Blowen, melatonine en harkloppingen

iSmokex

Bewuste gebruiker
Hallo,

Sinds 3 dagen slik ik nu melatonine omdat ik bezig ben met het minderen van mijn blowgedrag. De bedoeling was dat ik 2 pilletjes met elk 1 MG melatonine in zou nemen. Nou, de eerste dag had ik dit dus gedaan en een best dikke joint gerookt. Op de helft van de joint voelde ik me erg wazig worden, en kreeg last van hartkloppingen. Voelde dat mijn hart veel sneller dan normaal ging en had soms ook steken in m'n hart. Normaal heb ik hier nooit last van dus ga er van uit dat het komt door de combinatie van melatonine en wiet. Gister, eergister en net heb ik er geloof ik 1 geslikt (van vandaag weet ik dat zeker, andere 2 dagen niet.) Alleen de eerste dag had ik er last van.
Vraag me dus af hoe deze combinatie deze dingen kan veroorzaken, en ook of het schadelijk is te combineren en in welke mate. Ging er van uit dat melatonine niet zo veel kwaad zou kunnen, behalve dan dat je pijnappelklier na langdurig gebruik misschien minder productief word..

Misschien ligt het ook aan de andere ingedrienten. Dit staat er op het potje:
1 mg melatonine
58 mg cellulosum microcryst ph 102
164 mg lactos monohydric (180)
6 mg carboxymethyl amyl natr a
8 mg talc
1.2 mg magn stear

Misschien dat jullie me iets wijzer kunnen maken!
:wave:

cropp

Badass junkie
hartkloppingen van wiet herken ik in ieder geval wel, ik heb geen verstand van melatonine, heb het een keer geslikt op vakantie in egypte, toen heb ik gewoon de hele dag op een strandbedje in de schaduw van een palmboom liggen knikkebollen...

met doseringen hou ik me nooit zo bezig, ik leg gewoon een lijntje, draai gewoon een blowtje en slik alles op gevoel...

je moet wel uitkijken dat je niet de ene slaaproes voor de andere gaat vervangen, dadelijk ben je van de wiet af en kun je niet meer slapen zonder melatonine...

iSmokex

Bewuste gebruiker
@ Ei Jaa true maar was daarvoor eigk al gebeurd heh :P Maarja ben wel soort van aan het minderen :grin:

@ Cropp Hmm ja van wiet opzich heb ik het nog nooit gehad. Maar als het sowieso al hartkloppingen kan veroorzaken heeft de melatonine dat waarsg versterkt ofzo.
'Toen heb ik gewoon de hele dag op een strandbedje in de schaduw van een palmboom liggen knikkebollen...'
dit klinkt wel erg relaxed haha.

Maar ja ik kijk er wel mee uit. nu ik er nog bij blow doe ik 1 mg. Als ik niet blow slik ik dan 2mg en als ik eraan gewent ben weer 1. Daarna misg nog halve (zit breuklijn op) maar dat zie ik dan wel. Denk dat dat wel helpt de eventuele afhankelijkheid van melatonine te verminderen. :grin:

Bedankt voor de reacties!

iSmokex

Bewuste gebruiker
Exceptional Insight zei:
iSmokex zei:
Maarja ben wel soort van aan het minderen
Mm-hm :grin:
Neee echt sinds de zomervakantie al sick veel geminderd. En nu ben ik de inhoud van de joints weer beperken tot 0.3 gram. En daarna dagen niet blowen tussendoor. Eigenlijk vind ik m n blowgedrag nu niet eens heel erg schadelijk voor mn verplichtingen. Kom nu de meeste verplichtingen wel na, terwijl ik eerst 90% liet schieten. Maarja moet wel beetje rekening gaan houden met als ik weer na school ga voor mn concentratie en geheugen enzo. Maarja dat is pas in september dus heb nog even de tijd xD

STRANQER

Experimenterende gebruiker
Ik gebruik ook melatonine en blow ook, nooit last van gehad.
Maar melatonine gebruik je toch als slaapmiddel, niet als drug? :confused:

iSmokex

Bewuste gebruiker
STRANQER zei:
Ik gebruik ook melatonine en blow ook, nooit last van gehad.
Maar melatonine gebruik je toch als slaapmiddel, niet als drug? :confused:
Ja, ik gebruik het ook als slaapmiddel :wink: Doordat ik voor ik ga slapen altijd blow, kan ik niet meer slapen als ik dat niet doe. Dus vandaar die melatonine. Wil eerst mn lichaam er aan laten wennen (aan die melatonine) voordat ik die joint laat liggen.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Je lichaam laten wennen? Waarom?

