)

azgaza

Badass junkie
Ik heb er nog niks aan overgehouden; of eigenlijk niet meer. Alleen vorig jaar; toen ik een soort van.. aanval van paddo's doen had heb ik daar HPPD van gekregen. Constant licht trippen. Het duurde maar drie maanden. Achteraf bleek ik toen de ziekte van pfeiffer te hebben en de extreme vermoeidheid en mijn doorgetripte hersens gaven die combinatie (om de paar dagen weer paddo's doen; als het nét weer kon. Wel leuk; maar niet aan te raden).
Ik zag bv. patronen in alle niet 100% eenkleurig gladde oppervlaktes, ze bewogen af en toe; soms lichtflitsen, met ogen dicht zie ik trouwens nog steeds echt vanalles. Dat gaat misschien nooit meer weg.
ik heb nadat dit over was na een paar maanden weer paddo's gedaan en toen is het niet terug gekomen (zeker nog 6 keer daarna nu) en het HPPD biljft weg. Maar ik laat er nu 3 maanden tussen; tussen elke trip.

Maar op die korte (3 maanden dus) semi trip zonder drugs na; die weg is; geen problemen.

Deep Blue

Bewuste gebruiker
Mai zotte verhalen allemaal,
Kdenk ni dat er lange termijn-deffecten in mijn lichaam zijn ten gevolge van drugs.
Alleen korte termijn geheugen is volledig fucked, vergeet constant vanalles. Dit komt vooral door mijn frequent blowen. Ik ben bijna zeker wat dit maar tijdelijk is, ben vorig jaar zo'n 5 weken gestopt en m'n KT-geheugen herstelde zich snel.
Heb het vooral moeilijk met namen en gezichten van mensen, en dingen die ik moet doen, heb echt een kalender nodig om alles op te schrijven.
Gellukig heb ik geen problemen met studeren, als ik me écht concentreer op iets en als het me intresseert, vergeet ik weinig.

Een ander gevolg is dat ik soms bijzonder realistisch droom, ik onthoud vaak m'n dromen. Hoewel in de realiteit ik totaal geen agressief persoon ben zijn mijn dromen soms bijzonder gewelddadig.

jasper

Wijs gebruiker
ik krijg vaak stotterbuien en ik heb woordvindingsproblemen gekregen door veelvuldig gebruik van weed

@needlefreak je hebt echt de hel meegemaakt volgens mij, ik ben blij voor je dat je afgekickt bent en nu terug een normaal leven kunt leiden

needlefreak

Bewuste gebruiker
barry zei:
@needlefreak je hebt echt de hel meegemaakt volgens mij, ik ben blij voor je dat je afgekickt bent en nu terug een normaal leven kunt leiden

De hel is nogal overdreven. :mrgreen:

Ik vind het normale leven veel moeilijker dan het leven van dagelijks gebruiken. Zeker nu ik terug op mezelf woon. Er zijn veel dingen die ik nu goed wil doen, waar ik me vroeger niks van aantrok. Dit is nu de 1ste keer dat ik op mezelf woon en niet dagelijks harddrugs gebruik. 'k Heb gewoon veel meer aan m'n hoofd. En ik heb een heel lage stresstolerantie. Dat maakt het moeilijk. Zonder wiet en alcohol zou ik het niet aankunnen.

jasper

Wijs gebruiker
nja de hel was ook maar bij manier van spreken he :wink:

maar dat je nu een lage stress tolerantie hebt komt dat niet door je verslaving??

ik denk toch dat je als je het in het geheel bekijkt meer plezier gaat hebben aan je normale leven dan aan de periode dat je verslaafd was

en die alcohol gebruik je het voor de alcohol zelf of gewoon omdat je het lekker vindt?? is het ook niet gevaarlijk (voor een tweede verslaving )om dagelijks alcohol te gebruiken??

pepito

Bewuste gebruiker
jaaaaaaaaaaaaaaa goed spul man............ :grin: :grin: :grin: :grin:

maar zonder grappen: choose life! en zo is t maar net..........langdurig gebruik brengt risico's en is ook zoooooooooooo saai..
Al kun je daar in gebruik zijnde maar nauwelijks iets bij voorstellen en denk je dat je hard gaat.....

maar antwoord op de vraag: geloof dat mijn longen zeker serieuze schade hebben opgelopen en ook k.t. geheugen....

needlefreak

Bewuste gebruiker
barry zei:
nja de hel was ook maar bij manier van spreken he :wink:

maar dat je nu een lage stress tolerantie hebt komt dat niet door je verslaving??

ik denk toch dat je als je het in het geheel bekijkt meer plezier gaat hebben aan je normale leven dan aan de periode dat je verslaafd was

en die alcohol gebruik je het voor de alcohol zelf of gewoon omdat je het lekker vindt?? is het ook niet gevaarlijk (voor een tweede verslaving )om dagelijks alcohol te gebruiken??

