Bromazolam

FerdFatoehaus

Badass junkie
Er kleven natuurlijk allerlei risico’s en gevaren aan het gebruik van benzos. Volgens mij zijn de meeste mensen hier zich daar wel van bewust.

Neemt niet weg dat het goed kan zijn (in het kader van harm reduction) om soms te praten over welke benzos geschikt zijn voor welk doel, wat de verschillende eigenschappen zijn van de verschillende benzos en dat soort zaken. Maar we moeten er niet te luchtig over doen, daar heb je gelijk in.
Ik bedoel eigenlijk meer dat mensen complete blackouts hebben van 1 dosering en dat @Neo-Shulginist vermoed dat vendors expres pellets te hoog doseren.

Wat voor doel dient dit stofje anders dan mensen verslaafd maken en vendors winst te laten draaien?

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Pyrazolam is idd een prima anxiolytische benzo maar heeft wel een halfwaardetijd van 16–18 uur. Het is dus zeker geen kortwerkende benzo en dat is wel iets om mee op te passen (ook al is het effect redelijk subtiel). Ter vergelijking: etizolam heeft een halfwaardetijd van 5–7 uur.

Oh, ik wist niet dat het zó lang was! Inderdaad goed om rekening mee te houden. Etizolam was wel echt ideaal wat dit betreft (voor zover we een benzo ‘ideaal’ mogen noemen). Toevallig recent mijn laatste etizolam opgemaakt. Huilie.

* Edit: Even over de opmerking die ergens gemaakt werd ‘alsof we in een snoepwinkel staan’, excuses als bepaalde comments mensen soms triggeren, maar, tja, het staat ons hier nu eenmaal gewoon vrij om naast alleen maar negatief ook positief over (o.a.) benzo’s te praten. Op deze plek mag en moet ruimte zijn voor alle kanten. Heeft niet zoveel met een snoepwinkel te maken, tenzij je dit hele forum zo wil noemen. Er is harm reduction, er is functioneel en recreatief gebruik, er is misbruik en verslaving, er zijn prachtig mooie ervaringen… en alles daartussenin.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Clonazolam was nog erger, 1mg was al een hele zware dosis

Werden wel standaard in 0.5 mg pellets verkocht dacht ik. Die blauwe pilletjes. Geen 1 mg. Ja, ik weet het, speculeren mag niet, ben ook niet zeker van m’n bewering maar meen me dat te herinneren. Maar ik vind het dan dus wel wat minder link, als zo’n potente benzo dan in ieder geval in enigszins normale dosering in een pellet gepropt wordt. Hoewel 0.5 mg alsnog stevig is voor een leek denk ik. Bromazolam 3 mg in één pellet is echt over the top.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Oh, ik wist niet dat het zó lang was! Inderdaad goed om rekening mee te houden. Etizolam was wel echt ideaal wat dit betreft (voor zover we een benzo ‘ideaal’ mogen noemen). Toevallig recent mijn laatste etizolam opgemaakt. Huilie.

* Edit: Even over de opmerking die ergens gemaakt werd ‘alsof we in een snoepwinkel staan’, excuses als bepaalde comments bepaalde mensen soms triggeren, maar, tja, het staat ons hier nu eenmaal gewoon vrij om naast alleen maar negatief ook positief over (o.a.) benzo’s te praten. Op deze plek mag en moet ruimte zijn voor alle kanten. Heeft niet zoveel met een snoepwinkel te maken, tenzij je dit hele forum zo wil noemen. Er is harm reduction, er is functioneel en recreatief gebruik, er is misbruik en verslaving, er zijn prachtig mooie ervaringen… en alles daartussenin.

Waarom een 🙁 als ik vragen mag @N3K0? Niet mee eens?

MR_CHIP

Badass junkie
Houden zo 👍
moest zijn de enige rc benzo

sporadisch wel eens farma benzo gebruikt maar nooit lang
ervaring met

oxazepam (onrust angst)
temazepam (inslapen)
diazepam ( deze gebruik ik nu heel af en toe tegen ook onrust, helpt bij doorslapen, en deze ook op recept)
de overige 2 oxa,tema gekregen soms van moeders
evenals
zopiclon z-drugs mokerhamer

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ja ik vond de edit onnodig.

Die edit zette ik er onder andere neer omdat jij sprak over een ‘angstcultuur’ in een van je reacties, ik dacht dat dat een reactie was op @Alinde (even teruggezocht wie de snoepwinkel-opmerking plaatste), en de discussie die daarop volgde met het punt dat @OtherShore maakte. Maar misschien heb ik jouw ‘angstcultuur’-opmerking dan verkeerd opgevat. Ik vond die namelijk onnodig… Maar waarschijnlijk bedoelde je hem dan niet zoals ik dacht dat je hem bedoelde.

Ik wil misschien ook vaak gewoon teveel uitleggen en iedereen tevreden houden. Wat ik daardoor dan soms per ongeluk juist niet doe. :’)

Relmuis

Wijs gebruiker
Vond nog meer:

flubrr.jpeg

Ook nog sealed, ik denk dat eeo fee ze erin gelegd heeft.
0,5 mg
Was met 3 mg ook een ramp geworden.

Bovenaan