bloedtest

bier

Badass junkie
Ik heb een vraagje, de meeste van jullie weten wel dat ik regelmatig DXM gebruik, en nou was mijn zusje laatst helemaal onderzocht, ze hebben alles getest in het bloed, en blijkt dat mijn zusje last van haar schildklier heeft, dat zit bij ons in de familie. Ik ben de laatste tijd ook heel erg moe en vooral de laatste weken loop ik er echt als een zombie bij, dat komt ook door mijn ongezonde levensstijl naruurlijk en de DXM. Dus nou vroeg mijn moeder aan mij of dat ook niet verstandig is om bij mij alles te laten onderzoeken of ik misschien niet last van mijn schildklier heb of iets dergelijks. Maar dan willen ze ook alles testen. Mijn vraag is nu: 'kun je zien of er andere stoffen in je lichaam zitten als je daags geleden dxm gebruikt heb, en dan hoeven ze misschien niet per sé die dxm te zien maar ik neem aan dat mijn lichaam daar wel bepaalde antistoffen tegen maakt die er normaal niet horen te zitten? Snel reacties graag, dat zou ik erg fijn vinden...

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ze doen geen drugstest, ze testen wel op andere verschillende waarden als het goed is. Ze kunnen wel dingen zien als bijvoorbeeld HB, bloedcellen etc, niet mijn vakgebied. Eigenlijk niet echt iets om zorgen te maken.

Maar wees eens een echte vrouw, heb schijt aan die test. Waar zou je je voor schamen, je gebruikt toch? Jij bent echt bang voor het oordeel van je ouders nietwaar? De situatie veranderd er niet op, je gebruikt gewoon. Ga niet schijnheilig doen.

bier

Badass junkie
Petrovic zei:
Ze doen geen drugstest, ze testen wel op andere verschillende waarden als het goed is. Ze kunnen wel dingen zien als bijvoorbeeld HB, bloedcellen etc, niet mijn vakgebied. Eigenlijk niet echt iets om zorgen te maken.

Maar wees eens een echte vrouw, heb schijt aan die test. Waar zou je je voor schamen, je gebruikt toch? Jij bent echt bang voor het oordeel van je ouders nietwaar? De situatie veranderd er niet op, je gebruikt gewoon. Ga niet schijnheilig doen.

Ze zouden toch kunnen zien dat mijn bloedcellen andere antistoffen aanmaken die er niet in thuis horen? En ik heb geen schijt aan die test, als ze ontdekken dat ik dxm gebruik kan ik het nooit meer gebruiken straks. Weet ik veel wat er dan gaat gebeuren. Ik zou echt niet weten wat ik zonder dxm zou moeten, echt niet...

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik zou echt niet weten wat ik zonder dxm zou moeten, echt niet...
Met zoiets vraag ik me af of je uberhaupt wel probeerd om uit die spiraal te komen, praat er eens is over met je ouder en psychiater. Want zoals je nu handelt zeg je dat je beter wilt maar doet het tegenovergestelde. Wees eens een vrouw in plaats van een kind.

Nathaniel

Wijs gebruiker
Er valt vast wel aan de resultaten iets afwijkends te zien.

Maar de dokter heeft zwijgplicht/beroepsgeheim, hoe het ook heten mag, en zal als 't goed is dus niks tegen je ouders zeggen.

Als hij afwijkende resultaten ziet gaat hij hier vragen over stellen.
Aan jou dan de keus : Goed onderzoek doen naar "normale" redenen voor de mogelijke afwijkingen en die smoesjes overtuigend vertellen.

Maar gezien dit..
bier zei:

..zou ik toch maar gewoon eerlijk zijn. Het is de Dokter zijn werk om jou gezond én gelukkig te maken/houden (wieweet sleep je er nog wat leuke medicijnen uit :P ) :wink:

Succes er mee!

bier

Badass junkie
Petrovic zei:
Met zoiets vraag ik me af of je uberhaupt wel probeerd om uit die spiraal te komen, praat er eens is over met je ouder en psychiater. Want zoals je nu handelt zeg je dat je beter wilt maar doet het tegenovergestelde. Wees eens een vrouw in plaats van een kind.

Ik wil niet stoppen met dxm, het is het mooiste wat ik heb op dit moment, het Zijn voelen, alleen in mijn eigen wereldje... Voelen hoe het leven met alles verbonden is. Het dualisme, de vrede van het zijn. Everything is connected to everything...

Fidge

Bewuste gebruiker
DXM zit ook in hoestdrankjes, dus so what, als ze wat vinden. uche, uche.....

Het is geen onderdeel van een standaard bloedonderzoek voor zover ik weet, maar het zou kunnen dat door het gebruik andere bloedwaardes afwijken en dat daardoor een belletje gaat rinkelen. Ik zou me in ieder geval niet druk maken, DXM is geen drug maar een geneesmiddel, zelfs volgens de nederlandse wet, in Blegië volgens mij niet.

pascal828

Badass junkie
Nathaniel zei:
Er valt vast wel aan de resultaten iets afwijkends te zien.

Maar de dokter heeft zwijgplicht/beroepsgeheim, hoe het ook heten mag, en zal als 't goed is dus niks tegen je ouders zeggen.

Als hij afwijkende resultaten ziet gaat hij hier vragen over stellen.
Aan jou dan de keus : Goed onderzoek doen naar "normale" redenen voor de mogelijke afwijkingen en die smoesjes overtuigend vertellen.

Maar gezien dit..
bier zei:

..zou ik toch maar gewoon eerlijk zijn. Het is de Dokter zijn werk om jou gezond én gelukkig te maken/houden (wieweet sleep je er nog wat leuke medicijnen uit :P ) :wink:
Zwijgplicht is niet van toepassing voor een 16-jarig kind. Dus haar ouders komen alles te weten.
Pas als je 18 bent heeft de dokter zwijgplicht.

Maar ik zou je er niet echt zorgen over maken.

bier

Badass junkie
pascal828 zei:
Zwijgplicht is niet van toepassing voor een 16-jarig kind. Dus haar ouders komen alles te weten.
Pas als je 18 bent heeft de dokter zwijgplicht.

Is dat zo? Nou dan ga ik natuurlijk al helemaal niks zeggen...

Nathaniel

Wijs gebruiker
Tussen 12 en 16 jaar
Ben je tussen de 12 en 16 jaar, dan beslis je samen met je ouders en heb je zelf het laatste woord. Een voorwaarde is wel dat je zelf moet kunnen afwegen wat de gevolgen zijn van je keuze. Het kan natuurlijk zo zijn dat je niet wilt dat je ouders erachter komen waarvoor je naar de dokter bent geweest. Overleg in dat geval met je huisarts. Als hij of zij vindt dat jij oud en wijs genoeg bent om zelf te beslissen, hoeft hij/zij niets aan je ouders te vertellen.

16 jaar en ouder
Als je 16 jaar of ouder bent, kun je zelfstandig een behandelingsovereenkomst sluiten met je arts. Je hebt dan geen goedkeuring meer nodig van je ouders. Dit betekent ook dat de arts de informatie die je hem geeft niet mag doorspelen aan je ouders, en dat je ouders geen inzage hebben in je medisch dossier.

Bovenaan