Bromazolam

@Roze Olifant Ja oké maar als ik in eerste instantie die Bromazolam of welke andere benzo niet had besteld had het ook niet zo uit de hand kunnen lopen.
En dat was ook helemaal niet mijn bedoeling natuurlijk, want ik wilde gewoon alleen 1.5 week ter overbrugging voor het slapen (net zoals die lorazepam/oxazepam) gebruiken en uiteindelijk is het op dit drama uitgelopen.

Ik heb vanochtend gebeld wanneer ze MDO hebben van de week maar dat goed de receptioniste niet zeggen en mijn behandelaar is vrij vandaag. Dus hopelijk belt de receptioniste vandaag nog terug en anders morgen hem zelf maar even appen.

Toch wel handig om te weten wanneer dat is zodat ik een beetje rekening kan houden wanneer die detox toch begint. Als dat MDO pas vrijdag is dan duurt het nog wel even dus.
En nee die afkick wordt hell en wil ik later niet nog eens meemaken.

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Wat is voor jou persoonlijk nog een aanvaardbare dosis van bromazolam?

Ik heb pillen van 2.5 mg. Ik heb nooit meer genomen dan die dosis. Ik weet dat dit voor mensen zonder tolerantie mensen al (te)veel is, maar ik heb - met fases - wel een bepaalde benzotolerantie (gehad) waar ik mezelf dan weer vanaf moet helpen. Met bromazolam weiger ik boven die dosering te gaan, ook in zeer moeilijke insomniaperiodes.

Let op: daarmee praat ik dit alsnog niet goed. Vandaar ook mijn toevoeging eerder dat ik zelf niet heilig ben, benzo’s zijn ook mijn zwakke punt.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Nu is je acute probleem natuurlijk wel de broma, omdat je dit paardenmiddel zo gigantisch snel hebt opgebouwd. Maar de aard van het issue leggen in ‘het was de slechtste beslissing van het jaar om dat spul te kopen’ vind ik net iets te makkelijk - de slechtste beslissing van het jaar is de manier waarop je bromazolam bent gaan gebruiken.
Tegelijkertijd is dit ook wel de belangrijkste stroman van mensen die verslaafd zijn om toch weer te gaan gebruiken.

Soms kan een ietwat gedramatiseerd beeld juist functioneel zijn omdat het twijfel over wel/niet gebruiken strikt van de hand wijst. Als bromazolam gewoon puur evil is, dan weet je zeker dat je er niks mee te maken wil hebben. Zo houd je de focus op andere zaken.

Laatst bewerkt:

Relmuis

Wijs gebruiker
ik zelf niet heilig ben
Er zijn weinig heiligen op dit forum. :innocent:

Voor mezelf:
0,75 tot 1,5 waarbij de laatste al zwaar is.
Hoogst genomen dosering; 3 mg.
Veel en veel te zwaar.
Nooit langer genomen dan één dag en incidenteel.
Dan lijkt er weinig aan de hand.

Zal straks een wat testjes uit de vriendenkring van bromazolam bekijken.
Fris en fruitig na 6 uur slaap op 3 mg en op de bank wakker worden van 0,75 heb ik al gehoord.
Over één ding zijn we het al eens; die pellets zijn te hoog gedoseerd.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Er zijn weinig heiligen op dit forum. :innocent:

Voor mezelf:
0,75 tot 1,5 waarbij de laatste al zwaar is.
Hoogst genomen dosering; 3 mg.
Veel en veel te zwaar.
Nooit langer genomen dan één dag en incidenteel.
Dan lijkt er weinig aan de hand.

Zal straks een wat testjes uit de vriendenkring van bromazolam bekijken.
Fris en fruitig na 6 uur slaap op 3 mg en op de bank wakker worden van 0,75 heb ik al gehoord.
Over één ding zijn we het al eens; die pellets zijn te hoog gedoseerd.

Houden zo!

Iemand die helemaal geen benzotolerantie heeft, slaapt met wat geluk al als een roosje op 1 mg etizolam als die persoon een dag aan de stimulanten gezeten heeft.

Als je regelmatig benzo’s gebruikt zoals ikzelf ook doe, bij mij gaat dit overigens dus echt met periodes - ik ben een van nature angstig en moeilijk slapend mens, dus dan ligt overmatig benzogebruik altijd in vlagen op de loer - en tevens ook als een bijwerking van voorgeschreven stimulerende medicatie (allemaal geen excuses overigens, maar wel redenen)… dan is 2.5 mg bromazolam helaas niet eens zo heel sterk meer.

