Wat bedoel je met deze vraag?Hoe sterk is bromazolam nou eigenlijk in 2024?
Ik denk dat hij doelt op de potentie van de stof in 2024. Daar kunnen wij vrij weinig op antwoorden, want de potentie, werking en badge is anders. De ene kan anders werken dan de ander.Wat bedoel je met deze vraag?
Bedankt voor je uitgebreide bericht!Er staan hier tig andere topics waar je deze informatie had kunnen vinden. Nou zie ik dat je nieuw bent, dus wil ik je niet gelijk hardhandig erop wijzen, dusss even on-topic.
---
Bromazolam is een relatief krachtige benzodiazepine die, afhankelijk van de dosis, een sterk rustgevend, anxiolytisch en sederend effect kan hebben. In vergelijking met andere benzodiazepines, zoals alprazolam (Xanax), is bromazolam redelijk potent.
Het is echter niet volledig onderzocht en wordt niet algemeen gebruikt in de medische praktijk, dus betrouwbare gegevens over zijn werkelijke sterkte en veiligheid zijn beperkt
Hoe sterk bromazolam is, kunnen, weten en mogen we je hier niet vertellen. Wel weet ik dat als je zo'n groene pellet van 3mg slikt zonder tolerantie, dat je echt wel 'n aantal uurtjes slaapt en of de komende dag heel duf en vaag bent.
De effecten en doseringen variëren sterk per persoon, maar over het algemeen heeft bromazolam een erg lange halfwaardetijd, wat betekent dat het effect lang kan aanhouden.
Daarom is er ook een verhoogd risico op opeenstapeling van de stof in je systeem, vooral als je regelmatig doseringen neemt.
Dit kan leiden tot een verhoogd risico op tolerantie, afhankelijkheid en zelfs overdosis
Omdat bromazolam een benzodiazepine is, geeft het niet echt een "high" zoals recreatieve middelen dat doen.
De effecten zijn eerder kalmerend, angstverlagend en soms licht euforisch.
Hierbij wil ik nog een disclaimer doen naar al het benzodiazepinen gebruik
We weten allemaal dat het ontzettend slecht is voor ons, maar we hebben toch interesse erin.
Maar in alle opzichten en situaties is het geen oplossing, en wanneer je geen geld en benzo's meer hebt, komen pas de '"cravings"'.
En ja, die zijn er.
Te veel innemen kan leiden tot geheugenverlies, slaperigheid en verminderde coördinatie.
Ik hoop je hierbij genoeg geïnformeerd te hebben, ik heb het scheikundige aspect 'n beetje achter wegen gelaten. Als je nog vragen hebt mag je me altijd taggen, of je stuurt even een pb.
Groetjes,
Sorry misschien had ik het anders moeten verwoorden; ‘wat is de beste benzo waar je ook wat high/euforisch van word?Wat bedoel je met deze vraag?
Ja geen idee hoe sterk diazepam is in tegenoverstelling tot bromazolam hahaIk denk dat hij doelt op de potentie van de stof in 2024. Daar kunnen wij vrij weinig op antwoorden, want de potentie, werking en badge is anders. De ene kan anders werken dan de ander.
Als je zoekt op dit forum staan er meerdere geüpdate comments met het omreken-tabel van bromazolam naar diazepam.
Dat is het enige stukje (enigsinds betrouwbaar) informatie over de sterkte van broma's.
Totdat je er afhankelijk van wordt en niet meer kunt stoppen zonder al je stress 10 x zo hard terug te krijgen. Benzo’s = Highway to Hell.Het is sowieso fijn voor mijn angst/stress, dus ik wil er niet mee stoppen, maar ik denk dat ik gewoon een stukje high/euforie mis? Zoals je hoort bij opioïden, maar die zijn duur helaas.
Ik weet niet wat ik moet zeggen, maar ik steek gewoon 36 rode vlaggen 🚩 omhoog.Bedankt voor je uitgebreide bericht!
Als ik dat zo lees en het klopt, had ik dus dood kunnen zijn.
Heb een aantal mentale problemem (tot nu toe alleen diagnose ‘depressie ernstig, eenmalige episode, en toen ik jong was een lichte vorm van ADHD’.
