"Buble" of pep?

Zyzz

Newbie
Hallo,

Ik heb nu een aantal keer XTC gepakt op wat feestjes.
Echter wil ik dit nu om en om af gaan wisselen met een beetje pep, ivm serotonine.
Een maat van mij zou dus pep gaan regelen bij een maat van hem, die ik verder niet ken.
Nu zegt die dealer dat hij ook "buble" heeft.
Volgens hem heeft dit hetzelfde effect als speed/pep, alleen is het goedkoper, makkelijker om aan te komen en heb je de dag erna nergens last van.
Ik weet niet precies wat ik hier van moet geloven, en zelf kan ik ook niet veel vinden over dat "buble" of "bubble"...
Hebben jullie misschien meer informatie/een andere benaming voor dit goedje, en tips wat ik het beste kan pakken voor een feestje?
Bedankt!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Nooit van gehoord. Kan je dealer niet vertellen welke stof het is? Straatnamen zijn lastig, als hij kan vertellen welke stof het is kunnen we je wel meer vertellen hier

Fool

Badass junkie
Nouja, wat je het beste niet kunt pakken zijn stoffen waarvan je de echte naam niet kent. Wat je eventueel wel kunt doen is hiervan een grammetje aanschaffen en deze laten testen bij een testpunt.

http://www.drugs-test.nl/

Zyzz

Newbie
Ik denk dat hij met "Bubble" "Miauw miauw" oftewel mephedrone bedoeld...
Maar ik denk dat ik dan beter voor pep kan gaan voor een feestje, onder andere ivm de werkingsduur..

ooscaar

Wijs gebruiker
Waarschijnlijk mephedrone ja, lees maar rond op internet. Als ik jou was zou ik voor speed gaan, lijkt me leuker en minder risico's met zich meedragen. Dat je van mephedrone geen kater hebt betwijfel ik ook heel erg. Misschien heb je minder een kater dan van xtc, maar met speed is de kans ook erg groot dat de kater minder erg zal zijn dan de xtc-kater. :wink:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Wat ik van mephedrone lees is het effect toch wel echt anders dan van speed, een beetje tussen XTC en coke in. Lees er vooral wat over inderdaad, maar zou niet zomaar wat met een of ander apart naampje gaan gebruiken zonder dat je weet wat het is. Stoor me persoonlijk sowieso altijd aan die debiele straatnamen die drugs krijgen waardoor niemand meer precies weet wat het nou eigenlijk is.

ooscaar

Wijs gebruiker
Ja, zo lijkt het net een slechte Amerikaanse film. :P Als je al besluit het te gaan halen, laat het dan testen, want dan weet je ten minste wat je hebt.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ik zou het ook laten testen. Wel opmerkelijk dat hij zegt dat het goedkoper is. Ik heb altijd geweten dat miauw miauw iets duurder was dan pep en heel wat minder duur dan mdma kristallen...

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Tekzor668 zei:
Wel opmerkelijk dat hij zegt dat het goedkoper is. Ik heb altijd geweten dat miauw miauw iets duurder was dan pep en heel wat minder duur dan mdma kristallen...
Inderdaad opmerkelijk, ik ben nog nooit iets tegengekomen wat goedkoper is dan pep eerlijk gezegd. Maar sommige dealers durven een hoop geld voor pep te vragen...

Bobsacamano

Badass junkie
Blikje cola is goedkoper of kop koffie maar verder?? nope niks zo goedkoop als pep.

Psychedelibee zei:
Tekzor668 zei:
Wel opmerkelijk dat hij zegt dat het goedkoper is. Ik heb altijd geweten dat miauw miauw iets duurder was dan pep en heel wat minder duur dan mdma kristallen...
Inderdaad opmerkelijk, ik ben nog nooit iets tegengekomen wat goedkoper is dan pep eerlijk gezegd. Maar sommige dealers durven een hoop geld voor pep te vragen...