Dat betekent dus dat als ik gewoon eerlijk naar mezelf ben, wat ik over het algemeen ben, ook ik simpelweg teveel en te vaak benzo’s gebruik.

De enige geruststelling die ik hierbij voor mezelf heb is dat ik er dus wel een rem op zet. Op een bepaald moment - vaak de dosering van één pellet, hoewel dat een slechte raadgever is want ik ben het met je eens dat de pellets voor de gewone gebruiker meestal (veel) te zwaar gedoseerd zijn - ga ik gewoon echt niet verder de hoogte in met doseren. Dan maar wakker liggen of angst voelen.

Maar het blijft een struggle: mentaal maar ook fysiek om na zo’n periode weer af te bouwen en dan dus tijdelijk te moeten leven met ‘meer angst’. Op mijn doseringen is dit te doen, maar het is ongemakkelijk en toch altijd een strijd in je hoofd. Ik wil echt liever niet weten hoe hels de hel is als je ontzettend grote hoeveelheden gewend bent.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
18 jaar benzo’s geslikt. Ben nooit uit bed gevallen of van de fiets gepleurd en daar zou ook echt wel een grens liggen voor mij.

Vreselijk.
Zou ik ook denken maar vraag me af hoe goed je dat doorhebt (dat je een grens over bent gegaan die je nu nuchter stelt) als je eenmaal echt op dat punt zit waar zulke dingen gebeuren.

Alinde

Badass junkie
Zou ik ook denken maar vraag me af hoe goed je dat doorhebt (dat je een grens over bent gegaan die je nu nuchter stelt) als je eenmaal echt op dat punt zit waar zulke dingen gebeuren.
Ik viel een keer, gewoon op de slaapkamer. Het was meer terug vallen (in bed) en toen dacht ik wel, ok dit is nieuw.

Toen slikte ik van die illegale lorazepam dus kan net zo goed iets anders zijn geweest. Ja dat vallen was de grens en dat besefte ik nog.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Je denken en redeneren is absoluut niet meer rationeel na benzo's. Want soms heb je niet door hoe ver je onder invloed bent en dan wordt het gevaarlijk.
Lijkt me super eng om in zo'n staat te zijn. Voel me soms wel (terecht of niet) genoodzaakt sporadisch een kleine hoeveelheid te nemen, maar heb geluk heel gauw een hekel te krijgen aan het verdovende (ook emotioneel gezien) effect van benzo's.

Ik viel een keer, gewoon op de slaapkamer. Het was meer terug vallen (in bed) en toen dacht ik wel, ok dit is nieuw.

Toen slikte ik van die illegale lorazepam dus kan net zo goed iets anders zijn geweest. Ja dat vallen was de grens en dat besefte ik nog.
Dat is goed dat dat besef er nog was.

Vraag me voor mezelf alleen af hoe dat is op nog hogere doseringen. Dat je het op een gegeven moment niet meer ziet en/of dat het je niet meer kan schelen.

Alinde

Badass junkie
Voor mij geldt dat ik op de dag van het vallen, mijn moeder gebeld heb en dat zij mij opgehaald heeft. Volgens mij sloeg het pas een dag later echt in.

Oh wacht die keer was wel de legale lorazepam, alleen een beetje veel.

Paar weken later heb ik mijn medicatie in beheer gegeven en 7 mnd later klinische opname. Ja bij mij was dat vallen wel de grens over ja.

Relmuis

Wijs gebruiker
Hoe meer spierverslappend en hoe hoger de dosis, hoe meer kans op vallen?
Daar lijkt het bij mij op.
Het lastige is dat mensen totaal verschillend reageren op benzos, zowel reguliere als rcs.
De een komt niet meer uit de stoel van 5 mg diazepam en de ander merkt niks van 20.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter

Goed dat je dit van jezelf herkende en daar een grens trok!

Beetje off-topic, maar: ik val/struikel ook zonder benzo’s wel vaker. 😂 Zit een beetje bij ons in de genen. Het is zelfs zo dat mijn vader zó vaak een klungelige misstap maakt dat mijn zus, haar vriend en ik het gekscherend ‘een Petertje’ (naar m’n vader) noemen als we zelf weer eens dom struikelen of ons onhandig stoten.

