borderline

Freezing

Bewuste gebruiker
Hey, ik heb borderline maar wil toch wel graag paddo's of iets dergelijks proberen? zou dit kunnen? en zoja welke zou ik kunnen nemen dan?

en ik had gehoord dat je van truffels niet bad kan gaan ( wat ik eigenlijk niet geloof? ) maar is dat zo dan ?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Bespreek het met je psych. Wij kunnen natuurlijk niet aanvoelen hoe zwaar je er onder lijdt. Ik ken ook iemand met borderline en bij hem ging het altijd goed, wat geen garantie is voor jou uiteraard (:

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Zou het inderdaad navragen bij je psychiater. Maar het is niet aan te raden om drugs te gebruiken als je geestelijk onstabieler bent. Het risico op een bad trip of een psychose is veel groter dan bij gebruikers die geen geestesziekte hebben.

Chimera

Bewuste gebruiker
Ik ga hierin mee. Moeilijk oordelen hoeveel last je ervan hebt vanuit een luie stoel achter de comp. Ik heb zelf trouwens bps gehád, ja dat kan.. Maar das een ander onderwerp.

sjaartrol

Bewuste gebruiker
Vorm van endogene psychose; een ernstige geestelijke stoornis waarin de gehele persoonlijkheid wordt betrokken, waardoor onder andere vervreemding van de omgeving optreedt.

De diagnose wordt in het algemeen gesteld op basis van twee of meer van de volgende symptomen, die elk gedurende ten minste één maand een belangrijk deel van de tijd aanwezig zijn:

- wanen;

- hallucinaties;

- onsamenhangende spraak;

- ernstig chaotisch of katatoon gedrag;

- negatieve symptomen, dat wil zeggen vervlakking van het affect, gedachten- of spraakarmoede of apathie.

De aandoening wordt verder gekenmerkt door excentriek gedrag en afwijkingen van denken en affect die op de voorgrond staan. Het affect is inadequaat of ingeperkt; betrokkene lijkt kil en gereserveerd. Men heeft een slecht contact met andere mensen en een-neiging tot sociale teruggetrokkenheid. Vaak is er sprake van eigenaardige overtuigingen of magische denkbeelden, die het gedrag beinvloeden en niet in overeenstemming zijn met de eigen subculturele normen.

Vanaf het begin van de stoornis ligt het functioneren, voor een belangrijk deel van de tijd, op een of meer terreinen, zoals werk, relaties of zelfverzorging, duidelijk onder het niveau dat voor het begin van de stoornis werd bereikt.
bron: http://www.e-gezondheid.be/nl/gezondhei ... 72-art.htm

xou het maar nie doen, eigelijk geen enkele drugs alsik u was...

Chimera

Bewuste gebruiker
how how, das even wat anders heey

Das, zoals het er ook staat: Borderline schizofrenie, en staat los van borderline op zich, borderline is meer,

Verlatingsangst
Suicidale gedachten en handelingen
Zelfbeschadiging
Zwart wit denken
Eigen wereld syndroom e.d

En nog meer van dit soort kenmerken, maar heeft dus niets direct met schizofrenie te maken

sjaartrol

Bewuste gebruiker
Chimera zei:
how how, das even wat anders heey

Das, zoals het er ook staat: Borderline schizofrenie, en staat los van borderline op zich, borderline is meer,

ge hebt gelijk, had de titel nie tegoei geleze, maar was eerste hit die k tegekwam op google, daarmee...

mar dit sta er dus op dezelfde site over Borderline persoonlijkheidsstoornis:

Persoonlijkheid gekenmerkt door een diepgaand patroon van instabiliteit in intermenselijke relaties, zelfbeeld en affecten en van duidelijke impulsiviteit, beginnend in de vroege volwassenheid en tot uiting komend in diverse situaties:
- krampachtig proberen te voorkomen om feitelijk of vermeend in de steek gelaten te worden;
- een patroon van instabiele en intense intermenselijke relaties gekenmerkt door wisselingen tussen overmatig idealiseren en kleineren;
- impulsiviteit op een aantal gebieden, bijvoorbeeld misbruik van middelen, eetbuien;
- affectlabiliteit als gevolg van duidelijke reactiviteit van de stemming (bijvoorbeeld periodes van intense somberheid, prikkelbaarheid of angst);
- chronisch gevoel van leegte.

Chimera

Bewuste gebruiker
ja dat laatste klopt wel aardig ja.. Wat ik al zei ik heb er ook inmens veel last van gehad totdat ik alle hulp wegschoof en eigenlijk de juiste boeken ging lezen. Maar het is inderdaad geen pretje, vooral stemmingswisselingen zijn ruk, het ene moment heb je een schaterlach en het andere moment snij je jezelf. En zolang iemand dáár last van heeft lijkt het me absoluut niet slim om paddo's of soortgelijke middelen te nemen want als je daar last van krijgt tijdens een trip ben je ver van huis

azgaza

Badass junkie
Borderline is niet direct gelinkt aan psychose maar ik dacht dat er wel een mogelijkheid tot depersonalisatie bij zat. Het kan helpen en het kan het erger maken; dat is niet te voorspellen. Mocht je het proberen dan zou ik beginnen met een héle lage dosis, met hele geode vrienden en kalmeringsmiddelen bij de hand voor het geval het toch fout gaat.

DreamWeaver

Badass junkie
azgaza zei:
Borderline is niet direct gelinkt aan psychose maar ik dacht dat er wel een mogelijkheid tot depersonalisatie bij zat. Het kan helpen en het kan het erger maken; dat is niet te voorspellen. Mocht je het proberen dan zou ik beginnen met een héle lage dosis, met hele geode vrienden en kalmeringsmiddelen bij de hand voor het geval het toch fout gaat.

Gewoon van de ervaring genieten. Niet gaan zitten wacht als een medisch respons team tót je fout gaat, want dan gebeurt het ook. Niet teveel bij minder leuke dingen stilstaan, je zult ontdekken dat je je trip enigzins kan sturen met gevoelens. Have fun :)
Vrienden die je écht vertrouwt (en als het ff kan geen mensen die bang zijn voor drugs of je constant vragen 'voel je al iets?' etcetera - want dat is gewoon fucking irritant) zijn sowieso erg fijn om erbij te hebben. Enjoy the ride :wave:

Chimera

Bewuste gebruiker
Tja ik zou het niet doen..

Als je stemming omkeerd heb je een probleem... Maar suite yourself

fluffy spacemeisje

Belezen gebruiker
ligt er denk ik aan hoe je jezelf onder controle hebt. bij mij is ook borderline vastgesteld (geen heftige vorm dat wel) maar bij mij gaat t prima nu.. omdat ik mezelf in de hand heb. maar t kan ook zijn dat je je controle erdoor verliest. bij mij bijvoorbeeld als ik ga blowe dan hou ik mijn gedachtes niet meer in de hand en dan ben ik de tijd dat is stoned ben weer zoals ik in een heftige periode ben geweest.. hoop dat de uitleg een beetje duidelijk is.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
vriendin van me heeft borderline en wel vaak paddo's gedaan, is maar 1 keer fout gegaan. 'gewone' bad trip..

maarja zoals ze zeiden hierboven, vraag even na bij je psychiater.

Bovenaan