"hallo meneer de rechter, ik heb die moord dus echt niet gepleegd"flatron zei:Berouw tonen wil niet altijd helpen, hiermee toon je je eigen schuld aan.
Het zal waarschijnlijk wel ondubbelzinnig aangetoont zijn dat bovengenoemde persoon dit bij zich had, maar als je een goede advocaat hebt en je blijft ontkennen of je laat het feit in het midden zonder echt te bekennen dan valt er moeilijk een straf uit te delen.

xtc4fun zei:ik ben vorige week opgepakt met ongeveer 80-100 ml GHB bezit.
weet iemand wat ik kan verwachten aan straffen/boetes?
bedankt

Flugeltje zei:Wat moet ik dan zeggen als met mijn 1l gepakt word ? En het is echt voor eigen gebruik![]()

Jah dat is allemaal wel prima, maar jij zegt dit:flatron zei:Ik zeg niet dat je het moet ontkennen, je moet niks zeggen.
Geen verklaring afleggen, als je in een verklaring zegt ja ik heb dat bij me maar blablabla
Dan heb je gelijk al een bekentenis afgelegd en je schuld bekent.
Je kunt beter geen verklaring afleggen en een advocaat het verder laten regelen, en die laten zoeken na fouten.
En dat is natuurlijk dikke bullshit. Ookal hou jij je bek, dan kunnen ze alsnog straf uit delen hooor... het was namelijk gewoon een heterdaadjemaar als je een goede advocaat hebt en je blijft ontkennen of je laat het feit in het midden zonder echt te bekennen dan valt er moeilijk een straf uit te delen.
quotethemadraven zei:Crap wat zou het geven als je in de periode waarin dat er een onderzoek tegen je loopt wegens verkoop van psychotrope stoffen nog eens tegen de lamp zou lopen met 20 ltr ghb.
50 € onmiddelijk te betalen, dan mag je verder