Met wennen bedoel je verslaafd maken? Nu weet ik wel, melatonine is een lichaamseigen hormoon waar je niet aan verslaafd kan raken. Toch lijkt me geestelijke afhankelijkheid niet uitgesloten.

Heb het zelf ook op die manier geprobeerd.
Nu kan ik niet slapen zonder te blowen, en denk niet te kunnen slapen zonder melatonine.

Maar om even je vraag te beantwoorden:

Melatonine kan niet de oorzaak zijn van die hartkloppingen, ook niet icm. wiet.
Had je die dag niet toevallig wat ( of veel) koffie of energydrink op? Die combinatie schijnt vaak hartkloppingen te veroorzaken, hoewel wiet alleen ( ook al heb je er nog nooit eerder last van gehad) hier ook reden genoeg voor is.

Maar goed dat je aan het minderen bent! Bij het dagelijks blowen gaat de essentie verloren..

iSmokex

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Je lichaam laten wennen? Waarom?

Met wennen bedoel je verslaafd maken? Nu weet ik wel, melatonine is een lichaamseigen hormoon waar je niet aan verslaafd kan raken. Toch lijkt me geestelijke afhankelijkheid niet uitgesloten.

Heb het zelf ook op die manier geprobeerd.
Nu kan ik niet slapen zonder te blowen, en denk niet te kunnen slapen zonder melatonine.

Maar om even je vraag te beantwoorden:

Melatonine kan niet de oorzaak zijn van die hartkloppingen, ook niet icm. wiet.
Had je die dag niet toevallig wat ( of veel) koffie of energydrink op? Die combinatie schijnt vaak hartkloppingen te veroorzaken, hoewel wiet alleen ( ook al heb je er nog nooit eerder last van gehad) hier ook reden genoeg voor is.

Maar goed dat je aan het minderen bent! Bij het dagelijks blowen gaat de essentie verloren..
Mijn ouders zeiden dat m'n lichaam eraan moest wennen voor het optimaal effect heeft enzo.. Maarja, denk eigenlijk dat het wel direct effect had, was gewoon moe enzo. Maar ja je kan in principe aan alles geestelijk verslaafd raken idd, dus ook aan melatonine. Maar zo ver wil ik het niet laten komen.
Wel vervelend voor je, dat je nu niet kunt slapen zonder beide!
Ik weet niet meer of ik veel cafeine ophad, laatst heb ik wel op 1 avond voor mijn doen veel cola gedronken. Dus zou zomaar kunnen dat dat toen was! (dat het door de wiet opzich komt sluit ik uit, omdat ik hier nog nooit eerder last van heb gehad)
Bedankt voor de reactie!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Aan veel stoffen zal je lichaam moeten 'wennen' ja, maar melatonine zorgt er al je hele leven lang voor dat je in slaap valt. Dus of je lichaam kent het, of je moet al een aantal jaartje wakker zijn? :openmouth: :rolleyes:

Extra tip: Doe zoveel mogelijk licht uit wanneer of net voor je de melatonine neemt.
Melatonine word namelijk pas werkzaam wanneer de hoeveelheid omgevingslicht verminderd.
Eigenlijk zorgt melatonine er dus voor dat we 'dagdieren' zijn.

Over die hartkloppingen:

Het kan door de cola komen, maar om van de cafeïne daarvan echt iets te merken moet je toch redelijk wat drinken. Iets uitsluiten omdat je het nog nooit eerder gehad hebt is wat kortzichtig, maar ik zou er niet teveel achter zoeken.

Wanneer je het vaker 'zomaar' krijgt zou ik even een bezoekje brengen aan de huisarts en hem gewoon alles vertellen over je drugsgebruik, en daarbij behorende hartklachten.

Hij zal je natuurlijk adviseren te stoppen, maar een onderzoek ed. moet hij gewoon doen.