We hebben ook regelmatig blauwe en/of bloedende tenen hierdoor, lol.

Ik ga er eens op letten of dit na benzo’s erger is. Eigenlijk nooit zo bewust opgemerkt. Zal best zo zijn trouwens, na alcohol wordt het er in elk geval ook niet bepaald beter op.

* Edit: Of plottwist, mijn vader zit al zijn leven lang stiekem aan de benzo’s. 🤨🤔

Alinde

Badass junkie
Ik val normaal nooit. Laatst door alcoholgebruik gevallen gewoon in huis. Ik heb onderburen en die horen dat echt wel.

Inmiddels helemaal clean maar vorige week keihard gevallen over een winkelmandje. Ik ben wat zwaar en het gaf een mega-klap.

Het alcohol-gebeuren is hier niet onopgemerkt voorbij gegaan wegens politie en ambulance. Toen ik laatst nuchter ook weer viel, hoopte ik vooral dat de buurt zich geen zorgen ging maken.

HappyMind

Badass junkie
Beetje off-topic, maar: ik val/struikel ook zonder benzo’s wel vaker. 😂 Zit een beetje bij ons in de genen. Het is zelfs zo dat mijn vader zó vaak een klungelige misstap maakt dat mijn zus, haar vriend en ik het gekscherend ‘een Petertje’ (naar m’n vader) noemen als we zelf weer eens dom struikelen of ons onhandig stoten.
Ik heb hier inderdaad ook geen benzo's voor nodig. Onhandig op een puur nature manier 😂 Ik herken het alleen niet bij familieleden dus het is iets persoonlijk vrees ik.

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik val normaal nooit. Laatst door alcoholgebruik gevallen gewoon in huis. Ik heb onderburen en die horen dat echt wel.

Inmiddels helemaal clean maar vorige week keihard gevallen over een winkelmandje. Ik ben wat zwaar en het gaf een mega-klap.

Het alcohol-gebeuren is hier niet onopgemerkt voorbij gegaan wegens politie en ambulance. Toen ik laatst nuchter ook weer viel, hoopte ik vooral dat de buurt zich geen zorgen ging maken.

Een mens mag ook soms gewoon eens vallen omdat een voorwerp in de weg ligt, niet omdat we beschonken/gedrogeerd zijn! Liever niet natuurlijk, want vallen is stom, zeker in het openbaar, en dan echt zo schaamtevol opstaan van ‘ehhh jongens, niet waar, er is hier helemaal niets gebeurd’ (en dit is dan nog de gunstigste versie, in een minder gunstige versie kan iemand niet opstaan/heeft pijn).

Ik ben aan het overwegen naar de supermarkt te gaan maar het sneeuwt en na deze valpraat ben ik nog banger voor een full-on gênante valpartij buiten. :’)

@Alinde: Ik heb overigens veel respect voor jouw zelfreflecterende vermogen, dat wilde ik even melden. Ik volg je graag. Zet ‘m op verder.

Relmuis

Wijs gebruiker
Onhandig op een puur nature manier 😂
Herkenbaar.
Maar dat is puur lompigheid, daar hoef ik niet voor onder invloed te zijn.
Met 3 mg bromazolam moest ik me aan de muren vasthouden, maar ik wist wel waardoor het kwam, had geen geheugenverlies in de periode na inname.
Alcohol vind ik het meest genant, niet om dat vallen, daar voel je toch niks van, maar het daarna uitleggen aan omstanders dat je niet dronken bent...

Alinde

Badass junkie
Een mens mag ook soms gewoon eens vallen omdat een voorwerp in de weg ligt, niet omdat we beschonken/gedrogeerd zijn! Liever niet natuurlijk, want vallen is stom, zeker in het openbaar, en dan echt zo schaamtevol opstaan van ‘ehhh jongens, niet waar, er is hier helemaal niets gebeurd’ (en dit is dan nog de gunstigste versie, in een minder gunstige versie kan iemand niet opstaan/heeft pijn).

Ik ben aan het overwegen naar de supermarkt te gaan maar het sneeuwt en na deze valpraat ben ik nog banger voor een full-on gênante valpartij buiten. :’)

@Alinde: Ik heb overigens veel respect voor jouw zelfreflecterende vermogen, dat wilde ik even melden. Ik volg je graag. Zet ‘m op verder.
Dank je wel!!

het is vooral dat de buurman zich oprecht zorgen maakte. Ik ben ook in zeer verwarde toestand daar in huis geweest maar weet dat nauwelijks meer.

