Boete/straf ghb bezit

xtc4fun

Experimenterende gebruiker
ik ben vorige week opgepakt met ongeveer 80-100 ml GHB bezit.

weet iemand wat ik kan verwachten aan straffen/boetes?

bedankt

quotethemadraven

Bewuste gebruiker
^^^^

Das een beetje te weinig info.
Hoe oud ben je?
Is dit de eerste keer? Wat heb je nog lopende van zaken?
Is de aanklacht die je ten laste word gelegd enkel naar eigen gebruik toe?
Waren er minderjarigen aanwezig indien je zelf ouder dan 18 bent?
Heb je een advocaat? Zo ja: pro deo?
Ben je gepakt tijdens het aanmaken van die 100 ml ? (wss niet)
Zonder ook maar enig idee te hebben, van de achtergrond gok ik op 20 uur CAD en misschien een werkstraf. Geldboete zou nog mee moeten vallen.
Maar das echt een blinde gok zonder te weten hoe of wat.
Neem een advocaat in vertrouwen, en toon berouw als je moet voorkomen.
Verder hangt het ook nog eens af van de rechter zijn gemoedstoestand...
(als zijn hond net is overredendoor een zwalpende vloei-freak ben jij de pineut) :grin:

flatron

Newbie
Berouw tonen wil niet altijd helpen, hiermee toon je je eigen schuld aan.
Het zal waarschijnlijk wel ondubbelzinnig aangetoont zijn dat bovengenoemde persoon dit bij zich had, maar als je een goede advocaat hebt en je blijft ontkennen of je laat het feit in het midden zonder echt te bekennen dan valt er moeilijk een straf uit te delen.

quotethemadraven

Bewuste gebruiker
^^^^

En hoe kun je iets ontkennen of in het midden laten wanneer er een pv is van opgesteld?
Dan moet je of kunnen aantonen dat er fouten zijn gemaakt bij de inbeslagname door de agent in kwestie, anders heb je toch geen poot om op te staan.

flatron

Newbie
Daar heb je je advocaat voor, die zoekt uit of er stukjes ontbreken uit het PV, of dat er een ander persoonsnummer boven het PV staat dan degene die je aangehouden heeft.
Dan moet er nog een zaakoverzicht zijn en een brondocument welke uit 5 pagina's moet bestaan zo niet dan klopt er al iets niet.

kiekert

Bewuste gebruiker
flatron zei:
Berouw tonen wil niet altijd helpen, hiermee toon je je eigen schuld aan.
Het zal waarschijnlijk wel ondubbelzinnig aangetoont zijn dat bovengenoemde persoon dit bij zich had, maar als je een goede advocaat hebt en je blijft ontkennen of je laat het feit in het midden zonder echt te bekennen dan valt er moeilijk een straf uit te delen.
"hallo meneer de rechter, ik heb die moord dus echt niet gepleegd"
"nee echt niet meneer de rechter"

"Oke, u wordt vrijgesproken van deze moord, omdat u het blijft ontkennen"

Wat ben jij een achterlijke zeg :rolleyes:

Agonist

Idd, zo werkt het natuurlijk niet...

Als je op heterdaad betrapt wordt is meneer de agent getuige, dus ontkennen heeft dan totaal geen zin.

VidaLoCa

Bewuste gebruiker
Op heterdaad heeft ontkennen geen zin. Maar ontkennen kom je met veel weg.
Een kennis van me is zo van 17 inbraken weggekomen terwijl hij spullen had thuisstaan van in het huis.