Lord Herbal

Belezen gebruiker
Als je nou gewoon later dan je normaal doet begint met blowen, zodat je nog steeds kan slapen? Dus in plaats van je laatste jointje op een dag, schrap je de eerste die je normaal rookt.
Kun je in ieder geval gewoon slapen.

Mijn pa werkte vroeger in de horeca, en maakte zich zorgen over zn drankgebruik. Hij begon met de regel "voor 10 uur 's ochtends geen drank" (heel fout XD) en zat na een tijdje uitbouwen op "voor vijf uur 's middags geen drank".

Toch een heel verschil....

Andere optie, ik heb dat slaapprobleem zelf ook gehad toen ik ging minderen. Twee nachten wakker gelegen, sindsdien geen last meer van. Ik smookte eerst elke dag, nu iets van 3 a 4 keer per week, en slapen gaat gewoon prima. Moet je lichaam alleen even aan wennen :wink:

cropp

Badass junkie
iSmokex zei:
@ Cropp Hmm ja van wiet opzich heb ik het nog nooit gehad. Maar als het sowieso al hartkloppingen kan veroorzaken heeft de melatonine dat waarsg versterkt ofzo.
'Toen heb ik gewoon de hele dag op een strandbedje in de schaduw van een palmboom liggen knikkebollen...'
dit klinkt wel erg relaxed haha.

Maar ja ik kijk er wel mee uit. nu ik er nog bij blow doe ik 1 mg. Als ik niet blow slik ik dan 2mg en als ik eraan gewent ben weer 1. Daarna misg nog halve (zit breuklijn op) maar dat zie ik dan wel. Denk dat dat wel helpt de eventuele afhankelijkheid van melatonine te verminderen. :grin:
ik ben niet iemand die in een bijsluiter kijkt, ik zag melatonine op dat doosje staan, dacht bij mezelf:``die naam komt me bekend voor, slik er maar gewoon 2 en doe wat rustig met de whiskey``, ik heb ook geen idee hoeveel dat dat was en wat veel is...

het was echt vechten tegen de slaap hoor, alles koste inspanning, even naar de bar lopen was een hele opgave geworden...

wel eens ooit gelezen dat alcohol en speed beter is als wiet en speed, omdat het allebei je hartslag opfokt, en dat herken ik ook wel bij wiet hoor, alleen moet je dan wel heel veel roken voor je daar merkbaar last van krijgt...

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Als je het meet scheelt het toch redelijk veel.

Wanneer ik een jointje van gemiddeld formaat rook ( zo'n 0,4-5 gram, geen peuk) stijgt mijn hartslag van 60 in rust ( niet slecht he, voor een niet sportende stoner+roker) naar 80. Nog steeds ( of nog meer eigenlijk) in absolute rust.

Lord Herbal

Belezen gebruiker
PepTalk zei:
Als je het meet scheelt het toch redelijk veel.

Wanneer ik een jointje van gemiddeld formaat rook ( zo'n 0,4-5 gram, geen peuk) stijgt mijn hartslag van 60 in rust ( niet slecht he, voor een niet sportende stoner+roker) naar 80. Nog steeds ( of nog meer eigenlijk) in absolute rust.

Ach ja, hoort erbij. Wiet verwijdt je bloedvaten, dus moet je hart sneller pompen om je bloed rond te krijgen. Dit is meestal na een uurtje of twee helemaal weg...

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
I know, maar cropp zei dat hij erg veel moet roken voor een merkbaar verhoogde hartslag.

Dus ik dacht, ik post me ervaring en metingen met verhoogde hartslag even. :grin:

cropp

Badass junkie
PepTalk zei:
I know, maar cropp zei dat hij erg veel moet roken voor een merkbaar verhoogde hartslag.

Dus ik dacht, ik post me ervaring en metingen met verhoogde hartslag even. :grin:
dat heb ik dus nog nooit gedaan, ik zeg ook niet wat er gebeurt, maar wat ik er van merk :P

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
cropp zei:
PepTalk zei:

dat heb ik dus nog nooit gedaan, ik zeg ook niet wat er gebeurt, maar wat ik er van merk :P

Ik zeg ook niet dat je ongelijk hebt. :smoke:
Het enige wat ik deed wat wat meer informatie verstrekken, mijn bevindingen posten.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou noooit iemand willen aanvallen.. :rolleyes:

Bovenaan