benniesmitters

Bewuste gebruiker
ooscaar zei:
Waarschijnlijk mephedrone ja, lees maar rond op internet. Als ik jou was zou ik voor speed gaan, lijkt me leuker en minder risico's met zich meedragen. Dat je van mephedrone geen kater hebt betwijfel ik ook heel erg. Misschien heb je minder een kater dan van xtc, maar met speed is de kans ook erg groot dat de kater minder erg zal zijn dan de xtc-kater. :wink:

Nou mijn speed katers zijn erger dan die van X hoor.. Pff pep maakt je echt kapot van binnen :P.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
benniesmitters zei:
Nou mijn speed katers zijn erger dan die van X hoor.. Pff pep maakt je echt kapot van binnen :P.
Ja maar hoeveel gebruik je op een avond en slaap je uberhaubt nog? En is je speed vervuild?

Mijn katers vallen altijd reuze mee met speed.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Het enige waar ik altijd last van heb is dat ik misselijk wordt na het gebruik van pep.

Voor de rest, ja slapen gaat lastig maar dat kun je uiteindelijk weer inhalen.

Overigens, als ik een normale dosis xtc gebruik, heb ik ook nauwelijks last van een kater. Dan voel ik me de dag erna zelfs heeeel chill.

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Psychedelibee zei:
Wat ik van mephedrone lees is het effect toch wel echt anders dan van speed, een beetje tussen XTC en coke in. Lees er vooral wat over inderdaad, maar zou niet zomaar wat met een of ander apart naampje gaan gebruiken zonder dat je weet wat het is. Stoor me persoonlijk sowieso altijd aan die debiele straatnamen die drugs krijgen waardoor niemand meer precies weet wat het nou eigenlijk is.

En dan die straattaal. :rock:

Nog een reden waarom het beter zou zijn als de overheid drugs legaal maakt.
De overheid kan winkels openen waar drugs wordt verkocht, zonder rotzooi en met een uitgebreide bijsluiter over de (on)gewenste effecten, neven effecten en mogelijke bijwerken over het goedje.

Iedereen een pas geven waarvan de regels gelden, je moet 24 jaar zijn of ouder (Voor hasj en wiet houden we gewoon de coffeeshops), XX uur lessen pakken over drugs (speciale school openen). Iedereen met zo een pasje kan drugs kopen, een psychische en lichamelijke test laten ondergaan.
Dat pasje is staat in verbinding en verteld de winkel hoeveel & wanneer & welke drugs hij al heeft gekocht.

Dus als je kort geleden dezelfde drugs hebt gekocht, wordt deze gewoonweg niet meegegeven. (Hangt van de drugs af, en hoeveelheden.) Dus zeg maar niet dat iemand gewoon even binnen loopt en 100 pillen koopt. En de straffen op illegaal verkregen drugs zouden gewoonweg verhoogd moeten worden. 10 tot 20 jaar cel of iets in die aard.
Ook zouden er dan richtlijnen moeten zijn voor hoeveel drugs en welke je aan iemand mag meegeven.

Maar dit zal gewoonweg een droom blijven die nooit gaat uitkomen.
Waarschijnlijk omdat de overheid genoeg geld verdient aan verslavingscentra, rechtszaken en zo voort.

Dit is in een haast getypt, zit momenteel ook onder invloed van speed dus excuseert u mij voor eventuele spel- en/of grammatica fouten.

Met vriendelijke groeten, MentalFucked

EDIT; ik ga dit onderwerp ook aanbrengen in mijn presentatie over drugs. (Overheid & drugs)
Eens kijken wat de niet-gebruikers hier van vinden.
Maar dan wil ik de voordelen van zo een winkel, maar ook de nadelen laten zien.
En hoe misbruik beperkt kan worden.

