Blowen & Tabak

PipstothePoX

Bewuste gebruiker
Het bericht gaat eigenlijk over tabak, vandaar in algemeen gepost.

Een jaar geleden ben ik gestopt met roken. Daarvoor rookte ik ongeveer 10-15 joints per vrije dag, of zon 25 sigaretjes voor,op, en na het werk + zon 5 joints in de avond zonder er normaal bij te roken.
Op vrije dagen werd mijn rookbehoefte volledig voorzien door blowen, maar hoeveel invloed dit had op mijn blowgedrag ben ik over het afgelopen jaar geleidelijk gaan ervaren.

Op het moment rook ik zon 2 pure joints per vrije dag, en een halve per werkdag in de avond. (ookal begon het wel met ongeveer 10 wat een paar maand aanhield en vervolgens steeds minder werd). Na een jaar ben ik er ondertussen stellig van overtuigd dat mijn volledige (en niet te zuinige) blowgedrag, 100% nicotine verslaving was, naja..99% dan, want die paar jointjes die ik nog rook, blijf ik lekker doorroken :)

cropp

Badass junkie
ik snap wat je bedoelt, ik wil ook wel stoppen met roken, alleen niet met blowen en ik hou niet zo van pure wiet

PipstothePoX

Bewuste gebruiker
je houdt niet zo van pure wiet??!!.. hoe kan dat nou! das toch Veel lekkerder. de joints worden wel wat dunner, maar ze omvatten evenveel trekjes. Ik ben iig blij dat mijn tabaksverslaving mijn blowgedrag niet meer dicteert :)

cropp

Badass junkie
ik hou er gewoon niet van, in tabak zit ook aroma, zo kun je combineren in de kracht van je joint

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik ben op dit moment wat aan het testen met verschillende kruiden met wiet. Probeer ook geen tabak meer te roken, niet dat ik dat zoveel deed maar wil het gewoon helemaal niet meer.

Blauwe lotus
Wild dagga
Damiana

zijn tot nu toe wel aanraders om erbij in je joint te doen, heb je toch nog die lekkere dikke joints zonder zoveel wiet kwijt te zijn :wink:

PipstothePoX

Bewuste gebruiker
Kruiden heb ik ook geprobeerd, maar daar kreeg in hartkloppingen van.. pakje dutch spirit van de smartshop. Als je voorkeur voor dikke tabak joints trouwens te maken heeft met de veronderstelling dat hij langer mee gaat dan een dunne pure heb je het mis hoor. De eerste week ofzo is een pure wel minder verzadigend, maar dat trekt snel bij. (je kent het denk ik wel, als je een tijdje niet geblowd hebt, en voorheen tig joints per dag, dan val je alsnog na 1 jointje om)

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Bij sommige sigarenboeren, verkopen ze nicotinevrije tabak, word van tabaksbladeren gemaakt, maar de nicotine wordt daar uit gewassen voor de nicotinepleisters( heb ik me laten vertellen) Je houd dan loos bladafval over, wat je zou kunnen roken.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
PipstothePoX zei:
Kruiden heb ik ook geprobeerd, maar daar kreeg in hartkloppingen van.. pakje dutch spirit van de smartshop. Als je voorkeur voor dikke tabak joints trouwens te maken heeft met de veronderstelling dat hij langer mee gaat dan een dunne pure heb je het mis hoor. De eerste week ofzo is een pure wel minder verzadigend, maar dat trekt snel bij. (je kent het denk ik wel, als je een tijdje niet geblowd hebt, en voorheen tig joints per dag, dan val je alsnog na 1 jointje om)

Vind een puur jointje gewoon niet zo lekker voor m'n keel. Deed er ook nog wat hasjolie op dus dat maakt ook wel uit, ook wel scherp spul als je er veel van op doet.
En je kreeg hartkloppingen van dutch spirit? dat hoeft niet te zeggen dat je dat van blauwe lotus of dagga krijgt :wink: totaal andere kruiden.
Ik vind het voordeel van meer kruiden erbij dat ik gewoon minder wiet gebruik dan pure joints eigenlijk. En die kruiden hebben ook zo apart hun effecten wat ik wil intressant vind om mee te experimenteren. Elke keer toch net een ander jointje :wink:

L

Lid 6909

Gast
PipstothePoX zei:
je houdt niet zo van pure wiet??!!.. hoe kan dat nou! das toch Veel lekkerder. de joints worden wel wat dunner, maar ze omvatten evenveel trekjes. Ik ben iig blij dat mijn tabaksverslaving mijn blowgedrag niet meer dicteert :)

Jij vind dat veel lekkerder, wil niet zeggen dat dat ook daadwerkelijk lekkerder is, das altijd nog een persoonsgebonden iets.

maar je hebt wel gelijk dat veel mensen meer blowen omdat ze eigenlijk nicotine verslaafd zijn!

