Buiten, met dit weer?

KaterXXL

Newbie
Beste tuiniers,

Deze zomer waren ik en een paar vrienden eigenlijk van plan een paar wietplanten op een openbaar stuk grond (bos), te kweken, maar het is er niet van gekomen. Aangezien wij allemaal bij onze ouders wonen, die niet zo van tuinieren op onze manier houden, kan het dus ook niet binnen.

Is het mogelijk om planten succesvol buiten te kweken met dit weer, en hebben jullie tips / ervaringen waar je in koude tijden zo'n plant kunt laten groeien?

Groetjes,

Lavalamp

Bewuste gebruiker
Nope.... Dit jaar is de wietkweek voorbij.

Je zal moeten wachten tot volgend jaar zomer om er weer buiten te kunnen zetten..

Waar lukt het wel? Tja, binnen onder een HPS/TL lamp maargoed daar schiet jij niet veel mee op denk ik...

Theupsetter

Bewuste gebruiker
Ja, en het is voorbij omdat, de zonne-uren korter worden, dus de plant wil automatisch gaan bloeien, dat werkt natuurlijk niet. :smoke:

Druppeltje

Bewuste gebruiker
Theupsetter zei:
Ja, en het is voorbij omdat, de zonne-uren korter worden, dus de plant wil automatisch gaan bloeien, dat werkt natuurlijk niet. :smoke:

gaat niet lukken op moment; in iedergeval niet hier in Nederland!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Theupsetter zei:

De plant is nu zo'n beetje al klaar met bloeien:)
Je uitleg klopt wel, maar is relevanter in augustus:P

En niet alleen daarom is het voorbij, vooral de luchtvochtigheid en temperatuur spelen een rol.
Ook daalt tot het voorjaar het aantal lumen wat de zon afgeeft.

Mocht het alleen een de zon uren liggen, dan zou je s'winters autoflowers kunnen kweken:)

Theupsetter

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Theupsetter zei:

De plant is nu zo'n beetje al klaar met bloeien:)
Je uitleg klopt wel, maar is relevanter in augustus:P

En niet alleen daarom is het voorbij, vooral de luchtvochtigheid en temperatuur spelen een rol.
Ook daalt tot het voorjaar het aantal lumen wat de zon afgeeft.

Mocht het alleen een de zon uren liggen, dan zou je s'winters autoflowers kunnen kweken:)

Je hebt me even op een heel ander perspectief gebracht idd!
:beer:

Bovenaan