Fool

Badass junkie
MentalFucked zei:
En de straffen op illegaal verkregen drugs zouden gewoonweg verhoogd moeten worden. 10 tot 20 jaar cel of iets in die aard.
Je beseft dat dit hierachter weer exact dezelfde redenering zit als achter het huidige verbod? "Iets willen we niet hebben, maar we kunnen hier geen goede stimulans voor vinden. Laten we er dan maar hoge straffen op leggen!"
De genomen maatregelen moeten 'illegaal verkregen drugs' ontmoedigen door anderzijds gedrag te stimuleren, niet door te straffen. :P

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Fool zei:
MentalFucked zei:
En de straffen op illegaal verkregen drugs zouden gewoonweg verhoogd moeten worden. 10 tot 20 jaar cel of iets in die aard.
Je beseft dat dit hierachter weer exact dezelfde redenering zit als achter het huidige verbod? "Iets willen we niet hebben, maar we kunnen hier geen goede stimulans voor vinden. Laten we er dan maar hoge straffen op leggen!"
De genomen maatregelen moeten 'illegaal verkregen drugs' ontmoedigen door anderzijds gedrag te stimuleren, niet door te straffen. :P

Snap even niet wat je bedoelt, ik lees dit morgen wel opnieuw als ik nuchter ben. :tongueout:

Fool

Badass junkie
Nouja, met die bewering heb je eigenlijk precies dezelfde insteek als de overheid nu. Zij willen niet dat er drugs gebruikt worden, dus worden deze verboden. Wat jij nu zegt is dat jij wel wil dat drugs gereguleerd worden, maar dat iedereen die toch nog iets doet dat niet in jouw plaatje past maar extra gestraft moet worden. Het zou (imo) juist zo moeten zijn dat bepaald ongewenst gedrag niet opeens zwaar bestraft wordt, maar dat mensen om bepaalde redenen dat gedrag niet meer gaan vertonen. Dat betekend dat er ook voor die mensen een goede regelgeving is, zonder maar gewoon een wil op te leggen van 'een bestuurder'.

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Fool zei:
Nouja, met die bewering heb je eigenlijk precies dezelfde insteek als de overheid nu. Zij willen niet dat er drugs gebruikt worden, dus worden deze verboden. Wat jij nu zegt is dat jij wel wil dat drugs gereguleerd worden, maar dat iedereen die toch nog iets doet dat niet in jouw plaatje past maar extra gestraft moet worden. Het zou (imo) juist zo moeten zijn dat bepaald ongewenst gedrag niet opeens zwaar bestraft wordt, maar dat mensen om bepaalde redenen dat gedrag niet meer gaan vertonen. Dat betekend dat er ook voor die mensen een goede regelgeving is, zonder maar gewoon een wil op te leggen van 'een bestuurder'.

Dit snap ik wel.
Maar de vraag blijft dan hoe ga je ervoor zorgen dat mensen dat ongewenst gedrag niet meer vertonen, zonder ze te bestraffen.

Je kan moeilijk ze 24/7 in de gaten houden en bijvoorbeeld ze een hoop geld geven als ze een bepaalde tijd niet gebruiken.

Fool

Badass junkie
Nouja, als er goede voorlichting is en farmaceutisch verkrijgbare drugs gewoon te koop zijn is er toch al een stuk minder reden om bij een sketchy dealer je dope te gaan halen?

Als mensen echt drug willen misbruiken doen ze het toch wel, met of zonder straffe maatregelen.

MeejheM

Badass junkie
Maar de vraag blijft dan hoe ga je ervoor zorgen dat mensen dat ongewenst gedrag niet meer vertonen, zonder ze te bestraffen.

dat doen ze nu ook al, soms met erg veel moeite, en nooit zonder gevolgen. denk je echt dat die man die in een portiekje ligt te genieten van zijn roes zou stoppen vanwege een geldboete? ik vermoed dat hij nog liever al zijn geld voor een paar jaar afstaat om weer normaal mee te kunne draaien met de rest. heeft hij daar geen zin in, is het een hopeloos geval en kun je hem beboeten wat jij wilt, hij gaat erachteraan naar wat hij nodig heeft, en dat is geen geld.

door drugs te reguleren kun je geen verslaving reguleren of voorkomen. mensen raken niet verslaafd mdat ze ervoor kiezen, en ze kunnen vaak niet stoppen(en volhouden) terwijl ze daar wel voor kiezen.

drugs is een uitvlucht voor maatschappelijk zwakkere personen(niet jullie he), en die doen al gek genoeg om aa hun fix te komen, hun lichaam verkopen, van alles jatten. die mensen kun je nauwelijks helpen, en voorkomen dat ze in die situatie komen evenmin.

Bovenaan