Bromazolam

Ik heb een vraag over bromazolam
Ik gebruik nu al 2 maanden lang iedere avond voor het slapen gaan 1 x 3 mg bromazolam voor het goede slapen aangezien mijn dokter mijn nieuwe dokter mij niet meer voor langere tijd dan 2 weken benzodiazepinen wil voorschrijven
Ik gebruik nooit meer als 1 per avond om te verkomen dat ik er heel verslaafd aan word en bewaar ik ze voor de zekerheid ook niet thuis
Nu wil ik weer gaan beginnen met 3 keer per week fitness voor een summerbody nu vroeg ik me af of bromazolam ook invloed heeft op de spiergroei ik eet verder gezond drink niet en gebruik ook geen andere drugs was benieuwd of andere mensen mij hier meer over konden vertellen ?

Bedankt alvast 😎

Aartsbok

Bewuste gebruiker
Ik ben in het laatste jaar een dikke 40 kg afgevallen en moet welliswaar op m'n eten letten, maar krijg niet de indruk dat Bromazolam m'n metabolisme vertraagd of me meer hongergevoel geeft. Nochtans is m'n lichaam heel gevoelig aan bijwerkingen van metabolische aard.

Toen ik bv naar de slaapkliniek op onderzoek was geweest schreven ze me mitrazapine voor. De enige "antidepressiva" en "afkickmiddel voor bv alcohol" dat ik ooit heb genomen. Wat men me niet had verteld is dat men dit bewust probeert te vermijden aan vrouwen voor te schrijven vanwege het gekende effect van heel snelle gewichtstoename... Wel, in 6 weken was ik 25 kg bij en ik was PISSED, ik had net een jaar getrained om van 107 aan 59 te geraken (ok, wel ongezond mager, nu zit ik op een gepaste 66,6, geen grap, deze middag nog gewogen, en blijf ik schommelen tussen 65 en max 69 -nog een favo getal van me- maar blijf ik meestal vlotjes van min 65 tot max 67. Ik ben ook maar 170 groot (en toch zie ik er gevaarlijk uit volgens voorbijgangers.... :/ )

Tenzij jouw lichaam toevallig een reactie zou hebben op een van de actieve stoffen denk ik dat de kans heel klein is dat je spieren verliest, tenzij je niet trained, of vet bijkomt door vertraagd metabolisme.

Glittercup

Newbie
Ik weet dat benzo's over het algemeen wel invloed hebben op de spierspanning. Alprazolam (wat erop lijkt) heeft wel als mogelijke bijwerking verminderde eetlust, Op langere termijn is het ook niet goed voor je lever. Er zijn ook niet verslavende opties voor slaapproblemen. Melatonine en valeriaan bijvoorbeeld. In afkickklinieken schrijven ze quetiapine voor in lage doseringen. Je hebt ook nog mirtazapine en vast nog meer opties.

Aartsbok

Bewuste gebruiker
Ik weet dat benzo's over het algemeen wel invloed hebben op de spierspanning. Alprazolam (wat erop lijkt) heeft wel als mogelijke bijwerking verminderde eetlust, Op langere termijn is het ook niet goed voor je lever. Er zijn ook niet verslavende opties voor slaapproblemen. Melatonine en valeriaan bijvoorbeeld. In afkickklinieken schrijven ze quetiapine voor in lage doseringen. Je hebt ook nog mirtazapine en vast nog meer opties.
Mitrazapine/Remeron raadt k echt ten stelligste af, lees m'n post hierboven. Als je gevoelig bent aan kruiden kunnen passiflora en valeriaan inderdaad helpen. Ze worden gebruikt als kalmeermiddel doorheen de dag en extra om rustiger te worden in de hoop zo te kunnen slapen. Melatonine is een goed en veilig middel om te proberen, zelfs in combinatie. Vanaf een bepaalde hoeveelheid is het wel enkel op recept en onthoudt dat melatonine een hormoon is dat je hersenen het signaal geven dat je best moe zou worden en je rust opzoeken. Zelfs bij mij, van wie het lichaam gewoonweg het signaal niet doorgeeft en ik daardoor al levenslang chronische insomnia heb, kan het werken (zowel de voorgeschreven zware dosis of de lichtere vrij verkrijgbare, dan neem je gewoon dubbel), ding is, het duurt maar 5 minuten of zo (bij mij) dus aan de rand van je bed, net als bij mn gebruikelijke zolpidem geeft de beste kans op succes.