PipstothePoX

Bewuste gebruiker
Dumpy zei:
Ik vind het voordeel van meer kruiden erbij dat ik gewoon minder wiet gebruik dan pure joints eigenlijk.
Zie je wel, toch wel een beetje dus :wink:
Je moet ook niet de dikte, maar de hoeveelheid wiet als maatstaf nemen, anders wordt het idd wel erg sterk, scherp en duur. Mijn pure jointjes bevatten evenveen wiet als mijn tabaksjointjes van vroeger. De eerste weken draaide ik wat meer, en kost het dus ook wat meer, maar dat nam vrij snel af tot het niveau van vroeger and beyond. (al wordt binnenstebuiten dan wel een pre, want joints worden niet veel dikker dan een mm of 4:wink:
Kruiden bieden idd een 'oneindig' spectrum aan melange, maar nu dat ik pure wiet gewend ben, wil ik eigenlijk niets anders meer (misschien wat eucalyptus omdat ik zo verkouden ben vandaag:wink:.

gNuxx zei:
Jij vind dat veel lekkerder, wil niet zeggen dat dat ook daadwerkelijk lekkerder is, das altijd nog een persoonsgebonden iets.
Neeej...echt??! :P

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
anders maak je een lang tipje, en dan draai je daarmee een rechte joint, of sigaret.

je goud het tipje vast met de vloei, en draait de vloei om t tipje heen. Zo krijg je me mooi recht.

Spor

Wijs gebruiker
Interessant topic, voel me helemaal aangesproken, zit in een soortgelijke situatie

cropp zei:
ik snap wat je bedoelt, ik wil ook wel stoppen met roken, alleen niet met blowen en ik hou niet zo van pure wiet

Vooral dit ! Ik ben "in principe" al paar jaar gestopt met roken van sigaretten. Blowen (met tabak) ben ik altijd blijven doen, gewoon omdat ik niets lekkerder vind als een zelfgedraaide joint met de voor mij juiste tabak / wiet verhouding. En dan bedoel ik lekker om te roken, want écht (veel) effect ondervind ik niet meer van wiet. Ik vind het gewoon zo lekker om te roken.

Ik vind sigaretten opzich gewoon vies, en had er over het algemeen ook niet echt behoefte aan en zodoende was het stoppen ook niet moeilijk. Wiet / geld voor wiet is voor mij in de regel nooit een probleem dus daarom hoefde ik sowiso niet te stoppen. Verder kon ik het allemaal goed aan dus toen ik nog naar school ging rookte ik gewoon constant wiet.

Maar ik begon ook te merken dat er een verschil was in behoefte aan "blowen" of behoefte aan "roken". Zo vervangt hasj voor mij niet behoefte om te blowen, enkel die om te roken... En wat ik ontzettend merkte was dat de "rook" behoefte heel erg situatiegebonden was. Na het eten, en in pauze's / vrije uren op school. Dan had ik gewoon behoefte om te roken, omdat ik intussen niet beter gewend was. Heb me vaak afgevraagd of dit gewoon zoals ik het ervaarde "behoefte om te roken" was, of een nicotineverslaving (wat ik me niet echt kan voorstellen)

Maar onlangs begon de stage, en om veel redenen is het gewoon makkelijker om niet te blowen voor / tijdens stage. Ik begin redelijk vroeg en ik ben al niet zo'n ochtendmens dus ik ben smorgens al wat duffer. Tijdens school bleef ik gewoon liggen totdat ik uitgeslapen was. Bovendien kon ik op school gewoon weg in de pauze, maar als ik iedere keer "rondje ga lopen" als ik op stage zit valt ook op, om het nog maar niet over de penetrante geur te hebben. Zodoende heb ik dus maar weer besloten om mijn rookbehoefte te vervangen met sigaretten.

En eerlijk gezegd heb ik de blowbehoefte eigenlijk niet tijdens of voor het werken... Wat me dan toch maar weer doet denken dat het weldegelijk een nicotine verslaving is, en een heftige ook !

Got a little carried away :) nouja, point is dat ik me wel herken in de situatie van de TS

Moker

Bewuste gebruiker
Spor zei:
Maar ik begon ook te merken dat er een verschil was in behoefte aan "blowen" of behoefte aan "roken". Zo vervangt hasj voor mij niet behoefte om te blowen, enkel die om te roken... En wat ik ontzettend merkte was dat de "rook" behoefte heel erg situatiegebonden was. Na het eten, en in pauze's / vrije uren op school. Dan had ik gewoon behoefte om te roken, omdat ik intussen niet beter gewend was.

dit is helemaal herkenbaar merk het zelf ook zo. Maar als ik op de momenten dat ik blow iets anders te doen heb heb ik die drang helemaal niet.

ik zelf rook ook geen tabak meer in mijn jointjes. En over een paar dagen kan ik lekker met de vaporizer aan de gang.Wat ik ook nog wel eens wil proberen is mugwort als tabak vervanger in mijn jointje.

