Buiten kweek - Nu nog planten?

Hammer

Newbie
Hoi iedereen. Ik ga vrijdag om een aantal zaadjes en ben van plan om ze de dag zelf nog te laten ontkiemen etc. Ik ben een maand te laat tov het standaard plantmoment, weet ik, maar is het nog mogelijk om ze nu te planten? Ik zal ze buiten zetten op een balkonnetje waar praktisch de hele dag door licht op valt.
Ik woon in Oostende in België en deze zomer is het meestal al mooi weer geweest. Ik hoop er dus echt op dat het lukt:) Ben al om potgrond geweest en heb enkele bamboeplanten errond gezet om tegen gluurders af te schermen. (deze soort, maar wel nog maar 40 cm hoog:)

Zal later foto's posten van mijn balkonnetje. Ik herformuleer mijn vraag na deze randinfo; ben ik te laat of zal het nog lukken?

Bedankt,

Hammer

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Te laat, langste dag is al geweest. Moet voor 20 juni al opgekomen zijn met blad en al.

Als je ze nu plant zou het zonde zijn van je zaadjes want de plantjes krijgen niet genoeg tijd om mooi te groeien voor ze de bloei in gaan.

Wacky

Badass junkie
Sja, zonde van je zaadjes.... je kan volgend jaar toch weer nieuwe zoeken.

Maar het is wel ernstig laat ja, niet 1 maar 2 maanden te laat btw.

Lijkt me wel als je ze nu plant dat er nog iets aan komt, net als wanneer je binnen kweekt met 2 weken groei en dan bloei. Zou je enkele tientallen grammen per plantje moeten kunnen krijgen.

De Sjeik

Bewuste gebruiker
^ Idd, lijkt me dat er nog wel wat van opbrengst vanaf te halen valt. Groot zullen de plantjes echter niet worden.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Je kunt er inderdaad nog wel wat afhalen. Maar de langste dag is al geweest, dus het is nu weer afbouwen kwa licht uren naar de winter toe. Ik weet niet of je veel voor je zaadjes hebt betaald, maar als het goeie zaadjes lijkt het me zonden en zou ik nog een jaartje wachten. Misschien dat je stekken kunt halen. Dan ben je al weer wat minder tijd kwijt en weet je meteen dat je vrouwtjes hebt.

Frisko

Badass junkie
idd,ik heb er ook een paar gestekt van mijn buitenplantjes die nu staan.wtf als er niet veel vanaf komt :)

wat ik mij afvraag : is het meestal zo dat hoe kleiner je plant is,de beter je wiet is? of is dat een fabeltje???
dat heb ik mij althans altijd laten wijsmaken.. :wave:

De Sjeik

Bewuste gebruiker
wat ik mij afvraag : is het meestal zo dat hoe kleiner je plant is,de beter je wiet is? of is dat een fabeltje???

Uhh, lijkt mij bullshit.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
De Sjeik zei:

Uhh, lijkt mij bullshit.

Half, het is denk ik meer plant/top verhouding. Als een klein plantje 100 rottige fluffie topjes moet gaan verzorgen dan is dat wietje minder dan wanneer een grote sterke plant maar 1 mooie top hoeft te laten bloeien. Het is zegmaar de kracht van de plant die verdeelt word over je toppen, hoe minder toppen hoe meer de plant zijn kracht focust op de toppen die die wel heeft. Dus meer smaak, meer thc, compacter, dikker.

Mayan

Bewuste gebruiker
Nu heb ik een outdoor black jack geblowed die nog geen meter hoog was
En een outdoor black jack gerookt die meer dan twee meter hoog was.

Die grootste had toch wel het meest effect hoor.
Als we effe de botanische logica erbij halen... hoe groter de plant, des te meer ze kan presteren, des te meer sapstromen, des te meer voorziening voor opbouw van thc etc.

Ik denk toch dat een grote plant in de ideale omstandigheden betere wiet geeft dan een kleine plant in de ideale omstandigheden. Ze moeten natuurlijk wel allebei van dezelfde genetica zijn he :wink:

Hammer

Newbie
Bedankt mensen. Heb 13 euro betaald voor 5 zaden, en dit 2x (heb twee soorten; Master Kush en Big Bud). Dit komt dus neer op 2,5 euro per zaadje, wat ik dik meevallen vind; ik zal dus de gok wagen. Zal van elke soort één zaadje planten. Als ik van beide planten samen meer dan 100g beschouw ik het al als een succes, want 't was een investering van slechts 2,5 euro...

Zal proberen geregeld te updaten. Op hoop van zegen!

