bong

danee

Newbie
iemand ervaring met een bong?

wat kan je het beste gebruiken hash of wiet?
hoeveel hash of wiet moet er in?
hoe gebruik je hem vervolgens?
:confused:

TrippyShit

Badass junkie
Hasj in een bong heb ik geen ervaring mee. Wiet wel.
Hoeveel je erin stopt moet je zelf weten, maar veel hoeft er niet in.
Dan hou je je vinger op het gaatje, vlammetje bij de wiet/hasj, zuig je em vol, vinger van het gaatje en alles gaat je longetjes in. Prachtig ding een bong :P

danee

Newbie
TrippyShit zei:
Hasj in een bong heb ik geen ervaring mee. Wiet wel.
Hoeveel je erin stopt moet je zelf weten, maar veel hoeft er niet in.
Dan hou je je vinger op het gaatje, vlammetje bij de wiet/hasj, zuig je em vol, vinger van het gaatje en alles gaat je longetjes in. Prachtig ding een bong :P

klopt het dat je na 1 hijs hetzelfde effect hebt als na een hele joint roken?

TrippyShit

Badass junkie
Als ik een lekker vol kopje neem waar hooguit een half jointje in zit, en het klapt in (vaak niet gelijk omdat het 1 hijs is) ben ik meestal stoneder dan dat ik een jointje rook ja.

danee

Newbie
hoe groot moet een bong minimaal zijn, ik zie van die mini bongs maar denk erover om er een van ongeveer 25 to 30 cm te kopen. Voornamelijkste reden omdat ik geen roker ben en dus ook geen teer in mijn maagdelijke longetjes wil :wink:

_Kat_

Bewuste gebruiker
Een bong is heel erg makkelijk te gebruiken. Je flikkert iets in het gaasje, houd een vuurtje erboven, houd het luchtgaatje (of hoe het ook mag heten) dicht met je vinger en inhaleren maar. Vergeet uiteraard niet om er water in te gooien... :rolleyes: Je kunt alles in zo'n gaasje gooien. Wiet, hash, salvia, crack... Je kunt gewoon een vingerkootje eraf knippen, in het gaasje doen en DAT oproken! :wink: Ik heb geen idee waar dat vandaan kwam, dat was het eerste wat in me opkwam. Geen idee waarom... :openmouth:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
ik zou hasj en wiet half om half mengen, en deze erin oproken ( wel even verdelen in 10 porties ofzo) zonde als ie blijft branden en alles gaat de lucht in.

seraphinia

Experimenterende gebruiker
loadrunner zei:
ik zou hasj en wiet half om half mengen, en deze erin oproken ( wel even verdelen in 10 porties ofzo) zonde als ie blijft branden en alles gaat de lucht in.

tja, of je hasj of wiet of alletwee erin doet is natuurlijk persoonlijk en net waar je zin hebt. je kan er ook tabak bij doen om meer een joint effect te krijgen en zuiniger met je verdovende middelen doen. Ik zelf doe eigenlijk altijd een gram hasj met een gram wiet in een keer in een bong en rook dat dan met een vriend op. Het gebeurt eigenlijk zelden dat het door rookt zonder dat je er aan hijst. Als het wel gebeurt gaat dit echter heel traag, maar dan roken we voor de zekerheid gewoon even stevig door tot het doorroken ophoud.

riflexz

Bewuste gebruiker
Maak gewoon zelf een!

Pak een fles,
brand er 2 gaten in, bovenaan & onderaan, en nog 1tje aan de achterkant, van het bovenste gat

Neem een pen, haal dat stokje eruit

Steek dat stokje onderaan je fles
Water erin
Joint erin

Lekker scheef zijn & goesten :grin:

Rogier

Newbie
Ik heb zelf 2 bongetjes staan, een grote (tot 35 cm ofzo) en een kleine van 20 cm, alleen die kleine heb ik laatst laten vallen en is nu stuk :(

vind het wel beter zo'n bong, eerst lijkt het altijd alsof het niet werkt bij mij maar daarna krijg ik altijd een dodelijke lachkick.

TrippyShit

Badass junkie
riflexz zei:
Maak gewoon zelf een!

Pak een fles,
brand er 2 gaten in, bovenaan & onderaan, en nog 1tje aan de achterkant, van het bovenste gat

Water erin
Joint erin

Maak em dan met een bakje aan het uiteinde van de pen..

riflexz

Bewuste gebruiker
TrippyShit zei:
riflexz zei:
Maak gewoon zelf een!

Pak een fles,

Water erin
Joint erin

Maak em dan met een bakje aan het uiteinde van de pen..

Ja, maar had geen zin om het in detail te typen :stoned:

danee

Newbie
nou ik heb er een. Metteen wat hash bij gekocht.

Net een paar flinke teugen genomen. Op een zere strot na voel ik nog niet zo gek veel. ben heel benieuwd wat er nog komen gaat. Nu wel wat wazig :wink:

danee

Newbie
na ongeveer 5 minuten kon ik niet wachten, ik had ook voorgedraaide joints gekocht. Daar maar 1tje van genomen. Pfff die voel ik wel :wink:

nicolai

Wijs gebruiker
zonde van het geld dat voorgedraaide joitje...had je beter gewoon een vijfje kunnen halen. en je had even moeten wachten denk ik. al heb ik daar zelf ook vaak moeite mee.

magicwasso

Belezen gebruiker
Welhallodaar zei:
Ik heb gewoon plakband geplakt op de plek waar het gat zat, maakt dit uit?

ja, het heet niet voor niks klapgat, het is om alle rook die in de bong zit ook helemaal inrookt, dus als je aan het zuigen bent dan laat je de klapgat open en PAM! kom alle rook lekker in je longen :)

Bovenaan