Hij zag de ene dag politie, de andere dag ambulance en heeft ook contact met de familie gehad.

toen was ik net thuis en viel ik weer… vond het voor hem vooral vervelend. Hij is op leeftijd.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Evolutie komt met beperkingen.
Het ging goed totdat we op twee poten zijn gaan lopen.
Daarna is het alleen maar achteruit gegaan.
Een mens kan niet hard rennen en in bomen klimmen zit er niet er ook niet meer in.

Altijd lache om als viervoeter de homo sapiens te ridiculiseren, vind je niet Muis? Hebben wij het toch weer goed bekeken.

Oké, nu echt weer on topic, excuses @KoLijntje!

* Oh, en nu ik je toch tag, ik pas de titel van dit topic waarin een kleine typo staat (‘Bromazolan’ in plaats van ‘Bromazolam’) even aan, zodat lezers die op deze term zoeken het ook kunnen vinden.

MDMAutist

Bewuste gebruiker
Probeer het op een gegeven moment ook los te laten. Het aller krachtigste is je mind. Denk jezelf vooral niet "gek". Lach om je geheugenverlies 🙂 Het is allemaal ok zolang je het zelf niet voedt 🤗

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Probeer het op een gegeven moment ook los te laten. Het aller krachtigste is je mind. Denk jezelf vooral niet "gek". Lach om je geheugenverlies 🙂 Het is allemaal ok zolang je het zelf niet voedt 🤗

In het geval van @KoLijntje is dit een oké advies aangezien het om een eenmalige gebeurtenis gaat, waarschijnlijk een persoonlijke gevoeligheid. 🙂

Maar een - misschien wat overbodige - kanttekening in het kader van harm reduction: in het algemeen is geheugenverlies bij regelmatig of overmatig benzo-/alcoholgebruik of gebruik van andere verdovende middelen toch echt wel een teken aan de wand, en daarmee een potentieel gevaarlijk symptoom dat je maar beter serieus kunt nemen. Zowel op de korte termijn (van ongemakkelijke/onhandige tot ronduit acuut gevaarlijke/ernstige situaties) als op de langere termijn (bijv. cognitieve restklachten) kunnen de gevolgen niet om te lachen zijn.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Evolutie komt met beperkingen.
Het ging goed totdat we op twee poten zijn gaan lopen.
Daarna is het alleen maar achteruit gegaan.
Een mens kan niet hard rennen en in bomen klimmen zit er niet er ook niet meer in.
Ik ga hier nu te serieus op in, maar dat we dat niet meer kunnen is omdat we het niet meer doen, niet omdat we het potentieel niet kunnen.

Ik geloof dat wij de enigen naast apen zijn die schouders hebben die erop gemaakt zijn om te klimmen en vooral te slingeren. Maar om de een of andere reden associëren we dat soort dingen met kinderen: alleen kinderen doen dat. Maar rennen, klimmen en vooral slingeren zijn super goed voor je gezondheid. Wil je niet slingeren, ga dan in ieder geval zo nu en dan aan een stang of tak hangen. Hartstikke goed voor je en kan een hoop kwalen voorkomen.

Oké nu weer genoeg serieus gedaan.

Stiekem

Newbie
Iedereen reageert anders op benzo's

Ik neem regelmatig Pyrazolam. Komt snel op. Some nice euphoria. Echt chillaxen. En goe slapen. En 5-6u later fris opstaan.
Ik neem ook soms Bromazolam. Komt traag op. Maar dan slaap je wel 12u. Sta je vroeger op, ben je nog uren woozy. Strong shit. Best niet in de auto kruipen na 6u Bromazolam.

Pyrazolam is echt mijn ding. Ik neem het al maandenlang. Wel niet elke dag. Ik wissel af met Zolpidem of Bromazolam of alcohol of veel seks haha. 2-3-4x per week? Maar ik kan er echt niks slechts van zeggen, Pyrazolam. Is de snelst werkende, euforische, korst werkende die ik ken. En ik heb ALLE benzo van op de grootste nederlandse boer geprobeerd.