Maar ik zit dus in zo’n positief > negatief > positief cycle.
Nu zat ik dus weer in die negatieve cycle, alleen deze keer echt heel diep dus ik dacht ‘fuck it’ en heb na 5 jaar weer molly gedaan, en ook gelijk 4 pillen van rond de 200mg
Ik had hiervoor al wel een lading bromazolam maar ging er goed mee om, ook in het begin en na de molly, gewoon 1 per dag max.
Zal ff timestamps uittypen:
19 oktober:
22:45 1 molly
1:00 1 molly
3:00 1 molly
5:15 1 molly
8:40 1 broma 3mg
11:00 1 broma 3mg.
Na deze dag gewoon weer max 1 broma per dag,
Alleen vanaf 23 oktober ging het downhill, heb die dag binnen 5 uur tijd 3x broma gehad.
25 oktober in 8 uur tijd 4x broma gehad.
26 oktober in 13-14 uur tijd 4x broma gehad.
27 oktober om 3:45 in één keer 3x broma gehad, om 5:15 nog 1, om 11:50 nog 1, om 14:30 n halve.
31 oktober in 8 uur tijd 4x broma gehad.
2 november in 14-15 uur tijd 5x broma gehad.
4 november in 12 uur tijd 9x broma gehad (bij 1 timestamp staat een ‘?’ Dus misschien 10 gehad.
5 november in 5 uur tijd 3x broma gehad (staan 2 timestamps bij met ‘?’ Dus misschien 5 gehad.
*heb bij iedere report ook wiet gerookt trouwens, geen idee of het boeit.
Het is sowieso fijn voor mijn angst/stress, dus ik wil er niet mee stoppen, maar ik denk dat ik gewoon een stukje high/euforie mis? Zoals je hoort bij opioïden, maar die zijn duur helaas.
Dit. Ga aan jezelf werken en stop met die troep nu de ontwenning nog draaglijk is.Ik weet niet wat ik moet zeggen, maar ik steek gewoon 36 rode vlaggen 🚩 omhoog.
Zoek hulp om te stoppen. Of medicatie via je huisarts, ga niet zelf doktertje spelen.
De middelen die je gebruikt lossen je problemen niet op, integendeel.
Ga aan de slag met jezelf en je hoeft het niet alleen te doen.
dus ik wil er niet mee stoppen
Kan er wel redelijk oké om gaan naar mijn gevoel. Wil gewoon die stress/angst/andere bullshit niet voelen, of gewoon high en niet als mezelf i guessTotdat je er afhankelijk van wordt en niet meer kunt stoppen zonder al je stress 10 x zo hard terug te krijgen. Benzo’s = Highway to Hell.
Ik weet dat het geen permanente oplossing is, sta ook op de wachtlijst voor therapie, maar tot die tijd wil ik gewoon high zijn en geen stress/angst/bullshit voelen (of zoals mezelf voelen denk ik).Ik weet niet wat ik moet zeggen, maar ik steek gewoon 36 rode vlaggen 🚩 omhoog.
Zoek hulp om te stoppen. Of medicatie via je huisarts, ga niet zelf doktertje spelen.
De middelen die je gebruikt lossen je problemen niet op, integendeel.
Ga aan de slag met jezelf en je hoeft het niet alleen te doen.
Hoe kan het dat ik nog leef dan eigenlijk trouwens? Gewoon lucky?Volg is mij hoef ik hier nog weinig aan toe te voegen. Van geen enkele benzo wordt je 'high'.
Je slikt bizarre hoeveelheden potente benzo's, en had inderdaad op deze manier allang dood kunnen zijn.
Verder zal ik naar de mannen hierboven luisteren. Ze hebben gelijk.
Dus vraag aan je huisarts of hij/zij diazepam kan voorschrijven, leg uit dat je bromazolam hebt misbruikt en wilt afbouwen.
Nou, ze helpen wel met de angst/stress etc, ookal is het niet permanent, maar ik snap wat je bedoelt.Als je straks ontwenningsverschijnselen gaat ervaren kan je jezelf wel voor je kop slaan dat je er nu zo makkelijk over praat.