Kan goed zijn dat die lage stress tolerantie door mijn verslaving komt. Als ik teveel aan m'n hoofd heb, heb ik steeds die drang om te gebruiken en alles te vergeten. Mijn begeleidster uit de verslavingszorg zegt dat ik stress moet vermijden omdat het een risico is voor herval. Nu nog eens voltijds werken zou ik echt niet aan kunnen. Nog niet! Komt wel, alles op z'n tijd.

Een normaal leven is zeker veel beter. Daar ben ik van overtuigd. Anders zou ik nu al die moeite niet doen.

Ik krijg van m'n begeleidster elke week een blad mee, dat ze een dagboek noemen. Op dat blad staan alle dagen van de week en is per dag ingedeeld in: voormiddag, namiddag, avond en nacht. Elke dag vul ik in hoeveel en wanneer ik joints gerookt heb, en hoeveel en wat voor alcohol ik gedronken heb. Daarnaast moet ik ook de omstandigheden erbij schrijven. Elke week overlopen we dat. Ik probeer het in de hand te houden maar dat lukt niet altijd (vooral 's avonds dan). Maar het valt heel goed mee vergeleken met vroeger. Overdag rook ik meestal geen joints en bijna geen alcohol.

jasper

Wijs gebruiker
komt het ook niet dat je s'avonds je meer verveeld en daardoor joints/alcohol gebruikt??

werkt dat eigenlijk zo met je dagboek?? ik heb ook zo iets ongeveer, is wel niet te vergelijken natuurlijk, maar dan moet ik elke avond mijn planning van volgende dag opschrijven, dan ruim ik mijn kamer op, dan leer ik, dan ga ik naar de bakker, dan eet ik, dan ruim ik af, dan pauzeer
ik,...
is miss net het omgekeerde van jouw dagboek

en drink je jezelf dan s'avond ook aangeschoten/dronken of is het meer voor de combo met weed??

needlefreak

Bewuste gebruiker
barry zei:
komt het ook niet dat je s'avonds je meer verveeld en daardoor joints/alcohol gebruikt??

werkt dat eigenlijk zo met je dagboek?? ik heb ook zo iets ongeveer, is wel niet te vergelijken natuurlijk, maar dan moet ik elke avond mijn planning van volgende dag opschrijven, dan ruim ik mijn kamer op, dan leer ik, dan ga ik naar de bakker, dan eet ik, dan ruim ik af, dan pauzeer
ik,...
is miss net het omgekeerde van jouw dagboek

en drink je jezelf dan s'avond ook aangeschoten/dronken of is het meer voor de combo met weed??

Ik verlang gewoon dikwijls naar 's avonds. :mrgreen:
Vooral als ik me niet goed voel ofzo. Dan wil ik die roes. Maar ik wacht tot 's avonds. Want m'n begeleidster vind het niet goed als ik overdag al in een roes zit. Ze heeft wel gelijk. Daarom hou ik mij eraan. Het liefst zou ze willen dat ik helemaal nuchter blijf. Maar 'k heb haar al duidelijk gemaakt dat ik alcohol en wiet niet ga laten.

Dat dagboek is handig om een overzicht te krijgen van je gebruik. Anders vergeet je dat toch.

Meestal drink ik 2 of 3 halve liters jupiler en 2 a 3 joints. Dikwijls ook veel minder. Soms eens meer. In de verslavingszorg vinden ze elke avond 3 halve liters bier al veel. Vind ik persoonlijk niet, maar ik probeer er nu toch niet over te gaan. Ik probeer soms ook een avond geen wiet en alcohol te gebruiken. Hebben ze graag en is al enkele keren gelukt. :)

'k Ging eigenlijk proberen om zo weinig mogelijk alcohol en wiet te gebruiken maar het is nu meer wel dan niet. Vandaar dat dagboek om erbij stil te staan.

Bovenaan