Blowende jongeren gezocht!!!!

gjager

Newbie
Hallo allemaal,

Ik wil via dit forum graag een wetenschappelijk onderzoek onder de aandacht brengen van het Universitair Medisch Centrum Utrecht.
In deze studie wordt gekeken naar de effecten van regelmatig blowen op de ontwikkeling van de hersenen bij jongeren.

Aan dit onderzoek kunnen jongens tussen de 12 en 19 jaar meedoen die regelmatig blowen, maar ook jongens die dat juist nog nooit hebben gedaan (de controlegroep)

Misschien willen een aantal van de forumbezoekers meer weten?

Kijk dan op: http://www.cannabisonderzoek.nl

azgaza

Badass junkie
Ben jij een jongen, tussen de 12 en 18 jaar oud, en gebruik je regelmatig cannabis? Dan ben jij mogelijk iemand die wij zoeken voor ons onderzoek.

Ik ben geen jongen. Maar verder heb ik toch geen behoefte aan mee doen in het betreffende onderzoek, en de website is groot een lelijk.

Edje

Newbie
:sunglasses: Ik heb daar aan meegedaan, werd geintervieuwd door ene tim? :confused:

Voor "Psychose" wat uiteindelijk een angst en paniek stoornis was, dus niet aan mee doen want t is fokt op

Later :stoned:

Doerak

Bewuste gebruiker
Het is blijkbaar lastig om mensen te vinden ofzo, want die site heb ik vaker voorbij zien komen...

azgaza

Badass junkie
Doerak zei:
Het is blijkbaar lastig om mensen te vinden ofzo, want die site heb ik vaker voorbij zien komen...

Ik ook al, ook hier op drugsforum zeker twee keer eerder de afgelopen paar maanden. Maar het ziet er ook niet uit als een heel geloofwaardig onderzoek , niet heel officieel enzo, en daar werken mensen toch niet graag aan mee lijkt me.

Imke

Badass junkie
azgaza zei:
Doerak zei:

Ik ook al, ook hier op drugsforum zeker twee keer eerder de afgelopen paar maanden. Maar het ziet er ook niet uit als een heel geloofwaardig onderzoek , niet heel officieel enzo, en daar werken mensen toch niet graag aan mee lijkt me.

Daarbij is het ook voor minderjarigen, die toestemming moeten krijgen van hun ouders en dat is volgens mij ook niet zo makkelijk.

Armani7

Bewuste gebruiker
Saivy zei:
azgaza zei:
Doerak zei:

Daarbij is het ook voor minderjarigen, die toestemming moet krijgen van hun ouders en dat is volgens mij ook niet zo makkelijk.

voor mij geen probleem maar ik woon in belgie en zolang ik er niets waardevol voor krijg doe ik niet mee :P en ik gebruik ook elk weekend harddrugs dus onderzoek bij mij kan valse resultaten over cannabis geven :)

gjager

Newbie
Beste allen,

Het is inderdaad erg lastig om mensen te vinden die willen meedoen en dat heeft inderdaad te maken met het feit dat het om onderzoek bij minderjarigen gaat waarvoor de ouders toestemming moeten geven. Er zijn op zich genoeg jonge cannabis gebruikers die mee willen doen, maar vaak zijn 'pa en ma' niet op de hoogte en willen ze dat ook zo houden.

Misschien is de website geen toppunt van schoonheid, maar dat is mijn vak ook niet. Het gaat hier echter WEL om serieus en ook belangrijk onderzoek, wat uitgebreid beoordeeld en goedgekeurd is door de Medisch Ethische Toetsingscommissie van het Academisch ziekenhuis in Utrecht en wat gefinancieerd wordt door de overheid. Instanties als jeugdzorg, Trimbos instituut en Jellinek e.d signaleren dat er steeds meer jonge cannabisgebruikers in de problemen komen. Een van de redenen kan zijn dat frequent blowen bij jongeren ernstigere gevolgen voor de hersenen heeft dan bij volwassenen, omdat bepaalde delen van de hersenen nog heel lang 'uitrijpen' (tot ver in de pubertijd, begin 20). Ik heb niet zoveel tegen op af en toe en joint, maar ik vind het wel belangrijk dat er goed onderzoek wordt gedaan naar mogelijke schadelijke gevolgen bij jongeren. Dan kun je tenminste goede voorlichting geven of het nou risico's heeft voor de ontwikkeling van de hersenen of niet. Of heeft iedereen op dit forum zoiets van : "wat kan mij dat schelen, ik blow lekker door en als ik over een paar jaar niet meer normaal functioneer dan is dat jammer?"

Ik zie hier trouwens ook regelmatig verhalen voorbij komen van blowers die problemen krijgen met ouders, school, vrienden etcetera en willen stoppen, dus het lijkt me duidelijk dat blowen niet voor iedereen zonder vervelende gevolgen blijft

azgaza

Badass junkie
X.

Bericht weggehaald omdat de mensen in de reacties gelijk hadden. Kan nu iedereen die mij gequote heeft het ook even weghalen?

slunse

Bewuste gebruiker
een echt fotografisch geheugen (dwz: een foto of beeld echt parfect opslaan in die vorm) kun je testen met iets heel simpels. stippen patronen.
je hebt twee beelden met stippen die, als ze over elkaar gelegd worden een figuur of woord of getal of whatever onthullen.
je toont aan een persoon het eerste beeld, en vraagt dat te onthouden. een dag later toon je het tweede beeld, en vraag je om het te vergelijken met het eerste beeld. als die persoon dan de verborgen figuur kan ontdekken heeft ie een fotografisch geheugen. en dat is nog maar een iemand gelukt (ik geloof een lerares in een klein stadje ergens)

azgaza

Badass junkie
Ik zou in kunnen gaan tegen het punt over fotografisch geheugen met een uitleg.. maar ik doe het niet. Jullie hebben namelijk gelijk; het staat ook vervelend opschepperig en arrogant. Alleen kan de persoon die mij gequote heeft het dan ook even weghalen? Dan staat het er gewoon niet meer en kan dit genegeerd en vergeten worden. Ik heb het bovendien niet aanvallend tegen iemand geschreven dus ik snap ook niet waarom er gelijk zo'n reactie moet zijn.

Bovenaan