Bromazolam ook wel goed. Als je een weekend zwaar bent uitgeweest, vrijdag 3u geslapen, zaterdag 4u, xtc coke zuipen.... zondag om 19u een Bromazolam en je wordt wakker fris als een hoentje 12u later. 7am.

Het lichaam heeft slaap nodig. Maar als ik eens 12u slaap, of twee keer 10u, dan ben ik echt wel fris en energetisch en scherp, op mijn 42e.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Iedereen reageert anders op benzo's

Ik neem regelmatig Pyrazolam. Komt snel op. Some nice euphoria. Echt chillaxen. En goe slapen. En 5-6u later fris opstaan.
Ik neem ook soms Bromazolam. Komt traag op. Maar dan slaap je wel 12u. Sta je vroeger op, ben je nog uren woozy. Strong shit. Best niet in de auto kruipen na 6u Bromazolam.

Pyrazolam is echt mijn ding. Ik neem het al maandenlang. Wel niet elke dag. Ik wissel af met Zolpidem of Bromazolam of alcohol of veel seks haha. 2-3-4x per week? Maar ik kan er echt niks slechts van zeggen, Pyrazolam. Is de snelst werkende, euforische, korst werkende die ik ken. En ik heb ALLE benzo van op de grootste nederlandse boer geprobeerd.

Bromazolam ook wel goed. Als je een weekend zwaar bent uitgeweest, vrijdag 3u geslapen, zaterdag 4u, xtc coke zuipen.... zondag om 19u een Bromazolam en je wordt wakker fris als een hoentje 12u later. 7am.

Het lichaam heeft slaap nodig. Maar als ik eens 12u slaap, of twee keer 10u, dan ben ik echt wel fris en energetisch en scherp, op mijn 42e.

Hey grappig dat je dit zegt, heb me er op papier niet in verdiept, maar het is mij vanuit eigen ervaring ook al opgevallen dat bromazolam erg traag opkomt. Veel trager dan wat ik gewend was van verschillende andere benzo’s. Best wel onpraktisch, voor mij (los van de heftige potentie en lange nawerking) een reden om het niet vaak te nemen. Ik gebruik benzo’s hoofdzakelijk als ‘inslaper’ wanneer zelf in slaap vallen echt niet lukt en dan is zo’n lange inwerktijd absoluut niet handig. Jammer dat flualprazolam verboden is, vond die veel fijner als primaire ‘slaap-benzo’. Fel/sterk sederend maar snel opkomend en korter in werking.

Pyrazolam vind ik ook wel een prettige ja, doet me enigszins aan het (helaas…) verboden etizolam denken - destijds mijn favo anxiolytische benzo. Niet té zwaar sederend, in verhouding wat milder van aard, daardoor ook goed in te zetten als angstremmer (afhankelijk van de dosis natuurlijk), redelijk snel inwerkend en blijft niet te lang en zwaar hangen.

Euforie ervaar ik niet van benzo’s. Wel het tijdelijk grotendeels wegvallen van storende nervositeit, spanningen en angsten en daarmee een aangename en welkome kalmte/sereniteit die mijn brein uit zichzelf compleet mist, maar ik zou dit gevoel niet als euforisch beschrijven. Het is veel meer een algemene afvlakking/neutralisatie van aanwezige negatieve ruis en overprikkeling dan dat er daadwerkelijk iets van positieve gedachten en gevoelens toegevoegd worden. Die toevoeging van positiviteit - op welke manier dan ook - is voor mij toch wel een voorwaarde om van een vorm van ervaring van euforie te kunnen spreken.

spekbek

Experimenterende gebruiker
Hmmm is wel vreemd. Bromazolam was zolang ik het nog kon krijgen mijn favoriet. Ik nam 1 pellet 3 mg maar enkel om te slapen, dat bovenop een alcoholverslaving en heb nooit zulke blackouts gehad. Ik nam benzo's wel nooit overdag, enkel om te kunnen slapen.

Nou ik slik sinds augustus Bromazolam maar ik had alleen de eerste keer dat ik na 20 minuten dronken door de gang naar de slaapkamer wankelde op 2,5 milligram. Nu gebruik ik 3 tot 6 milligram per keer (gemiddeld om de 3 uur 3mg) en duurt het een uur voordat het werkt ongeveer. Dat is inderdaad wel een nadeel maar ik neem het dus al vaak als ik nog tv aan het kijken ben. En in bed praten mijn vriend en ik altijd nog even en dan ga ik slapen. Maar ik word altijd rond 3 uur alweer wakker omdat ik dan mijn volgende dosis weer nodig heb (soms slaap ik wel door).
In het begin sliep ik inderdaad ook echt rustig 10 uur op 3 mg maar helaas na zoveel maanden misbruik heb ik heel veel tolerantie.