De spanning of angsten die je nu voelt waarvoor je benzo's nodig denkt te hebben zijn een lachertje in vergelijking met benzo ontwenning.
Benzo ontwenning is het zwaarste wat ik ooit heb moeten doorstaan. Ben nu 25 dagen er vanaf. Breng de meeste dagen nog steeds in mijn bed door omdat ik te ellendig ben om iets te kunnen doen.
Ga mijn baan kwijt raken erdoor. Had ik er maar nooit aan begonnen is wat er nu door m'n hoofd heen speelt. Er zijn zelfs dagen geweest waarin zelfmoord als een serieuze overweging spookte door mijn hoofd. Man, woorden schieten écht tekort in wat benzo's mij hebben aangedaan.
Dus, weet wat je jezelf op je hals haalt.. Of niet..![]()
Nou uhm, bij zulke grote hoeveelheden potente rc's benzo's, bestaat de kans dat je ademhaling vertraagd en of helemaal stopt. Dan denk je te gaan slapen en wordt je nooit meer wakker. Ook kan je stikken in je eigen saliva/braaksel.Hoe kan het dat ik nog leef dan eigenlijk trouwens? Gewoon lucky?
Ja dat klinkt wel logisch idd wbt tolerantie etc.Nou uhm, bij zulke grote hoeveelheden potente rc's benzo's, bestaat de kans dat je ademhaling vertraagd en of helemaal stopt. Dan denk je te gaan slapen en wordt je nooit meer wakker. Ook kan je stikken in je eigen saliva/braaksel.
Hoe vaker je het doet, hoe meer tolerantie.
Dus als je weken achter elkaar al bromazolam slikt, heb je een "hoge" tolerantie, en daardoor leef je waarschijnlijk nog.
Wij weten niet waarom het niet fataal was, maar wat we weten is dat Bromazolam fataal kan beëindigen, vooral zovaak met zulke hoeveelheden
Dat is wel heftig, hopelijk voel je je goed op dit moment.Ik heb eens een zakje van 25 broma’s op in combinatie met Oxy genomen in een black-out.
Ik lag in het ziekenhuis op randje dood.
Ik zou die troep lekker achterwege laten.
Die shit kan je dood worden. Het sluipt erin en voor je het weet kun je niet meer (of moeilijk) terug.
Mijn hersenen zijn zo gefrituurd door alle benzo’s dat ik na 2 stuks nu al in een black-out terecht kom. Met alle gevolgen van dien!
Hoe kan het dat ik nog leef dan eigenlijk trouwens?
Het is gebeurt maar zelden dat iemand overlijdt aan een overdosis benzos. De LD50 (een fatale dosis voor 50 % van de populatie) van de meeste benzodiazepines ligt enorm hoog. Benzos zijn dus relatief veilig zelfs in hogere dosissen.Wij weten niet waarom het niet fataal was, maar wat we weten is dat Bromazolam fataal kan beëindigen, vooral zovaak met zulke hoeveelheden
Heb ongeveer in 2,5 weken alles opgemaakt, zou ik nog last gaan krijgen van afkickverschijnselen of niet?
'Uit cijfers van het CBS blijkt echter dat in 2022 in Nederland 53 mensen stierven door slaap- en kalmeringsmiddelen, met een groot deel hiervan als gevolg van suïcide. De meeste sterfgevallen met benzodiazepinen zijn het gevolg van suïcide en niet van een accidentele overdosis, wat het onderscheidend maakt van andere drugsgerelateerde sterfgevallen."Het is gebeurt maar zelden dat iemand overlijdt aan een overdosis benzos
In deze cijfers worden ook andere sedativa meegenomen dan benzos, ondermeer barbituraten.Uit cijfers van het CBS blijkt echter dat in 2022 in Nederland 53 mensen stierven door slaap- en kalmeringsmiddelen, met een groot deel hiervan als gevolg van suïcide.