PaiNandPleasurE

xtc4fun zei:
ik ben vorige week opgepakt met ongeveer 80-100 ml GHB bezit.

weet iemand wat ik kan verwachten aan straffen/boetes?

bedankt

ja die hoeveelheid gooi je niet zo ff op eigen gebruik vrees ik...
als het je eerste keer is zal je er waarschijnlijk met een boete van ongeveer 500 euro vanaf komen...
Als ik jou was zou ik zeggen dat je verslaafd bent en elke dag zoveel nodig hebt bla bla :tearsofjoy:
ikzelf ben es met een flugel gepakt,en door mijn gebabbel ben ik eraf gekomen met 100 euro boete..
ik weet niet wat je in je verklaring hebt staan,maar dat is wel funest!
nou,succes drmee :wave:

PaiNandPleasurE

Flugeltje zei:
Wat moet ik dan zeggen als met mijn 1l gepakt word ? En het is echt voor eigen gebruik :openmouth:

Zorgen dat je daar niet mee gepakt word,je neemt toch geen liter mee op stap of voor een avondje?En als je met grote hoeveelheden gepakt word,je bent verslaafd :wink:

PaiNandPleasurE

er staat ook veel informatie op de site:http://www.om.nl..hier staan de hoogte van de boetes en vragen over drugbezit..lees ditt even goed door dan weet je precies wat je hetbest zeggen kan.. :wave:

flatron

Newbie
Ik zeg niet dat je het moet ontkennen, je moet niks zeggen.
Geen verklaring afleggen, als je in een verklaring zegt ja ik heb dat bij me maar blablabla
Dan heb je gelijk al een bekentenis afgelegd en je schuld bekent.
Je kunt beter geen verklaring afleggen en een advocaat het verder laten regelen, en die laten zoeken na fouten.
Maar goed als jullie het beter weten, dan zij het zo.
En bij een moord is een heel ander soort zaak dan dit soort dingen, dus daarmee vergelijken heeft ook geen zin.

kiekert

Bewuste gebruiker
flatron zei:
Ik zeg niet dat je het moet ontkennen, je moet niks zeggen.
Geen verklaring afleggen, als je in een verklaring zegt ja ik heb dat bij me maar blablabla
Dan heb je gelijk al een bekentenis afgelegd en je schuld bekent.
Je kunt beter geen verklaring afleggen en een advocaat het verder laten regelen, en die laten zoeken na fouten.
Jah dat is allemaal wel prima, maar jij zegt dit:
maar als je een goede advocaat hebt en je blijft ontkennen of je laat het feit in het midden zonder echt te bekennen dan valt er moeilijk een straf uit te delen.
En dat is natuurlijk dikke bullshit. Ookal hou jij je bek, dan kunnen ze alsnog straf uit delen hooor... het was namelijk gewoon een heterdaadje

quotethemadraven

Bewuste gebruiker
Crap wat zou het geven als je in de periode waarin dat er een onderzoek tegen je loopt wegens verkoop van psychotrope stoffen nog eens tegen de lamp zou lopen met 20 ltr ghb.

Flugeltje

Wijs gebruiker
quotethemadraven zei:
Crap wat zou het geven als je in de periode waarin dat er een onderzoek tegen je loopt wegens verkoop van psychotrope stoffen nog eens tegen de lamp zou lopen met 20 ltr ghb.

50 € onmiddelijk te betalen, dan mag je verder.

quotethemadraven

Bewuste gebruiker
50 € onmiddelijk te betalen, dan mag je verder

Tenzij je een kaart hebt "verlaat de gevangenis zonder te betalen" waarschijnlijk? :tearsofjoy:

Het is eigenlijk bijna altijd de kleine of middelgrote garnaal die ze weten te pakken.
De producenten van de grondstoffen of de pharmaceutische multinational's worden met rust gelaten.
Als je het topje van de ijsberg gezien hebt van de benzo's die er op straat te koop zijn, dan weet je ook dat dit onmogelijk allemaal via smoesjes bij de doc of vervalste recepten kan komen.
Ben in andere tijden mensen tegengekomen die een pallet Valium te koop hadden... zoiets kan onmogelijk zomaar ongemerkt verdwijnen tenzij je het niet wil zien.
Of kent er hier iemand een arts die je 1.000.0000 Roche'kes per keer voorschrijft? :confused:

Knikker

Newbie
Ik ben aangehouden met 1 potje(4ml) die in een tube zat. Maar ik had gezegd dat het iets anders was en het kwam opzich best geloofwaardig over maar nou hebben ze het meegenomen om te laten testen. Nou zei die dat die dan later nog procesverbaal kon maken en denk je dat ze ook wel de moeite nemen voor 1 potje?

Bovenaan