Blowen en slapen

verwijdermijmaar

Experimenterende gebruiker
Vroeger was ik een vaste gebruiker voor ontelbare jaren, wat betekent dat ik er ook altijd mee sliep. Nu ben ik al een jaar zo goed als gestopt, rook sporadisch met vrienden, soms in het weekend.

Nu merk ik alleen dat wanneer ik een dag, of twee heb geblowt, dat ik de week erna gewoon nauwelijks in slaap kan vallen. Daarna gaat het wel weer prima. Nu is het vervelende dat dit steeds weer opnieuw gebeurd.

Nu vraag ik me af, hoe doen anderen dit? Zijn er tips en tricks voor? Ik doe al aan wandelen en sporten ‘s avonds en ik lig ook echt doodmoe in bed de dagen na het blowen, tranen in de ogen, verlamde spieren, maar in slaap vallen hó maar.

Dick_van_Leeuwen

Bewuste gebruiker
Mogelijkheid kan zijn dat het niet door het blowen komt, maar dat je teveel bezig bent met in slaap vallen, waardoor het juist niet lukt. De mindfulnessoefening bodyscan werkt echt heel goed om in slaap te vallen. Echt het proberen waard.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Mogelijkheid kan zijn dat het niet door het blowen komt, maar dat je teveel bezig bent met in slaap vallen, waardoor het juist niet lukt. De mindfulnessoefening bodyscan werkt echt heel goed om in slaap te vallen. Echt het proberen waard.
Heb zelf nooit last van gehoord, bij de shop vraag ik altijd om een wietje waar ik lekker in slaap val. Bijna altijd zijn het de zwakkere wietsoorten, indica wiet is vaak energiek en sativa gewoon ouderwets stoned met een vreetkick 😜

Raver

Badass junkie
Herkenbaar maar vooral met edibles. Wellicht kun je proberen als je blowt niet stoned naar bed te gaan? Er even vanuitgaande dat je dat dan ook doet.

Zo niet, zijn er genoeg ontspannende gezonde dingen die je kunt doen om te kunnen slapen. Ik denk dat de invloed van THC niet zo dusdanig is dat je er daarna gelijk een week niet meer door kunt slapen.

verwijdermijmaar

Experimenterende gebruiker
Dat kan best kloppen. Ik ben best een piekeraar (overdenker), is ook een reden geweest waarom ik uberhaupt ooit begon.

Als ik in het weekend blow zoals afgelopen weekend, slaap ik de eerste dagen van de week bijna niet. Na een paar dagen, kleine week lukt het dan wel weer, omdat ik zo uitgeput raak in de loop van de week, zoals vandaag alweer het geval is. Hiervoor heb ik een tijd ontzettend lang niet geblowd en na een week had ik geen issues meer. Maar ik zou graag gewoon sporadisch een jointje willen roken zonder dat mijn hele week erna eronder lijd.

Bedankt voor de tip over de bodyscan. Ik ga dat eens opzoeken!

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Is melatonine eventueel een optie?
Mijn neuroloog raadt dat spul af , aangezien je brein lui wordt met zelf aanmaken ervan. Maar voor 2 of 3x in de week zal weinig kwaad doen. Houdt de dosering wel zo laag mogelijk.
Just sharing what the sleep experts mij vertelde toen ze erachter gekomen zijn d.m.v een polysomniegrafie dat mijn lichaam pas circa 1 uur in de nacht melatonine aanmaakt.

Innerscoop

Bewuste gebruiker
Mijn neuroloog raadt dat spul af , aangezien je brein lui wordt met zelf aanmaken ervan. Maar voor 2 of 3x in de week zal weinig kwaad doen. Houdt de dosering wel zo laag mogelijk.
Dat is inderdaad waar, de hersenen maken zelf melatonine aan en gaan Dat minder of niet meer doen als je het slikt.
Dagelijks melatonine slikken raad ik af, maar om 2/3 dagen te overbruggen lijkt mij geen probleem.

Innerscoop

Bewuste gebruiker
Just sharing what the sleep experts mij vertelde toen ze erachter gekomen zijn d.m.v een polysomniegrafie dat mijn lichaam pas circa 1 uur in de nacht melatonine aanmaakt.
Het schijnt dat licht hier veel invloed op heeft. Oranje/rood licht in de avond schijnt heel gunstig te zijn.

Bovenaan