Milos

Belezen gebruiker
ik vind pure joints een beetje verspilling, daarom meng ik er altijd wat tabak bij, meestal meer wiet of 50-50, de nicotinekick is ook wel mooi bij een J

PipstothePoX

Bewuste gebruiker
Milos zei:
ik vind pure joints een beetje verspilling, daarom meng ik er altijd wat tabak bij, meestal meer wiet of 50-50, de nicotinekick is ook wel mooi bij een J
Het is dan dus 50% tabak goedkoper per joint he :wink: , nogmaals, je moet natuurlijk niet de jointdikte als maatstaf nemen maar de hoeveelheid wiet die je er normaal in zou doen.. maargoed.. als je ook voor de nicotinekick gaat houdt het natuurlijk op :wink:

jcp

Bewuste gebruiker
Mijn probleem is ook dat ik het STONED effect te lekker vind...

Ik rook al een lange tijd geen shag/sigaretten meer, maar blowen met shag blijf ik doen (doordeweeks 2 s'avonds ongeveer, in het weekend meer).

Ook de aanschaf van de verdamper (http://www.de-verdamper.nl) heeft daarbij niet geholpen, puur omdat het HIGH effect wel leuk is voor af en toe, maar uiteindelijk komen daar toch de tip,vloei en tabak weer tevoorschijn :hearteyes: :(

Ik ga btw toch eens opzoek naar die nicotinevrije tabak, misschien dat ik op die manier de overstap van STONED naar HIGH kan bewerkstelligen :grin:

DAMN YOU NICOTINE!!!!! :angry: :angry: :angry: :wink:

PipstothePoX

Bewuste gebruiker
jcp zei:
Mijn probleem is ook dat ik het STONED effect te lekker vind...
Die ken ik idd.. althans.. kende ik, want ik zie hem niet meer..had zeker zn charmes ..compleet voor pampus op de bank met knalrode oogjes :grin:
de vap is me meestal iets te sterk en te duur.. dan rook ik binnen 10 minuten en 10 trekjes toch al snel voor 4 uur en 40 trekjes aan joint weg. De vap is is voor mij dus vooral voor het afval, lekker efficient, en elke week een paar vole vapomed zakken :)

...maar idd..die StonedJoint.. (nu heb je het me toch wel even lekker gemaakt:wink:

jcp

Bewuste gebruiker
Oh noooo! nu heb ik dat weer op m'n geweten :wink:

Mijn ervaring is idd ook met de vaporizer (alleen met de betere) dat je enorme ladingen thc binnenwerkt omdat je gewend bent lekker door te token, terwijl je met zo'n ding al aan een paar hijsjes genoeg hebt.

Spor

Wijs gebruiker
Een nicotinekick, wat is dat ? Ik krijg echt geen kick van nicotine, of een waarneembaar lichamelijk gevoel. Het enige verschil wat ik heb als ik een sigaret gerookt heb is dat ik denk "zo, hebben we dat ook weer gehad". Maargoed ik weet dat ik in de regel 2 tot 5× meer nodig heb voor het zelfde effect bij "gewone" mensen. En dat is echt niet relax want dat maakt het drugs gebruiken een aanzienlijk duurdere hobby :(

Vandaag tijdens het werken hasj gerookt, voor mij de enige tussenweg. Sigaretten vind ik maar vies zoals ik al zei, en hasj vervangt voor mij niet blowen, enkel roken. Als ik hasj rook voldoe ik dus aan mn rookbehoefte, en vind ik het ook nog lekker. Bovendien stink ik niet zo als ik terug naar binnen ga wat ook wel meetelt tijdens het werken :wink: Echt een geweldige optie is het niet, want ondanks dat ik het geld ervoor wel kan missen vind ik het alsnog zonde om er teveel aan uit te geven aangezien sigaretten veel goedkoper zijn en ik nu dus voor de prijs van mn blowbehoefte die niet voldaan word mn rookbehoefte voldoe.

Maargoed, je kan niet alles hebben he... Typisch toch, hebben we alle keuze hier in Nederland, komt er een pakket geheel nieuwe luxe problemen om de hoek kijken. (dat denk ik trouwens ook vaak als ik laaaaaaang wakker ben :P)

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Ik geloofde nooit zo in die nicotine verslaving. Het ging mij puur om het roken, de neurotische behoefte om iets in mn handen te hebben, iets te doen hebben al wachtend op de bus, dat soort dingen.

Milos

Belezen gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Ik geloofde nooit zo in die nicotine verslaving. Het ging mij puur om het roken, de neurotische behoefte om iets in mn handen te hebben, iets te doen hebben al wachtend op de bus, dat soort dingen.

zo denk ik er ook over

Bovenaan