Melatonine werkt meer dan de helft neit bij mij maar een dik aantal keren doet het toch iets, daar ben ik al vrij dankbaar voor.

_shikantaza

Badass junkie
Ik gebruik nooit meer als 1 per avond om te verkomen dat ik er heel verslaafd aan word en bewaar ik ze voor de zekerheid ook niet thuis
Na 2 maanden dagelijks benzo's ben je er afhankelijk van geworden. Er is een reden dat 't niet langer dan twee weken voorgeschreven wordt.

Niet cold turkey stoppen maar afbouwen i.o.m. jouw huisarts. Stoppen zal niet makkelijk zijn. Het is belangrijk dat afbouwen goed en voorzichtig gebeurt. Abrupt stoppen met benzo's kan een dodelijke afloop hebben in sommige gevallen.

De Zandman

DF-koning
Als je een verslaving aan benzo's hebt, en je wilt stoppen, dan raad ik een klinische opname aan, als je dit tenminste kunt qua tijd en dergelijke....dan ben je er zeer waarschijnlijk in enkele weken van af.
Nu kun je weleens in een situatie verkeren dat dit niet gaat ivm werk of school.
Dan moet het ambulante begeleiding worden, maar waar het om gaat is dat er iig een arts bij betrokken wordt.
Dat is echt essentieel!
Stoppen met benzo's is niet bepaald makkelijk, en is beslist niet prettig, maar als je werkelijk wilt, met goede begeleiding, dan kan het gelukkig!
Alle succes toegewenst,!
En mij is het ook gelukt dus dan kan jij dat ook,!

just dude

Experimenterende gebruiker
Ik hang er al 13 jaar aan en het is hel. Neem en voorbeeld aan wat ze hier boven zeggen spreek uit ervaring. Daar wil echt niet aanhangen. Veel Succes met je stoppen en hou vol.

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik heb nooit iets van spierafbraak ervaren met bromazolam. Ik gebruik bromazolam ook alleen voor het slapen en heb dan overdag geen gevoel van krachtverlies. Ik kan bv de ochtend erna zonder problemen en ongetraind 45 min aan een stuk hardlopen. Moet er wel bij zeggen dat ik een vrouw ben en geen focus heb op spieropbouw.

Wat ik ervan begrepen heb is dat 3 mg bromazolam een te hoge dosis is voor 1 pilletje. 1 mg bromazolam zou gelijk staan aan 10 mg Diazepam, hoewel daar nog onduidelijkheid over is. Sinds ik dat weet, ben ik overgegaan naar 1 tot 1,5 mg en heb gemerkt dat dat ook een heel prima dosis is om in slaap te komen.

Afbouwen vind ik overigens niet zo moeilijk en kan prima zonder begeleiding (eigen ervaring). Ik mocht van m'n huisarts bv in één x van 10 mg Diazepam naar 0. De belangrijkste succesfactor bij benzo afbouw is het kunnen hanteren van spanning zonder middelengebruik. Dat is mijn ervaring.

De Zandman

DF-koning
.......,. De belangrijkste succesfactor bij benzo afbouw is het kunnen hanteren van spanning zonder middelengebruik. Dat is mijn ervaring..........

Noot:. Dit is werkelijk een slag op precies de kop van de spijker!
Toen ik begon met benzo's op doktersrecept, was ik inderdaad extreem gespannen over heel kleine dingen en dat spul hielp in het begin echt goed.
Totdat het steeds meer werd en het gigantisch uit de hand liep. Bij het klinisch stoppen komen alle onderdrukte spanningen weer in verheugde mate terug....wat een hel was dat!

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Heb je in die tijd dat je het op doktersrecept kreeg ook iets anders gekregen voor de onderliggende oorzaak van de spanningen? Bv psychotherapie, trauma behandeling of andere medicatie?

Jij bent er nu helemaal vanaf toch? Hoe gaat het zo in het leven?

De Zandman

DF-koning
Ik ben er helemaal van af, ja, Godzijdank!
Ja, in die tijd kreeg ik allerlei therapieën, en wat een chaotische situatie was dat....
Mij gaat het goed in het dagelijks leven ik ben een redelijk tevreden mens met alle tekorten die ik heb.
Een hulphond, die me uit de nachtmerrie haalt, en die is mijn maatje.
Ik leef alleen namelijk.
Maar zoals ik al zei, ik ben redelijk tevreden.

Bovenaan