Zou kunnen. Over het algemeen wordt 2 weken als de maximale periode van gebruik gezien. Jij hebt wel gigantische dosissen gebruikt dus waarschijnlijk ga je het wel voelen, maar het zal met een paar dagen wel over zijn. Hoe langer je gebruikt hoe erger de ontwenning zal zijn. Beter stop je er mee, en mocht de ontwenning toch te heftig zijn, even bij de huisarts langs en eerlijk vertellen wat er aan de hand is.Heb ongeveer in 2,5 weken alles opgemaakt, zou ik nog last gaan krijgen van afkickverschijnselen of niet?
Onderandere inderdaad, in de bron gaat het als het goed is alleen over benzodiazepine gebruik/overdosis. Het doelt hier overdosis/suicide door slaap en of kalmeringsmiddelen.In deze cijfers worden ook andere sedativa meegenomen dan benzos, ondermeer barbituraten.

Zelfmoordpogingen met Benzo's zijn meestal in combinatie met andere downers.@CloudSurfer waar het mij om gaat is dat het helemaal niet makkelijk is om een fatale dosis benzodiazepines te nemen:
“Benzodiazepines alone are among the safest of psychotropic medications, with lethal dose LD50 estimates for most in the range of thousands of mg/kg. Even alprazolam, which may be more toxic, has an estimated LD50range of 300–2000 mg/kg.”
Bron:
https://www.cambridge.org/core/journals/the-british-journal-of-psychiatry/article/benzodiazepines-its-time-to-return-to-the-evidence/
Je moet dus echt een giga dosis benzodiazepines nemen om eraan dood te gaan. Blijkbaar lukt dat mensen soms toch (als de cijfers kloppen en er geen andere factoren meespeelden), maar @L-6 liep waarschijnlijk geen risico.
Ja, dat vermoede ik ook al. Waarschijnlijk zijn er in veel gevallen toch andere downers in het spel.Zelfmoordpogingen met Benzo's zijn meestal in combinatie met andere downers.
Vandaar ook de woordkeuze denk ik: "waarin benzodiazepinen betrokken waren".
Gaat weer helemaal goed hoor!Dat is wel heftig, hopelijk voel je je goed op dit moment.
Denk je niet dat dat ‘gefrituurd zijn’, komt doordat je in het ziekenhuis belandde door combo benzo + oxy?
Ik meen, dat barbituraten veel gevaarlijker zijn bij een overdosis, dan benzo's.In deze cijfers worden ook andere sedativa meegenomen dan benzos, ondermeer barbituraten.
Ja wat kan ik zeggen. Dit is gewoon niet zo veel als de meeste denken(absoluut niet verstandig om te doen maar dat terzijde). Snoof vroeger wel een gram pure M weg op een avond naast nog grammen sos en pep.4 pillen van rond de 200mg
Ja ik word er high vanHoe sterk is bromazolam nou eigenlijk in 2024? Aangezien ik er goed wat van heb gehad de afgelopen weken
En worden jullie er high van?
Ja ik word er high vanNa 3 maanden absent van benzo gebruik omdat het einde zoek was ,ik kon er 10 slikken maar het had geen enkel effect meer heb ik gister 6 mg bromazolam genomen en wtf ik was waus als een balletje.En ben 11 uur KO gegaan, ik wist niet dat met mijn tolerantie dit nog zoveel effect zou hebben , voel me zo gaar dat ik maar een paar biertjes gehaald heb net biertjes gehaald maar ik kon niet eens meer overweg met de zelfscan bij de supermarkt ,dacht dat ik 3 halve liters bier gescand had maar opeens bleken het er maar 2 waardoor ik maar een medewerker erbij heb gehaald .Uiteindelijk hebben ze maar het 3de blikje aan mij overhandigd en er kwam ook geen wisselgeld uit die kutautomaat,ze dachten ook maar van die jongen is niet van deze wereld dus ze deden niet al te moeilijk .Blijkt dat ik ook nog eens vanacht in mijn broek gepist heb. Dus de wasmachine draait overuren .Voor mij wel de bevestiging dat 3 maanden absent blijven van extreem benzo gebruik de tolearantie wel aanzienlijk weer heeft verminderd . Maar ja na 35 jaar middelengebruik kan ik wel af en toe een tijdje stoppen maar het komt altijd weer terug ,mijn advies is begin er gewoon niet aan het kan een levenslange struggle worden en geloof mij dit wil je niet .