Hammer

Hammer

Newbie
Enkele foto's van mijn terrasje waar mijn plantjes staan, er staan nu al enkele bamboeplanten en ik heb wat lavendel en thijm gezaaid (linkerpotten). De plantjes zullen staan daar vanwaaruit ik de foto nam, zodat ze niet gehinderd zullen worden door de bamboe qua zonnestralen, maar toch ook niet gezien worden. Zoals je kan zien op de tweede foto ontvangt het plateautje veel licht!

Hammer

edit: Natuurlijk zullen die bamboestruiken nog groeien. Sinds gisteren zijn ze duidelijk al gegroeid.

indowine

Newbie
heej jongen..

voor jou heb ik maar een woord en dat is autoflowering.
check es een cannabis zaadbank via wietstartpagina.nl en ga es op zoek naar een "autoflower'ofwel een af soortje via een zaadbank,bestel,ontvang,zaai,groei,en dan zal jij zijn dat ge toch een mooi wietje hebt gekweekt voor begin october..en nog schimmelvrij ook want u heeft een dakterras waar het waarschijnlijk altijd wel iets waait.
a f soortjes bezitten in hun genetica een ''dingetje''waardoor ze ongeacht het aantal daglichturen,spontaan in de bloei schieten vanaf de dag dat het ontkiemde zaailingetje boven de grond komt..a k47 en lowrider f2 zijn slechts enkele potente buitensoorten die goed kunnen afbloeien op uw balkon ..dan wel zo snel mogelijk zaaien als ik u was,een dag later nu,kost u een week langer in het najaar om ze rijkelijk af te laten bloeien..denk aan verhoogde kansen op schade door vroege vorst in oktober almede teveel regen en of hagel en harde wind enz.
ikzelf ben een grootgebruiker van wiet en heb niks anders dan goede resultaten gehad met deze af soortjes so far,ow,en by the way,niet alleen een goede keuze nu,maar ook zeker in het vroege voorjaar vanaf maart al een uitstekende plant om het groene seizoen mee te starten :rock: .
ik zeg...DOEN!!

vriendelijke groeten van indowine

Hammer

Newbie
Drie weken later zijn ze al wat opgeschoten, ze zijn zo'n tien cm hoog. Ik denk wel niet dat ze gaan bloeien voor oktober. Heeft iemand ideeën om de groei te versnellen of om de bloei te laten inzetten?

Bedankt,

Hammer

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
I told you so. :rolleyes:

Je hebt er niks aan dat een plantje van 10cm gaat bloeien, daar heb je echt niks aan.

Mayan

Bewuste gebruiker
Nou voor de fun moet het toch leuk zijn?
Gewoon laten doen :wink:
Wie weet zijn ze nog klaar voor het weer/klimaat te bar wordt.

Happy farming :)

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Ben benieuwd wat er af komt, ik vermoed een jointje of 2 per plant als je mazzel hebt. Maar denk dat je in verhouding goedkoper uit geweest zou zijn als je gewoon een jointje in de shop had gehaalt.

Maar zoals Mayan zegt, voor de fun is wel leuk. Maar dan kun je ze ook binnen zetten tegen de tijd dat het weer te slecht word. Grote dingen zullen het niet worden en kun je er misschien nog wat langer van genieten.

Maar iets uit jou posts, Hammer, zegt me dat jij niet kweekt alleen om de lol van zo'n plantje te hebben staan. Maar wel om lekker te kunnen roken. :stoned:

Btw, hoe groot zijn ze nu? Dit is toch wel een beetje de tijd dat alle buiten wiet de bloei in schiet, dus veel zal er niet meer bij komen.

Hammer

Newbie
Ik kweekte inderdaad niet louter voor het plezier :stoned:
Het was de eerste keer en helemaal niet bij ideale omstandigheden dus ik heb een hoop geleerd; volgend jaar beter!

Helaas zijn de plantjes allemaal gestorven tijdens de hittegolf van het weekend van 20 augustus. Ik zat toen namelijk in Pukkelpop en had er niet aan gedacht iemand te vragen om ze water te geven. Spijtig! Maar ja, volgende keer beter...:) Mijn paddo growbox floreert wel, ik zoek momenteel op hoe je met sporenprints een nieuwe kan maken. Toch nog iets dat slaagt dus :wink:

Hammer

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Hammer zei:
Helaas zijn de plantjes allemaal gestorven tijdens de hittegolf van het weekend van 20 augustus. Ik zat toen namelijk in Pukkelpop en had er niet aan gedacht iemand te vragen om ze water te geven.

Lul.

Bovenaan