bloed

angel1

Experimenterende gebruiker
ik heb ergens gelezen dat speed ongeveer een 72 uur na gebruik in je bloed blijft toch? maar als je dan bijvoorbeeld gedurende een langere tijd dagen achtereen gebruikt, en je pakt dan even niets, is het dan ook na 72 uur uit je bloed of duurt het dan langer?

nee niet iets wat op mij slaat, gewoon iets wat ik wil weten

JewCookie

Wijs gebruiker
nee, dat is met wiet zo, omdat dat in je vet weefsel blijft zitten en langzaam aan weer los gelaten word.

het blijft wel langer aantoonbaar in je haar wortels.

caatje

Badass junkie
urinetest:
Hoe vaak te meten?
Dit hangt af van de hoeveelheid gebruikte drugs, de gebruiksfrecuentie, de persoon in kwestie en de mate waarin er vocht is ingenomen. De drugsresten zijn als globale regel nog het volgende aantal dagen in de urine aanwezig:

Soort Drug aantal dagen
Cannabis 3-4
Cocaïne 1-2
(Met)amfetamines 1
Opiaten 3-4
bron:http://drugstest.medi-marketing.nl/

bloed en urine:

Wiet en hasj.
Wiet en hasj zijn meestal 1 tot 2 weken aantoonbaar in zowel bloed als urine. Als er langdurig en veel is geblowd, kan dat enkele weken langer zijn. In zeer uitzonderlijke gevallen tot zes weken.

Cannabis wordt in vet opgeslagen. Bij magere mensen is het eerder verdwenen. Bij mensen die vaak cannabis gebruiken, zie je enerzijds dat in het lichaam opgeslagen THC langer kan worden aangetoond. Als het lichaam echter gewend is aan cannabis (= tolerantie) wordt cannabis sneller verwerkt. Het effect van veel blowen kan dus tegengesteld zijn.

XTC, speed / amfetamine en efedra zijn 48 - 72 uur aantoonbaar.

Cocaïne is in verreweg de meeste gevallen na maximaal 72 uur niet meer aantoonbaar. Als er gedurende enkele dagen extreem veel wordt gesnoven, kan coke in zeer uitzonderlijke gevallen 5 - 7 dagen aantoonbaar zijn.

GHB is zeer kort aantoonbaar. Als men wil laten onderzoeken of men stiekem GHB toegediend heeft gekregen, moet voor alle zekerheid direct urine worden afgenomen. Plas direct na het voorval. Na enkele uren is het in de meeste gevallen al te laat.

GHB is snel verdwenen. Het is in bloed maximaal 8 uur aantoonbaar en in urine maximaal 12 uur. Volgens het Delta Laboratorium in Poortugaal is GHB in zeer uitzonderlijke gevallen tot 24 uur aantoonbaar. Maar in de praktijk is het binnen enkele uren verdwenen.

Paddo's zijn tot 24 uur aantoonbaar. Er wordt weinig op paddo's getest.

LSD is 48 tot 72 uur aantoonbaar.

Opiaten en methadon zijn twee tot zes dagen aantoonbaar.
bron:http://www.drugsinfoteam.nl/drugscontroletesten.html

Aantoonbaarheid

Amfetamine verlaat, voor een groot deel onveranderd, het lichaam via de urine. De meeste testen reageren op afbraakproducten van de genomen drug. Een test op amfetamine reageert op amfetamine zelf

Amfetamine is 1 tot 4 dagen na gebruik aantoonbaar.

De hoeveelheid amfetamine die het lichaam verlaat is afhankelijk van de zuurgraad (pH) van de urine.
Als de urine zuur is dan wordt amfetamine snel via de urine uitgescheiden.

Schrijver: Roel Kerssemakers

Datum: 1 september 2005
bron:http://www.jellinek.nl/drugsvoorlichting/matrix-sub.php?m=drugsvoorlichting&r=2&s=16

Zo als ik eens rondkijk op site's worden er eigenlijk alleen maar urine testen gedaan.

boy

Bewuste gebruiker
edpep zei:
caatje zei:
urinetest:
Zo als ik eens rondkijk op site's worden er eigenlijk alleen maar urine testen gedaan.

urine = het afvalprodukt van je bloed

wat moesten ze anders testen?

Met een flinke pluk haar kun je ook het gebruik van verschillende soorten drugs aantonen. Maar in de praktijk gaat men toch eerder voor een bloedtest, zal wel sneller zijn ofzo.

edpep

Newbie
boy zei:
edpep zei:
caatje zei:
urinetest:

Met een flinke pluk haar kun je ook het gebruik van verschillende soorten drugs aantonen. Maar in de praktijk gaat men toch eerder voor een bloedtest, zal wel sneller zijn ofzo.
dna-tests zijn veel te duur om alleen maar mee aan te tonen of iemand drugs heeft gehad hoor

zoiets doen ze bij misdrijven e.d. alleen volges mij

JewCookie

Wijs gebruiker
Psychedelic_Fairytale zei:
JewCookie zei:
.

het blijft wel langer aantoonbaar in je haar wortels.
in je haarwortels :grin: ?
testen ze dit dan soms: "politie, geef een van je haren!" :)

bij misdrijven soms wel ja, als ze je net iets te laat gepakt hebben dat er niks meer aantoon baar is in je bloed willen ze nog wel eens een haar van je testen.. :wink:

maar voor een normale test testen ze alleen bloed / urine, en dat is maar 72 uur aantoonbaar d8 ik

JewCookie

Wijs gebruiker
boy zei:
edpep zei:
caatje zei:
urinetest:

en goedkoper:wink:

rose

Newbie
Hoe zit het met testen op zweet?Ik heb gehoord dat ze dat in duitsland doen en aangezien ik daar woon vraag ik me toch af hoe lang dat te meten is.Bij pep bijvoorbeeld?

JewCookie

Wijs gebruiker
in belgië kan je nu tests kopen hiervoor, moet je met een stokje over de kleding heen, waarin getranspireerd is, en als het stokkie verkleurd in de juiste kleur kan je zien of hij die betreffende drugs gebruikt heeft. Dacht iig dat deze in belgië op de markt zouden komen een poos geleden.

Bovenaan