Heb die KO van een uur of elf ook gehad op Bromazolam. (Etizolam ook). Vind Pyrazolam beter.
Ik vind het wel jammer dat etizolam niet mmeer verkrijgbaar is ,dit in combinatie met ghb kwam ik op een punt dat ik mijn overleden moeder gesproken heb .Dit blijft voor mij een onvegetijke ervaring .alle nep etizolam heeft mij deze ervaring nooit meer opgeleverd .Maar mam ik denk elke dag aan je en dat je mij kwam opzoeken is voor mij een ervaring die ik nooit meer zal vergeten.Of het nu een hallucinatie was kan me niet schelen Ze zei waaroom lig je nog niet in je bed .Ik liep naar haar toe maar toen verdween ze . er zijn hogere machten en als je daar niet voor openstaat zal je ze ook niet mee maken.Pyrazolam en etizolam zijn beide overwegend angstremmend vs. zwaar sederend, hoewel ze wel een sederende werking hebben bij iemand zonder tolerantie, en sowieso bij hogere doseringen. (Waarbij etizolam een veel kortere werkingsduur heeft dan pyrazolam. Ik vond etizolam daarmee de “meest ideale benzo” toen het nog verkocht werd - voor zover je daarvan kunt spreken, want in the end is het natuurlijk allemaal verslavende troep waarvan bij aanhoudend gebruik de ontwenning vaker wel dan niet als de hel op aarde wordt beschreven.)
Bromazolam is typisch sederend. Erg potent. Daarmee link spul, zeker als je gevoelig bent voor black-out en bijdoseren. Is mij persoonlijk nooit gebeurd, bij geen enkele benzo trouwens, maar lees het hier zó vaak.
Daarbij is een fors nadeel van bromazolam, in mijn ervaring, dat het een behoorlijk lange inwerkingstijd heeft. Dat maakt het weer minder geschikt voor incidentele insomnia (want dan lig je daar met pech nog +1.5 uur te wachten op het effect), en een nóg riskanter middel, omdat mensen dan wellicht gaan bijnemen terwijl de eerste dosis nog moet gaan werken. Om vervolgens in Black-Out City te belanden.
‘Euforie’/‘high zijn’ van benzo’s heb ik nooit zo begrepen. Ik heb ze langdurig te vaak gebruikt, maar functioneel. Tegen insomnia, incidenteel angst/paniek.
Ik begrijp goed dat het wegvallen van drukke gedachten/zorgen als een comfy state of mind ervaren wordt.
Een overdaad aan benzo’s zorgt echter voor een alcohol-achtige intoxicatie (ontremming, met dubbele tong praten, verstoorde motoriek, black-out). Bij ‘euforie/high’ heb ik toch andere en vooral recreatievere associaties.
Je weigering te antwoorden beschouw ik maar als een bevestiging.Ik vind het wel jammer dat etizolam niet mmeer verkrijgbaar is ,dit in combinatie met ghb kwam ik op een punt dat ik mijn overleden moeder gesproken heb .Dit blijft voor mij een onvegetijke ervaring .alle nep etizolam heeft mij deze ervaring nooit meer opgeleverd .Maar mam ik denk elke dag aan je en dat je mij kwam opzoeken is voor mij een ervaring die ik nooit meer zal vergeten.Of het nu een hallucinatie was kan me niet schelen Ze zei waaroom lig je nog niet in je bed .Ik liep naar haar toe maar toen verdween ze . er zijn hogere machten en als je daar niet voor openstaat zal je ze ook niet mee maken.
Ik snap niet echt wat ik nu verkeerd heb gedaanJe weigering te antwoorden beschouw ik maar als een bevestiging.
Een dubbelaccount is niet toegestaan, en een permanente ban is precies wat de naam al doet vermoeden: permanent. Dat betekent dus dat je nooit meer welkom bent op DF. Aangezien dit een dubbelaccount is van @Danny46 krijgt @vrgamer dus een permanente ban.
Ik geef je de kans dit te lezen en dan voer ik hem uit.
Joe!