Euforie ervaar ik niet van benzo’s. Wel het tijdelijk grotendeels wegvallen van storende nervositeit, spanningen en angsten en daarmee een aangename en welkome kalmte/sereniteit die mijn brein uit zichzelf compleet mist, maar ik zou dit gevoel niet als euforisch beschrijven. Het is veel meer een algemene afvlakking/neutralisatie van aanwezige negatieve ruis en overprikkeling dan dat er daadwerkelijk iets van positieve gedachten en gevoelens toegevoegd worden. Die toevoeging van positiviteit - op welke manier dan ook - is voor mij toch wel een voorwaarde om van een vorm van ervaring van euforie te kunnen spreken

Precies dit heb ik ook inderdaad. Ik gebruik het om te slapen maar bij mij op dat ook onrustige in mijn hoofd te worden minder te piekeren minder te denken en wat vlakker te worden. Maar euforie ervaar ik ook niet.
Verder heb ik alleen ervaring met voorgeschreven benzo´s zoals Lorazepam en Oxazepam.

Laatst bewerkt:

OtherShore

Badass junkie
Maar ik kan er echt niks slechts van zeggen, Pyrazolam. Is de snelst werkende, euforische, korst werkende die ik ken. En ik heb ALLE benzo van op de grootste nederlandse boer geprobeerd.
Pyrazolam vind ik ook wel een prettige ja, doet me enigszins aan het (helaas…) verboden etizolam denken - destijds mijn favo anxiolytische benzo. Niet té zwaar sederend, in verhouding wat milder van aard, daardoor ook goed in te zetten als angstremmer (afhankelijk van de dosis natuurlijk), redelijk snel inwerkend en blijft niet te lang en zwaar hangen.
Pyrazolam is idd een prima anxiolytische benzo maar heeft wel een halfwaardetijd van 16–18 uur. Het is dus zeker geen kortwerkende benzo en dat is wel iets om mee op te passen (ook al is het effect redelijk subtiel). Ter vergelijking: etizolam heeft een halfwaardetijd van 5–7 uur.

LeoFla

Experimenterende gebruiker
Dus als jullie een moeten kiezen, welke zou dat dan zijn?

Denk dat pyrazolam wel de kroon spant dan

Prutsertje

Belezen gebruiker
Ja, ik mis etizolam ook 🙂 Ze hebben in 2021 echt de verkeerde benzos verboden. Veel van de benzos die nu op de markt zijn hebben een lange werkingsduur en dat maakt ze toch een stuk minder flexibel.
Ja! Dat was de beste benzo, weinig bijwerkingen ook.
4-FA hebben ze alleen verboden omdat het teveel werd gebruikt.
Echt waardeloos beleid, verbied gewoon alles in 1

OtherShore

Badass junkie
Ik schrik echt van wat ik hier lees. Ik ga hier zo ver vandaan blijven, wat een troep.
Er kleven natuurlijk allerlei risico’s en gevaren aan het gebruik van benzos. Volgens mij zijn de meeste mensen hier zich daar wel van bewust.

Neemt niet weg dat het goed kan zijn (in het kader van harm reduction) om soms te praten over welke benzos geschikt zijn voor welk doel, wat de verschillende eigenschappen zijn van de verschillende benzos en dat soort zaken. Maar we moeten er niet te luchtig over doen, daar heb je gelijk in.

Alinde

Badass junkie
Mijn eigen ervaring is dat ik me er helemaal niet bewust van was. Dat ik zelf het idee had 'ik krijg het van de dokter dan is het goed voor me'. Dat na 16 (!) jaar mijn omgeving ter sprake bracht dat ik toch wel erg passief was geworden voor iemand van 39. Ik heb tot op het laatst het idee gehad: Ik ben moe, ik wil meer slapen, ik heb meer benzo's nodig.

Juist dat matglasgevoel van die benzo's maakt dat ik het zelf nooit zo goed heb gezien.

Bovenaan