bloedonderzoek na ongeval

Belg

Newbie
hier in Belgie controleert men standaard NIET na een (zwaar) accident of de chauffeur drugs heeft genomen die nacht

is dit ook zo in Nederland?

vind ik wel spijtig aan de ene kant, sommige mensen komen er veel te licht vanaf

Belg

Newbie
ik heb zelf een zwaar accident meegemaakt paar jaar geleden,
en de bestuurder had veeeeel in zijn bloed
en ze hebben niets gevonden

met andere woorden, ze hebben het niet getest

mijne maat was 2weken geleden bijna dood :openmouth:
enfin, de klap overleefd,
had ook genoeg drugs in zijn lijf die avond

same story : verzekering of eender welke partij vindt niets....

Imke

Badass junkie
Het is in ieder geval verplicht om de bestuurder te controleren op alcoholgebruik, maar ivm andere drugs heb ik nog niks gevonden.

"Iedere bestuurder die betrokken is in een verkeersongeval moet aan een alcoholcontrole onderworpen worden, ongeacht of het gaat om een verkeersongeval met doden of gekwetsten dan wel met louter materiële schade, ook al zijn er geen aanwijzingen van alcoholverbruik."

gheronimo

Newbie
Heb zelf een zwaar ongeluk gehad....

Geloof me in NL word alles gecontroleerd ( helaas ) en bij de minste verdacht making pakken ze je op en word je binnenste buiten gekeerd...

Kortom in NL beter niet rijden ook niet met een klein beetje in je systeem...

Groetjes, een ervaringsdeskundige..

flashkop

Bewuste gebruiker
Weet je soms hoe dat zit daar als je gesmoked hebt?
Is smoken en driven daar off the road of mag het en is het dan met promilles of kleiner dat ze daar werken?

zommes

Badass junkie
gheronimo zei:
Heb zelf een zwaar ongeluk gehad....

Geloof me in NL word alles gecontroleerd ( helaas ) en bij de minste verdacht making pakken ze je op en word je binnenste buiten gekeerd...

Kortom in NL beter niet rijden ook niet met een klein beetje in je systeem...

Groetjes, een ervaringsdeskundige..

Helaas? Lijkt me toch wel goed om even te onderzoeken of degene die het ongeval veroorzaakte in overtreding was.

Bovenaan